Bufík

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
malond
Junior
Junior
Příspěvky: 490
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 4 - Modřany
Kontaktovat uživatele:

Bufík

Příspěvek od malond » 16.12.2010 10:55

Ahoj, neví někdo, kolik si tak v zimě vezme bufík nafty? Zapína se automaticky sám, když je venku kosa, ale nepřišel jsem na to, jestli se dá někde vypnout. Neví někdo? Díky

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Bufík

Příspěvek od Brehowicz » 16.12.2010 21:28

Napiš co máš přesně za typ.Muje Webasto bere 0.5-0.7l/hod.

Uživatelský avatar
malond
Junior
Junior
Příspěvky: 490
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 4 - Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Bufík

Příspěvek od malond » 16.12.2010 22:01

To vůbec netušim právě, měl jsem ho už v autě, když jsem ho koupil a podle VIN je tam z výroby. Ani nevim, kde bych ho měl hledat. Každopádně se ptám, protože mám teď v těch zimách hroznou spotřebu. Normálně mám kolem těch 6,5 litrů, ale teď se zimákama, klimoškou a bufíkem se dostávam někam nad 8, možná víc. To už mi přijde dost hrozný. Ale pokud by to žralo těch 0,7l/hod, tak by to možná odpovídalo. Do práce a z práce 50km, dohromady cca hodinu, to by vycházelo cca 1,4l/100km. Každopádně by mě zajímalo, jestli se dá někde vypnout a vůbec jak to v autě funguje. Při jaké teplotě se sám vypne a už se topí jen motorem? Díky

Uživatelský avatar
lenosek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 30.09.2010 21:26
Bydliště: Praha

Re: Bufík

Příspěvek od lenosek » 16.12.2010 23:08

Jestli v autě máš bufíka z výroby, tak tam bude Eberspächer. Bufík má dva výkonové stupně: Velký a Malý. Na Velký stupeň má spotřebu cca 0,6 l/h, na Malý stupeň cca 0,3 l/h.

Jeho funkce je taková, že dokud chladící kapalina nedosáhne 80 st. Celsia, běží ve Velkém stupni. Od 80 st. Celsia do 85 st. Celsia je aktivován režim Malý a od 85 st. Celsia se bufík automaticky vypíná. Klesne-li teplota chladící kapaliny pod 75 st. Celsia, bufík znovu startuje do Velkého režimu.
Součástí bufíku je čidlo vnější teploty, které bufík vždy automaticky aktivuje, když venkovní teplota je nižší než +5 st. Celsia.
Na nějakou tu decku nafty bych teď vůbec nekoukal, protože v těchto mínusových teplotách bez bufíku se ten motor hodně dlouho ohřívá.
Co je to smyk? Klouzavý pohyb, mnohdy motoristův poslední.
Ford Focus II v kombíku a v hodně velkým kotlíku

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Bufík

Příspěvek od zdenyvm » 17.12.2010 09:06

To mě taky zajímá - protože podle Ford výpisu bych měl mít originál bufíka, ale palubní PC neukazuje možnost jeho ovládání... Jak zjistit jestli tam je a funguje...?
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Bufík

Příspěvek od vitacz » 17.12.2010 09:23

malond píše:To vůbec netušim právě, měl jsem ho už v autě, když jsem ho koupil a podle VIN je tam z výroby. Ani nevim, kde bych ho měl hledat. Každopádně se ptám, protože mám teď v těch zimách hroznou spotřebu. Normálně mám kolem těch 6,5 litrů, ale teď se zimákama, klimoškou a bufíkem se dostávam někam nad 8, možná víc. To už mi přijde dost hrozný. Ale pokud by to žralo těch 0,7l/hod, tak by to možná odpovídalo. Do práce a z práce 50km, dohromady cca hodinu, to by vycházelo cca 1,4l/100km. Každopádně by mě zajímalo, jestli se dá někde vypnout a vůbec jak to v autě funguje. Při jaké teplotě se sám vypne a už se topí jen motorem? Díky
Ahoj a není spíš ta spotřeba zapříčiněná tím, že by jsi mohl mít nižší tlak v pneumatikách a víc stojíš v kolonách? A nebo když prasíš ve sněhu tak to taky docela zpápne. Já teda bufík nemám, jen el, předehřev. A mám spotřebu 6,7-7. Pneu totiž co jsem nahustil na 2,2 mají teď v týhle zimně 1,9. A nějak se mi je nedaří dofouknout. Byl jsem na třech benzínkách a všude mimo provoz tak jsem se na to zatím vykašlal.
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
malond
Junior
Junior
Příspěvky: 490
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 4 - Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Bufík

Příspěvek od malond » 17.12.2010 11:37

Ahoj,


lenosek: Diky za vysvetleni. Da se ten bufik nejak vypnout?

zdenyvm: ja to poznal tak, ze nez jsem seskrabal led z oken a ometl snih, tak v aute bylo teplo:-) Jinak je bufik hodne slyset z venku, hodne huci. Kazdopadne se mi zapina sam pri nastartovani a neprisel jsem na to, jak se ovlada a jestli to vubec jde. Moznost toho, ze by mi vytopil auto, nez k nemu rano prijdu, tam asi neni.

vitacz: i to je mozny, je fakt, ze jsem od ty doby co jsem prezul, tlak nekontroloval. Vyzkousim a dam vedet. Diky za tip

Uživatelský avatar
lenosek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 30.09.2010 21:26
Bydliště: Praha

Re: Bufík

Příspěvek od lenosek » 17.12.2010 22:40

Bufík v provedení "přihřívač" ovládat nejde. Vypnout, když nechceš aby spaloval naftu, jde např. vyndáním pojistky nebo rozpojením konektoru. Chceš-li mít teplo v interiéru a ohřátý motor ještě před nastoupením a nastartováním motoru, musíš si nechat rozšířit přihřívač na nezávislé topení. Existuje na to sada. Na palubce mám hodiny, které nastavím na určitý čas a bufík ještě než přijdu do auta, už topí. Dělali mi to v autorizáku.
Kdybych si tenkrát při konfiguraci auta to nezávislé topení zvolil rovnou, ovládal bych ho přes board computer, ale už je to jedno. Příště :-).
Co je to smyk? Klouzavý pohyb, mnohdy motoristův poslední.
Ford Focus II v kombíku a v hodně velkým kotlíku

Uživatelský avatar
Lari
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1492
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Re: Bufík

Příspěvek od Lari » 05.01.2011 09:03

Tak vyndat pojistku nebo si napoj místo teplotního čidla spínač a můžeš si ho pouštět,kdy chceš Ty..:-))
Byl-Ford Focus 1,8 TDDi r.v. 2000,16" ALU, xenony,,4el.okna,,BC, webasto, EIBACH,ST170 LOOK, DIGI klima, motor 1,8TDCi 85kW,tempomat,ABS,ASR
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Bufík

Příspěvek od zdenyvm » 31.01.2011 13:38

Někdo tady píše o elektrickém přihřívači, někdo o naftovém, jak to teda je? Jsem z toho trošku vedle, podle výpisu ho mám v autě (přihřívač, ne nezávislé topení) ale zatím jsem o něm zjistil jenom tolik, že jsou k němu tři pojistky... (6, 21 a 24).
Díky za vysvětlení.
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Bufík

Příspěvek od Eidž » 31.01.2011 14:29

Můj názor, nemusí být správný:
- diesel jako motor, má lepší účinnost, tj. méně ztrátového tepla, které se využije pro chladící okruh
- jelikož po startu je naopak žádoucí co nejdřív dosáhnout pracovní teploty, chladící okruh začne topit :D
- k dispozici je elektrický ohřev nebo teplo spálené z paliva mimo válce = to je nazýváno přihřívač, funkce je svázaná s chodem motoru
- pokud tento zdroj tepla budeš ovládat nezávisle na chodu motoru, tak máš nezávislé topení (elektrická forma není příliš vhodná :mrgreen: )
- nezávislé topení lze montovat jak do dieselu (zdroj nafta), tak benzinu (zdroj benzin)

V mrazech je rozdíl, jestli máš blok motoru ohřátý na +40C nebo na -15C. Ale každá sranda něco stojí, v tomto případě palivo, které proženeš nezávislým topením.

Pro diesel přihřívač mluví to, že je nezávislý a měl by být poměrně výkonější, tj. pomůže s ohřevem chladícího okruhu dřív, než elektrický, který si energii musí vzít z alternátoru, tj. hodně přeměn energie a tím pádem hodně ztrát.

A jestli bych mohl doporučit - přihřívač, ani naftový, nevypínej. Spotřeba studeného motoru bude rozhodně vyšší. Ale to je už jen tip.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Bufík

Příspěvek od zdenyvm » 31.01.2011 15:08

Tak teď jsi mi zamotal hlavu ještě víc... Je tam teda elektrický nebo naftový přitápěcí bufík...?
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Bufík

Příspěvek od vitacz » 31.01.2011 16:28

Pokud máš el. přihřívač tak se jedná o takovej válec napojený na hadice s chaldící kapalinou. U mně do něj vedou dva žhaviče, který přihřívají vodu a tudíž dříve jde teplý vzduch z ventilátorů. Nicméně tento předehřev nefunguje samostatně bez zapnutého motoru. I kdyby jsi ty žhavičezapnul na tvrdo, nepoběží ti vodní pumpa, ktrá by tu vodu točila ve výměníku.

Pak jsou tzn bufíky elektrické, naftové či benzínové, které jsou o mnoho větší. Mají vlastní čerpadlo a ovládají se pomocí speciálního panelu, který mimo jiné obsahuje hodiny pro plánování např ranních ohřevů kabiny.
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Bufík

Příspěvek od zdenyvm » 01.02.2011 09:09

Díky za popis, už to vypadá, že mám taky elektrický... Kde bych ten válec měl hledat?
Včera jsem zkusmo vyndal tři pojistky které jsou dle popisu k přídavnému topení (všechny v pojistkové skříňce u motoru):
60A (pozice 6)
20A (pozice 21)
15A (pozice 24)
Najel jsem cca 50km po stejné trase jako normálně, nic speciálního jsem nepozoroval, topilo to stejně. Spotřeba byla taky stejná, cca 6,6l. Právě kvůli spotřebě tak experimentuju, někde jsem tu četl, že může toto přitápění spotřebovat 0,6l/h, tak jsem to chtěl zkusit, ale nic.
Můžete mi někdo dát tip jestli mám el. nebo naftový předehřev případně jak to zjistit?
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti