Totiž EGR diagnostika tiež vyhodila - že je v otvorenej polohe - ale mechanik s IDSkom vo forde nevedel povedať, či je to úplne otvorená poloha, alebo iba nezatvorená/či nedovretá/poloha. Je teda zjavne zakydaný výfukovými "blivajzmi" - a to asi, alebo pravdepodobne zanieslo aj DPF - v podstate DPF-ko ešte mohlo fachčiť ďalej. Takže skôr než čokoľvek - musím vyčistiť EGR a ak je v háji, tak aj to musím vymeniť. Ešte som tam nehľadel - teraz som prišiel z práce - je tam podtlakom ovládané EGR alebo elektromagneticky?
Dnes večer sa naň asi mrknem - len nie tu pred panelákom
 .
 .Jeden mechanik mi povedal aby som poriadne - ale poriadne vyhnal pavučiny z motora - že ono sa vyčistí ak je v poriadku. Ale rozobratie a vyčistenie/asi štetcom a acetónom/ je lepšia alternatíva podľa mňa. Hnať otáčky na obmedzovač sa mi nechce a na voľnobehu ho tak skoro ani nezohrejem aby som ho mohol vytočiť "bezbolestne"....akosi mi je to proti srsti.
 
   
 Pošlite foto, ale tipujem si vzadu za motorom(na strane rozvod.remeňa) čo si matne spomínam na pohľady pod kapotu plechová ligotavá prírubka asi na 3skrutky a niečo ako osieťkovaná rúrka - alebo tak niečo by mal byť on?







 
  





 ) ...odmontovat stierace....pootm take tesnenie sa da dole...take nieco ako okolo dveri moze byt..neviem to inac popisat.....potom tie umelohmotne kryty ...su dva...prvy len takymi kovovymi sponami..cca 7 ks..o ten druhy pripevney.....druhy kryt je dvoma srubami pripevneny.....potom po odkrytovani vznikne krasny priestor.....cele egr aj s takou kovovou castou co ide do motora ma 5 srub....dve na egrku samotnom...jedna drzi tu kovovu rurku ..a dve na konci rurky sa pripaja na motor tak z hora.....jediny ale nie velky problem moze byt s odsrubovanim jednej sruby na egr...tej spodnej..treba si ju nahmatat....ale ked sa odsunu kable co su pre egr zmesti sa tam aj mala gola a da sa to pekne vysrubovat....poodsrubovani srubov na egr treba dat pozoro lebo medzi egr a motorom je este taky pliesok...aby nahodou nespadol dole...lebo potomasi treba odkrytovat umelohmotny kryt motoru zo spodu a tak ten pliesok zobrat.....po odmontovani je ta rura kovova rura pripojena k egr s takou cudnou vonkajsou objimacou sponou...opatrne s dvoma srubovakmi to dat dole...lebo ked sa to vykryvi a neda sa to naspat tak je pruser...treba kupit novu.....inac spajasa to pri opatovnom nasadzovani egr dost tazko..ja osm to mal vo zveraku a jemne s kladivkom a srubovakom som po tom klepal a tak zopol.....inac pred ovolnenim egr od rury si poznacte presne v akej bolo egr polohe voci rure...lebo ked to date hociako tak nemusi to presne sadnut a bude tu spomu zase treba rozpojit a zasa spojit.....ja som to robil prvy krat a trvalo mi rozobratie cca 45min..poskladanie 30..amozno ani nie....egr poriadne dotiahnut...lebo ked sanedotiahne tak po pridani zacne unikat vzduch a rozrezonuje to ten pliesok ktr je medzi egr a motorom....(ja osm to nedotiahol poriadne bo som sa bal ze pretocim zavit a ked osm nastartoval a pridal to bol zvuk-takze smelo dotiahnut ako sa da)....cistil som to cistidlom na brzdy..niketo na karburatory pouziva....egr som prestriekal vycistil..aj tu ruru....ale dalej mi to cuka...hmm...mam este jedno egr tak skusim dat to druhe uvidim ci to bude pokracovat......nebojte sa to rozoberat fakt to neni veda....
) ...odmontovat stierace....pootm take tesnenie sa da dole...take nieco ako okolo dveri moze byt..neviem to inac popisat.....potom tie umelohmotne kryty ...su dva...prvy len takymi kovovymi sponami..cca 7 ks..o ten druhy pripevney.....druhy kryt je dvoma srubami pripevneny.....potom po odkrytovani vznikne krasny priestor.....cele egr aj s takou kovovou castou co ide do motora ma 5 srub....dve na egrku samotnom...jedna drzi tu kovovu rurku ..a dve na konci rurky sa pripaja na motor tak z hora.....jediny ale nie velky problem moze byt s odsrubovanim jednej sruby na egr...tej spodnej..treba si ju nahmatat....ale ked sa odsunu kable co su pre egr zmesti sa tam aj mala gola a da sa to pekne vysrubovat....poodsrubovani srubov na egr treba dat pozoro lebo medzi egr a motorom je este taky pliesok...aby nahodou nespadol dole...lebo potomasi treba odkrytovat umelohmotny kryt motoru zo spodu a tak ten pliesok zobrat.....po odmontovani je ta rura kovova rura pripojena k egr s takou cudnou vonkajsou objimacou sponou...opatrne s dvoma srubovakmi to dat dole...lebo ked sa to vykryvi a neda sa to naspat tak je pruser...treba kupit novu.....inac spajasa to pri opatovnom nasadzovani egr dost tazko..ja osm to mal vo zveraku a jemne s kladivkom a srubovakom som po tom klepal a tak zopol.....inac pred ovolnenim egr od rury si poznacte presne v akej bolo egr polohe voci rure...lebo ked to date hociako tak nemusi to presne sadnut a bude tu spomu zase treba rozpojit a zasa spojit.....ja som to robil prvy krat a trvalo mi rozobratie cca 45min..poskladanie 30..amozno ani nie....egr poriadne dotiahnut...lebo ked sanedotiahne tak po pridani zacne unikat vzduch a rozrezonuje to ten pliesok ktr je medzi egr a motorom....(ja osm to nedotiahol poriadne bo som sa bal ze pretocim zavit a ked osm nastartoval a pridal to bol zvuk-takze smelo dotiahnut ako sa da)....cistil som to cistidlom na brzdy..niketo na karburatory pouziva....egr som prestriekal vycistil..aj tu ruru....ale dalej mi to cuka...hmm...mam este jedno egr tak skusim dat to druhe uvidim ci to bude pokracovat......nebojte sa to rozoberat fakt to neni veda....
 
   nieje to nic hrozne.kolko mas na fofiku km najazdenych?odkial si z ba?
 nieje to nic hrozne.kolko mas na fofiku km najazdenych?odkial si z ba? Nekúpi niekto EGR ventil????
 Nekúpi niekto EGR ventil????