Bufík
- malond
- Junior
- Příspěvky: 490
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4 - Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bufík
To vůbec netušim právě, měl jsem ho už v autě, když jsem ho koupil a podle VIN je tam z výroby. Ani nevim, kde bych ho měl hledat. Každopádně se ptám, protože mám teď v těch zimách hroznou spotřebu. Normálně mám kolem těch 6,5 litrů, ale teď se zimákama, klimoškou a bufíkem se dostávam někam nad 8, možná víc. To už mi přijde dost hrozný. Ale pokud by to žralo těch 0,7l/hod, tak by to možná odpovídalo. Do práce a z práce 50km, dohromady cca hodinu, to by vycházelo cca 1,4l/100km. Každopádně by mě zajímalo, jestli se dá někde vypnout a vůbec jak to v autě funguje. Při jaké teplotě se sám vypne a už se topí jen motorem? Díky
- lenosek
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 30.09.2010 21:26
- Bydliště: Praha
Re: Bufík
Jestli v autě máš bufíka z výroby, tak tam bude Eberspächer. Bufík má dva výkonové stupně: Velký a Malý. Na Velký stupeň má spotřebu cca 0,6 l/h, na Malý stupeň cca 0,3 l/h.
Jeho funkce je taková, že dokud chladící kapalina nedosáhne 80 st. Celsia, běží ve Velkém stupni. Od 80 st. Celsia do 85 st. Celsia je aktivován režim Malý a od 85 st. Celsia se bufík automaticky vypíná. Klesne-li teplota chladící kapaliny pod 75 st. Celsia, bufík znovu startuje do Velkého režimu.
Součástí bufíku je čidlo vnější teploty, které bufík vždy automaticky aktivuje, když venkovní teplota je nižší než +5 st. Celsia.
Na nějakou tu decku nafty bych teď vůbec nekoukal, protože v těchto mínusových teplotách bez bufíku se ten motor hodně dlouho ohřívá.
Jeho funkce je taková, že dokud chladící kapalina nedosáhne 80 st. Celsia, běží ve Velkém stupni. Od 80 st. Celsia do 85 st. Celsia je aktivován režim Malý a od 85 st. Celsia se bufík automaticky vypíná. Klesne-li teplota chladící kapaliny pod 75 st. Celsia, bufík znovu startuje do Velkého režimu.
Součástí bufíku je čidlo vnější teploty, které bufík vždy automaticky aktivuje, když venkovní teplota je nižší než +5 st. Celsia.
Na nějakou tu decku nafty bych teď vůbec nekoukal, protože v těchto mínusových teplotách bez bufíku se ten motor hodně dlouho ohřívá.
Co je to smyk? Klouzavý pohyb, mnohdy motoristův poslední.
Ford Focus II v kombíku a v hodně velkým kotlíku
Ford Focus II v kombíku a v hodně velkým kotlíku
- vitacz
- Zkušený
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 16.06.2008 22:08
- Bydliště: Praha 10
Re: Bufík
Ahoj a není spíš ta spotřeba zapříčiněná tím, že by jsi mohl mít nižší tlak v pneumatikách a víc stojíš v kolonách? A nebo když prasíš ve sněhu tak to taky docela zpápne. Já teda bufík nemám, jen el, předehřev. A mám spotřebu 6,7-7. Pneu totiž co jsem nahustil na 2,2 mají teď v týhle zimně 1,9. A nějak se mi je nedaří dofouknout. Byl jsem na třech benzínkách a všude mimo provoz tak jsem se na to zatím vykašlal.malond píše:To vůbec netušim právě, měl jsem ho už v autě, když jsem ho koupil a podle VIN je tam z výroby. Ani nevim, kde bych ho měl hledat. Každopádně se ptám, protože mám teď v těch zimách hroznou spotřebu. Normálně mám kolem těch 6,5 litrů, ale teď se zimákama, klimoškou a bufíkem se dostávam někam nad 8, možná víc. To už mi přijde dost hrozný. Ale pokud by to žralo těch 0,7l/hod, tak by to možná odpovídalo. Do práce a z práce 50km, dohromady cca hodinu, to by vycházelo cca 1,4l/100km. Každopádně by mě zajímalo, jestli se dá někde vypnout a vůbec jak to v autě funguje. Při jaké teplotě se sám vypne a už se topí jen motorem? Díky
- malond
- Junior
- Příspěvky: 490
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4 - Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bufík
Ahoj,
lenosek: Diky za vysvetleni. Da se ten bufik nejak vypnout?
zdenyvm: ja to poznal tak, ze nez jsem seskrabal led z oken a ometl snih, tak v aute bylo teplo:-) Jinak je bufik hodne slyset z venku, hodne huci. Kazdopadne se mi zapina sam pri nastartovani a neprisel jsem na to, jak se ovlada a jestli to vubec jde. Moznost toho, ze by mi vytopil auto, nez k nemu rano prijdu, tam asi neni.
vitacz: i to je mozny, je fakt, ze jsem od ty doby co jsem prezul, tlak nekontroloval. Vyzkousim a dam vedet. Diky za tip
lenosek: Diky za vysvetleni. Da se ten bufik nejak vypnout?
zdenyvm: ja to poznal tak, ze nez jsem seskrabal led z oken a ometl snih, tak v aute bylo teplo:-) Jinak je bufik hodne slyset z venku, hodne huci. Kazdopadne se mi zapina sam pri nastartovani a neprisel jsem na to, jak se ovlada a jestli to vubec jde. Moznost toho, ze by mi vytopil auto, nez k nemu rano prijdu, tam asi neni.
vitacz: i to je mozny, je fakt, ze jsem od ty doby co jsem prezul, tlak nekontroloval. Vyzkousim a dam vedet. Diky za tip
- lenosek
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 30.09.2010 21:26
- Bydliště: Praha
Re: Bufík
Bufík v provedení "přihřívač" ovládat nejde. Vypnout, když nechceš aby spaloval naftu, jde např. vyndáním pojistky nebo rozpojením konektoru. Chceš-li mít teplo v interiéru a ohřátý motor ještě před nastoupením a nastartováním motoru, musíš si nechat rozšířit přihřívač na nezávislé topení. Existuje na to sada. Na palubce mám hodiny, které nastavím na určitý čas a bufík ještě než přijdu do auta, už topí. Dělali mi to v autorizáku.
Kdybych si tenkrát při konfiguraci auta to nezávislé topení zvolil rovnou, ovládal bych ho přes board computer, ale už je to jedno. Příště
.
Kdybych si tenkrát při konfiguraci auta to nezávislé topení zvolil rovnou, ovládal bych ho přes board computer, ale už je to jedno. Příště

Co je to smyk? Klouzavý pohyb, mnohdy motoristův poslední.
Ford Focus II v kombíku a v hodně velkým kotlíku
Ford Focus II v kombíku a v hodně velkým kotlíku
- Lari
- Zkušený
- Příspěvky: 1492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Bufík
Tak vyndat pojistku nebo si napoj místo teplotního čidla spínač a můžeš si ho pouštět,kdy chceš Ty..
)

Byl-Ford Focus 1,8 TDDi r.v. 2000,16" ALU, xenony,,4el.okna,,BC, webasto, EIBACH,ST170 LOOK, DIGI klima, motor 1,8TDCi 85kW,tempomat,ABS,ASR


- zdenyvm
- Pokročilý
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.03.2010 15:29
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Bufík
Někdo tady píše o elektrickém přihřívači, někdo o naftovém, jak to teda je? Jsem z toho trošku vedle, podle výpisu ho mám v autě (přihřívač, ne nezávislé topení) ale zatím jsem o něm zjistil jenom tolik, že jsou k němu tři pojistky... (6, 21 a 24).
Díky za vysvětlení.
Díky za vysvětlení.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Bufík
Můj názor, nemusí být správný:
- diesel jako motor, má lepší účinnost, tj. méně ztrátového tepla, které se využije pro chladící okruh
- jelikož po startu je naopak žádoucí co nejdřív dosáhnout pracovní teploty, chladící okruh začne topit
- k dispozici je elektrický ohřev nebo teplo spálené z paliva mimo válce = to je nazýváno přihřívač, funkce je svázaná s chodem motoru
- pokud tento zdroj tepla budeš ovládat nezávisle na chodu motoru, tak máš nezávislé topení (elektrická forma není příliš vhodná
)
- nezávislé topení lze montovat jak do dieselu (zdroj nafta), tak benzinu (zdroj benzin)
V mrazech je rozdíl, jestli máš blok motoru ohřátý na +40C nebo na -15C. Ale každá sranda něco stojí, v tomto případě palivo, které proženeš nezávislým topením.
Pro diesel přihřívač mluví to, že je nezávislý a měl by být poměrně výkonější, tj. pomůže s ohřevem chladícího okruhu dřív, než elektrický, který si energii musí vzít z alternátoru, tj. hodně přeměn energie a tím pádem hodně ztrát.
A jestli bych mohl doporučit - přihřívač, ani naftový, nevypínej. Spotřeba studeného motoru bude rozhodně vyšší. Ale to je už jen tip.
- diesel jako motor, má lepší účinnost, tj. méně ztrátového tepla, které se využije pro chladící okruh
- jelikož po startu je naopak žádoucí co nejdřív dosáhnout pracovní teploty, chladící okruh začne topit

- k dispozici je elektrický ohřev nebo teplo spálené z paliva mimo válce = to je nazýváno přihřívač, funkce je svázaná s chodem motoru
- pokud tento zdroj tepla budeš ovládat nezávisle na chodu motoru, tak máš nezávislé topení (elektrická forma není příliš vhodná

- nezávislé topení lze montovat jak do dieselu (zdroj nafta), tak benzinu (zdroj benzin)
V mrazech je rozdíl, jestli máš blok motoru ohřátý na +40C nebo na -15C. Ale každá sranda něco stojí, v tomto případě palivo, které proženeš nezávislým topením.
Pro diesel přihřívač mluví to, že je nezávislý a měl by být poměrně výkonější, tj. pomůže s ohřevem chladícího okruhu dřív, než elektrický, který si energii musí vzít z alternátoru, tj. hodně přeměn energie a tím pádem hodně ztrát.
A jestli bych mohl doporučit - přihřívač, ani naftový, nevypínej. Spotřeba studeného motoru bude rozhodně vyšší. Ale to je už jen tip.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- vitacz
- Zkušený
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 16.06.2008 22:08
- Bydliště: Praha 10
Re: Bufík
Pokud máš el. přihřívač tak se jedná o takovej válec napojený na hadice s chaldící kapalinou. U mně do něj vedou dva žhaviče, který přihřívají vodu a tudíž dříve jde teplý vzduch z ventilátorů. Nicméně tento předehřev nefunguje samostatně bez zapnutého motoru. I kdyby jsi ty žhavičezapnul na tvrdo, nepoběží ti vodní pumpa, ktrá by tu vodu točila ve výměníku.
Pak jsou tzn bufíky elektrické, naftové či benzínové, které jsou o mnoho větší. Mají vlastní čerpadlo a ovládají se pomocí speciálního panelu, který mimo jiné obsahuje hodiny pro plánování např ranních ohřevů kabiny.
Pak jsou tzn bufíky elektrické, naftové či benzínové, které jsou o mnoho větší. Mají vlastní čerpadlo a ovládají se pomocí speciálního panelu, který mimo jiné obsahuje hodiny pro plánování např ranních ohřevů kabiny.
- zdenyvm
- Pokročilý
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.03.2010 15:29
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Bufík
Díky za popis, už to vypadá, že mám taky elektrický... Kde bych ten válec měl hledat?
Včera jsem zkusmo vyndal tři pojistky které jsou dle popisu k přídavnému topení (všechny v pojistkové skříňce u motoru):
60A (pozice 6)
20A (pozice 21)
15A (pozice 24)
Najel jsem cca 50km po stejné trase jako normálně, nic speciálního jsem nepozoroval, topilo to stejně. Spotřeba byla taky stejná, cca 6,6l. Právě kvůli spotřebě tak experimentuju, někde jsem tu četl, že může toto přitápění spotřebovat 0,6l/h, tak jsem to chtěl zkusit, ale nic.
Můžete mi někdo dát tip jestli mám el. nebo naftový předehřev případně jak to zjistit?
Včera jsem zkusmo vyndal tři pojistky které jsou dle popisu k přídavnému topení (všechny v pojistkové skříňce u motoru):
60A (pozice 6)
20A (pozice 21)
15A (pozice 24)
Najel jsem cca 50km po stejné trase jako normálně, nic speciálního jsem nepozoroval, topilo to stejně. Spotřeba byla taky stejná, cca 6,6l. Právě kvůli spotřebě tak experimentuju, někde jsem tu četl, že může toto přitápění spotřebovat 0,6l/h, tak jsem to chtěl zkusit, ale nic.
Můžete mi někdo dát tip jestli mám el. nebo naftový předehřev případně jak to zjistit?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti