Tesna píše:Tohle je právě ta zásadní kravina, co naměřili. Turbobenzín se vyznačuje tím, že má plochou křivku krouťáku ve velmi širokém pásmu otáček, přičemž maximum je obvykle někde mezi 2500 - 3500 a pak pomalu klesá. U sériových motorů je ta křivka pak často totálně plochá s maxime 2000-5000 ot., čehož je dosažno elektronickým přiškrcením, stačí se kouknout prakticky na jakýkoliv současný sériový turbobenzín , ST nevyjímaje. A právě ladění softu, při kterém se využije potenciál motoru do plných tu křivku krouťáku nahrbí.Bob Wolf píše:
Ať už ti technici v Mercedesu měřili jak měřili - všimni si, že krouťák (měřený na pětku) jde trvale od cca 2.700 ot./min. až do 6.000 ot./min. trvale nahoru - a až tam začíná padat - prostě to turbo má svou účinnost, pokud se k intercooleru dostane tolik vzduchu, kolik tam má jít.....
Navíc, průběh krouťáku na jednotlivé stupně je stejný, takže i měření by měla být velmi podobná co do průběhu křivek i hodnot.
Graf od Mercedesu doporučiji dál vůbec neřešit, zahodit nebo efektivně využít při velké potřebě
Máš pravdu v tom, že ten výsledek průběhu druhého měření je pravděpodobně atypický - to první, "primitivnější" měření mně ukázalo maximum krouťáku už v 2.974 ot./min. a potom to šlo až do cca 4.500 ot./min. pozvolna dolů - přesně jak píšeš (a potom to už padalo fest.....asi kvůli té nižší účinnosti intercooleru).
Také to první měření je mi současně sympatičtější "hladkou" křivkou krouťáku, bez výkyvů - u toho Mercedesu jim kola občas po válci proklouzla, tak tam jsou na křivce vidět ty "zuby"....
Těším se na tu MAHU 2000 u Auto Jarov za 14 dní - nechám to změřit na 5. i 6. rychlost a potom to kolektivně skoukneme - snad budeme moudřejší, statisticky 3 různá měření u jednoho auta v rozmezí 1 měsíce jsou už pro získání objektivního náhledu - myslím - dostatečná...















 
  Jestli se nemýlím, mělo nové RSko při testech na Nordschiefe velmi podobný čas
   Jestli se nemýlím, mělo nové RSko při testech na Nordschiefe velmi podobný čas       
    
   
  RS by bolo na slickoch tiez este rychlejsie
 RS by bolo na slickoch tiez este rychlejsie 
 
 ) - ale to je uz jine tema...
) - ale to je uz jine tema...



