jednoznacne to treba odmerat, lebo to je uz fakt cudne, ze to nikto nema na grafe
ford focus ST - úprava motoru
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
aj kois meria u profituningu co viem
jednoznacne to treba odmerat, lebo to je uz fakt cudne, ze to nikto nema na grafe
jednoznacne to treba odmerat, lebo to je uz fakt cudne, ze to nikto nema na grafe
- bee
- Zkušený

- Příspěvky: 1261
- Registrován: 31.03.2008 11:28
- Bydliště: F, DE
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
to nikto nemate 30 evri na jedno meranie<killerhammer píše:aj kois meria u profituningu co viem
jednoznacne to treba odmerat, lebo to je uz fakt cudne, ze to nikto nema na grafe
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
- Marťas
- Test driver

- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: ford focus ST - úprava motoru
....+ dasich cca. 100 na benzin do BA a hlavne casbee píše:to nikto nemate 30 evri na jedno meranie<

Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam
- RedZero
- Junior

- Příspěvky: 421
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha, Prostějov
Re: ford focus ST - úprava motoru
Ještě bych doporučil napsat teebeemu at dá reference na Dreamscience co jsem to zkoumal a pročítal na netu tak to vypadá lépe, než bluefin a code red... hlavně nemusíte nikam jezdit 
Lenoch jménem Mondeo
Mini One 1.6 S-design ( malinko poupraveno
) také už jinde ..
Ford Focus ST, 2.5 20V turbo, 3.dv, electric orange už jezdí jinde :-/
www.STdriveRS.cz
Mini One 1.6 S-design ( malinko poupraveno
Ford Focus ST, 2.5 20V turbo, 3.dv, electric orange už jezdí jinde :-/
www.STdriveRS.cz
- teebee
- .

- Příspěvky: 365
- Registrován: 13.07.2009 15:00
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Reference na Dreamscience můžu dát jen ty nejlepší
. Bluefin jsem tenkrát taky zvažoval, ale asi nejvíc mě přesvědčila možnost výběru mapy podle nálady u DS (ceny, obsluha a výkony jsou vždy de facto stejné). V žádným případě tady nechci rozpoutat flame typu "jedině DS", "jedině BF"
, ale přesně jak říká RedZero - když si trochu zmapujete internet, vyjde vám DS nejlíp (v Anglii je teď skóre u nově kupovaných handheldů DS vs. BF asi 80/20
).
Nedávno jsem si dělal souhrnný grafy, kde jsem si informativně porovnával proklamovaný průběhy jednotlivých map - tak je sem hodím (data jsou přibližně odečítaná z oficiálních grafů po 500ot/min): V zásadě se dá říct, že koupí kterékoliv značky handheldu (bluefin/code:red/dreamscience) neuděláte chybu a jsou to ty nejlíp utracený peníze vzhledem k výsledku
Jenom vás prosím: nevěřte tomu, že po nahrání mapy, bez IC a při N95 dosáhnete těch propagovaných hodnot...
N98 a víc je naprosto nezbytně nutnou podmínkou pro jejich dosažení. Zároveň berte na zřetel, že hodnoty jsou měřeny v Anglii, takže IC většinou nepotřebují (a proto tvrdí, že není podmínkou) - ale tady u nás se bez něj pro každodenní dosahování těch hodnot neobejdete (zároveň doporučuju aspoň K&N nebo Green panel filtr). Prostě si po nahrání mapy užívejte toho (hodně znatelného) navýšení výkonu a pružnosti, ale nebuďte zklamaní když vám na brzdě naměří "jen" 255-260PS
Motor v STčku se dá relativně levně bez nějakých náročnějších úprav (turbo, vačky, úprava hlavy) vyhnat až na 300PS a 450Nm, takže kdo bude chtít po mapování postupně pokračovat, tomu doporučuju tohle pořadí: 1. mapa, 2. IC, 3. sání, 4. turbo-back výfuk (ať už de-cat nebo sportcat) s tím, že 3. a 4. se dají prohodit
. Někde kolem 4. kroku doporučuju mít už ve skříni připravenou upgradovanou spojku (z RSa nebo S60R, příp. aftermarket) 
Nedávno jsem si dělal souhrnný grafy, kde jsem si informativně porovnával proklamovaný průběhy jednotlivých map - tak je sem hodím (data jsou přibližně odečítaná z oficiálních grafů po 500ot/min): V zásadě se dá říct, že koupí kterékoliv značky handheldu (bluefin/code:red/dreamscience) neuděláte chybu a jsou to ty nejlíp utracený peníze vzhledem k výsledku
N98 a víc je naprosto nezbytně nutnou podmínkou pro jejich dosažení. Zároveň berte na zřetel, že hodnoty jsou měřeny v Anglii, takže IC většinou nepotřebují (a proto tvrdí, že není podmínkou) - ale tady u nás se bez něj pro každodenní dosahování těch hodnot neobejdete (zároveň doporučuju aspoň K&N nebo Green panel filtr). Prostě si po nahrání mapy užívejte toho (hodně znatelného) navýšení výkonu a pružnosti, ale nebuďte zklamaní když vám na brzdě naměří "jen" 255-260PS
Motor v STčku se dá relativně levně bez nějakých náročnějších úprav (turbo, vačky, úprava hlavy) vyhnat až na 300PS a 450Nm, takže kdo bude chtít po mapování postupně pokračovat, tomu doporučuju tohle pořadí: 1. mapa, 2. IC, 3. sání, 4. turbo-back výfuk (ať už de-cat nebo sportcat) s tím, že 3. a 4. se dají prohodit
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey


- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
velmi pekne si to napisal, mam velmi podobne nazory
DS a vymena map je urcite velka vyhoda oproti ostatnym
upravy na nasavani treba urcite robit, co som cital fora, tak len touto upravou mozes dosiahnut +20k a zaroven mas perfektnu pripravu aby cip dostal z motora maximum
code:red este ponuka v stage2 vymenu celeho turba za silnejsie
potom aj ich udaj o krutiaku 500Nm moze byt naozaj realny 
DS a vymena map je urcite velka vyhoda oproti ostatnym
upravy na nasavani treba urcite robit, co som cital fora, tak len touto upravou mozes dosiahnut +20k a zaroven mas perfektnu pripravu aby cip dostal z motora maximum
code:red este ponuka v stage2 vymenu celeho turba za silnejsie
- teebee
- .

- Příspěvky: 365
- Registrován: 13.07.2009 15:00
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
killerhammer: jj, všiml jsem si, že názory máme hodně podobné
Ohledně toho sání máš pravdu - ze zkušenosti se dá těm +20PS na standardu uvěřit (ten standardní airbox je pro vzduch šílený bludiště).
Ad CR: jenom ať nemateme případné nezasvěcené - code:red nabízí větší turbo a krouťák 500+ až u stage3 , stage2 je to samé co mám na autě teď já (mapa, IC, CAIS)
Větší turbo by samozřejmě byl 5.krok, ale na můj vkus už je to moc velký zásah do motoru. Podle mě by se vyplatil jen při "balíčkovém" tuningu (např. CR Stage3), jako další postupný krok po všech předešlých mi přijde zbytečný. Ale to je jen můj názor...
Ještě jsem zapomněl napsat 0.krok
: Ford v některých materiálech slibuje pro 2.5T motor navýšení výkonu +12PS u Mondea a +15PS u ST225 pri použití N98...
Ohledně toho sání máš pravdu - ze zkušenosti se dá těm +20PS na standardu uvěřit (ten standardní airbox je pro vzduch šílený bludiště).
Ad CR: jenom ať nemateme případné nezasvěcené - code:red nabízí větší turbo a krouťák 500+ až u stage3 , stage2 je to samé co mám na autě teď já (mapa, IC, CAIS)
Větší turbo by samozřejmě byl 5.krok, ale na můj vkus už je to moc velký zásah do motoru. Podle mě by se vyplatil jen při "balíčkovém" tuningu (např. CR Stage3), jako další postupný krok po všech předešlých mi přijde zbytečný. Ale to je jen můj názor...
Ještě jsem zapomněl napsat 0.krok
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey


- Marťas
- Test driver

- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: ford focus ST - úprava motoru
Super srovnani a diky za grafy
. Tak nejak jsem si myslel ze to bude. Akorat tech +20 hp ciste diky sani se mi zda moc. Jeste by me zajimaly rozdily mezi otevrenym sanim s hribkem co mas ty a airboxem treba od Code:Red/Wolf/GG.... krome zvuku, ten uz vim
. Nedostava se ti tam treba voda? A nespini se moc rychle?

Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam
- teebee
- .

- Příspěvky: 365
- Registrován: 13.07.2009 15:00
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Marťas:Omlouvám se, nevyjádřil jsem se přesně (považuju N98 jako samozřejmost při jakékoliv debatě o +x hp). Sání+N95 ti dá na STčku tak 7-9k, sání+N98 dá těch 15-20k. Hlavně ti ale pomůže udržet plošší křivku kolem maxima výkonu (to je podle mě mnohem důležitější)
Ad rozdíly: Na trhu jsou zhruba tři typy sání pro ST:
1) K&N 57i GenII - nahrazuje část sání před MAFem, má plastové trubky, bavlněný hříbek volně v prostoru, jako jediný ponechává ECU v sacím traktu, trochu zvyšuje slyšitelnost projevu standardního DV, zjednodušuje výměnu olej. filtru 2) C:R/GGR/Wolf/raidhp/... - nahrazuje část sání mezi šnorchlem a MAFem, má silikonové trubky, bavlněný/pěnový hříbek schovaný v kovovém válci, ECU jde na náhradní místo za LP světlem, při výměně olej. filtru je nutná jeho částečná demontáž 3 DS - nahrazuje sání až k turbu, má kovové/silikonové trubky s cca. o 1,5cm větším průměrem, bavlněný hříbek volně v prostoru, ECU => náhradní místo za LP světlem, zjednodušuje výměnu olej. filtru, ruší většinu 90st. ohybů na sacím traktu, výrazně zvyšuje slyšitelnost standardního DV
Ad voda/špinění: Jestli máš na mysli možnost "utopení" motoru, musel bys projet vodou, která má hloubku dosahující minimálně do úrovně předních mlhovek (tou dobou už ti ale asi voda poteče i dveřma do interiéru
). Špinění nejsem schopen posoudit - mám ho tam moc krátce. Ale (podle podmínek) je čištění doporučováno po 20-30kkm (já ho chci dělat 2x ročně bez ohledu na kilometry). Nemyslím, že se bude nějak extrémně špinit oproti běžnému filtru v airboxu - je docela dobře krytý (foto není moje):
Ad rozdíly: Na trhu jsou zhruba tři typy sání pro ST:
1) K&N 57i GenII - nahrazuje část sání před MAFem, má plastové trubky, bavlněný hříbek volně v prostoru, jako jediný ponechává ECU v sacím traktu, trochu zvyšuje slyšitelnost projevu standardního DV, zjednodušuje výměnu olej. filtru 2) C:R/GGR/Wolf/raidhp/... - nahrazuje část sání mezi šnorchlem a MAFem, má silikonové trubky, bavlněný/pěnový hříbek schovaný v kovovém válci, ECU jde na náhradní místo za LP světlem, při výměně olej. filtru je nutná jeho částečná demontáž 3 DS - nahrazuje sání až k turbu, má kovové/silikonové trubky s cca. o 1,5cm větším průměrem, bavlněný hříbek volně v prostoru, ECU => náhradní místo za LP světlem, zjednodušuje výměnu olej. filtru, ruší většinu 90st. ohybů na sacím traktu, výrazně zvyšuje slyšitelnost standardního DV
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey


- urban
- .

- Příspěvky: 26
- Registrován: 13.09.2009 19:53
- Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
Ta druha varianta vyzera asi najlepsie...akurat sa mi nikde nepodarilo najst ceny pre vyrobcov Wolf a Raid HP, Code:red sice ma tento kit na webe ale nieje pri nom cena, na webe GGR stoji 400 libier. Viete niekto ceny od dalsich vyrobcov a teoreticky kde sa daju objednat? Ma tento druhy typ COI niekto na aute?
Dakujem za odpovede
Dakujem za odpovede
Ford Focus ST '06 Black 3D... zatial stock 

- teebee
- .

- Příspěvky: 365
- Registrován: 13.07.2009 15:00
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
urban: Sascha - European Parts
TeamTorquesteer
Pumabuild
atd....
Od všech jsem minimálně jednou něco objednával a jsou seriozní
btw, podle čeho jsi se rozhodl zrovna pro tenhle typ
TeamTorquesteer
Pumabuild
atd....
Od všech jsem minimálně jednou něco objednával a jsou seriozní
btw, podle čeho jsi se rozhodl zrovna pro tenhle typ
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey


- urban
- .

- Příspěvky: 26
- Registrován: 13.09.2009 19:53
- Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
teebee:
Paci sa mi, ze to ostava viac menej uzavrete cize spinu a vodu by to nemalo nejak chytat. Navyse je fajn, ze to pouziva seriove naporove sanie.
Ty si zvolil inak. Preco?
Dik za tie weby... ako si k nim dosiel?Bezna googlovacka, alebo je to tu niekde na fore? Nieze by som bol lemra to tu hladat, ale ked uz pisem prispevok, tak ze sa opytam
Vdaka
Paci sa mi, ze to ostava viac menej uzavrete cize spinu a vodu by to nemalo nejak chytat. Navyse je fajn, ze to pouziva seriove naporove sanie.
Ty si zvolil inak. Preco?
Dik za tie weby... ako si k nim dosiel?Bezna googlovacka, alebo je to tu niekde na fore? Nieze by som bol lemra to tu hladat, ale ked uz pisem prispevok, tak ze sa opytam
Vdaka
Ford Focus ST '06 Black 3D... zatial stock 

- teebee
- .

- Příspěvky: 365
- Registrován: 13.07.2009 15:00
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
European-parts mám dlouhodobě odzkoušeno, a je to můj dvorní dodavatel z kontinentální Evropy. Ty ostatní (a pár dalších) jsou z Anglie - přišel jsem na ně přes anglický st fórum
....
Jinak pro mě byl tím nejsilnějším argumentem zvuk - jak jsem to poprvý slyšel, nechtěl jsem nic jinýho
Mrkni sem, sem anebo sem a možná pochopíš
Ještě ke šnorchlu: podle mě bude právě ten asi omezovat průtok vzduchu, protože i na standardním airboxu je přídavnej nasávací "ventil" (takový cca. 2,5cm zamačkávací kolečko na spolujezdcově boku airboxu pod kolenem šnorchlu)
Jinak pro mě byl tím nejsilnějším argumentem zvuk - jak jsem to poprvý slyšel, nechtěl jsem nic jinýho
Mrkni sem, sem anebo sem a možná pochopíš
Ještě ke šnorchlu: podle mě bude právě ten asi omezovat průtok vzduchu, protože i na standardním airboxu je přídavnej nasávací "ventil" (takový cca. 2,5cm zamačkávací kolečko na spolujezdcově boku airboxu pod kolenem šnorchlu)
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey


- teebee
- .

- Příspěvky: 365
- Registrován: 13.07.2009 15:00
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Malý update ohledně špinění filtru u DS sání: takhle vypadá filtr po 8.000km (včetně jednoho dne na okruhu a jednoho měření výkonu na brzdě) - je naprosto v pohodě
:
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host





