Teoreticky by se mělo po každé výměně baterky za novou, překontrolovat a následně upravit v ŘJ dobíjecí napětí, protože jeden druh baterky potřebuje max. 13,8V a druhý 14,6V.
Baterie / autobaterie / nabijecka
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
Máš špatně položenou otázku. Motor je motor a baterka je baterka, a vše záleží na typu baterky a je jedno o jaký motor se jedná. Spíše je pak důležité nastavení napětí v síti od ŘJ pro dobíjení alternátorem.
Teoreticky by se mělo po každé výměně baterky za novou, překontrolovat a následně upravit v ŘJ dobíjecí napětí, protože jeden druh baterky potřebuje max. 13,8V a druhý 14,6V.
Teoreticky by se mělo po každé výměně baterky za novou, překontrolovat a následně upravit v ŘJ dobíjecí napětí, protože jeden druh baterky potřebuje max. 13,8V a druhý 14,6V.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Nepér
- Zkušený

- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Baterie
Prakticky do nabíjení žádná ŘJ nezasahuje a vše řídí jen polovodičový regulátor, umístěný přímo na alternátoru, který reguluje proudu pro buzení rotoru. Regulátor bývá nastaven pevně na minimálně 14V.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
Nepér ten regulátor v altiku reguluje jen v nouzovém režimu dle nastavení, kdy nedostává povel s ŘJ která vyhodnocuje i teplotu baterie. 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Nepér
- Zkušený

- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
ŘJ si ji vyhodnocuje z čidel venkovní teploty,nasávaného vzduchu, teploty motoru / teplota v motorovém prostoru/ tyto hodnoty porovnává s hodnotama při posledním vypnutí motoru atd. Je to složitější vyhodnocování, které je zde někde již popsané. Od altiku vede tenký drátek do ŘJ , přes který nadřazeně nad regulací přímo v alternátoru/ která je záložní/ reguluje napětí v síti. 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Nepér
- Zkušený

- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
-
JoeFocus
- Nováček

- Příspěvky: 146
- Registrován: 05.08.2008 09:15
- Bydliště: Levice, SR
Re: Baterie
Od zajtra budu mat v LIDL: http://lidl.sk/cps/rde/xchg/lidl_sk/hs. ... _10411.htm
Co myslite, je vhodna aj na original motorcraft akumulator v mojom pripade 8 rocny 70Ah?
Zatial nie su ziadne problemy, ale cez tyzden jazdim prevazne kratsie trasy a je pred zimou...
Co myslite, je vhodna aj na original motorcraft akumulator v mojom pripade 8 rocny 70Ah?
Zatial nie su ziadne problemy, ale cez tyzden jazdim prevazne kratsie trasy a je pred zimou...
Ford S-MAX 2019 2.0 ECOBLUE 140 kW, 8 st. automat
Ford Fiesta 2007 1.25i 55 kW
bol: Ford Galaxy 2004 2.8 V6 150 kW LPG, 5 st. automat (predany 23.4.2024)
bol: Ford Focus kombi 2002 1.8 TDDi 66 kW (predany 16.11.2017)
Ford Fiesta 2007 1.25i 55 kW
bol: Ford Galaxy 2004 2.8 V6 150 kW LPG, 5 st. automat (predany 23.4.2024)
bol: Ford Focus kombi 2002 1.8 TDDi 66 kW (predany 16.11.2017)
- urquell
- Nováček

- Příspěvky: 50
- Registrován: 09.09.2009 22:12
- Bydliště: Západ
Re: Baterie
Myslím, že vhodná není, protože se doporučuje nabíjet as "desetinou kapacity", tj. máte-li 70Ah, nabíječka by měla mít 7A, zatímco ta z Lidlu má max. 3,8 A.
- Nepér
- Zkušený

- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Baterie
To je úplně jedno, jen to dýl trvá...
Tahle se mi moc nelíbí, já bych koupil nějakou obyčejnou transformátorovou nabíječku s přepínačem proudů, s orientačním A-metrem a hotovo...
Každopádně je u těchto levných nabíječek třeba kontrolovat napětí a čas, narozdíl od těch "zbytečně chytrých a drahých". Teď koukám, že je řízena mikroprocesorem, tak by to mohlo mít i nějakou vypínací automatiku... pro klidné svědomí bych jí po koupi aspoň změřil a ověřil, kdy a jak to vypíná.
P.S.: Moje nabíječka má čtyři součástky: trafo, dioda, A-metr a odpor.
Tahle se mi moc nelíbí, já bych koupil nějakou obyčejnou transformátorovou nabíječku s přepínačem proudů, s orientačním A-metrem a hotovo...
Každopádně je u těchto levných nabíječek třeba kontrolovat napětí a čas, narozdíl od těch "zbytečně chytrých a drahých". Teď koukám, že je řízena mikroprocesorem, tak by to mohlo mít i nějakou vypínací automatiku... pro klidné svědomí bych jí po koupi aspoň změřil a ověřil, kdy a jak to vypíná.
P.S.: Moje nabíječka má čtyři součástky: trafo, dioda, A-metr a odpor.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
-
JoeFocus
- Nováček

- Příspěvky: 146
- Registrován: 05.08.2008 09:15
- Bydliště: Levice, SR
Re: Baterie
Tak nabijacka je doma. Mam na vas otazku, aky typ akumulatora je original Motorcraft (WET - s tekutym elektrolytom alebo AGM - s elektrolyt absorbujucimi rohozami, GEL - s gelovym elektrolytom)? Mam na mysli povodny akumulator Motorcraft 70Ah z roku 2002.
Inak podla navodu to vyzera na celkom sikovnu nabijacku, tak snad aj bude fungovat
Inak podla navodu to vyzera na celkom sikovnu nabijacku, tak snad aj bude fungovat
Ford S-MAX 2019 2.0 ECOBLUE 140 kW, 8 st. automat
Ford Fiesta 2007 1.25i 55 kW
bol: Ford Galaxy 2004 2.8 V6 150 kW LPG, 5 st. automat (predany 23.4.2024)
bol: Ford Focus kombi 2002 1.8 TDDi 66 kW (predany 16.11.2017)
Ford Fiesta 2007 1.25i 55 kW
bol: Ford Galaxy 2004 2.8 V6 150 kW LPG, 5 st. automat (predany 23.4.2024)
bol: Ford Focus kombi 2002 1.8 TDDi 66 kW (predany 16.11.2017)
- Nepér
- Zkušený

- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
-
JoeFocus
- Nováček

- Příspěvky: 146
- Registrován: 05.08.2008 09:15
- Bydliště: Levice, SR
Re: Baterie
Dakujem 
Myslite ze nic nepokazim ked este v pohode startujem, rucicky nelietaju a nepozorujem ziadny iny negativny jav suvisiaci s prevadzkou 8 rocneho akumulatora a pred zimou ju dobijem nakolko jazdim kratke trasy?
Este mi prosim poradte, ci pri nabijani mam otvarat tie otvory na akumulatore?
Myslite ze nic nepokazim ked este v pohode startujem, rucicky nelietaju a nepozorujem ziadny iny negativny jav suvisiaci s prevadzkou 8 rocneho akumulatora a pred zimou ju dobijem nakolko jazdim kratke trasy?
Este mi prosim poradte, ci pri nabijani mam otvarat tie otvory na akumulatore?
Ford S-MAX 2019 2.0 ECOBLUE 140 kW, 8 st. automat
Ford Fiesta 2007 1.25i 55 kW
bol: Ford Galaxy 2004 2.8 V6 150 kW LPG, 5 st. automat (predany 23.4.2024)
bol: Ford Focus kombi 2002 1.8 TDDi 66 kW (predany 16.11.2017)
Ford Fiesta 2007 1.25i 55 kW
bol: Ford Galaxy 2004 2.8 V6 150 kW LPG, 5 st. automat (predany 23.4.2024)
bol: Ford Focus kombi 2002 1.8 TDDi 66 kW (predany 16.11.2017)
- Nepér
- Zkušený

- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Baterie
Otvírat baterii nemusíš, jsou tam malé větrací dirky...
Baterii samozřejmě dobít můžeš ale pokud je auto denně v provozu, je to možná zbytečné. Taky by stálo za to kontrolovat, aby při nabíjení nestouplo napětí nad 15V, to by se autu nemuselo líbit.
Baterii samozřejmě dobít můžeš ale pokud je auto denně v provozu, je to možná zbytečné. Taky by stálo za to kontrolovat, aby při nabíjení nestouplo napětí nad 15V, to by se autu nemuselo líbit.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- matys
- Pokročilý

- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: Baterie
JoeFocus.............Pokud jezdíš krátké trasy,baterie se nedobijí tolik jako při delší jízdě .Když už sis koupil nabíječku aku. ,zakup ještě hustoměr elektrolitu ( asi 25kč ) a nacucnutím elektrolitu zjistíš , v jak nabitém stavu je akumulátor .Měřit by se mělo před zahřátím jízdou a ne za chladu .Před případném nabíjení nabíječkou (1/10kapacity akumulátoru)odšroubuj víčka článků baterie (vzniká vodík).
U hustoměru bývá návod ke zjištění stavu nabití baterie.(na plováku hustoměru,kam dosáhne nacucnutá hladina elektrolitu je barevné značení .....červená = nabíjet.....zelená = nabito). Po dobití nechat aspoň 1/2 hod. vybublat , pak zašroubovat víčka a vložit do vozu .
Upozorňuji , že po připojení baterie budeš muset zadávat KÓD do rádia a pár km se bude jevit jiný chod motoru,než se upraví (restart ŘJ) běžnou jízdou .
Restart ŘJ.........beru zpět , nemáš benziňáka .
U hustoměru bývá návod ke zjištění stavu nabití baterie.(na plováku hustoměru,kam dosáhne nacucnutá hladina elektrolitu je barevné značení .....červená = nabíjet.....zelená = nabito). Po dobití nechat aspoň 1/2 hod. vybublat , pak zašroubovat víčka a vložit do vozu .
Upozorňuji , že po připojení baterie budeš muset zadávat KÓD do rádia a pár km se bude jevit jiný chod motoru,než se upraví (restart ŘJ) běžnou jízdou .
Restart ŘJ.........beru zpět , nemáš benziňáka .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- richisan
- Zkušený

- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Baterie
mtys: restart RJ prebieha aj na ropaku, akurat ze ho az tak nevnimas.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 1 host


