1.8 - volnoběžné otáčky
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Matino14: Jo, tenhle ventilek jsem měnil někdy vloni, taky to nepomohlo - šel jsem po něm hned v dalším kroku po kontrole hadic a vyčistění klapky+voln.ventilu, protože mám letitý zkušenosti s otáčkami z Escorta, i tam ten ventilek byla jedna z věcí, co dělala problémy s otáčkami.
Jinak všechny hadice už jsem několikrát zkontroloval i za běhu, jsou OK. Už nemám nápady, co by to mohlo být, chystám se do Forda a snad pomůže třeba nový soft do ŘJ.
Jinak všechny hadice už jsem několikrát zkontroloval i za běhu, jsou OK. Už nemám nápady, co by to mohlo být, chystám se do Forda a snad pomůže třeba nový soft do ŘJ.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Lašty
- Junior
- Příspěvky: 424
- Registrován: 06.06.2009 21:40
- Bydliště: Žatec, Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Ahoj prosímtě a jak se mění ? Je to jednoduchá práce? Chtěl bych se na něj podívat o víkendu a kdyžtak ho pročistit jestli se to třeba vylepší jo a napadlo mě nemáš nějaký číslo toho ventilku? Zkoušel jsem už vše a problém tak na 80% zmizel, ale ještě občas zadrhnou, ale není to tak hrozné.

bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
1.8 je prakticky stejná jako 2.0, výměna ventilku je jednoduchá, tak otázka 10-15 minut. Ventilek je zepředu na motoru, vede do něj zmiňovaná hadice dozadu k sání. Tuhle hadici stáhnout z ventilku - je nasazená na jeho slabší konec, pak vytáhnout ventilek(není velký, průměr tak 20-25mm). Já jsem ho také nejdřív čistil(vyluhoval a propláchnul benzínem), což nepomohlo, pak výměna - také nepomohlo.
Číslo ventilku bych našel na faktuře nebo krabičce, ale normálně ti ho dají podle VIN auta ve Fordu.
Číslo ventilku bych našel na faktuře nebo krabičce, ale normálně ti ho dají podle VIN auta ve Fordu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Lašty
- Junior
- Příspěvky: 424
- Registrován: 06.06.2009 21:40
- Bydliště: Žatec, Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Děkuji o víkendu na to mrknu, když to jde tak jednoduše a pak napíši i svoje poznatkyBullitt píše:1.8 je prakticky stejná jako 2.0, výměna ventilku je jednoduchá, tak otázka 10-15 minut. Ventilek je zepředu na motoru, vede do něj zmiňovaná hadice dozadu k sání. Tuhle hadici stáhnout z ventilku - je nasazená na jeho slabší konec, pak vytáhnout ventilek(není velký, průměr tak 20-25mm). Já jsem ho také nejdřív čistil(vyluhoval a propláchnul benzínem), což nepomohlo, pak výměna - také nepomohlo.
Číslo ventilku bych našel na faktuře nebo krabičce, ale normálně ti ho dají podle VIN auta ve Fordu.


bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 25.07.2008 07:14
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
ventil podtlaku 1089731-on ale priamo na otacky vplyv nema-ked je stary prepusta viac emisii co nici hadicu za nim-ta zmakne a stahuje ju.-a to uz otackam neprospieva vobec:)
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Tak po týdnu jezdění jsem si říkal, že teď to chování otáček není úplně hrozný, pravda to padání při řazení bych ocenil rychlejší.
Jenže se mi stalo tohle: jedu po městě a najednou bylo cítit, že motor bez plynu znatelně hůř brzdí, pak jsem vyřadil a otáčky zůstaly stabilně viset na poslední hodnotě. Přidal jsem plyn a opět zůstaly viset přesně na vyšších otáčkách, kam jsem sešlápnul plyn, znovu jsem prošlápnul plyn a opět visely poslední otáčky(asi 4500ot.). Takže motor bez plynu si drží 4500ot., to jsem fakt nežral. Tohle přestalo až když jsem zastavil, spadly na volnoběh jako když utne. Pak jsem to zkoušel na okresce, tam opět to samý(otáčky pokaždý visely), trochu pomohlo sešplápnout pedál spojky, pak ot. velmi neochotně(třeba během 5 sec.) slezly jenom na nějakých 1200ot., to až do zastavení, kdy spadly na normální volnoběh.
Je tohle ku.va normální?
Jenže se mi stalo tohle: jedu po městě a najednou bylo cítit, že motor bez plynu znatelně hůř brzdí, pak jsem vyřadil a otáčky zůstaly stabilně viset na poslední hodnotě. Přidal jsem plyn a opět zůstaly viset přesně na vyšších otáčkách, kam jsem sešlápnul plyn, znovu jsem prošlápnul plyn a opět visely poslední otáčky(asi 4500ot.). Takže motor bez plynu si drží 4500ot., to jsem fakt nežral. Tohle přestalo až když jsem zastavil, spadly na volnoběh jako když utne. Pak jsem to zkoušel na okresce, tam opět to samý(otáčky pokaždý visely), trochu pomohlo sešplápnout pedál spojky, pak ot. velmi neochotně(třeba během 5 sec.) slezly jenom na nějakých 1200ot., to až do zastavení, kdy spadly na normální volnoběh.
Je tohle ku.va normální?
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Zkus odpojit konektor na snímači rychlosti. nepůjde ti sice tachometr, ale půjdem tou vylučovací metodou. A pak dále, já jsem ted prijel cca 50km: otáčky stále super. Já než to sešteloval, tak jsem vyjel půl nádrže, a každejch 10 minut jsem se vracel ke garáži, jak jsem to pruboval. Sousedi si mysleli,že mi šíbe.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Jo, ten snímač odpojit mě napadlo, ale nevidím moc význam - s odpojeným snímačem sice otáčky budou zřejmě fungovat(vždycky blbé chování ot. zmizí po zastavení), ale s nefunkčním tachometrem(a počítadlem km, palubákem) je to k ničemu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
To jo, udělej vylučovací metodu, když ho odpojíš a otáčky budou O.K., tak blbne on. Atd. dále s ostatníma snímačema. Já to tak dělal.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Jenže když ten snímač odpojím a bude to dobré, tak stejně nemám jistotu, že snímač zlobí(navíc tachometr i palubák ukazují správně). Mám dojem, že prostě za jízdy ŘJ ty otáčky řídí špatně, nevím na základě čeho(chybný software nebo třeba špatné údaje z čidel).
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Jo, dráha je naprosto čistá, i jsem měřil výstupní signál na oscíku, nikde žádný "chrastění" při otáčení.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Pro srovnání by mě zajímalo, kolik stojí přehrání sw v ŘJ. Neví to někdo?
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- jar-da
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 12.06.2009 07:00
- Bydliště: planeta Země
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Tak jsem absolvoval první prohlídku u C-maxe a popisovaný problém s otáčkami jsem uvedl jako závadu, u studeného po přidání plynu spadly, občas to zhaslo, při zahřátem motoru po vyřazení se stávalo, že otáčkoměr lítal nahoru a dolů jako blázen,
při vyzvednutí auta mi bylo sděleno, že se objevily závady na škrtící klapce a tak podle servisních pokynů udělali novou kalibraci a nahráli (myslím si) zřejmě jiný soft,
včera při vyzvednutí jsem uato natočil, studené drželo otáčky tak okolo 1250, po zahřátí a vyřazení padaly hezky rychle dolů na hodnotu okolo 750, říkal jsem si paráda, to je přesně to co jsem chtěl, zajásal jsem a trochu se obával dneška, kdy jsem byl s Maxem na cestách,
ráno jsem ho natočil, chovalo se to úplně stejně jako včera po servisním zásahu, krásně jsem vyjel z garáže do kopečka a celý den při každém vyřazení seděla ručička na 750 otáčkách (někdy na cca 700, jindy nejprve na 1000 a pak na 750, ale pokaždé držela, žádné záchvěvy a projevy zdechávání, ani při následném přidání,
za mě spokojenost a chvála servisu, který závadu za prvé - chtěl vyřešit a za druhé vyřešil, uvidíme co dál,
takže přehrání softu (resp. překalibrace klapky jak tomu říkají) existuje a navíc pomáhá, ale já mám Maxe rok nového, ale motor a řídící jednotky by snad měly být stejný.
při vyzvednutí auta mi bylo sděleno, že se objevily závady na škrtící klapce a tak podle servisních pokynů udělali novou kalibraci a nahráli (myslím si) zřejmě jiný soft,
včera při vyzvednutí jsem uato natočil, studené drželo otáčky tak okolo 1250, po zahřátí a vyřazení padaly hezky rychle dolů na hodnotu okolo 750, říkal jsem si paráda, to je přesně to co jsem chtěl, zajásal jsem a trochu se obával dneška, kdy jsem byl s Maxem na cestách,
ráno jsem ho natočil, chovalo se to úplně stejně jako včera po servisním zásahu, krásně jsem vyjel z garáže do kopečka a celý den při každém vyřazení seděla ručička na 750 otáčkách (někdy na cca 700, jindy nejprve na 1000 a pak na 750, ale pokaždé držela, žádné záchvěvy a projevy zdechávání, ani při následném přidání,
za mě spokojenost a chvála servisu, který závadu za prvé - chtěl vyřešit a za druhé vyřešil, uvidíme co dál,
takže přehrání softu (resp. překalibrace klapky jak tomu říkají) existuje a navíc pomáhá, ale já mám Maxe rok nového, ale motor a řídící jednotky by snad měly být stejný.
C-max, 92kW, 2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 12.05.2009 07:54
- Bydliště: Banska Bystrica
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
ja som to s odpojenim snimacom tachometra skusal a zlepsilo sa to ale okrem toho ze mi nesiel tachometer tak nefungovalo ani ASR tak som to zapojil spat..jazdim stale stym demontovanim spinacom spojky je to dobre iba pri zapnutej klime obcas otacky vybehnu na 1500-2000..tiez uvazujem za by som dal nahrat novy soft do rj len mam obavy aby si to ta pica rj po nejakych 100km neupravila a nezacalo to robit znova. bullitt pisal si davnejsie ze od zadnej napravi ti ide zvuk ako keby napnuteho oceloveho lana prisiel si na to co to je?..mne to robi tiez.
FORD FOCUS 2000 1.8 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů