Alternátor

Odpovědět
tommas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 26.08.2010 15:59

Alternátor

Příspěvek od tommas » 26.08.2010 16:06

Ahoj neví někdo jestli se dají vyměnit uhlíky v alternátoru u focusu 1.8tddi díky za odpověd.

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Alternátor

Příspěvek od kaminek » 26.08.2010 19:04

Bohužel nedaj,musíš vyměnit celý alternátor.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Alternátor

Příspěvek od Eidž » 27.08.2010 05:28

Ehm, k alternátoru se dostanu zespodu auta?
Přestalo mi to dobíjet, už jsem sehnal altík na vrakáči a chystám se na výměnu. Je při výměně nějaký zádrhel? Bohužel v sekci návody o tom nic není...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


tommas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 26.08.2010 15:59

Re: Alternátor

Příspěvek od tommas » 27.08.2010 07:41

tak to mam rados!!! sehnal jsem na aukru fungl nový za 3200 je to ok cena?? a dá se tomu věřit?? popřípadě jestli se vyplatí koupit ho na vrakovišti dík za radu.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Alternátor

Příspěvek od Eidž » 27.08.2010 19:17

Dnešní pokus o výměnu skončil neúspěchem.
Nahoře jsem odmontoval chladič vzduchu a dole plastový kryt motoru. Pak už byl přístup k šroubům jakž takž. Bohužel horní šroub co drží alternátor se mi nepodařilo vytáhnout - jak je dlouhý, tak už tam asi vadí čerpadlo či co. Ale chyběl mu kousek.
Spodní - ten šel vytáhnout tak cm a pak vadí kompresor klimy :x
Nebo se musí povolit řemen a sundat i tu spojku na altík? Ale jak to sundat ze spodního šroubu. Kompresor klimy dolů? ... :x

A co myslíte - mám v autě altík 90 A a sehnal jsem 105 A - snad nebude problém...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Alternátor

Příspěvek od Eidž » 29.08.2010 14:26

Nikdo, kdo by se podělil o info s demontáží alternátoru?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Alternátor

Příspěvek od kaminek » 29.08.2010 14:36

Eidž píše:Nikdo, kdo by se podělil o info s demontáží alternátoru?
Chceš to naskenovat z knihy jak na to?
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
Twisster
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 22.03.2008 15:19
Bydliště: Myjava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od Twisster » 29.08.2010 15:06

Neviem teda ako to mate na dieseloch ale ja na 1.6 16v ziadny problem. Zhodil som plochy remen odpojil konektor a hruby ukostrovaci kabel, a samotny altik uz potom drzi len na troch sroboch, tie som odsroboval a altik som mal v rukach. Nic zlozite.
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Alternátor

Příspěvek od Eidž » 31.08.2010 21:59

Tak asi tím, že jsem nepovolil řemen, jsem to nesundal. Jinak v servisu povolil kompresor klimy, hadice klimy nepovolil, posunul si kompresor a šroub vyndal.

Nicméně, altík z roku 2002 má jinou rozteč, než altík, který jsem sehnal na vrakáči z roku 2006 :irre: Prostě modernější altík je menší a nejde tam dostat. Tohle je prostě od Fordu sabotáž... :mrgreen:

2kaminek: díky za ochotu, jak jsem až následně zjistil, stejně bych to doma nevyměnil - jiná rozteč, viz. výše...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Twisster
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 22.03.2008 15:19
Bydliště: Myjava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od Twisster » 01.09.2010 18:18

Tak to neviem prečo povoloval kompresor klímy. Stačí povoliť napínaciu kladku a remen je dole...
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Alternátor

Příspěvek od Eidž » 01.09.2010 20:43

Ano, řemen je dole. Ale jak chceš vytáhnout cca 10 cm šroub, který zespodu drží altík, když kvůli kompresoru klimy jej vytáhneš o 1 cm?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Twisster
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 22.03.2008 15:19
Bydliště: Myjava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od Twisster » 01.09.2010 21:53

Aha tak potom nic. No na naftaku to mate asi inak riešené mne išli sroby v pohode vyšrobovať.
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Alternátor

Příspěvek od Eidž » 02.09.2010 07:16

Tiše závidím.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti