Zetec/Duratec

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
hansg
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Zetec/Duratec

Příspěvek od hansg » 12.01.2007 14:23

Zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi motory 1,6 zetec ve starším Focusu a 1,6 duratec v novém. Proč se jmenujou jinak když mají skoro stejné parametry? Děkuji

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 13.01.2007 14:27

Zkus hledat, kdysi davno se tu o tom neco psalo. Stejne parametry, ale treba nizsi emise a vyssi Euro norma, ...?
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 13.01.2007 19:54

Motor DURATEC ma optimalizovane parametre...

Uživatelský avatar
Tudy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krušnohorec

Příspěvek od Tudy » 19.07.2007 20:44

zirafak píše:Motor DURATEC ma optimalizovane parametre...
1.6 Zetec 74 kW při 6000 ot/min a 145 Nm při 4000 ot/min
1.6 Duratec 74 kW při 5500 ot/min a 150 Nm při 4000 ot/min
Naposledy upravil(a) Tudy dne 20.07.2007 00:30, celkem upraveno 1 x.
FFII combi Gold Collection 2007, 1.6i 74 kW, tango orange

spotřeba 6,7 l/100 km

Uživatelský avatar
Realife
Junior
Junior
Příspěvky: 373
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Zetec/Duratec

Příspěvek od Realife » 19.07.2007 20:46

75
Naposledy upravil(a) Realife dne 05.02.2015 19:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Tudy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krušnohorec

Příspěvek od Tudy » 28.07.2007 01:00

Ještě bych si dovolil napsat zkušenost s Duratecem.

Zde ve fóru je motor Duratec 1.6 ve FoFoII popisován vesměs jako líný žrout paliva. Možná někomu, kdo předtím jezdil se Zetecem ve FoFoI nebo jiných silnějších motorizacích to tak připadá-ale vše je jen otázka úhlu pohledu. Já zatím jezdil s max 1.3 56 kW, tak mi Duratec bohatě stačí. Když vezmeme do úvahy celý vozový park v ČR, tak je to ještě celkem žihadlo :twisted: 130 km/hod na dálnici i do kopce na "pětku" to jede bez problémů, a stejně tak se dá udržet spotřeba pod 7 l/100 km.
FFII combi Gold Collection 2007, 1.6i 74 kW, tango orange

spotřeba 6,7 l/100 km

Uživatelský avatar
Shimi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shimi » 02.08.2007 19:23

to Tudy: No jak se to vezme. Máš v podstatě pravdu, já jsem taky přesedlal z auta co mělo 40 kW :)) takže mi to taky ze začátku přišlo jako raketa. A v tom je právě ten problém. Člověk si na ten výkon rychle zvyká. Já beru tuhle 1.6 jako naprostý základ pro tohle auto, nechápu jak si do toho někdo může koupit 1.4, to musí být vražda. Na normální ježdění, občasný blbnutí, celkem klidný předjíždění ta 1.6 stačí, ale jakmile auto trošku naložím a nedejbože zapnu klimu, tak je všem radovánkám konec. Musím to točit do nebes (né že bych to neměl rád, ale kdyby to aspoň jelo :)), spotřeba roste neúměrně a o radosti z předjíždění si můžu nechat tak akorát zdát. Čím dál tím víc zjišťuju, že moje příští auto bude mít pod kapotou motor s turbem, ale nafta to nebude :)) Já prostě potřebuju krouťák, bez toho to nejde. A co si budem povídat, 150 Nm na 1250 kg těžký auto je setsakra málo. V tomhle směru mě mrzí, že Ford moji potřebu bohužel neuspokojí. Do Focusu se žádný přeplňovaný benzín nenabízí, teda krom STčka, ale to je mimo moje fin. možnosti. Chtělo by to nějakou 1.6T nebo 1.8T ideální kombinace pro auto nižší střední třídy.

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 02.08.2007 20:42

ja so svojim Duratec 2.0 nemam problemy s tym, ze by bolo auto lenive.... :lol:

ale suhlasim s nazorom, ze by to chcelo motor s objemom cca 1.4 - 1.6, ktory by bol dopovany turbom. To je moj sen, 1.6 200 koni. A nastastie, uz od toho nie sme daleko, uz su tu prve lastovicky, technologiu turba nam zaplatili vlastnici turbodieselov, tak hura do malych objemov !!!!

Este by som mozno napisal ohladom toho objemu 1.6 a potreby vyssieho vykonu. Auto potrebuje taky vykon, aby sa dostalo na optimalnu rychlost, povedzme 130. A potom zalezi len na case, za ktory sa na tu rychlost dostane. U nas (CZ aj SK) je typicky priklad toho, ze nepotrebujes vykon, Fabka HTP. Len Focus ma bohuzial tu smolu, ze ma tak perfektny podvozok, ze sa zda, ze vobec nejde. Ale on ide, len to nestaci. That's all. :wink: Preto som si kupil 2.0 Duratec, aby som tuto otazku neriesil. Ale pomaly zistujem, ze asi ani tych 145 koni mi nebude stacit... :cry: ...
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 02.08.2007 21:24

Smeruje to k tomu Misoo-vemu ST :idea: :wink:

Uživatelský avatar
Peterson
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Peterson » 02.08.2007 21:54

No když je řeč o motorech mám Ford 1.6 necelý měsíc a není to jako moje Lancia 1.8(96 Kw), ale je to přesně to co jsem čekal. Ani rychlé ani pomalé, alespoň mě to nenutí motor tolik vytáčet. :)

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 02.08.2007 22:07

to vcedula:
Velky vykon s malym objemem dosahnes jen s rotacnim pistem:
http://upravy-tuning.blog.cz/0612/rotar ... -rx-7-rx-8
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 03.08.2007 23:08

Muj sen je taky 600 koni pod kapotou, ale 66kW mi treba staci a Fabie HTP je toho opravdu prikladem. Clovek, ktery to ma na normalni jezdeni, nepotrebuje silnejsi auto. 130 to pojede vzdycky, ale jestli se to z 0 na 100 rozjede za 6s nebo 16s je celkem jedno, pokud nejde zrovna o hubu pri predjizdeni kamionu na 150m useku. Akorat je pak treba uzpusobit styl jizdy, kdyz to hovno jede, tak jet klidne, nespechat, nepredjizdet. S dvoulitrem si clovek dovoli bez problemu predjizdet a muze potom oslavovat, ze je v cili cesty o 5 minut drive :D
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Stenly
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 608
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Stenly » 03.08.2007 23:30

Ahmed píše:Muj sen je taky 600 koni pod kapotou, ale 66kW mi treba staci a Fabie HTP je toho opravdu prikladem. Clovek, ktery to ma na normalni jezdeni, nepotrebuje silnejsi auto. 130 to pojede vzdycky, ale jestli se to z 0 na 100 rozjede za 6s nebo 16s je celkem jedno, pokud nejde zrovna o hubu pri predjizdeni kamionu na 150m useku. Akorat je pak treba uzpusobit styl jizdy, kdyz to hovno jede, tak jet klidne, nespechat, nepredjizdet. S dvoulitrem si clovek dovoli bez problemu predjizdet a muze potom oslavovat, ze je v cili cesty o 5 minut drive :D
A vo tom to je :wink: :wink:
Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi

Uživatelský avatar
Tudy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krušnohorec

Příspěvek od Tudy » 06.08.2007 13:26

Shimi píše:to Tudy: No jak se to vezme. Máš v podstatě pravdu, já jsem taky přesedlal z auta co mělo 40 kW :)) takže mi to taky ze začátku přišlo jako raketa....Chtělo by to nějakou 1.6T nebo 1.8T ideální kombinace pro auto nižší střední třídy.
Mám sice kombi, ale z 90% ho používám jen sám (65 kg živé váhy :) s téměř prázdným kufrem na cestu do práce- ta 1.6 mi opravdu bohatě stačí. Pokud vezu rodinu na dovolenou nebo výlet, krotím se už kvůli ostatním, aby se jim nedělalo špatně od žaludku v zatáčkách a jedu pohodovou klidnou jízdou...
FFII combi Gold Collection 2007, 1.6i 74 kW, tango orange

spotřeba 6,7 l/100 km

zakson
Příspěvky: 1
Registrován: 11.02.2010 14:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zetec/Duratec

Příspěvek od zakson » 02.09.2010 12:02

Zeptal jsem se primo u Forda.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat. Vlastním Ford Focus I 1.6 16V 74kW a ve velkém technickém průkaze mám zapsán typ motoru 1.6 DURATEC FYDB (typ DFW varianta FYDB1). Na motoru je však napsáno ZETEC SE....

vysvětlení je následující:

1) ZETEC = DURATEC, jedná se pouze o "obchodni" značení motoru
2) SE - je další komerční označení tohoto konkrétního motoru
FYDB - kod motoru - unikatni označení motoru, které ho přesně identifikuje bez ohledu na to, jestli je tam napsáno Zetec nebo Duratec

S pozdravem
Ford Motor Company - Praha

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host