Kto vyrába najlepšie motory roka 2009?
Kto vyrába najlepšie motory roka 2009?
Po vyhlásení výsledkov súťaže o najlepší motor roka sa s tlačovými správami automobiliek roztrhne vrece. Každý výrobca preferuje svoju kategóriu a prinesie svoj pohľad na zisk titulu. Najväčší dôvod na radosť má však v tomto roku iba Porsche, ktoré si odnieslo cenu v hlavnej kategórii.
Plochý šesťvalec s objemom 3,8 litra je vybavený priamym vstrekovaním paliva, štyrmi ventilmi na valec, variabilným časovaním ventilov a je najlepším motorom vo všeobecnosti. Šesťvalec s atmosférickým nasávaním a výkonom 385 koní dostal ocenenie za pomer výkonu a spotreby.
Nárast objemu šesťvalca oproti minulej generácii o 200 centimetrov kubických priniesol 30 koní naviac a o 15 percent nižšiu úroveň emisií CO2. Novinka má tiež vyšší kompresný pomer (12,5:1) a spolupracuje so sedemstupňovou prevodovkou. BMW, niekoľkonásobný víťaz hlavnej kategórie, obsadil ďalšie dve miesta v prvej trojke. Porotu ešte stále dokáže zaujať trojlitrový diesel 3,0 d a preplňovaný osemvalec 4,4 Twinturbo.
Najlepší v kategóriách
Mercedes so 6,2 litrovým osemvalcom AMG zosadil z trónu dlhoročného držiteľa titulu najlepšieho športového motora a to BMW 5,0 V10. Motor Porsche skončil štvrtý za preplňovaným osemvalcom od Jaguaru. Najlepšie komerčné využitie ponúka zisk ocenenia za Zelený motor roka, pretože ekológia je dnes v popredí a navyše k tohtoročnému výsledku sa prihlási hneď niekoľko značiek.
Preplňovaný motor 1,4 TSI od Volkswagenu montujú viacerí výrobcovia koncernu. Najnovšie sme si ho vyskúšali v novom Seate Ibiza Cupra, kde dosahuje výkon 178 koní. Jeho "zelenosť" spočíva v dosiahnutí extrémne nízkej spotreby v pomere k vysokému výkonu. Komisiu zaujala schopnosť motora jazdiť v režime nízkych otáčok úsporne a so slušnou porciou výkonu.
Na výsledku sa podieľa kombinácia preplňovania kompresorom a klasickým turbodúchadlom. Výrobca udáva kompresný pomer 10:1 a priemernú spotrebu paliva 6,2 litra na sto kilometrov. V hodnotení sa uvádza, že Golf s motorom TSI je blízkym konkurentom Hondy Insight, ktorá s hybridným systémom vykazuje nižšiu spotrebu aj emisie, ale vychádza horšie, ak zo seba vydáva maximálnu silu.
Kraľujú svojmu objemu
V najmenších objemových kategóriách kraľuje roky Toyota a opäť získala s trojvalcovým a extrémne ľahkým motorom (67kg) ocenenie za najlepší litrový motor. Prítomnosť turbodúchadla vyniesla prvenstvo v danej objemovej triede spoločnému dielu koncernu PSA a BMW za preplňovaný štvorvalec 1,6 Twin-scroll. Agregát poháňa športové verzie modelov MINI a Peugeot vo viacerých stupňoch výkonu. Opäť ide o príklad vyváženého pomeru medzi spotrebou a výkonom. "Tento motor predstavuje jeden z najlepších príkladov downsizeingu motorov" povedal druhý šéf poroty súťaže, Dean Slavnich.
Medzi dvojlitrami sa veľa nezmenilo, opäť zvíťazil motor 2,0 TFSI od Audi. V o stupeň vyššej objemovej triede pribudol nový víťaz, opäť preplňovaný turbodúchadlami. Dve turbá a priame vstrekovanie nafty urobili z 2,1 litrového štvorvalca Mercedes 250 CDI kráľa medzi naftovými motormi danej kategórie. Diesel so vstrekovacím tlakom 2000 barov existuje v dvoch verziách. Malé vysokotlakové turbodúchadlo, zaradené priamo do výfukového potrubia, dokáže vyvinúť 215 000 otáčok za minútu.
Iba tri centimetre kubické pod stanovenou trojlitrovou hranicou je svojim objemom prepĺňaný šesťvalec od BMW. Výkon cez 300 koní a krútiaci moment 400 Nm odovzdáva modelom 335i, X6, Z4 a 730i. Rovnaký úspech vo svojej triede dosiahol štvorlitrový osemvalec BMW, ktorý poháňa BMW M3. Motor je o dva kilogramy ľahší ako šesťvalec, ktorý nahradil v minulom roku. Na vrchole štvor a viac litrových motorov stojí skvost dielne AMG. Každý osemvalec 6,2 AMG má svojho osobného konštruktéra a výkon od 451 do 518 koní v závislosti od modelu, do ktorého ho pod označením C63 montujú.
Najlepší motor roka 2009
Porsche 3,8 DI Flat
Zelený motor
Volkswagen 1,4 TSI
Najlepší športový motor
Mercedes AMG 6,2 V8
SME jazdili...
S výnimkou absolútneho motora roka od Porsche sme jazdili so všetkými víťazmi kategórie. Pomyselné hlasy by sme dali bavoráckemu trojlitru 335i, a dvom preplňovaným štvorvalcom VW 1,4 TSI a PSA BMW 1,6 twin-scrool.
Víťazi objemových kategórií
do 1 litra Toyota 1,0
od 1,0 do 1,4 litra Volkswagen 1,4 TSI
od 1,4 do 1,8 litra BMW PSA 1,6 Twin-scroll Turbo
od 1,8 do 2,0 litra Audi 2,0 TFSI
od 2,0 do 2,5 litra Mercedes 2,1 CDI
od 2,5 do 3,0 litra BMW 3,0 TwinTurbo
od 3,0 do 4,0 litra BMW 4,0 V8
nad 4 litre Mercedes AMG 6,2 V8
nedeľa 5. 7. 2009 23:23 | Rastislav Chvála
http://auto.sme.sk/c/4921311/kto-vyraba ... -2009.html
Vysledky do 6-teho miesta podla kategorii:
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories.html
Motory Ford najdete v kategoriach:
- Zeleny motor (6.miesto),
- 3 L (6.miesto, spolocny motor)
Plochý šesťvalec s objemom 3,8 litra je vybavený priamym vstrekovaním paliva, štyrmi ventilmi na valec, variabilným časovaním ventilov a je najlepším motorom vo všeobecnosti. Šesťvalec s atmosférickým nasávaním a výkonom 385 koní dostal ocenenie za pomer výkonu a spotreby.
Nárast objemu šesťvalca oproti minulej generácii o 200 centimetrov kubických priniesol 30 koní naviac a o 15 percent nižšiu úroveň emisií CO2. Novinka má tiež vyšší kompresný pomer (12,5:1) a spolupracuje so sedemstupňovou prevodovkou. BMW, niekoľkonásobný víťaz hlavnej kategórie, obsadil ďalšie dve miesta v prvej trojke. Porotu ešte stále dokáže zaujať trojlitrový diesel 3,0 d a preplňovaný osemvalec 4,4 Twinturbo.
Najlepší v kategóriách
Mercedes so 6,2 litrovým osemvalcom AMG zosadil z trónu dlhoročného držiteľa titulu najlepšieho športového motora a to BMW 5,0 V10. Motor Porsche skončil štvrtý za preplňovaným osemvalcom od Jaguaru. Najlepšie komerčné využitie ponúka zisk ocenenia za Zelený motor roka, pretože ekológia je dnes v popredí a navyše k tohtoročnému výsledku sa prihlási hneď niekoľko značiek.
Preplňovaný motor 1,4 TSI od Volkswagenu montujú viacerí výrobcovia koncernu. Najnovšie sme si ho vyskúšali v novom Seate Ibiza Cupra, kde dosahuje výkon 178 koní. Jeho "zelenosť" spočíva v dosiahnutí extrémne nízkej spotreby v pomere k vysokému výkonu. Komisiu zaujala schopnosť motora jazdiť v režime nízkych otáčok úsporne a so slušnou porciou výkonu.
Na výsledku sa podieľa kombinácia preplňovania kompresorom a klasickým turbodúchadlom. Výrobca udáva kompresný pomer 10:1 a priemernú spotrebu paliva 6,2 litra na sto kilometrov. V hodnotení sa uvádza, že Golf s motorom TSI je blízkym konkurentom Hondy Insight, ktorá s hybridným systémom vykazuje nižšiu spotrebu aj emisie, ale vychádza horšie, ak zo seba vydáva maximálnu silu.
Kraľujú svojmu objemu
V najmenších objemových kategóriách kraľuje roky Toyota a opäť získala s trojvalcovým a extrémne ľahkým motorom (67kg) ocenenie za najlepší litrový motor. Prítomnosť turbodúchadla vyniesla prvenstvo v danej objemovej triede spoločnému dielu koncernu PSA a BMW za preplňovaný štvorvalec 1,6 Twin-scroll. Agregát poháňa športové verzie modelov MINI a Peugeot vo viacerých stupňoch výkonu. Opäť ide o príklad vyváženého pomeru medzi spotrebou a výkonom. "Tento motor predstavuje jeden z najlepších príkladov downsizeingu motorov" povedal druhý šéf poroty súťaže, Dean Slavnich.
Medzi dvojlitrami sa veľa nezmenilo, opäť zvíťazil motor 2,0 TFSI od Audi. V o stupeň vyššej objemovej triede pribudol nový víťaz, opäť preplňovaný turbodúchadlami. Dve turbá a priame vstrekovanie nafty urobili z 2,1 litrového štvorvalca Mercedes 250 CDI kráľa medzi naftovými motormi danej kategórie. Diesel so vstrekovacím tlakom 2000 barov existuje v dvoch verziách. Malé vysokotlakové turbodúchadlo, zaradené priamo do výfukového potrubia, dokáže vyvinúť 215 000 otáčok za minútu.
Iba tri centimetre kubické pod stanovenou trojlitrovou hranicou je svojim objemom prepĺňaný šesťvalec od BMW. Výkon cez 300 koní a krútiaci moment 400 Nm odovzdáva modelom 335i, X6, Z4 a 730i. Rovnaký úspech vo svojej triede dosiahol štvorlitrový osemvalec BMW, ktorý poháňa BMW M3. Motor je o dva kilogramy ľahší ako šesťvalec, ktorý nahradil v minulom roku. Na vrchole štvor a viac litrových motorov stojí skvost dielne AMG. Každý osemvalec 6,2 AMG má svojho osobného konštruktéra a výkon od 451 do 518 koní v závislosti od modelu, do ktorého ho pod označením C63 montujú.
Najlepší motor roka 2009
Porsche 3,8 DI Flat
Zelený motor
Volkswagen 1,4 TSI
Najlepší športový motor
Mercedes AMG 6,2 V8
SME jazdili...
S výnimkou absolútneho motora roka od Porsche sme jazdili so všetkými víťazmi kategórie. Pomyselné hlasy by sme dali bavoráckemu trojlitru 335i, a dvom preplňovaným štvorvalcom VW 1,4 TSI a PSA BMW 1,6 twin-scrool.
Víťazi objemových kategórií
do 1 litra Toyota 1,0
od 1,0 do 1,4 litra Volkswagen 1,4 TSI
od 1,4 do 1,8 litra BMW PSA 1,6 Twin-scroll Turbo
od 1,8 do 2,0 litra Audi 2,0 TFSI
od 2,0 do 2,5 litra Mercedes 2,1 CDI
od 2,5 do 3,0 litra BMW 3,0 TwinTurbo
od 3,0 do 4,0 litra BMW 4,0 V8
nad 4 litre Mercedes AMG 6,2 V8
nedeľa 5. 7. 2009 23:23 | Rastislav Chvála
http://auto.sme.sk/c/4921311/kto-vyraba ... -2009.html
Vysledky do 6-teho miesta podla kategorii:
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories.html
Motory Ford najdete v kategoriach:
- Zeleny motor (6.miesto),
- 3 L (6.miesto, spolocny motor)
Naposledy upravil(a) Culex42 dne 07.07.2009 12:59, celkem upraveno 1 x.
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kto vyrába najlepšie motory roka 2009?
culex pekne zhrnutie, diky ! s tym porschakom mas pravdu, hladky benzinovy 6 valec s tym vykonom to musi byt rozkos hladkat ten plynovy pedal...

kto robi najlepsie motory ? naturlich, deutschland !


kto robi najlepsie motory ? naturlich, deutschland !

Re: Kto vyrába najlepšie motory roka 2009?
hehe, si ma pochvalil, ako keby som spravil ja :o) ja som len skopiroval clanok ;o) spisal Rasto Chvala pre SME.sk. ale dik :o)
v tom hladkom benzine by som sa veru velmi rad zviezol, kurnik !
v tom hladkom benzine by som sa veru velmi rad zviezol, kurnik !
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kto vyrába najlepšie motory roka 2009?
viem, ze si to nepisal, ale ze si to dal sem je dobre 
dufam ze tu z toho teraz nebude flame, fanusikovia kadejakych divnych motorov su totiz velmi blizko a nacuvaju pozorne !

dufam ze tu z toho teraz nebude flame, fanusikovia kadejakych divnych motorov su totiz velmi blizko a nacuvaju pozorne !

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Kto vyrába najlepšie motory roka 2009?
ja standartne poskulujem po 3.0T od bmw. tento motor vyhral tuto kategoriu uz 3-ti raz v rade ak ma pamat neklame.
je to V6 3.0 biturbo 225 kW, idealny kompromis medzi vykonom a este "kvazi" udrzatelnymi nakladmi
neviem chalani, ci ste niekdedy pozerali specky tych fantastickych V8 5.0 a viac litrovych motorov, ale napr. ten mercedes hladky V8 6200cm3 co davaju do AMG 63 zere v meste 23.1l benzinu
3.0T je pre mna maximum. V6 3.0T sa dnes davaju do audi (S4), dava sa do bmw (135,335,535,Z4,X6), dava sa do volva (XC60,XC90). ma ich teda viac vyrobcov ale setky su okolo 225 kW a spotreba kombinovana okolo 11-12l

je to V6 3.0 biturbo 225 kW, idealny kompromis medzi vykonom a este "kvazi" udrzatelnymi nakladmi

neviem chalani, ci ste niekdedy pozerali specky tych fantastickych V8 5.0 a viac litrovych motorov, ale napr. ten mercedes hladky V8 6200cm3 co davaju do AMG 63 zere v meste 23.1l benzinu

3.0T je pre mna maximum. V6 3.0T sa dnes davaju do audi (S4), dava sa do bmw (135,335,535,Z4,X6), dava sa do volva (XC60,XC90). ma ich teda viac vyrobcov ale setky su okolo 225 kW a spotreba kombinovana okolo 11-12l


- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kto vyrába najlepšie motory roka 2009?
velke motory nejako ani nesledujem, nevyznam sa... osobne mam "strop" nejaky pekny hladky cca 3,0 V6, to by mi (zatial) bohate stacilo 
ktovie ako funguje to "tvoje" biturbo od bmw, turbo sice robi divy, ale ta odozva, no neviem neviem, urcite tam nejaka musi byt...

ktovie ako funguje to "tvoje" biturbo od bmw, turbo sice robi divy, ale ta odozva, no neviem neviem, urcite tam nejaka musi byt...

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Kto vyrába najlepšie motory roka 2009?
ach keby bolo "moje"
funguje to presne ako na T5 co mam teraz ale este ovela lepsie lebo su turba dva
tzn. rychlejsia odozva na plyn a este mensia spotreba pri vyssom vykone
hladky V6 obycajne 225 kW nema
samozrejme zavisi od objemu, ten porsche 3.8 DI V6 je v podstate skoro stvorliter. tam bude uz spotreba podla mna rovnaka ako na hladkej V8 to byvaju tiez stvorlitre alebo vacsie
ja preto nexcem hladky benzin, pretoze ked xces dobry priebeh vykonu od hladkeho benzinu potrebujes aspon V8. a V8 ked tocis tak uz zere brutalne

funguje to presne ako na T5 co mam teraz ale este ovela lepsie lebo su turba dva

tzn. rychlejsia odozva na plyn a este mensia spotreba pri vyssom vykone

hladky V6 obycajne 225 kW nema
samozrejme zavisi od objemu, ten porsche 3.8 DI V6 je v podstate skoro stvorliter. tam bude uz spotreba podla mna rovnaka ako na hladkej V8 to byvaju tiez stvorlitre alebo vacsie

ja preto nexcem hladky benzin, pretoze ked xces dobry priebeh vykonu od hladkeho benzinu potrebujes aspon V8. a V8 ked tocis tak uz zere brutalne
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kto vyrába najlepšie motory roka 2009?
mam podotazku : co to je dobry priebeh vykonu ? podla mna je to rovna cca 45% priamka. ma to nevyhodu, ze v nizkych otackach to netaha, ale zas sa da idealne davkovat. 

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Kto vyrába najlepšie motory roka 2009?
dobra krivka priebehu vykonu je taka, ked mas v co najvacsom spektre otacok co najviac krutiaku. preto su preplnane motory (turbo dizle a teraz uz aj turbo benziny) tak preferovane
toto iste ale maju aj dobre vyladene V8 motory, ktore su silne od prirody (teda od objemu)
proste netreba ich tocit aby si mal dostupny ihned vykon. na druhej strane, ked potocis V8 tak to zacne prave peklo (vid bmw M3)
ja viem, ty zasa sklznes do temy motora pre sportovu jazdu kde hladky benzin stale vyhrava
v motosporte sa ale tiez pouzivaju aj preplnovane motory a uz dlhe roky
proste kazdy motor preplnovany aj nepreplnovany ma svoje pre aj proti aj pri cisto sportovom uzivani
pre bezneho konzumenta ale preplnovany motor je to prave orechove

toto iste ale maju aj dobre vyladene V8 motory, ktore su silne od prirody (teda od objemu)


ja viem, ty zasa sklznes do temy motora pre sportovu jazdu kde hladky benzin stale vyhrava


proste kazdy motor preplnovany aj nepreplnovany ma svoje pre aj proti aj pri cisto sportovom uzivani

pre bezneho konzumenta ale preplnovany motor je to prave orechove

- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kto vyrába najlepšie motory roka 2009?
jj mas pravdu, su to dva svety, kazdy ma vyhody - nevyhody. pokial je na vyber, je dobre ! 

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Kto vyrába najlepšie motory roka 2009?
zialbohu s klasickou atmosferou je to asi ako s analogovym fotakom
vsetci vieme ze boli/su fantasticke drahe zrkadlovky (V8 6liter) ale vsetci zaroven xceme tie nove digitalne (V6 3liter biturbo)

vsetci vieme ze boli/su fantasticke drahe zrkadlovky (V8 6liter) ale vsetci zaroven xceme tie nove digitalne (V6 3liter biturbo)

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti