Zetec/Duratec
- hansg
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Zetec/Duratec
Zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi motory 1,6 zetec ve starším Focusu a 1,6 duratec v novém. Proč se jmenujou jinak když mají skoro stejné parametry? Děkuji
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Tudy
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Krušnohorec
1.6 Zetec 74 kW při 6000 ot/min a 145 Nm při 4000 ot/minzirafak píše:Motor DURATEC ma optimalizovane parametre...
1.6 Duratec 74 kW při 5500 ot/min a 150 Nm při 4000 ot/min
Naposledy upravil(a) Tudy dne 20.07.2007 00:30, celkem upraveno 1 x.
FFII combi Gold Collection 2007, 1.6i 74 kW, tango orange
spotřeba 6,7 l/100 km
spotřeba 6,7 l/100 km
- Realife
- Junior
- Příspěvky: 373
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Tudy
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Krušnohorec
Ještě bych si dovolil napsat zkušenost s Duratecem.
Zde ve fóru je motor Duratec 1.6 ve FoFoII popisován vesměs jako líný žrout paliva. Možná někomu, kdo předtím jezdil se Zetecem ve FoFoI nebo jiných silnějších motorizacích to tak připadá-ale vše je jen otázka úhlu pohledu. Já zatím jezdil s max 1.3 56 kW, tak mi Duratec bohatě stačí. Když vezmeme do úvahy celý vozový park v ČR, tak je to ještě celkem žihadlo
130 km/hod na dálnici i do kopce na "pětku" to jede bez problémů, a stejně tak se dá udržet spotřeba pod 7 l/100 km.
Zde ve fóru je motor Duratec 1.6 ve FoFoII popisován vesměs jako líný žrout paliva. Možná někomu, kdo předtím jezdil se Zetecem ve FoFoI nebo jiných silnějších motorizacích to tak připadá-ale vše je jen otázka úhlu pohledu. Já zatím jezdil s max 1.3 56 kW, tak mi Duratec bohatě stačí. Když vezmeme do úvahy celý vozový park v ČR, tak je to ještě celkem žihadlo

FFII combi Gold Collection 2007, 1.6i 74 kW, tango orange
spotřeba 6,7 l/100 km
spotřeba 6,7 l/100 km
- Shimi
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
to Tudy: No jak se to vezme. Máš v podstatě pravdu, já jsem taky přesedlal z auta co mělo 40 kW
) takže mi to taky ze začátku přišlo jako raketa. A v tom je právě ten problém. Člověk si na ten výkon rychle zvyká. Já beru tuhle 1.6 jako naprostý základ pro tohle auto, nechápu jak si do toho někdo může koupit 1.4, to musí být vražda. Na normální ježdění, občasný blbnutí, celkem klidný předjíždění ta 1.6 stačí, ale jakmile auto trošku naložím a nedejbože zapnu klimu, tak je všem radovánkám konec. Musím to točit do nebes (né že bych to neměl rád, ale kdyby to aspoň jelo
), spotřeba roste neúměrně a o radosti z předjíždění si můžu nechat tak akorát zdát. Čím dál tím víc zjišťuju, že moje příští auto bude mít pod kapotou motor s turbem, ale nafta to nebude
) Já prostě potřebuju krouťák, bez toho to nejde. A co si budem povídat, 150 Nm na 1250 kg těžký auto je setsakra málo. V tomhle směru mě mrzí, že Ford moji potřebu bohužel neuspokojí. Do Focusu se žádný přeplňovaný benzín nenabízí, teda krom STčka, ale to je mimo moje fin. možnosti. Chtělo by to nějakou 1.6T nebo 1.8T ideální kombinace pro auto nižší střední třídy.



- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
ja so svojim Duratec 2.0 nemam problemy s tym, ze by bolo auto lenive....
ale suhlasim s nazorom, ze by to chcelo motor s objemom cca 1.4 - 1.6, ktory by bol dopovany turbom. To je moj sen, 1.6 200 koni. A nastastie, uz od toho nie sme daleko, uz su tu prve lastovicky, technologiu turba nam zaplatili vlastnici turbodieselov, tak hura do malych objemov !!!!
Este by som mozno napisal ohladom toho objemu 1.6 a potreby vyssieho vykonu. Auto potrebuje taky vykon, aby sa dostalo na optimalnu rychlost, povedzme 130. A potom zalezi len na case, za ktory sa na tu rychlost dostane. U nas (CZ aj SK) je typicky priklad toho, ze nepotrebujes vykon, Fabka HTP. Len Focus ma bohuzial tu smolu, ze ma tak perfektny podvozok, ze sa zda, ze vobec nejde. Ale on ide, len to nestaci. That's all.
Preto som si kupil 2.0 Duratec, aby som tuto otazku neriesil. Ale pomaly zistujem, ze asi ani tych 145 koni mi nebude stacit...
...

ale suhlasim s nazorom, ze by to chcelo motor s objemom cca 1.4 - 1.6, ktory by bol dopovany turbom. To je moj sen, 1.6 200 koni. A nastastie, uz od toho nie sme daleko, uz su tu prve lastovicky, technologiu turba nam zaplatili vlastnici turbodieselov, tak hura do malych objemov !!!!
Este by som mozno napisal ohladom toho objemu 1.6 a potreby vyssieho vykonu. Auto potrebuje taky vykon, aby sa dostalo na optimalnu rychlost, povedzme 130. A potom zalezi len na case, za ktory sa na tu rychlost dostane. U nas (CZ aj SK) je typicky priklad toho, ze nepotrebujes vykon, Fabka HTP. Len Focus ma bohuzial tu smolu, ze ma tak perfektny podvozok, ze sa zda, ze vobec nejde. Ale on ide, len to nestaci. That's all.


Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
to vcedula:
Velky vykon s malym objemem dosahnes jen s rotacnim pistem:
http://upravy-tuning.blog.cz/0612/rotar ... -rx-7-rx-8
Velky vykon s malym objemem dosahnes jen s rotacnim pistem:
http://upravy-tuning.blog.cz/0612/rotar ... -rx-7-rx-8
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Muj sen je taky 600 koni pod kapotou, ale 66kW mi treba staci a Fabie HTP je toho opravdu prikladem. Clovek, ktery to ma na normalni jezdeni, nepotrebuje silnejsi auto. 130 to pojede vzdycky, ale jestli se to z 0 na 100 rozjede za 6s nebo 16s je celkem jedno, pokud nejde zrovna o hubu pri predjizdeni kamionu na 150m useku. Akorat je pak treba uzpusobit styl jizdy, kdyz to hovno jede, tak jet klidne, nespechat, nepredjizdet. S dvoulitrem si clovek dovoli bez problemu predjizdet a muze potom oslavovat, ze je v cili cesty o 5 minut drive 

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 608
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Tábor
A vo tom to jeAhmed píše:Muj sen je taky 600 koni pod kapotou, ale 66kW mi treba staci a Fabie HTP je toho opravdu prikladem. Clovek, ktery to ma na normalni jezdeni, nepotrebuje silnejsi auto. 130 to pojede vzdycky, ale jestli se to z 0 na 100 rozjede za 6s nebo 16s je celkem jedno, pokud nejde zrovna o hubu pri predjizdeni kamionu na 150m useku. Akorat je pak treba uzpusobit styl jizdy, kdyz to hovno jede, tak jet klidne, nespechat, nepredjizdet. S dvoulitrem si clovek dovoli bez problemu predjizdet a muze potom oslavovat, ze je v cili cesty o 5 minut drive


Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi
- Tudy
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Krušnohorec
Mám sice kombi, ale z 90% ho používám jen sám (65 kg živé váhyShimi píše:to Tudy: No jak se to vezme. Máš v podstatě pravdu, já jsem taky přesedlal z auta co mělo 40 kW) takže mi to taky ze začátku přišlo jako raketa....Chtělo by to nějakou 1.6T nebo 1.8T ideální kombinace pro auto nižší střední třídy.

FFII combi Gold Collection 2007, 1.6i 74 kW, tango orange
spotřeba 6,7 l/100 km
spotřeba 6,7 l/100 km
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 11.02.2010 14:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetec/Duratec
Zeptal jsem se primo u Forda.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat. Vlastním Ford Focus I 1.6 16V 74kW a ve velkém technickém průkaze mám zapsán typ motoru 1.6 DURATEC FYDB (typ DFW varianta FYDB1). Na motoru je však napsáno ZETEC SE....
vysvětlení je následující:
1) ZETEC = DURATEC, jedná se pouze o "obchodni" značení motoru
2) SE - je další komerční označení tohoto konkrétního motoru
FYDB - kod motoru - unikatni označení motoru, které ho přesně identifikuje bez ohledu na to, jestli je tam napsáno Zetec nebo Duratec
S pozdravem
Ford Motor Company - Praha
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat. Vlastním Ford Focus I 1.6 16V 74kW a ve velkém technickém průkaze mám zapsán typ motoru 1.6 DURATEC FYDB (typ DFW varianta FYDB1). Na motoru je však napsáno ZETEC SE....
vysvětlení je následující:
1) ZETEC = DURATEC, jedná se pouze o "obchodni" značení motoru
2) SE - je další komerční označení tohoto konkrétního motoru
FYDB - kod motoru - unikatni označení motoru, které ho přesně identifikuje bez ohledu na to, jestli je tam napsáno Zetec nebo Duratec
S pozdravem
Ford Motor Company - Praha
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host