Turbo

Odpovědět
Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Turbo

Příspěvek od Brehowicz » 20.07.2010 14:42

dj kua neser tym že ti motor klepe a jestli to nevíš tak se poptej mechaniku co nejvíc ničí setrvačník a nepleť sem do toho teraz leto nebo zimu,naším TDCi tyhle nízké ot. nesvědčí nikdy.Záměrně píšu TDCi protože jsou všechny 4valce u 5ti válcu a víc je to jiné tak jaku u boxeru.

Uživatelský avatar
_djproces
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1437
Registrován: 18.04.2008 00:05
Bydliště: POcity :) SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo

Příspěvek od _djproces » 20.07.2010 15:33

mickielli15 píše:sorry že se sem deru s mým francouzským motorem - jenom bych ty minimální otáčky na studeno trochu posunul nahoru. Se studeným motorem jdu tak max. do 2500ot, ale pomalu, žádnej záběr a pak hned přeřazuju...
Praveze od 1800otacok zabera turbo ci pridavas pomaly ci rychlo stale ide naplno.... Tym ze je motor studeny mas preplniaci tlak a tym skor znicis turbo. Len tym ze pomaly sliapes na pedal necitis takzvany turboefekt opierania.......
Obrázek
3.5.2004, 1,8TDCi 85kw, HatchBack, Moondust met., LED vzadu, Angel eyes vpredu, climatronic, PC, 4*airbag
old fofo
new fofo
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
_djproces
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1437
Registrován: 18.04.2008 00:05
Bydliště: POcity :) SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo

Příspěvek od _djproces » 20.07.2010 15:35

Brehowicz píše:Každeho věc ale jezdit do patnactiset ot je idealni návod jak si rozsypat dvouhmotu kor na studeném motoru když ještě klepe.Ale každeho věc jak sem psal
Kolko rocne najazdis km???? ze uz tu pleties dvojhmotny zotrvacnik?????? Uz ti niekedy odisiel? ja najazdil 300 000km a este mi nikdy dvojhmotny zotrvacnik neodisiel a ci je leto ci je zima stale idem do 1500otacok pri studenom motore.......
Obrázek
3.5.2004, 1,8TDCi 85kw, HatchBack, Moondust met., LED vzadu, Angel eyes vpredu, climatronic, PC, 4*airbag
old fofo
new fofo
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: Turbo

Příspěvek od mickielli15 » 20.07.2010 16:56

jak s ním jezdit, co mu škodí, velmi plodná diskuse:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... n%C3%ADkem

a další diskuse o tomhle technickém bazmeku:
http://www.ford-focus.sk/forum/viewtopi ... c363570de3
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Turbo

Příspěvek od Brehowicz » 20.07.2010 21:41

dj tým ako sa tu naparujes si normálný kokot,je mi naprosto jedno kolko mas najazdeným km o tom asi si dojebať zotrvačník,klukovku atd. je toho napsané na netu plno a ak je ti i toto málo tak sa choď opýtať niekdie kdie opravuju diesle,týmto na toto tema končím je to dialej naprosto bezpredmetné,ak tu mám niaku gramaticku chybu tak sa ospravedlňujem snažil som sa to napisať tak aby si tomu rozumel jasne?


A nedá mi to abych nereagoval na další tvuj blud---cituji tvuj příspěvek

Praveze od 1800otacok zabera turbo ci pridavas pomaly ci rychlo stale ide naplno.... Tym ze je motor studeny mas preplniaci tlak a tym skor znicis turbo. Len tym ze pomaly sliapes na pedal necitis takzvany turboefekt opierania.......

Možná to nevíš anebo jsi jediný bez proměnlivé gemometrie natáčení lopatek kterou my ostatní máme,ale plnicí tlak je ruzný (a tím i zatížení turba) při stejných otáčkách motoru podle toho v jakém je motor zatížení.Je opravdo rozdíl jestli točíš turbo na 1800ot na volnoběhu nebo na 1800ot někde na dvojku do kopce nebo na pětku po dálnici,tím se ti mění i prutok a tlak vzduchu právě podle natočení lopatek a jesli ani tomu něvěříš tak si auto napíchní na diagnostiku nebo tlakoměr na sání nebo se projeď s někým v focusu st ty maji budíky na turbu a laskavě přestaň šířit bludy.

Na to že tu máš na foru tolik přispěvku bych od tebe čekal daleko fundovanějších odpovědi.

Uživatelský avatar
_djproces
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1437
Registrován: 18.04.2008 00:05
Bydliště: POcity :) SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo

Příspěvek od _djproces » 20.07.2010 23:56

Brehowicz píše:dj tým ako sa tu naparujes si normálný kokot
prijimaju teraz brigadnikov do pekarne...... posypovat makovky tam si idealny. vela stastnych km
Obrázek
3.5.2004, 1,8TDCi 85kw, HatchBack, Moondust met., LED vzadu, Angel eyes vpredu, climatronic, PC, 4*airbag
old fofo
new fofo
Obrázek
Obrázek

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Turbo

Příspěvek od Brehowicz » 21.07.2010 07:23

To s tím sypaním máku už tu někde bylo,škoda jinak bych se zasmál.
Poslouchej chlape taky jsem se v životě par krát sekl,ale normální je uznat že né vždy musím mít pravdu.To že jsi najezdil 300tis,km a máš motor v cajku neznamená že musíš mít pravdu,nevím jakých dukazu bys chtěl víc.U turba jsi taky vedle tak co dodat víc.Dneska bych už možna reagoval mín agresivně takže to hážu za hlavu a těším se na tvoje příspěvky s kterých se ostatní i já něco poučíme :nazdravi:

Uživatelský avatar
_djproces
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1437
Registrován: 18.04.2008 00:05
Bydliště: POcity :) SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo

Příspěvek od _djproces » 21.07.2010 15:43

ale zabudol si na to ze ked je motor studeny aty vytocis agregat do 2500otacok su tam snimace ktore nepustia taky tlak do turba ako pri teplom motore. preto su tam pretlakove ventile cez ktore v pripade nudze unikne prebytocny tlak inak by ti agregat jebol :D akože ťazko povedat kto ma z nas pravdu. milion ludi milion chuti...... len si začal skaredo do kktov nadavať. to je cele
Obrázek
3.5.2004, 1,8TDCi 85kw, HatchBack, Moondust met., LED vzadu, Angel eyes vpredu, climatronic, PC, 4*airbag
old fofo
new fofo
Obrázek
Obrázek

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Turbo

Příspěvek od Brehowicz » 21.07.2010 18:53

S tym kkk mě to mrzi.Ale fakt nevím kde by turbodiesel měl nějaký přetlakový ventil tam to nemá kde jebnout,sání tam máš otevřené kolik vzuchu do něho natlačíš tolik ho motorem přejde.To o čem mluvíš je na benzínových turbomotorech kde je na sání klapka která reguluje množství vzduchu do motoru,tohle na ropě není.Ale to neva to se dopiluje.
Ten ventil se jmenuje blow off valve a funguje hlavně při přezazování,není na to že by ti nepustil tlak do turba ale naopak odfoukne tlak zněj a hadic s intercollerem,na ropě nemá fakt žádný smysl.
Je uplně jedno jesli je motor teplý nebo studený ale vytočit do omezovače jde a musí jít vždycky (kvuli bezpečnosti v nějaké nebezpečné situaci)-je jasné že to dělat na studenem je hovadina ale jde.
Máš ale pravdu v tom že ještě existuje tzv. wastegate a ten takle funguje ale ten je myslím jen na turbomotorech bez naklápění lopatek,u našich fordovských TDCi TDDi je regulace tlaku naklápěním lopatek podlaková nebo elektronická bez wastegate.
Ale zajímalo by mě jak jsou na tom motory z produkce PSA???

Uživatelský avatar
ghostx5844
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 867
Registrován: 30.10.2008 22:34
Bydliště: Trenčianske Teplice, okr.TN

Re: Turbo

Příspěvek od ghostx5844 » 21.07.2010 22:04

_djproces píše:
ghostx5844 píše:Presne tak, turbo sa toci hned po starte motoru, len v nizkych otackach nema potrebnu silu z vyf. plynov a v podstate akoby tam ani nebolo. Pracovat zacina tak od cca 1800ot/min, len to mozes zacat citit od 2000ot/min a viac
Preto pri studenom motore jazdit do 1500otacok a po ukonceni jazdy nechat turbo trosku pochladit na neutrale
Uz sa tu rozobralo co si asi za cloveka, takze to nebudem opakovat. To co tu pises za koniny nema obdobu. Kup si mondeo, jazdi na nom do 1500ot/min a potom pochopis :wallbash:
Ford Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, Titanium S Limited Edition 1/1

Uživatelský avatar
_djproces
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1437
Registrován: 18.04.2008 00:05
Bydliště: POcity :) SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo

Příspěvek od _djproces » 22.07.2010 14:18

ale ja sa o tych 1500 otackach bavim len prve 3-5 km od nastartovania studeneho agregatu. Potom samozrejme ides kolko da ved to tak kazdy robi
Obrázek
3.5.2004, 1,8TDCi 85kw, HatchBack, Moondust met., LED vzadu, Angel eyes vpredu, climatronic, PC, 4*airbag
old fofo
new fofo
Obrázek
Obrázek

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Turbo

Příspěvek od Brehowicz » 22.07.2010 14:38

Tak vidíš a právě že na studenem motoru je to ještě horší než na teplém.Tohle je nejlepší cesta jak si zasrat sazemi celé turbo i naklapěni.Je docela dost možné že jsi jediny kdo to dělá.

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: Turbo

Příspěvek od buceek07 » 23.07.2010 08:07

bohužel je to tak...to je ideální cesta jak to cely dojebat :!: :!:
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

Uživatelský avatar
_djproces
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1437
Registrován: 18.04.2008 00:05
Bydliště: POcity :) SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo

Příspěvek od _djproces » 23.07.2010 23:19

ok. ina otazka. v meste je 50tka..... toi znamena že ak tam zaradis 4ku ides na 1250 otačkach ..... ak dam das 3jku ides cez 2000 otacok.... čo je lepsie?
Obrázek
3.5.2004, 1,8TDCi 85kw, HatchBack, Moondust met., LED vzadu, Angel eyes vpredu, climatronic, PC, 4*airbag
old fofo
new fofo
Obrázek
Obrázek

Honza89
Junior
Junior
Příspěvky: 223
Registrován: 12.06.2009 12:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo

Příspěvek od Honza89 » 23.07.2010 23:34

To záleží na tom jestli v tom městě jedeš po rovině, z kopce nebo do kopce :ble2: a zda ten motor je studený nebo zahřátý, ale abych řekl svůj názor dusit i zahřátý motor v 1200 otáčkách je humus.....

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti