Meranie vykonu auta - Hlasovanie
-
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pezinok
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
misoo: vtip je v tom, ze NM sa nasobi otackami (a tie nie su konstantne) - plocha krivka NM => rastuca krivka kW. Preto aj NM vrcholi inde ako kW. Auto stale zrychluje preto, lebo aj ked NM klesa, tak nie je nulove - len tro zrychluje pomalsie a pomalsie az kym to neprejde uplne.
Na diesel astre co mam - ked dam napr na stvorke plny kotol, tak zrychluje (stale menej a menej) ja neviem do 4000 ot a potom uz koniec - proste ma sekne dopredu a viac to nejde hoci tam niekde ma max vykon... Tolko moja skusenost.
Na diesel astre co mam - ked dam napr na stvorke plny kotol, tak zrychluje (stale menej a menej) ja neviem do 4000 ot a potom uz koniec - proste ma sekne dopredu a viac to nejde hoci tam niekde ma max vykon... Tolko moja skusenost.
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Misoo - treba rozlisovat medzi priebehom Nm - cize hodnotami Nm v danych otackach v celom rozsahu otacok, a samotnou jednou hodnotou Nm (obvykle maximalnou). A cele je to uplne jednoduche:
Proste si zober ze vykon hodnoty X mozes dosiahnut dvoma sposobmi. Bud vysokymi otackami a zaroven mensim Nm (benzin), alebo nizsimi otackami a vyssim Nm (nafta). Ale oboje zatial nie je dosiahnutelne. Principialne vsak o Nm nemusis vobec nic vediet, zaujima ta vykonova krivka - priebej vykonu.
Jedine, co chcel vlado tym vsetkym povedat, ze ty ked dosiahnes na nejakom prevodovom stupni max vykon - napr. v 5 tis. otc. mas vykon 100, a ak plati, ze v 5500 ot mas vykon 90 ale v 4500ot mas vykon 80, a zaroven plati, ze ak v 5 tis. otackach preradis na vyssi stupen a otacky padnu na 4500 (vykon 80), tak je vyhodnejsie radsej to tahat do 5500 (kde mas vykon 90) a az potom preradit, lebo preradis vyssie a otacky ti klesenu na 4800 (kde uz bude vykon 90). Cize stale budes oscilovat, drzat motor vo vykone od 90 do max100, - cize pojdes ....90 - 100 - 90 - 100, ako hned radit pri 100 a dostat sa na : ... 90 - 100 - 80 - 90 - 100
Tak a ak si to teraz pochopil, tak ti neuverim
tchsfila: to co popisujes, je klam. nepozeraj na to ako ta auto kope, ale pozraj na to, ako ide otackomer dopredu! Proste ked raz mas max vykon v 4 tis., tak je jedno, ze kopanec do zadku bude nizsi ako pri 2 tis. ale ak tam (4 tis) budes motor udrzivat, proste budes maximalne zrychlovat
.
Proste si zober ze vykon hodnoty X mozes dosiahnut dvoma sposobmi. Bud vysokymi otackami a zaroven mensim Nm (benzin), alebo nizsimi otackami a vyssim Nm (nafta). Ale oboje zatial nie je dosiahnutelne. Principialne vsak o Nm nemusis vobec nic vediet, zaujima ta vykonova krivka - priebej vykonu.
Jedine, co chcel vlado tym vsetkym povedat, ze ty ked dosiahnes na nejakom prevodovom stupni max vykon - napr. v 5 tis. otc. mas vykon 100, a ak plati, ze v 5500 ot mas vykon 90 ale v 4500ot mas vykon 80, a zaroven plati, ze ak v 5 tis. otackach preradis na vyssi stupen a otacky padnu na 4500 (vykon 80), tak je vyhodnejsie radsej to tahat do 5500 (kde mas vykon 90) a az potom preradit, lebo preradis vyssie a otacky ti klesenu na 4800 (kde uz bude vykon 90). Cize stale budes oscilovat, drzat motor vo vykone od 90 do max100, - cize pojdes ....90 - 100 - 90 - 100, ako hned radit pri 100 a dostat sa na : ... 90 - 100 - 80 - 90 - 100

Tak a ak si to teraz pochopil, tak ti neuverim

tchsfila: to co popisujes, je klam. nepozeraj na to ako ta auto kope, ale pozraj na to, ako ide otackomer dopredu! Proste ked raz mas max vykon v 4 tis., tak je jedno, ze kopanec do zadku bude nizsi ako pri 2 tis. ale ak tam (4 tis) budes motor udrzivat, proste budes maximalne zrychlovat

- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Anndy neuveris, ale pochopil som
Netrklo mi ze sa to pocita cez otacky ktore rastu - kvety rozvijaju
Uz chapem, diky za vysvetlenie chlapi 



- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
zirafak, ja sa tu s nikym nehadamzirafak píše:KH...debaty,teda vlastne handrkovacky s tebou stoja za to

len som napisal a prilozil krivku, preco si myslim ze BMW V6 (R6 podla 3J) 3.0 biturbo je dnes jednym z najlepsich motorov na svete

potom sa tu zasa zvrhla debata, ze ten motor hore netaha

ale taha priatelia tahaaaa, a ku......vsky




- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
nad 6000 ot. netahakillerhammer píše:ale taha priatelia tahaaaa, a ku......vsky![]()
![]()
![]()



-
- Nováček
- Příspěvky: 169
- Registrován: 11.02.2008 13:37
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Taha netaha, vy sa tu akurat natahujete
, vsetci ste velmi mudri a plny teorie ale ani jeden to nevyskusal niekde na pretekoch ci testovani... ked neratam euroring kde ste kruzili a po 20 min. klakli brzdi alebo pneu. Kazdy motor ma svoje vyhody a nevyhody, podla mna BMW motor tu ani len nepatri do tejto sekcie a nie to este porovnavat alebo uvadzat ako priklad motor vo focuse a ako taha BMW, nehajte si to na kavu a pokec inde. Skor s avenujte planovaniu dakeho zavodu legalneho kludne aj na babe a tam vyskusate a pokecate v praxi a uvidite ako ide. Prispevky typu skusil som za dedinou a podobne na dialnici a neviem kde este sem radsej ani nepiste. O chvilu bude mat KDI toto forum ako home page a jedno pekne stretko nas navstivia a pohraju sa s nami
takze peace dufam ze prejdete od teorie k praxi a pojazdime niekde konecne.


ST zvody, ST lambda, kat-out, eibach pro-street.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Hawkgh 
EDIT:

EDIT:
Nie podla TJ, ale podla BMW a aj podla carfolio.comkillerhammer píše:preco si myslim ze BMW V6 (R6 podla 3J) 3.0 biturbo

-
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pezinok
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Ja som sa nepresne vyjadril. To ze ma sekne dopredu bolo myslene tak, ze mna ako osobu sekne dopredu (akokeby som pribrzdil) a nie auto. To ako dosledok toho, ze motor prestava tahat a zrychlovat;). Ale aj tak je nezmysel diesel takto tocit, takze nic.Anndy píše: to co popisujes, je klam. nepozeraj na to ako ta auto kope, ale pozraj na to, ako ide otackomer dopredu! Proste ked raz mas max vykon v 4 tis., tak je jedno, ze kopanec do zadku bude nizsi ako pri 2 tis. ale ak tam (4 tis) budes motor udrzivat, proste budes maximalne zrychlovat.

To co som pozoroval ja bolo, ze od nejakych 3tis otacok (na jednom a tom istom rychlostnom stupni) ten motor postupne vadol a vadol az kym nezvadol uplne.

Peace

Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Aha. O.k. som myslel nieco ine.
Diesel, ak chces od neho max. zrychlenie, ma zmysel tocit min. po otacky, kde ma max. vykon.
Diesel, ak chces od neho max. zrychlenie, ma zmysel tocit min. po otacky, kde ma max. vykon.
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
tak ako kazdy iny motorAnndy píše:Diesel, ak chces od neho max. zrychlenie, ma zmysel tocit min. po otacky, kde ma max. vykon.

- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
presne to som chcel doplnit.
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
ale niektore auta maju dostatok vykonu, ze ta to nemusi zaujimat (aspon pri beznej premavke) 

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
misoo az teraz sa uz zacneme poriadne hadatmisoo píše:akze nad 5500 ot nema vyznam ten motor vytacat, potom uz treba preradit ! a toto doteraz nebyvali atmosfericke bmw motory, uz zacinaju mast... aj u bmw..., ziadny poriadny s.x uz nebude![]()

tu si mozes porovnat 3.0 biturbo (v 335ci) voci 3.0 hladkej (v 130i)
sam vidis, ze tie motory su navrchu uplne rovnake, stretnu sa zhruba v 6800 (obmedzovac) na vykone 180 kW kde 3.0 biturbo pada z 225 kW ! a 3.0 hladka ledva ledva vy-stupa

ano, mozes sa tu do mna pustit, ze 130i skoro az do 7000 otacok este podrzi ten vykon 180 kW resp bude padat pomalsie (uz nevidno v grafe), kde 335ci uz pada pod neho

lenze toto je podla mna zavisle od merania motora kus od kusu.
schvalne si pozri oficialny (sedy) graf priebehu vykonu, kde je jasne vidno, ze ani BMW neveri, ze by 130i hladky bol v comkolvek, v akomkolvek momente silnejsi ako 335i

Naposledy upravil(a) killerhammer dne 13.07.2009 11:35, celkem upraveno 1 x.
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
mas pravdu, neni silnejsi, ale mozes ho tocit az do 6500 ot. henten turbovy mozes tocit do 5500 ot. potom uz treba preradit



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů