Tonování autoskel - shrnutí na strane 1!
- Damon
- Test driver
- Příspěvky: 10357
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Tonování autoskel
Tady je odstrašující případ jak zku.vit folie.
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 14#p345214
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 14#p345214
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999
- Bobesh
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 15.03.2009 16:51
- Bydliště: Boskovice
Re: Tonování autoskel
Ještě kámoš teď dával někam v Brně Mondeo, tak až to uvidím, tak buď tam a nebo sepojede po roce opět na Lešnou a FoFo k Veřechovi.Mira píše:Bobesh: nikdo nicjá jsem zrovna ten co byl u Vařechy, takže v Brně nevím a tvou ženu chválím - je to pro pohodlí celé rodinky
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 06.03.2009 23:07
Re: Tonování autoskel
To jsi fotil kvůli foliím na 206, nebo toho červenýho fofíka? 

- Kroco02
- Pokročilý
- Příspěvky: 801
- Registrován: 20.08.2008 09:16
- Bydliště: Slušovice [Zl]
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tonování autoskel
Jelikož jsem nad pročtením tohoto fóra strávil tři úpěnlivé dny a oči už mě opravdu pálí, rozhodl jsem se shrnout vaše poznatky do jednoho příspěvku. Pravda, příspěvek to bude opravdu dlouhý, ale snad pomůže dalším zájemcům o fólie. Pokud by Vás všechny napadlo cokoliv napsat, připsat, co jsem nezmínil (začal jsem to sepisovat až od cca. 100 str. vlákna) tak pisněte SZ a zkusím doplnit. Stejně tak kontakty na lidi co lepí, firmy, či Vás, kdo lepíte, jestli máte fólie, tak link příspěvků, kde máte fotky atp...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Základní informace:
- lepení se provádí z vňitřní strany
- většinou bez vyndávání oken
- s různými propustnostmi (viz. níže)
- musí být atest na všech polepených sklech a certifikát (typový list)
- běžná doba montáže kolem 2hodin
- cena od 3000 tis.
Výhody:
- bezpečnost při nehodě -okna se nevysypou
- nepřehřívání interiéru
- UV filtr - nepropustí 90-99% UV - záleží na fólii
- vetší bezpečnost věcí v autě
- v noci auta za vámi tolik neoslňují řidiče v žádném zpětném zrcátku
- estetika vozu
Nejčastější strach:
- couvání v noci - vyvráceno, i s fóliema 15 se couvá prý v pohodě
- neostré obrysy - vyvráceno
- psi a fólie - vyvráceno, nevadí jim ani slintání, psi jsou klidnější, v létě na ně nepaří tolik slunce (reference Boban, ClairVOYanT)
Stanoviska ministrestva dopravy zde.
Téma přímo k vyhlášce zde.
Propustnost:
Povolená propustnost na předních bočních oknech - 70%, zadní boční okna a komplet kufr dle libosti, pro úplnost přední okno - 75% propustnost.
Z výroby mají naši miláčci zatónovaná okna (nazelenavě), nepotvrzeně je uvedeno že mají propustnost 70%, tím pádem dle platných předpisů by se na ně už nic lepit nemělo! Realita je taková, že kluci si nechali udělat 70% propustnost, aby bylo auto barevne sladene, nejcasteji se davala 50% a někteří i míň. Ohledně atestu, tak na 70% i přes již zatónovaní z výroby není problém, na 50% většinou také ne a čím menší propustnost, tím se víc musí domlouvat u fóliáře. Na druhou stranu mnoho z nich dá atest i na menší propustnost a kdyby byly problému, stačí mu říct, že atest dal na fólie 70%, to co si dáte vy pak je přece vaše věc.
Zkušenosti s STK, policií:
Rada nad zlato: Nejlepší si načasovat aby stk končila někdy v červenci,pak nebude nikomu divný že přijedeš se staženejma předníma oknama
!
Atest by měli mít fólie na všech oknech, aby prošli bez problému STK, tak i policejní kontrolou, u ní sice příslušníci nemají jak změřit propustnost, takže to řeší opticky - pokud vidí skrz obě okna i na objekty za autem, neřeknou ani popel. Na STK měřiče většinou také nemají, často sledují jak de vidět skrz a kontrolují atest. Někde mají sklíčko s povoleným zatmavením, ale dle vyjádření člověka zde na fóru se zatmavení srovná asi s 50%.. Zase záleží člověk od člověka jako vždy.. Navíc přes přední okno vniká do auta nejvíce světla, z čehož plyne, že i pokud má někdo folie o konstantní průhlednosti na celém autě, opticky se vždy jeví přední jako méně zatónované.
K atestům nalepených na oknech se většinou dává kartička, certifikát ( k techničáku), kde se dají najít veškeré potřebné údaje. Co jsem ve vlákně nenašel, jestli se vzhledem k typovému listy dají zapsat do TP?? A jestli to někdo má. Atest musí být na všech oknech z důvodu technické způsobilosti vozidla! Na slovensku vpředu zakázáno jakékoliv zatmavení!
Můj osobní názor je, že řidič by měl být vidět přes okno, už z důvodu kominikace s chodcem, či jiného účastníka provozu. Proto bych se rozhodoval mezi 70 a 50, asi záleží to vidět na živo a na úsudku každého..
Zkušenosti s lepením fólií doma:
Zkušenosti Cage, fokusacik
Někteří si zkoušeli lepit folie sami, koupili si je v autopotřebách či dokonce v Lidlu (tam i s certifikatem TUV). Shodli se ale že zadní okno velmi obtížné (potřeba použití dvou kusů levné folie, když je dost velká, tak je okno hodně prohnuté) na bočních stahovacích to de líp, ale riziko levné folie, když se pri zajizdeni horniho okraje okna do utrob dveri folie odlupovala..Nekomu to zase udělalo faldy..Tyto levné fólie navíc mnohem dřívě praskají, bublinky se nedají tak lehce rozehnat, po čase blednou a začínají se odlupovat rožky, nemají atesty. Folie svepomocí se tak dají bezproblému dát jen na boční kufru, kde to využijí spíše kombíky.
Pokusy o to najdete od tohoto příspěvku. Tím samozřejmě nechci nikoho odpuzovat od činorodé práce s fóliema.
Odstrašující případ amatérského lepení zde a zde.
Nejčastěji udávaný cenový průměr zde ve vlákně:
HATCHBACK 3dv 3000 - 3900 kč
HATCHBACK 5dv 3300 - 4400 Kč
KOMBI - 3900 - 5000 kč
Postřehy:
Malej kosek folie vám nenapoví.....zkušenost z loňska. My měli velký kusy a stejně pak realita je jiná než přiložení jen tak ke sklu.
Nejčastěji zmiňovaná doba montáže - 2 hodiny, min. 40min, max 5hod
Popis jak profíci lepí folie zde.
Několik z nás tady má kontakt na týpky, co jim to dělalo:
Danista - Ostrava - množstevní sleva
JaLoMe - Ostrava a okolí (Nový Jičín atd.)
JIM - České Budějovice
Kroco02 - Zlín
Či sami lepí folie:
Rreno - Hradec Králové
Magic - Prostředník - domouvá auta firmám, fóliářům, on sám má firmu asi v Novém Jičíně http://www.magicfol.cz
Firmy, kde jste si to často nechávali dělat:
Vařecha - Zlín - množstevní sleva 2007, 2008 už ne http://www.varecha.cz/folie/intro.html
Pavel Řehák - autofolie Llumar - Praha http://www.autofolie-llumar.cz/ (Skla vyndává)
Trieste - Zlín, Praha http://www.trieste.cz/
Autoskla Rada - Klatovy, Plzeň http://www.autoskla-rada.cz/profil-firmy
Tintek - Morava (Zlín), Slezsko http://www.tintek.cz
Ac-autosklo - Brno Jihlava http://www.ac-autosklo.cz/
AutofolieTT (Tomáš Tchuř) - Ostrava
Fotky pro ilustraci: (přední boční, zadní boční, kufr)
20 - 15 - 15 Obr
20 - 20 - 20 Obr
30 - 20 - 20 Obr
35 - 20 - 20 Obr Obr
35 - 15 - 5 Obr
50 - 20 - 20 Obr
50 - 35 - 35 Obr Obr Obr
55 - 55 - 55 Obr
70 - 20 - 20 Obr
70 - 35 - 20 Obr Obr
0 - 20 - 20 Obr
Horní zatmavovací pásy na předním skle:
Někdo říká že jakákoliv instalace stínítka na přední sklo je zakázaná. Jak se píše na stránkách trieste: Na čelním skle není možné dělat žádné úpravy, maximálně lze na Vaše přání nalepit protisluneční pás a to v ceně 400 Kč + DPH. Osvědčení je vystaveno ve dvou jazycích a je platné ve všech zemích EU, nelze se tedy do budoucna obávat jakýchkoliv problémů s policií, STK nebo na hraničních přechodech..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Základní informace:
- lepení se provádí z vňitřní strany
- většinou bez vyndávání oken
- s různými propustnostmi (viz. níže)
- musí být atest na všech polepených sklech a certifikát (typový list)
- běžná doba montáže kolem 2hodin
- cena od 3000 tis.
Výhody:
- bezpečnost při nehodě -okna se nevysypou
- nepřehřívání interiéru
- UV filtr - nepropustí 90-99% UV - záleží na fólii
- vetší bezpečnost věcí v autě
- v noci auta za vámi tolik neoslňují řidiče v žádném zpětném zrcátku
- estetika vozu
Nejčastější strach:
- couvání v noci - vyvráceno, i s fóliema 15 se couvá prý v pohodě
- neostré obrysy - vyvráceno
- psi a fólie - vyvráceno, nevadí jim ani slintání, psi jsou klidnější, v létě na ně nepaří tolik slunce (reference Boban, ClairVOYanT)
Stanoviska ministrestva dopravy zde.
Téma přímo k vyhlášce zde.
Propustnost:
Povolená propustnost na předních bočních oknech - 70%, zadní boční okna a komplet kufr dle libosti, pro úplnost přední okno - 75% propustnost.
Z výroby mají naši miláčci zatónovaná okna (nazelenavě), nepotvrzeně je uvedeno že mají propustnost 70%, tím pádem dle platných předpisů by se na ně už nic lepit nemělo! Realita je taková, že kluci si nechali udělat 70% propustnost, aby bylo auto barevne sladene, nejcasteji se davala 50% a někteří i míň. Ohledně atestu, tak na 70% i přes již zatónovaní z výroby není problém, na 50% většinou také ne a čím menší propustnost, tím se víc musí domlouvat u fóliáře. Na druhou stranu mnoho z nich dá atest i na menší propustnost a kdyby byly problému, stačí mu říct, že atest dal na fólie 70%, to co si dáte vy pak je přece vaše věc.
Zkušenosti s STK, policií:
Rada nad zlato: Nejlepší si načasovat aby stk končila někdy v červenci,pak nebude nikomu divný že přijedeš se staženejma předníma oknama

Atest by měli mít fólie na všech oknech, aby prošli bez problému STK, tak i policejní kontrolou, u ní sice příslušníci nemají jak změřit propustnost, takže to řeší opticky - pokud vidí skrz obě okna i na objekty za autem, neřeknou ani popel. Na STK měřiče většinou také nemají, často sledují jak de vidět skrz a kontrolují atest. Někde mají sklíčko s povoleným zatmavením, ale dle vyjádření člověka zde na fóru se zatmavení srovná asi s 50%.. Zase záleží člověk od člověka jako vždy.. Navíc přes přední okno vniká do auta nejvíce světla, z čehož plyne, že i pokud má někdo folie o konstantní průhlednosti na celém autě, opticky se vždy jeví přední jako méně zatónované.
K atestům nalepených na oknech se většinou dává kartička, certifikát ( k techničáku), kde se dají najít veškeré potřebné údaje. Co jsem ve vlákně nenašel, jestli se vzhledem k typovému listy dají zapsat do TP?? A jestli to někdo má. Atest musí být na všech oknech z důvodu technické způsobilosti vozidla! Na slovensku vpředu zakázáno jakékoliv zatmavení!
Můj osobní názor je, že řidič by měl být vidět přes okno, už z důvodu kominikace s chodcem, či jiného účastníka provozu. Proto bych se rozhodoval mezi 70 a 50, asi záleží to vidět na živo a na úsudku každého..
Zkušenosti s lepením fólií doma:
Zkušenosti Cage, fokusacik
Někteří si zkoušeli lepit folie sami, koupili si je v autopotřebách či dokonce v Lidlu (tam i s certifikatem TUV). Shodli se ale že zadní okno velmi obtížné (potřeba použití dvou kusů levné folie, když je dost velká, tak je okno hodně prohnuté) na bočních stahovacích to de líp, ale riziko levné folie, když se pri zajizdeni horniho okraje okna do utrob dveri folie odlupovala..Nekomu to zase udělalo faldy..Tyto levné fólie navíc mnohem dřívě praskají, bublinky se nedají tak lehce rozehnat, po čase blednou a začínají se odlupovat rožky, nemají atesty. Folie svepomocí se tak dají bezproblému dát jen na boční kufru, kde to využijí spíše kombíky.
Pokusy o to najdete od tohoto příspěvku. Tím samozřejmě nechci nikoho odpuzovat od činorodé práce s fóliema.
Odstrašující případ amatérského lepení zde a zde.
Nejčastěji udávaný cenový průměr zde ve vlákně:
HATCHBACK 3dv 3000 - 3900 kč
HATCHBACK 5dv 3300 - 4400 Kč
KOMBI - 3900 - 5000 kč
Postřehy:
Malej kosek folie vám nenapoví.....zkušenost z loňska. My měli velký kusy a stejně pak realita je jiná než přiložení jen tak ke sklu.
Nejčastěji zmiňovaná doba montáže - 2 hodiny, min. 40min, max 5hod
Popis jak profíci lepí folie zde.
Několik z nás tady má kontakt na týpky, co jim to dělalo:
Danista - Ostrava - množstevní sleva
JaLoMe - Ostrava a okolí (Nový Jičín atd.)
JIM - České Budějovice
Kroco02 - Zlín
Či sami lepí folie:
Rreno - Hradec Králové
Magic - Prostředník - domouvá auta firmám, fóliářům, on sám má firmu asi v Novém Jičíně http://www.magicfol.cz
Firmy, kde jste si to často nechávali dělat:
Vařecha - Zlín - množstevní sleva 2007, 2008 už ne http://www.varecha.cz/folie/intro.html
Pavel Řehák - autofolie Llumar - Praha http://www.autofolie-llumar.cz/ (Skla vyndává)
Trieste - Zlín, Praha http://www.trieste.cz/
Autoskla Rada - Klatovy, Plzeň http://www.autoskla-rada.cz/profil-firmy
Tintek - Morava (Zlín), Slezsko http://www.tintek.cz
Ac-autosklo - Brno Jihlava http://www.ac-autosklo.cz/
AutofolieTT (Tomáš Tchuř) - Ostrava
Fotky pro ilustraci: (přední boční, zadní boční, kufr)
20 - 15 - 15 Obr
20 - 20 - 20 Obr
30 - 20 - 20 Obr
35 - 20 - 20 Obr Obr
35 - 15 - 5 Obr
50 - 20 - 20 Obr
50 - 35 - 35 Obr Obr Obr
55 - 55 - 55 Obr
70 - 20 - 20 Obr
70 - 35 - 20 Obr Obr
0 - 20 - 20 Obr
Horní zatmavovací pásy na předním skle:
Někdo říká že jakákoliv instalace stínítka na přední sklo je zakázaná. Jak se píše na stránkách trieste: Na čelním skle není možné dělat žádné úpravy, maximálně lze na Vaše přání nalepit protisluneční pás a to v ceně 400 Kč + DPH. Osvědčení je vystaveno ve dvou jazycích a je platné ve všech zemích EU, nelze se tedy do budoucna obávat jakýchkoliv problémů s policií, STK nebo na hraničních přechodech..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naposledy upravil(a) Kroco02 dne 13.04.2009 22:43, celkem upraveno 4 x.
- Damon
- Test driver
- Příspěvky: 10357
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Tonování autoskel - shrnutí str 138
Pěkný shrnutí dal jsem to do názvu kde to hledat. Díky 

Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tonování autoskel
Kroco02:Jen bych doplnil,že zrovna pan Řehák skla pro lepení z auta vyndavá.Líp to nainstaluje a i rychleji...A rozebírání tapecu má v ruce.Koukal jsem na to jak blázen
Má zkušenost s jeho lepením je více než kladná.... 


- kadlo
- Junior
- Příspěvky: 237
- Registrován: 08.02.2008 15:07
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tonování autoskel - shrnutí str 138
Taky jedu příští pátek u nás v Třebíči na folie... taky skla vyndává... tak uvidíme... 

- Kroco02
- Pokročilý
- Příspěvky: 801
- Registrován: 20.08.2008 09:16
- Bydliště: Slušovice [Zl]
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tonování autoskel - shrnutí str 138
Tak pak napis dojmy, kontakty atd..pridam do shrnuti, taky se na to chystam tento patek, toz uvidime..
Kota diky za poznamku, snad je to již v poradku..
Kota diky za poznamku, snad je to již v poradku..

- Bobesh
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 15.03.2009 16:51
- Bydliště: Boskovice
Re: Tonování autoskel - shrnutí str 138
Sice sem to četl taky celé, ale takovéto shrnutí je super. Teď aktuálně řeším, tip na borca u nás - vyndává skla, kámoš to má cca 4 roky a v pohodě a nebo to dát někaám , kde skla nevyndávaj. Jinak jak je teď to slunečno, už i žena mě uhání, kdy už to bude.
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tonování autoskel - shrnutí str 138
Ještě k tomu mít tu technickou v létě...Taky jsem tam přijel se staženejma a pokud to technik dělá poctivě a vidí,že máš vzadu nalepeno,tak první co bude chtít je vytahnout(ty přední).Mají sklíčka s různým zatmavením a přikládáním k Tvému oknu odhadne jestli jsou zatmavena víc.Já měl na fofu 50tky vpředu a musel jsem se s nim hodně bavit.Pořád říkal,že se mu to nezdá na těch 70desát a já,že jo,že to mám napsaný.On mi protiřečil,že ta kartička není moc vypovídající.Prodejce/montér mi nalepí skoro vše hlavně,aby měl kšeft.Takže ten kdo má tmavší vpředu než 50tky,tak na STK přes známý a kdo nemá známý,tak bych níž než do těch 50tek nešel.... 

-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 14.11.2008 19:31
- Bydliště: Most
Re: Tonování autoskel - shrnutí str 138
předevčírem jsem byl dělat folie v Chomutově, cenovka za kombi 2,5tis. kč, bez předních dveří. Komplet by to stálo 3,5.
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 07.01.2009 23:21
- Bydliště: Ostrava
Re: Tonování autoskel - shrnutí str 138
Tak jsem nahodil folie. Předek není nic a zbytek jsou 20. Kdyby se někdo chtěl inspirovat přikládám foto (pouze mobil). Foceno částečně proti slunci aby byl vidět rozdíl.
Udělal jsem to tak, protože na Ochcávce II mám ve předu 20 a vzadu 5 a nebyl jsem s tím plně spokojen. Večer při parkování jsem stahoval okna abych viděl na zrcátka. Vzadu při šeru zas neviděl malý ven a mamina brblala.
Firma: Autofolie TT Ostrava
Cena: 3000 Kč
Čas: cca 4 hod
Výsledek: velmi spokojen
Udělal jsem to tak, protože na Ochcávce II mám ve předu 20 a vzadu 5 a nebyl jsem s tím plně spokojen. Večer při parkování jsem stahoval okna abych viděl na zrcátka. Vzadu při šeru zas neviděl malý ven a mamina brblala.
Firma: Autofolie TT Ostrava
Cena: 3000 Kč
Čas: cca 4 hod
Výsledek: velmi spokojen
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 85 kW (115 PS), 02/2006
Re: Tonování autoskel - shrnutí str 138
to hanus - osobně bych se přikláněl k variantě 70%/20%/20% je krásný ,že vzadu budou lidé schovány před sluncem za foliemi ,ale hlavní je ,aby byl chráněný řidič 

-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 07.01.2009 23:21
- Bydliště: Ostrava
Re: Tonování autoskel - shrnutí str 138
Jo, jo. Udělal jsem to zatím jen tak. Jedu na technickou a chtěl jsem to mít bez problému. Hodil jsem to aby bylo vidět jak to vypadá, když tam nic není. Hlavně pro ty co nechcou dát na předek nic z důvodu, že to tam nemůže být.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 85 kW (115 PS), 02/2006
- kadlo
- Junior
- Příspěvky: 237
- Registrován: 08.02.2008 15:07
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tonování autoskel - shrnutí str 138
pořád sem váhal jestli 20 nebo 5 a když vidím tohle, tak dám určo 70-20-20 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host