Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Odpovědět
HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od HmerX » 24.12.2010 15:30

AMEN :bravo22: líp jsi to napsat nemohl ... :bravo22:
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

goro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 01.11.2009 21:40
Bydliště: Znojmo

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od goro » 24.12.2010 15:52

ballu

Spíš než o kompresi jde o vyšší točivý moment.
Ford Mondeo Kombi 2.0 107kW Ghia 2001

Uživatelský avatar
fleguso
.
.
Příspěvky: 2146
Registrován: 19.07.2010 08:12
Bydliště: Blansko

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od fleguso » 24.12.2010 15:54

Já su jenom blbej elektrikář,ale toto mi zní logicky a je to o tom,co mi vždycky tvrdili lidičky co se motají kolem aut,že motor se čtyřventylovou klaviaturou chce točit min.na 2000ot/min a občas vyhnat pavouky(jak tady někdo psal) a nebát se jít až do červeného.Třeba jen na volnoběh protůrovat.
HOWGH
Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od HmerX » 24.12.2010 17:22

fleguso píše:Já su jenom blbej elektrikář
Tak to jsme dva :mrgreen: blbí elektrikáři :mrgreen:
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

m.a.x.i.m.u.s
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1764
Registrován: 05.02.2009 12:30

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od m.a.x.i.m.u.s » 24.12.2010 17:40

Mám už třetí šestiválec a za tu dobu s níma umím zcela určitě jezdit.
To, že ballu popisuje své auto 2,0 je hezké, ale s V6 to je kapánek rozdílné...
Nejlepší bude když si elektrikáři přečtou tuto citaci:

Kód: Vybrat vše

Třílitrový šestiválec s hliníkovým blokem (hmotnost bloku pouze 31 kg) podává solidní maximální výkon 166 kW/6250 ot/min a točivý moment vrcholí hodnotou 280 Nm při 4900 otáčkách. Relativně vysoko položené maximum točivého momentu však zdaleka neznamená, že by tento motor neuměl pořádně zatáhnout z nízkých otáček. Právě naopak. Jako správný šestiválec dokáže pracovat bez protestů i v otáčkách blízkých volnoběhu. Tím také naznačuji, že tento motor není nevychovaným dravcem, který dokáže pracovat jen v určitých omezených otáčkách.
http://www.auto.cz/ford-mondeo-st220-co ... 9-2002-252

A to je přesně to co znám i z jízdy s automatem, který řadil tak, aby to vyhovovalo motrou. Takže na udržování rychlosti používá otáčky lehce nad volnoběh a pro klidnou jízdu mu stačí řadit do 2500 otáček.
Ex ST220 model 2004

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od ballu » 24.12.2010 17:54

Když si to mé přečteš ještě jednou, tak se dočteš, že u V6 je možno jet na pracovní otáčky nižší, než já se svým dvoulitrem, což také popisuji a je to daný větší pružností tohoto motoru.
A jinak, Veselé vánoce. :hhura:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

m.a.x.i.m.u.s
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1764
Registrován: 05.02.2009 12:30

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od m.a.x.i.m.u.s » 24.12.2010 18:05

ballu: Ono to taky není myšlené na Tebe, protože já si té poznámky všimnul :wink:
Ex ST220 model 2004

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od HmerX » 24.12.2010 19:28

"S touto pohonnou jednotkou je možné jet velmi kultivovaně "rodinným" tempem, ale pokud se naskytne možnost, dá se okamžitě využít síly motoru k sportovnímu zážitku za volantem. "
....citace ze stejného zdroje ... co tím asi autor myslel? :irre:
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

Uživatelský avatar
fleguso
.
.
Příspěvky: 2146
Registrován: 19.07.2010 08:12
Bydliště: Blansko

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od fleguso » 24.12.2010 20:22

Já du od toho,já na to nemám.Tady každej mluví úplně o něčem jiném,asi by bylo nejlepší začít znovu.
Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0

m.a.x.i.m.u.s
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1764
Registrován: 05.02.2009 12:30

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od m.a.x.i.m.u.s » 24.12.2010 20:27

A co tím chtěl HmerX říci?
Mám auto na běžné použití a nevidím důvod proč bych měl "závodit" po městě? Dokážeš tohle pochopit?
Mohu se zeptat k čemu máš své auto a jak jezdíš po městě (pokud teda bydlíš někde kde je provoz a křižovatka je na každém kroku a pokud se rozjedeš, tak se zastavíš na další červené a ostatním budeš jen k smíchu)?
Rád se projedu rychle, ale auto nemám jen pro zábavu, ale jako dopravní prostředek, který převážně používám na dopravu 5 dní v týdnu 13km do práce a 13 km z práce.
A i přesto nechápu proč bych podle tebe nemohl mít ST220?
Ex ST220 model 2004

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od HmerX » 25.12.2010 00:09

m.a.x.i.m.u.s : Napsal jsem už dost(i o tom, proč je pro tebe ST škoda), už nemá cenu psát víc ... stejně se jen dohadujeme a každý tvrdí svoje ...
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od Ma.rt » 25.12.2010 22:50

ballu píše:2,5 a 3 L má menší kompresy, tak může jít s provozníma otáčkama níže než 1,8 a 2,0 L benzin. Když jedu jen udržovací rychlost tak pod 2000 ot. nejdu, na 1800 ot tak max z mírného kopce, kde jde spíše o bzdění motorem než udržovat rychlost.

Tak naprosto souhlasim s m.a.x.i.m.u.s., polud clovek nepotrebuje vykon, neni duvod motor vytacet. je to jen mrhani benzinem.
Ja jezdim s 1.8 po rovine klidne od nejakych 1600ot., coz je na petku lehce pres 60km/h tacho a motor rozhodne neprotestuje, staci trochu plynu a ten motor si to lehce prebere. a to je prosim ten motor, co vubec nejede a podle vetsiny se do mondea ani nehodi :mrgreen: ani jsem nikdy nemel poruchu,nebo nadmerne opotrebeni, olej nedolevam (pri vymene oleje mam mezi pulkou a max) a to takhle jezdim s benzinama skoro 20let.
proc mam jezdit po meste za 10,kdyz to jde i za 8 a se stejnou prumernou rychlosti
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
ZonixX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3165
Registrován: 14.07.2009 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od ZonixX » 25.12.2010 23:59

HmerX + ballu Kdo si "zasluzi ST" a kecy o predcasnej generalke?? Fakt moc pekne, skutocne... :dih:

Nestalo by mi to za reakciu, ale dufam, ze si tie sra*ky nevzal za hotove niekto, kdo si to po vas precita a bude dalej sirit nepravdy o tom, ake otacky benzinovemu motoru svedcia a ake nie.

- m.a.x.i.m.u.s sa snazil uz 2x ludsky vysvetlit (a teraz aj Ma.rt), ze na normalnu jazdu po meste (tj. nie 4 domy a jeden prechod pre chodcov a znacka v poli) - ale v MESTE, nema zmysel jazdit vo vyssich otackach, ale v klude na co najnizsich otackach, ktore motoru svedcia a nie je nutne zrychlovat - auta su konstruovane tak, aby takto mohli fungovat... ono nie kazdy potrebuje realizovat raketove priskoky medzi dvoma krizovatkami :gott: a kdo ano, hold jazdi po meste 4000 rpm a viac :D

- ballu - tvoj prispevok, ktory citujem, je plny chyb a prapodivnych zdovodneni, namixovany s osobnym utokom

Na zaciatok si zopakujeme: pokial loziska a ostatne diely "neodfajcis" v otackach, kedy ma motor najvacsi krutak resp. pracuje pod najvacsou zatazou (najvacsi tlak v spalovacej komore), tak v nizsich, kde je mensi sa nic nestane - pokial tie diely nie su hotove same o sebe
ballu píše:2,5 a 3 L má menší kompresy, tak může jít s provozníma otáčkama níže než 1,8 a 2,0 L benzin
Tie tvoje "provozni otacky" - asi mas na mysli najnizsie otacky, v ktorych pracuje motor "este slusne", su velmi zjednodusene definovane krutiacim momentom, ktory je v danom momente k dispozicii a ten ma V6 vacsi - ergo nizsie udrzatelne "provozni" otacky, prosim ziadne kompresie, kompresne ani ine pomery..
ballu píše: Když jedu jen udržovací rychlost tak pod 2000 ot. nejdu, na 1800 ot tak max z mírného kopce, kde jde spíše o bzdění motorem než udržovat rychlost. Při nastartování mého dvoulitru, jdou otáčky obohaceného volnoběhu na nějakých 1100- 1300 ot dle venkovní teploty. Ta představa, že na tyto otáčky budu tahat motor na nejtěžší kvalty/za 4a 5/ tak to mě motor již liská přes čuňu nyní. Zde nejde o to, že bude motor pod 2000 ot. podtočený, ale dochází zde k větší námaze kliky a rozvodů s vačkou než při točení zahřátého motoru a tím k dřívějšímu opotřebení dílů /exentr kliky, rozvodu atd./ větší vůle, větší spotřeba oleje a je zaděláno, ale zbytečně. Zvláště tahat motor 1400 ot na olejový film tvořený fordí A1 :dih: :dih:doslova hřebíček do rakve.
Prosim pochop, ze A1 je schopna dostatocne mazat motor, pre ktory bola konstruovana.. dalej si pleties ZATAZ (= jak slapes na plyn) a momentalne otacky motoru.. to ostatne o com pises je mimo moju rozlisovaciu schopnost 8O
ballu píše:Platilo a stále platí od 2/3max. otáček to je těch 4000 - 6500 ot. - to jsou otáčky na svezení ,a na který je motor stavěn, od 2000 - 4000 ot. rodiné ježdění
Som zvedavy, odkial toto usmevne rozdelenie pochadza.
ballu píše: Pod těch 2000ot jsou to šetřílci a členové ekoklubu , co ušetří na benzínu, 5 x tak prodělají na předčastné GO. 8O nebo prodají za rozumný peníz zájemci a ten se z toho pak posere. :cooler:

Hm. Tie tvoje "predscastne" generalky nie su sposobene jazdenim v PRE TEBA nizkych otackach ;) pochop to!! Tak ako ty bez milosti a utocne pises, ze kdo jazdi pod 2k rpm je clen ekoklubu a setrilek - tak pre mna su ludia co vdaka nedostatku sebareflexie a chybajucim znalostiam rozsiruju famy, polopravdy a klamstva LAMY

ballu píše: Ps: používání motoru ve vyších otáčkách má jen za následek zvýšenou zátěž ložisek alternátoru, vodní pumpy a klimatizace, ale i toto je sporadické.
:lol: to tvoje sporadicke zvysenie zataze aux komponent je pomyslnou tresnickou na dortu... uvedom si, ze vyssie RPM = vyssia stredna rychlost piestu = posobia vacsie sily na CELY KLUKOVY MECHANIZMUS so vsetkymi nasledkami

Na zaver este jedna vsuvka... ak neviete jazdit na svojich autach, je to vas problem. Kto si nie je isty tym, v akych otackach radit, ked netreba ist "do otacok", tak si moze nastudovat MANUAL od vyrobcu svojho auta. No a kedze nie sme tupe "ovce", tak svoje motory pocuvame, vnimame ako reaguju a nikdy im neslapeme na krk v nizkych otackach, vsak ano. ST200 moze radit 5ku uz pri 53km/h, to je cca. 1300rpm, cim to asi bude...
kedy_radit_st200.jpg
Prajem pekny zvysok sviatkov.. :roll:
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10

ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od HmerX » 26.12.2010 05:46

ZonixX : Ty ale bereš jen spodní rychlosti pro daný rychlostní stupeň, ne? Z toho zeleně-vyznačeného jsem(snad správně) spočítal průměrné rychlosti pro dané rychlostní stupně a vyšlo mi:
1: 28,5km/h 2: 56,5km/h 3: 81,5km/h 4: 108,5km/h 5: 142km/h :idea:

Tak podle toho by jsi v průměru mohl po městě jezdit 1 a 2 rychlostí, ne? Vždyť průměr pro 2 je 56,5km/h a to už překračuješ rychlost ... a jestli jste tu "všichni" tak dokonalí řidiči, tak předpokládám, že perfektne dodržujete rychlost, tak jak vás to učili v autoškole ...
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od ballu » 26.12.2010 10:34

ZonixX
Nestalo by mi to za reakciu, ale dufam, ze si tie sra*ky nevzal za hotove niekto, kdo si to po vas precita a bude dalej sirit nepravdy o tom, ake otacky benzinovemu motoru svedcia a ake nie.

Za sebe, není tam z mé strany napsaná žádná sračka ani polopravda. Za těch 34 let za volantem ,a ježdění s rozličnými motory, které jsem měl i osobně rozebrané / generálky palic a klikovek jako zaměstnanec specializované fyrmy/ jsem dosti velký kalibr na to aby mě někdo přesvědčoval o věcech z praxe, když to má jen naštudované z manuálu.

1/ co to je ten tvůj krouťák? - to je jen výsledek určité stavby motoru, kde největší podíl má kompresní poměr, který je vázán na časování ventilů a otevřené vzduchové klapce - tak zvané plnění motoru. Dále pak jen zvyšováním obsahu motoru To znamená že třeba při 4000 ot. a rozličném přivření klapky , je taky rozličný krouťák a výkon. Polopaticky - rozdílným přivřením plynu, mohu mít stejný krouťák ve 4000 ot, jako při 2000 ot. ale pak sebemenší změnou polohy pedálu plynu se tyto hodnoty mění rychleji ve vyšších otáčkách. Hodnoty udávané v manuálu jsou jen vázány na počet otáček, za předpokladu plné otevřené plynové klapce.

2/Je pak rozdílný, jestli se jedná o tlaky na klice a rozvodech v nízkých nebo otáčkách vysokých. Zeptejse někoho, kdy se přetrhávájí rozvody u veškerých aut. V žádných vysokých otáčkách ale při startu a při výtočení motoru do max. 2000 ot. To je to namáhání rázama , kdy motor ještě nemá tu optimální setrvačnost. / jednoduché přirovnání je jízdní kolo - na těžký převod a pomalé jízdě, jaké je potřeba úsilí, aby jsi i ve stoje na šlapkách pravou nohu dostal do horní a pak dolní úvratě, nehledě že pod mým metrákem se kolo ještě vlní v trubkách. Po pár takových km se ti začne ozývat zkřípěním náboj šlapek. A toto je samé na klice motoru a pak i natahování rozvodů při přechodu vačky do největšího exentru.
Toto jsou nejhlavnější důvody opotřebení motorů a ne za vysokých otáček /za předpokladu výměn oleje/ O oleji se vyjadřovat nebudu, A1 nepovažuji za olej do auta.

3/ Sportovní jízda je, byla a bude považována vždy od počátku nástupu krouťáku po otáčky max. výkonu. Vzhledem k výše popsané 16V mechanice a potřeby držet pro možnou axeleraci otáčky na min. 2000 ot tak pak pro normální ježdění je rozsah od 2000 do 4000 ot. Při 8V technice otáčky byly o nějakých 500 ot. níže.
Což na druhou stranu umožňuje výše obsahu a krouťáku, ale ten bývá dle použití motoru rozličný hlavně v kompresi a časování. Rodiné káry s větším obsahem , mají většinou kompresi nižší / to je to kadla kadla na rodiných 1400 ot./, než motor stejný, ale dávaný do sporťáku.

4/"co vdaka nedostatku sebareflexie a chybajucim znalostiam rozsiruju famy, polopravdy a klamstva LAMY
Kolik jsi mě rozebraných motorů na ponku krom pokusu o výměnu svíček? Nezlob se na mně, ale tvůj výplod odpovědí napovídá , že jsi sečtělý člověk, odchovaný manuálem a stritkně se držíš toho, co ti tam našeptají.



Mám za sebou i hodně úprav motorů, pro kámoše i ostré závodní. Superbaic co jezdil Mrkývka byla moje práce, tak toho o motorech snat vím dosti. Ikdyž i na svém autě si opravy nyní nechávám dělat, není čas a místo a každá ptákovina potřebuje v dnešní době přípravek na sundání, které jsem již rozdal mladším.

Na závěr, psal jsem první článek všeobecně, pro poučení pro ostatní, ale dle odezvy na něj nyní píši konkrétně. Než začneš nějakéma blábolama napadat to, o čem nemáš ani páru, tak si trochu přečti ne manuál ale na netu je dosti článků. Třeba se dočteš, že třeba závoďák má volnoběh na 1800 ot. pod něj ti zdechne. :bebng:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host