Logický postřeh a logický argument. Já bych k tomu řekl asi toto: Změna časování ventilů je sice kontinuální, ale řízení solenoidového ventilu je ovládáno takříkajíc intervalovými změnami. Jako by pole otáček a zatížení motoru bylo rozděleno na několik samostatných úseků. Souhlasím, že ve finále se to hodně podobá x-polohovému řízení. Na tebou zmíněné pásmo otáček (v okolí kolem 3000 otáček) velký tlak vyvíjí emisní normy (zejména oxidy dusíku a uhlovodíky) a samozřejmě spotřeba. Je to pásmo, ve kterých se při běžné plynulé jízdě motor pohybuje nejčastěji. Zde je optimálně plněna emisní norma společně se spotřebou, ale má to svoje mínus v té podobě, že v tomto spektru otáček je motor skutečně nejméně pružný. V tomto režimu si osobně myslím, že klasická 1.6, jak jsem měl možnost ji krátkodobě poznat, odvádí lepší práci. Motor znovu začne zase ožívat po přechodu 3000 (podle mých zkušeností tak od 3200) otáček a opět se z něho stává šelmička, která se snaží poskytnout slušnou dynamiku ve vyšších zatíženích.
Ještě bych doplnil takovou poznámku, kdo se bojí novější techniky a má strach, že se Ti-VCT bude více "kazit". Tenhle motor není zase žádná převratná novinka, ale celkem vychytaná aplikace již někde z 90 let, kdy s touto technologií vznikaly první pokusy italských inženýrů. Věřme, že dětské nemoci a nebylo jich málo, jsou vychytány. Myslím, že Achylovou patou dnes bude spíše kvalita oleje v motoru během provozu a ta bude promlouvat do celkové spolehlivosti této technologie. Sakriš, teď to zní jako nějaký nábor do nákupu technologie Ti-VCT. To ne, každý se svezte a udělejte si obrázek sami.
motory
- bertikcertik
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 27.03.2010 16:07
Re: motory
Pořiď si Focus a pocit z jízdy okus.
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: motory
Ved prave, zviezol som sa a vcelku sa mi to pacilo. No soferoval som aj o cca 100 kilo tazsi C-Max s 1.8i a to bolo zasa niekde inde - krasny zatah tam, kde sa jazdi najcastejsie - 2000 az 3000 otacok. Najazdil som ale primalo kilometrov (asi 20), aby tych 7.3 litra, co ukazal PP bolo realnych 
A kvalita oleja ? Urcite nieco lepsie - Castrol Edge alebo nieco podobne...

A kvalita oleja ? Urcite nieco lepsie - Castrol Edge alebo nieco podobne...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Ryko
- Nováček
- Příspěvky: 170
- Registrován: 02.02.2010 13:33
- Bydliště: PO, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: motory
Zdravom pani, nechcem zakladat novu temu, tak pisem sem, nakolko sa mi jedna o debatu ohladom 1.8 duratec motoru. Doteraz som hladal a vyberal jazdeneho focusa II s motorom 2.0 duratec. Diesel u mna nepripada do uvahy, nakoko rocne najazdin tak do 12 tisic km, a trasy vacsinou do 20 km... Dnes som sa bol pozriet vo forde a aktualne sa da kupit novy focus vo velmi dobrej vybave a motorom 1.8 duratec za cenu tesne po 15 tisic... otazka teda je, ci tato 1.8-ka v dnesnej dobe este stoji za kupu... na porovnanie napr. seat ponuka leon za tu istu cenu s o malo lepsou vybavou a motorom 1.4 TSI... osobne by som preferoval focus, ale pre mna je velmi dopezity motor - a to jeho slusny zatah a dynamika pre obiehanie... toto mi 1.4 TSi dokaze splnit, ako je to ale s 1.8 duratecom? Bohuzial na webe nie je asi ani jediny test focusu s tymto motorom... nepotrebujem raketu, ale slusnu dynamiku za pokial mozno rozumnu spotrebu...
Ford Focus II Hatchback, 2005, Jeans Blue, Ghia, Duratec HE 2.0




- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: motory
Najazdil som par kilometrov s C-Max-om s tymto motorom. Zvezenie to bolo prijemne, tah aj akceleracia na tak tazke auto a 88kW prijemna. Spotrebu hodnotit nemozem, tych cca 20 km je na taketo hodnotenie primalo. V o cosi lahsom Focuse to musi byt este o cosi lepsie. Motor TSI ale bude istotne lepsi sprinter, turbo mu v nizkych otackach poriadne pomoze. Ak Ti ide o vykon a tah, tak TSI, alebo Focus s 2-litrom. Alebo potom Focus ST a TSI sa moze zakopat. Nechcem ale potom vidiet tu spotrebu...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- bertikcertik
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 27.03.2010 16:07
Re: motory
1.4 TSI je jasná volba, dokup sportovní paket a z toho auta se ti nebude chtít vystoupit. Jen Ti přeji lepší konec, než potkal nás
.
A k té spotřebě. Já ho teprve pořádně zajížděl, takže závěry by byly trochu předčasné, ale extra spořivost od něj moc nečekej. Apetýtek, jaký mají Fordi, umí tenhle čipera, když chce, vyrovnat taky.

A k té spotřebě. Já ho teprve pořádně zajížděl, takže závěry by byly trochu předčasné, ale extra spořivost od něj moc nečekej. Apetýtek, jaký mají Fordi, umí tenhle čipera, když chce, vyrovnat taky.
Pořiď si Focus a pocit z jízdy okus.
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...
- Ryko
- Nováček
- Příspěvky: 170
- Registrován: 02.02.2010 13:33
- Bydliště: PO, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: motory
Tak po tom, co som si spravil prehlad a pocital clanky a fora na webe, som kupu noveho focusa zavrhol prave z dovodu nemoznosti mat v tomto aute poriadny benzinovy motor... ak sa v dohladnej dobe nenajde dobra jazdenka mazdy 3 alebo fofo II s 2.0 benzinom, tak to u mna zatial vyhrava 1.4 TSI s loenom, a je dost mozne ze si priplatim tisicku a pojdem do 1.8 TSI... velka skoda ze auto s takymi sportovymi ambiciami a radostou z jazdy nema konkurencie schopny benzinak... akciovy 1.8 ma spotrebu dvojlitra ale vykon len o maly vyssi ako 1.6, takze z mojho pohladu nema zmysel o nom vobec uvazovat...
Ford Focus II Hatchback, 2005, Jeans Blue, Ghia, Duratec HE 2.0




- piechnik
- Pokročilý
- Příspěvky: 853
- Registrován: 09.05.2009 16:04
- Bydliště: ostrava
Re: motory
Ahoj Romane mam 1.8tdci jezdim do obchodu po meste za brachou spotreba 7l.Vybrat motor u forda je tezke kazdy ma svoje +nebo - .Ale jedno vim jiste o naftak se musis starat vic nez o benzinak.jarek
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti