Turbo
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Turbo
dj kua neser tym že ti motor klepe a jestli to nevíš tak se poptej mechaniku co nejvíc ničí setrvačník a nepleť sem do toho teraz leto nebo zimu,naším TDCi tyhle nízké ot. nesvědčí nikdy.Záměrně píšu TDCi protože jsou všechny 4valce u 5ti válcu a víc je to jiné tak jaku u boxeru.
- _djproces
- Zkušený
- Příspěvky: 1437
- Registrován: 18.04.2008 00:05
- Bydliště: POcity :) SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo
Praveze od 1800otacok zabera turbo ci pridavas pomaly ci rychlo stale ide naplno.... Tym ze je motor studeny mas preplniaci tlak a tym skor znicis turbo. Len tym ze pomaly sliapes na pedal necitis takzvany turboefekt opierania.......mickielli15 píše:sorry že se sem deru s mým francouzským motorem - jenom bych ty minimální otáčky na studeno trochu posunul nahoru. Se studeným motorem jdu tak max. do 2500ot, ale pomalu, žádnej záběr a pak hned přeřazuju...
- _djproces
- Zkušený
- Příspěvky: 1437
- Registrován: 18.04.2008 00:05
- Bydliště: POcity :) SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo
Kolko rocne najazdis km???? ze uz tu pleties dvojhmotny zotrvacnik?????? Uz ti niekedy odisiel? ja najazdil 300 000km a este mi nikdy dvojhmotny zotrvacnik neodisiel a ci je leto ci je zima stale idem do 1500otacok pri studenom motore.......Brehowicz píše:Každeho věc ale jezdit do patnactiset ot je idealni návod jak si rozsypat dvouhmotu kor na studeném motoru když ještě klepe.Ale každeho věc jak sem psal
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: Turbo
jak s ním jezdit, co mu škodí, velmi plodná diskuse:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... n%C3%ADkem
a další diskuse o tomhle technickém bazmeku:
http://www.ford-focus.sk/forum/viewtopi ... c363570de3
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... n%C3%ADkem
a další diskuse o tomhle technickém bazmeku:
http://www.ford-focus.sk/forum/viewtopi ... c363570de3
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition 



-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Turbo
dj tým ako sa tu naparujes si normálný kokot,je mi naprosto jedno kolko mas najazdeným km o tom asi si dojebať zotrvačník,klukovku atd. je toho napsané na netu plno a ak je ti i toto málo tak sa choď opýtať niekdie kdie opravuju diesle,týmto na toto tema končím je to dialej naprosto bezpredmetné,ak tu mám niaku gramaticku chybu tak sa ospravedlňujem snažil som sa to napisať tak aby si tomu rozumel jasne?
A nedá mi to abych nereagoval na další tvuj blud---cituji tvuj příspěvek
Praveze od 1800otacok zabera turbo ci pridavas pomaly ci rychlo stale ide naplno.... Tym ze je motor studeny mas preplniaci tlak a tym skor znicis turbo. Len tym ze pomaly sliapes na pedal necitis takzvany turboefekt opierania.......
Možná to nevíš anebo jsi jediný bez proměnlivé gemometrie natáčení lopatek kterou my ostatní máme,ale plnicí tlak je ruzný (a tím i zatížení turba) při stejných otáčkách motoru podle toho v jakém je motor zatížení.Je opravdo rozdíl jestli točíš turbo na 1800ot na volnoběhu nebo na 1800ot někde na dvojku do kopce nebo na pětku po dálnici,tím se ti mění i prutok a tlak vzduchu právě podle natočení lopatek a jesli ani tomu něvěříš tak si auto napíchní na diagnostiku nebo tlakoměr na sání nebo se projeď s někým v focusu st ty maji budíky na turbu a laskavě přestaň šířit bludy.
Na to že tu máš na foru tolik přispěvku bych od tebe čekal daleko fundovanějších odpovědi.
A nedá mi to abych nereagoval na další tvuj blud---cituji tvuj příspěvek
Praveze od 1800otacok zabera turbo ci pridavas pomaly ci rychlo stale ide naplno.... Tym ze je motor studeny mas preplniaci tlak a tym skor znicis turbo. Len tym ze pomaly sliapes na pedal necitis takzvany turboefekt opierania.......
Možná to nevíš anebo jsi jediný bez proměnlivé gemometrie natáčení lopatek kterou my ostatní máme,ale plnicí tlak je ruzný (a tím i zatížení turba) při stejných otáčkách motoru podle toho v jakém je motor zatížení.Je opravdo rozdíl jestli točíš turbo na 1800ot na volnoběhu nebo na 1800ot někde na dvojku do kopce nebo na pětku po dálnici,tím se ti mění i prutok a tlak vzduchu právě podle natočení lopatek a jesli ani tomu něvěříš tak si auto napíchní na diagnostiku nebo tlakoměr na sání nebo se projeď s někým v focusu st ty maji budíky na turbu a laskavě přestaň šířit bludy.
Na to že tu máš na foru tolik přispěvku bych od tebe čekal daleko fundovanějších odpovědi.
- _djproces
- Zkušený
- Příspěvky: 1437
- Registrován: 18.04.2008 00:05
- Bydliště: POcity :) SK
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Turbo
To s tím sypaním máku už tu někde bylo,škoda jinak bych se zasmál.
Poslouchej chlape taky jsem se v životě par krát sekl,ale normální je uznat že né vždy musím mít pravdu.To že jsi najezdil 300tis,km a máš motor v cajku neznamená že musíš mít pravdu,nevím jakých dukazu bys chtěl víc.U turba jsi taky vedle tak co dodat víc.Dneska bych už možna reagoval mín agresivně takže to hážu za hlavu a těším se na tvoje příspěvky s kterých se ostatní i já něco poučíme
Poslouchej chlape taky jsem se v životě par krát sekl,ale normální je uznat že né vždy musím mít pravdu.To že jsi najezdil 300tis,km a máš motor v cajku neznamená že musíš mít pravdu,nevím jakých dukazu bys chtěl víc.U turba jsi taky vedle tak co dodat víc.Dneska bych už možna reagoval mín agresivně takže to hážu za hlavu a těším se na tvoje příspěvky s kterých se ostatní i já něco poučíme

- _djproces
- Zkušený
- Příspěvky: 1437
- Registrován: 18.04.2008 00:05
- Bydliště: POcity :) SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo
ale zabudol si na to ze ked je motor studeny aty vytocis agregat do 2500otacok su tam snimace ktore nepustia taky tlak do turba ako pri teplom motore. preto su tam pretlakove ventile cez ktore v pripade nudze unikne prebytocny tlak inak by ti agregat jebol
akože ťazko povedat kto ma z nas pravdu. milion ludi milion chuti...... len si začal skaredo do kktov nadavať. to je cele

-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Turbo
S tym kkk mě to mrzi.Ale fakt nevím kde by turbodiesel měl nějaký přetlakový ventil tam to nemá kde jebnout,sání tam máš otevřené kolik vzuchu do něho natlačíš tolik ho motorem přejde.To o čem mluvíš je na benzínových turbomotorech kde je na sání klapka která reguluje množství vzduchu do motoru,tohle na ropě není.Ale to neva to se dopiluje.
Ten ventil se jmenuje blow off valve a funguje hlavně při přezazování,není na to že by ti nepustil tlak do turba ale naopak odfoukne tlak zněj a hadic s intercollerem,na ropě nemá fakt žádný smysl.
Je uplně jedno jesli je motor teplý nebo studený ale vytočit do omezovače jde a musí jít vždycky (kvuli bezpečnosti v nějaké nebezpečné situaci)-je jasné že to dělat na studenem je hovadina ale jde.
Máš ale pravdu v tom že ještě existuje tzv. wastegate a ten takle funguje ale ten je myslím jen na turbomotorech bez naklápění lopatek,u našich fordovských TDCi TDDi je regulace tlaku naklápěním lopatek podlaková nebo elektronická bez wastegate.
Ale zajímalo by mě jak jsou na tom motory z produkce PSA???
Ten ventil se jmenuje blow off valve a funguje hlavně při přezazování,není na to že by ti nepustil tlak do turba ale naopak odfoukne tlak zněj a hadic s intercollerem,na ropě nemá fakt žádný smysl.
Je uplně jedno jesli je motor teplý nebo studený ale vytočit do omezovače jde a musí jít vždycky (kvuli bezpečnosti v nějaké nebezpečné situaci)-je jasné že to dělat na studenem je hovadina ale jde.
Máš ale pravdu v tom že ještě existuje tzv. wastegate a ten takle funguje ale ten je myslím jen na turbomotorech bez naklápění lopatek,u našich fordovských TDCi TDDi je regulace tlaku naklápěním lopatek podlaková nebo elektronická bez wastegate.
Ale zajímalo by mě jak jsou na tom motory z produkce PSA???
- ghostx5844
- Pokročilý
- Příspěvky: 867
- Registrován: 30.10.2008 22:34
- Bydliště: Trenčianske Teplice, okr.TN
Re: Turbo
Uz sa tu rozobralo co si asi za cloveka, takze to nebudem opakovat. To co tu pises za koniny nema obdobu. Kup si mondeo, jazdi na nom do 1500ot/min a potom pochopis_djproces píše:Preto pri studenom motore jazdit do 1500otacok a po ukonceni jazdy nechat turbo trosku pochladit na neutraleghostx5844 píše:Presne tak, turbo sa toci hned po starte motoru, len v nizkych otackach nema potrebnu silu z vyf. plynov a v podstate akoby tam ani nebolo. Pracovat zacina tak od cca 1800ot/min, len to mozes zacat citit od 2000ot/min a viac

Ford Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, Titanium S Limited Edition 1/1
- _djproces
- Zkušený
- Příspěvky: 1437
- Registrován: 18.04.2008 00:05
- Bydliště: POcity :) SK
- Kontaktovat uživatele:
- _djproces
- Zkušený
- Příspěvky: 1437
- Registrován: 18.04.2008 00:05
- Bydliště: POcity :) SK
- Kontaktovat uživatele:
-
- Junior
- Příspěvky: 223
- Registrován: 12.06.2009 12:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo
To záleží na tom jestli v tom městě jedeš po rovině, z kopce nebo do kopce
a zda ten motor je studený nebo zahřátý, ale abych řekl svůj názor dusit i zahřátý motor v 1200 otáčkách je humus.....

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti