cenu ti napíšu tí, ktorí už menili
Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT
- Quickie
- Moderátor

- Příspěvky: 7240
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
čo som tu tteraz narychlo prešiel forum tak je to 10 rokov alebo 150.000 km (ovšem pri 1,6.. neviem či to platí aj pre TI-VCT)
cenu ti napíšu tí, ktorí už menili
cenu ti napíšu tí, ktorí už menili
- jirka26
- Nováček

- Příspěvky: 165
- Registrován: 08.09.2008 18:19
- Bydliště: Nová Role,okr.K.Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Škoda Octavia II. 2.0TDI 103kW,tm. modrá
bylo FoFo 1.6i 16V 74kW Ghia, r.v. 1999, Combi

Heslo alba:www.ford-focus.cz
bylo FoFo 1.6i 16V 74kW Ghia, r.v. 1999, Combi

Heslo alba:www.ford-focus.cz
- jack-3d
- Pokročilý

- Příspěvky: 602
- Registrován: 30.01.2010 20:37
- Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Měl jsem Fofo 1,8 (85 kw). Teď mám nové Fofo2 s 1,6 Ti-VCT (85 kw). Prvních 500km to skoro nejelo (snažil jsem se motor co nejvíce šetřit a nevytáčet nad 3000), teď už mám 1800 km za sebou a je to lepší, ale rozhodně to nemá ten výkon, zrychlení a tah jako předchozí 1,8. Spotřeba je zhruba stejná a také čekám, že začne klesat.
Věřím, že je tu spousta majitelů stejného modelu se stejným motorem. Kdy se dočkám stejného výkonu jako jsem měl u 1,8ky? A kdy klesne spotřeba?
Také jsem někde slyšel, že zrovna v tuhle dobu bych měl autu začít trochu "nakládat", aby si nezvyklo být líné.
Věřím, že je tu spousta majitelů stejného modelu se stejným motorem. Kdy se dočkám stejného výkonu jako jsem měl u 1,8ky? A kdy klesne spotřeba?
Také jsem někde slyšel, že zrovna v tuhle dobu bych měl autu začít trochu "nakládat", aby si nezvyklo být líné.
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
- mehturt
- Test driver

- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
FoFoII je tazsie ako FoFoI.
Co porovnavali majitelia 1.8 a 1.6 Ti-VCT vo FoFoII tak 1.8 ide lepsie v nizsich otackach.
Ten motor Ti-VCT je znamy tym ze v nizsich otackach je dost lenivy, a este pockaj ked si zapnes klimu
Co porovnavali majitelia 1.8 a 1.6 Ti-VCT vo FoFoII tak 1.8 ide lepsie v nizsich otackach.
Ten motor Ti-VCT je znamy tym ze v nizsich otackach je dost lenivy, a este pockaj ked si zapnes klimu
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
pocitovo aj realne bude a je hlavne rozdiel medzi 1,8 a 1,6 vo vyssom krutiacom momente pri 1,8 a jeho lepsom priebehu, t.j. v nizsich otackach ho ma ovela viac ako 1,6. Vykon takmer v maximalnych otackahc maju podobny rovnaky (ja porovnavam najma s novou 1,8 92kw), ale v nizsich otackach je jednoznacne prijemensji na jazdenie 1,8 a 1,6 nikdy taka nebude.
- jack-3d
- Pokročilý

- Příspěvky: 602
- Registrován: 30.01.2010 20:37
- Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Jasně pokusím se trochu víc točit, než jsem byl zvyklý na 1,8. Ale přeci jen oba motory mají 85 kW, mělo by to byt stejné třeba v akceleraci při vysokých otáčkách a není.
Nebo je 1800 km ještě málo najeto? Bude se ten motor ješte lepšit? Kolik kilometrů musím mít, abych věděl, že takhle to má doopravdi jezdit?
Upřímně zatím s motorem moc spokojený nejsem
(((
Nebo je 1800 km ještě málo najeto? Bude se ten motor ješte lepšit? Kolik kilometrů musím mít, abych věděl, že takhle to má doopravdi jezdit?
Upřímně zatím s motorem moc spokojený nejsem
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
No nezabudaj, ze focus II vazi aj o nieco viac ako focus I. Cize kila navyse = horsia dynamika.
Tiez krutiaci moment je "svina" a ten dava cloveku (sice falosny) pocit mohutneho zatahu, cize 1,6 ho ma najma v nizkych otackach menej, tak sa ti moze zdat, ze netaha, pricom to nemusi byt pravda.
A fakt si skusal poriadnu akceleraciu v otackach v pasme maximalneho vykonu?
Mne sa tiez zdalo, ze motor je tak poriadne zabehnuty az od par tis. km viac - tak 7-10 tis. cize treba zabehavat a skusat. Ale podla mna focus II (ak focus I nebol kombi) s rovnakym vykonom bude pomalsi ako focus I, min. kvoli hmotnosti.
Na druhej strane 1,6 TiVCT ma z praxe obvykle jemne vyssi vykon ako 85kw, tuto na fore, co boli chalani na merani na brzde, tak sa ich vykon blizil 92kw, tak ako ma "nova" 1,8-ka.
Aj v praxi vyrazny rozdiel v zrychleni medzi 1,6 tivct a 1,8 92kw je maly (tak pol auta plus-minus meranie
), ale pocitovo v 1,8 je to vyrazne lepsie, najma kvoli Mk.
Tiez krutiaci moment je "svina" a ten dava cloveku (sice falosny) pocit mohutneho zatahu, cize 1,6 ho ma najma v nizkych otackach menej, tak sa ti moze zdat, ze netaha, pricom to nemusi byt pravda.
A fakt si skusal poriadnu akceleraciu v otackach v pasme maximalneho vykonu?
Mne sa tiez zdalo, ze motor je tak poriadne zabehnuty az od par tis. km viac - tak 7-10 tis. cize treba zabehavat a skusat. Ale podla mna focus II (ak focus I nebol kombi) s rovnakym vykonom bude pomalsi ako focus I, min. kvoli hmotnosti.
Na druhej strane 1,6 TiVCT ma z praxe obvykle jemne vyssi vykon ako 85kw, tuto na fore, co boli chalani na merani na brzde, tak sa ich vykon blizil 92kw, tak ako ma "nova" 1,8-ka.
Aj v praxi vyrazny rozdiel v zrychleni medzi 1,6 tivct a 1,8 92kw je maly (tak pol auta plus-minus meranie
-
MK2
- Test driver

- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
1800 km je málo podle mě, dej tam 100oktan a "trošku" ho začni točit 4000 - 6000 ot.
Ale spotřeba pak dolů nepude 
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
- Nepér
- Zkušený

- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Proti favoritu je to dole mrtvý
Ale nad 4000 rpm je to pila 
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- jack-3d
- Pokročilý

- Příspěvky: 602
- Registrován: 30.01.2010 20:37
- Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Jen tak pro info, už mámm najeto o dalších 800 km víc (celkem 2600) a už to jede podstatně lépe, už je to skoro jako ta 1.8ka.
Pravdou je, že dávam Ferdovi občas nakládačku a točím ke 4500. I spotřeba se snížila asi o půl litru. Uvidíme jak to půjde dál...
Pravdou je, že dávam Ferdovi občas nakládačku a točím ke 4500. I spotřeba se snížila asi o půl litru. Uvidíme jak to půjde dál...
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
- madbugie
- Zkušený

- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
no ja neviem... ja mam 100 k a teda oproti favoritovi sa mi to nezdá mrtvé (predošlý bol faváčik) ono benzin treba trošku vytočiť ale nad 2500 ot. už to ťahá dobre... aj na jednotke do 45 a dvojka sa dá vytočiť až do 95
a tam kde som do kopca jazdil s favoritom z 90ky na 70ku (pri 5 prev. stupni) tak fofo plynule zrýchluje aj naložené...
to sa vám len zdá že to neťahá... cca 1 mesiac som mal obe autá súčasne a ked som presadol do favorita tak sa ten pocit výýýýýýýýýrazne zmenil... že čo ťahá a čo neťahá

a tam kde som do kopca jazdil s favoritom z 90ky na 70ku (pri 5 prev. stupni) tak fofo plynule zrýchluje aj naložené...
to sa vám len zdá že to neťahá... cca 1 mesiac som mal obe autá súčasne a ked som presadol do favorita tak sa ten pocit výýýýýýýýýrazne zmenil... že čo ťahá a čo neťahá
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta

- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Tak mne sa po prestupe s cordoby 1,2 htp do 1,8 benz. zdalo, ze focus taha uz na volnobeh...
Dnes mam pocit, ze netaha ani pri 5500 ot...
Dnes mam pocit, ze netaha ani pri 5500 ot...
-
PetrAT
- Junior

- Příspěvky: 459
- Registrován: 09.12.2008 23:12
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
jack-3d: do 4000rpm jsou ty 1,6 benzín mrtvé, akorát to míchá olej, pak se to malinko rozjede.
resp. Tvoje TiVCT je na tom o něco lépe než moje 1,6 74kW.
Spotřeba půjde malinko dolů, ale zázraky nečekej. Já mám po 42tkm průmerku 7,6L/100km
Okolo 10tkm už půjde motor líp , ale vzhledem k váze auta od 1,6 nečekej žádnou střelu
resp. Tvoje TiVCT je na tom o něco lépe než moje 1,6 74kW.
Spotřeba půjde malinko dolů, ale zázraky nečekej. Já mám po 42tkm průmerku 7,6L/100km
Okolo 10tkm už půjde motor líp , ale vzhledem k váze auta od 1,6 nečekej žádnou střelu
FF II 1,6 benzín kombi Trend
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Podarilo sa mi zviest sa v FFII 74kW a aby som povedal pravdu, z dynamiky som sklamany, ocakaval som viac. Kazde predbiehanie kamionu na okreske akceleraciou zo 70 na 100 som musel riesit podradenim do 4., 5. naozaj netahala. Auto v 90tke dost citilo protivietor, jazda na dialnici bola vsetko, len nie pohoda - pri 130tke motor na 4000 otackach, spotreba podla PP 9 litrov. Jedno je ale iste - zakruty sa s nim daju vymetat rychlejsie, nez s mojim 2.0TDCi, tych cca 100 kilo nadvahy naftaku je hooodne citit.
Ked ho porovnam so Suziki Ignis 69kW (1.3VVT), ktory je lahsi o 200 kg, Fofo akceleruje o cosi lepsie, aj brzdi lepsie, o kvalitach podvozka sa vyjadrovat nebudem, bolo by to nosenie dreva do lesa. Jedno je iste - o 1.6 uz nepremyslam
Jedine 1.8, eventualne 2.0, no tam sa uz naozaj bojim o spotrebu.
Ked ho porovnam so Suziki Ignis 69kW (1.3VVT), ktory je lahsi o 200 kg, Fofo akceleruje o cosi lepsie, aj brzdi lepsie, o kvalitach podvozka sa vyjadrovat nebudem, bolo by to nosenie dreva do lesa. Jedno je iste - o 1.6 uz nepremyslam
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- mehturt
- Test driver

- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
na okreske sa predsa predbieha na 3-ke 
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


