Smysl naftového motoru
- tomason
- Test driver

- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Smysl naftového motoru
To je teď ,ale do budoucna se to zase obrátí,jak poroste kamionová doprava
Benzín tobě ještě se chce trochu v tom povozit 
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Smysl naftového motoru
ja beriem benzin ako urcity komfort za ktory si zatial rad priplacam
ako ked ti nevadia tie dizlove motory svojim prejavom tak si kludne dizel kup, usetris na palive.
aspon nasledujuce roky urcite a ak trafis nekazivy jazdeny dizel, tak ta uspora su urcite dost vysoke realne peniaze
ja som bol nuteny minule absolvovat 400 km v 10 rocnej oktavii 1.9 tdi 81 kW a priatelia, musim sa priznat, ze v zavere cesty mi prislo zle od hluku motora a skoro som sa pogrcal
ako ked ti nevadia tie dizlove motory svojim prejavom tak si kludne dizel kup, usetris na palive.
aspon nasledujuce roky urcite a ak trafis nekazivy jazdeny dizel, tak ta uspora su urcite dost vysoke realne peniaze
ja som bol nuteny minule absolvovat 400 km v 10 rocnej oktavii 1.9 tdi 81 kW a priatelia, musim sa priznat, ze v zavere cesty mi prislo zle od hluku motora a skoro som sa pogrcal
- stand
- Zkušený

- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Smysl naftového motoru
KH, ty seš ale kecka
i když jestli byla hodně rozvrkočená, tak to je i možné..
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Smysl naftového motoru
ono ci dizel alebo benzin
podla mna najvacsi rozdiel v spotrebe je ked na to slapes, cize na dizel ked slapes ta spotreba stupne ale nie o vela, na benzine naopak, stupne ohromne
cize, aj na benzine mozes jazdit lacno a usporne, ak mas lahku nohu.
tam ti potom ten dizel az taky rozdiel v spotrebe neurobi, budes chodit na 1.6 benzine za 7 a na 1.6 dizly mozno za 5-6
ale ako nahle nato zacnes dupat, a cim castejsie dupes, tak ten rozdiel bude vacsi, na 1.6 dizly ti stupne povedzme na 6-7 ale na benzine pri tom istom style budes mat za 10-11
je to podla mna individualna otazka, kazdy si na nu musi odpovedat sam
ja dizel nejazdim...
...pokial mam na benzin

kazdy to ale moze vidiet inak
podla mna najvacsi rozdiel v spotrebe je ked na to slapes, cize na dizel ked slapes ta spotreba stupne ale nie o vela, na benzine naopak, stupne ohromne
cize, aj na benzine mozes jazdit lacno a usporne, ak mas lahku nohu.
tam ti potom ten dizel az taky rozdiel v spotrebe neurobi, budes chodit na 1.6 benzine za 7 a na 1.6 dizly mozno za 5-6
ale ako nahle nato zacnes dupat, a cim castejsie dupes, tak ten rozdiel bude vacsi, na 1.6 dizly ti stupne povedzme na 6-7 ale na benzine pri tom istom style budes mat za 10-11
je to podla mna individualna otazka, kazdy si na nu musi odpovedat sam
ja dizel nejazdim...
...pokial mam na benzin
kazdy to ale moze vidiet inak
- stand
- Zkušený

- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Smysl naftového motoru
Já jsem si na naftu přivykl u předešlé Astry, a když sem pak vybíral jiné auto, svezl sem se s kde čím v benzínu i naftě, ale k naftě sem přirostl s nafťáky mam cca 200tis, naučil sem se sní správně jezdit a tak sem u ní zůstal. Ale ne vždy sem naftu měl, s 1,8benzín mam 100tis.
Spíš si myslim že je to otom se naučit využívat výkon a správně řadit.
Spíš si myslim že je to otom se naučit využívat výkon a správně řadit.
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Smysl naftového motoru
este moja oblubena statistika zo spritmonitor.de:
1.6 tdci 66kW diesel - 83 vozidiel - priemer 5,69 l/100km
1.6 tdci 80kW diesel - 300 vozidiel - priemer 5,91 l/100km
1.6 74 kW benzin - 209 vozidiel - priemer 7,90 l/100km
vidis ten rozdiel je okolo 2l na 100km, tak si to zrataj kolko je to na 10 000 km a ci ti ta uspora za ten motor stoji
1.6 tdci 66kW diesel - 83 vozidiel - priemer 5,69 l/100km
1.6 tdci 80kW diesel - 300 vozidiel - priemer 5,91 l/100km
1.6 74 kW benzin - 209 vozidiel - priemer 7,90 l/100km
vidis ten rozdiel je okolo 2l na 100km, tak si to zrataj kolko je to na 10 000 km a ci ti ta uspora za ten motor stoji
- stand
- Zkušený

- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Smysl naftového motoru
Úspora je 50h na litru tzn rozdíl 50000kč na 100000km na phm.
Ale jsou lidi jako já, kteří maj diesel rádi, a nejde jim jen o usporu.
Ale jsou lidi jako já, kteří maj diesel rádi, a nejde jim jen o usporu.
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Smysl naftového motoru
ja si skorej myslim, ze dizle boli preto tak v oblube lebo mali turbo (viac moderneho vyvoja na nich, cize boli efektivnejsie) a hospodarska politika v krajinach EU ich roky dotovala (nizsou spotrebnou danou na naftu)stand píše:Já jsem si na naftu přivykl u předešlé Astry, a když sem pak vybíral jiné auto, svezl sem se s kde čím v benzínu i naftě, ale k naftě sem přirostl s nafťáky mam cca 200tis, naučil sem se sní správně jezdit a tak sem u ní zůstal. Ale ne vždy sem naftu měl, s 1,8benzín mam 100tis.
Spíš si myslim že je to otom se naučit využívat výkon a správně řadit.
pozri napr. na US trh, kde sa jazdi hlavne benzin lebo US dotuje benzin
je preto logicke, ked si ludia kupovali dizle, dostali modernejsi motor, nizsiu spotrebu a vyssie vykony.
vela ludi predpokladam, ze aj ty, presli z atmosferickeho benzinu na dizel a boli ocareny krutiakom v nizkych otackach.
zdali sa im tie motory pocitovo silnejsie a jazdili lacnejsie, to je objektivna pravda
cize ten argument bol jasny a akceptovatelny
ale polozme si otazku, aku vlastnost ma dnesny preplnany dizlovy motor lepsiu ako moderny preplnany motor benzinovy ?
okrem spotreby (ktora ale vyvojom efektivnejsich benzinovych motorov sa tiez postupne vyrovnava) , naozaj uz absolutne ziadnu
dnesny dizlovy motor pri rovnakom objeme v porovnani s benzinovym turbo motorom je vo vsetkych vlastnostiach horsi:
ci uz vo vyuzitelnosti plneho krutiaku, jeho max hodnote, max vykone, a teda celkovej dynamike, ci kultivovanosti prejavu
navyse je konstrukcne zlozitejsi, pracuje s nasobne vyssimi tlakmi a teda nachylnejsi na zlyhanie
len na porovnanie najmodernejsi stvorvalec od VW 2.0 tdi cr poslednej generacie, proti 2.0 tfsi poslednej generacie
2.0 tdi - objem 1968 cm3 - vykon 125 kW / 350Nm od 1750-2500 ot
2.0 tfsi - objem 1984 cm3 - vykon 195 kW / 350Nm od 2500-5000 ot
samozrejme, dnes stale v EU plati, ze za dobry benzinovy motor si musis priplacat na benzine, ale ziskas zato z daneho objemu aj ovela lepsie vlastnosti
a v buducnosti pri harmonizacii (vyrovnani) spotrebnych dani na naftu a benzin v EU (je to schvalene EU komisiou do roku 2012), by ten rozdiel medzi nimi mal byt este mensi
- richisan
- Zkušený

- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Smysl naftového motoru
A presne o tom to je. Kazive su aj benziny. Vsetko to je o tom, aky kus mas, t.j. o stastikillerhammer píše:...a ak trafis nekazivy jazdeny dizel...
- stand
- Zkušený

- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Smysl naftového motoru
Ale jdi a kup své vybrané auto v turbo benzínu
Kolik jich je v inzerátech,a jestli se vůbec pro to vysněné auto tyto motory prodávaly?
Kolik jich je v inzerátech,a jestli se vůbec pro to vysněné auto tyto motory prodávaly?
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Smysl naftového motoru
ja nehovorim, ze je blbost dnes kupit dizel
doba dizlov stale trva, cize stale je ten argument, kupit dizel, logicky aj dnes
ak kupujes teraz auto na dalsie 3 roky, kludne si kup dizel. to je fuk, aj nafta bude lacna kym sa spamataju hospdarstva, kym sa vyrovnaju dane atd, atd
ale myslim si, ze v kratkej buducnosti (do 5-7 rokov) nas caka doba benzinova, ktora rychlo prejde na hybridnu a elektricku
doba dizlov stale trva, cize stale je ten argument, kupit dizel, logicky aj dnes
ak kupujes teraz auto na dalsie 3 roky, kludne si kup dizel. to je fuk, aj nafta bude lacna kym sa spamataju hospdarstva, kym sa vyrovnaju dane atd, atd
ale myslim si, ze v kratkej buducnosti (do 5-7 rokov) nas caka doba benzinova, ktora rychlo prejde na hybridnu a elektricku
- richisan
- Zkušený

- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Smysl naftového motoru
Otazka je, kedy sa to prejavi u nas v praxi, t.j. na cestach, ono myslim, ze s tou podporou tychto alt.pohonov by sa dalo este mnoho spravit a SR je v tomto uplne za opicami, takze myslim ze tych 7-10 rokov moze byt taky vychodiskovy horizont, ked sa to zacne nejako badatelne prejavovat.
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Smysl naftového motoru
ano, ale objektivne musis priznat, kedze dizel voci atmosferickemu benzinu je ovela modernejsia a zlozitejsia konstrukcia (vysokotlakove vstreky, cerpadlo, turbina, elektronicky plyn atd atd.), tak porucha na dizly znamena vacsinou vacsi problem ako na benzinerichisan píše:A presne o tom to je. Kazive su aj benziny. Vsetko to je o tom, aky kus mas, t.j. o stastikillerhammer píše:...a ak trafis nekazivy jazdeny dizel...![]()
preto sa na forach ludia roky hadaju, ze ci su vyssie naklady na udrzbu diesla alebo nie. subjektivne je to vzdy aj o stasti.
ale objektivne, statisticky, viac sa kazia zlozitejsie veci (dizel) ako jednoduche (atmosfericky benzin), to su proste murphyho zakony a tie neokasles
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Smysl naftového motoru
neska podla mna, musi aj slepy vidiet nastup preplnanych benzinov (tzv. downsizing)richisan píše:Otazka je, kedy sa to prejavi u nas v praxi, t.j. na cestach, ono myslim, ze s tou podporou tychto alt.pohonov by sa dalo este mnoho spravit a SR je v tomto uplne za opicami, takze myslim ze tych 7-10 rokov moze byt taky vychodiskovy horizont, ked sa to zacne nejako badatelne prejavovat.
tzn, ze sa zacali do vyvoja benzinovych motorov pumpovat velke peniaze, podobne ako to bolo 10 rokov dozadu u dizlov
benzinove motory, teda, na jednej strane budu modernejsie, efektivnejsie a budu (uz som uviedol dnesny realny priklad) lepsie vo vsetkych vlastnostiach voci dizlom
na druhej strane ale zacnu sa aj viacej kazit, pretoze konstrukcne budu rovnako zlozite ako dizle
- richisan
- Zkušený

- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti





