Audi R8 e-Tron - 4.500 Nm

Moderátor:Quickie
Odpovědět
Culex42

Audi R8 e-Tron - 4.500 Nm

Příspěvek od Culex42 » 17.09.2009 16:13

(pouzil som funkciu Hledat, nenasiel nic, tak postujem, mozno Vas zaujme)
(na linku je aj foto a video)

http://automix.centrum.sk/novinky/59303 ... a-4-500-nm

Audi e-Tron: Elektrická R8 má 4.500 Nm!

Páčia sa vám hybridné koncepty nemeckej elity v podobe Mercedesu SLS AMG alebo BMW EfficientDynamics Concept? Elektrizujúca odpoveď z Ingolstadtu na seba nenechala dlho čakať.
O výkonné superšporty s elektrickým alebo hybridným pohonom sa dnes pokúša kadekto. V tejto hre nechce stáť mimo ani Audi a na frankfurtskom autosalóne vyrukovalo so vskutku unikátnym konceptom R8 e-Tron.

Čo sa teda skrýva pod kapotou? Nič, pretože o pohon sa stará kvarteto motorov uložených priamo v nábojoch kolies, čím bola ušetrená nie len hmotnosť hnacích hriadeľov, ale do istej miery aj nahradený systém pohonu všetkých kolies quattro. Aký je teda súhrnný výkon štvorice elektromotorov? 313 k síce neznie bohvieako oslnivo, zo stoličky však nejedného zosadí krútiaci moment - 4.500 Nm! Áno štyritisícpäťsto Nm krútiaceho momentu, ktorý je zo 70% posielaný na zadnú nápravu.

Aké sú teda hodnoty zrýchlenia s mamutím točivým momentom o ktorom snívajú i kamióny. Z 0 na 100 km/h akceleruje za slušných 4.8 s. Interesantnejšia je však iná hodnota zrýchlenia. Zo 60 na 120 km/h zrýchli e-Tron za pôsobivé 4 sekundy! Najvyššia rýchlosť je zatiaľ obmedzená na 200 km/h.

V obligátnom „kombinovanom" cykle činí spotreba príjemných 248 km, po vybití sa elektrická R8 v klasickej sieti nabíja 6-8 hodín alebo 2.5 hodiny pod napätím 400 V.

O tom, či Audi R8 e-Tron pôjde do sériovej výroby zatiaľ nepadla ani zmienka. Surfovať na vlne štyroch tisícov newtonmetrov by však bolo viac ako zaujímavé, čo poviete?

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi R8 e-Tron - 4.500 Nm

Příspěvek od misoo » 17.09.2009 16:26

4800 Nm ? a to je naco dobre ?? ale odtahovky budu mat radost... :lol:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Audi R8 e-Tron - 4.500 Nm

Příspěvek od vcedula » 17.09.2009 16:32

uz by sa konecne novinari mohli naucit, co je to krutiaci moment a ako sa meria. Upresnim. Ja sice mam motor len so 195 Nm, ale na naprave mam na jednotke 3500 Nm a na dvojke 2300 Nm. Pretoze prevodovka sprevoduje krutiaci moment motora na tuto hodnotu.

Kedze toto Audi R8 ma elektromor v nabojoch, tak prevodovku nema a cely krutiaci moment sa prenasa na koleso v pomere 1x1.

Pisu same bludy. Vyzdvihli cislo, ktore nema ziadny zmysel a to, co mali vyzdvihnut, to nechali bez povsimnutia (teda maly naznak tam je).

Najdolezitejsie je, ze auto ma tych 4500 Nm v celom rozsahu otacok, a kedze nema prevodovku, tak v celom rozsahu rychlosti. Moje auto ma pri 130 km/hod na tretom prevodovom stupni krutiaci moment na napravu 700 Nm, tento elektromobil ma stale 4500 Nm !!! Co znamena, ze auto dokaze aj pri 130 km/h tahat rovnako silno ako na jednotke (teda este minus odpor vzdu a pod).

Projekt vitam vsetkymi styrmi sadami prstov :P len ma obcas rozculi vychvalovanie niecoho, co za to nestoji.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Audi R8 e-Tron - 4.500 Nm

Příspěvek od Anndy » 17.09.2009 16:34

Mno, je zaujimave vediet, kolkko vazia kolesa, predsa len je tam elektromotor, co hmotnost neznizuje.... A prave sportiak, by ich mal mat najlahsie :D
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Audi R8 e-Tron - 4.500 Nm

Příspěvek od vcedula » 17.09.2009 16:49

no o vahu ani tak nejde, ked kazde koleso ti spravi 1100 Nm, to pohne bez problemov aj s 20 kg kolesami.
Tu ide hlavne o to, ze auto ma pohon 4x4, ale pritom nema prevodovku, predny, zadny a stredny diferencial, vsetky tie spojovacie tyce a podobne veci. To su hrozne velke kg a vaha 4x elektromotorov je urcite vyrazne mensia ako vaha motora + vsetky tieto chujoviny. Avsak, zostava problem vahy baterii....
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Audi R8 e-Tron - 4.500 Nm

Příspěvek od Anndy » 17.09.2009 16:51

vlado, ja som nemyslel vahu, ako celkovo, ale ako neodpruzenu hmotu, jedine, ze by bola nejako odpruzena, ze su sice el.motory v kolese, ale su nejako zavesene na karoserii a nie kolese (aj ked to pochybujem :D).
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Culex42

Re: Audi R8 e-Tron - 4.500 Nm

Příspěvek od Culex42 » 17.09.2009 17:09

vlado nerozumiem vobec tomu, co si chcel povedat. to audi ma realne 4500N sam si to napisal, tak v com je problem ? na co sa stazujes ?

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Audi R8 e-Tron - 4.500 Nm

Příspěvek od vcedula » 17.09.2009 17:16

tie elektromotory su priamo spojene s diskom. Tam nie su kolesa spojene tycou, takze dokazu pruzit kazde samostatne. (teda spon podla toho, co pznam riesenia elektromobilov). Samotny motor si mozes predstavit ako taky maly valcek, tak vedierko. Nie su to ziadne mega motory. No a z tohoto pohladu pruzenie auta nemusi pruzit aj vahu tychto motorov. Zostava to ako z casti pasivna vaha (rotor sa toci, preto z casti).

Culex42: stazujem sa na toto (aj ked by som to nenazval, ze sa stazujem, vadi mi to) :
zo stoličky však nejedného zosadí krútiaci moment - 4.500 Nm! Áno štyritisícpäťsto Nm krútiaceho momentu
Aké sú teda hodnoty zrýchlenia s mamutím točivým momentom o ktorom snívajú i kamióny
toto su podla mna dristy do vetra....
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Culex42

Re: Audi R8 e-Tron - 4.500 Nm

Příspěvek od Culex42 » 17.09.2009 17:17

nuz to je uz to umelecke prikraslenie :o)

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Audi R8 e-Tron - 4.500 Nm

Příspěvek od Anndy » 17.09.2009 17:30

Sniva vobec kamion?
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi R8 e-Tron - 4.500 Nm

Příspěvek od misoo » 17.09.2009 17:43

Anndy píše:Sniva vobec kamion?
hmm tazko povedat, ale lokomotiva urcite ! palo hammel o tom vie svoje ! :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „.. aneb co nelze nikam zařadit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti