Rachtání motoru.

Listricek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 16.08.2010 15:53

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od Listricek » 14.09.2010 14:05

Zemca píše:Neměl jsem sice zatím možnost poslechnout si ten zvuk, ale mě taky auto pekelně rachtá. Jenže tam už na 100% vím, kde je vada. Jeden povolený nýt na přítlačáku. Provozu to prý nevadí, ale ten zvuk mě taky dožírá. Až dolezu domů, poslechnu si nahrávku a dám vědět jestli to není totéž u FoFo se to prý občas stane. Dle toho co jsem se dozvěděl to může být u FFI i FFII.
OK.
Ford Focus kombi 1,6 TDCI 80KW, GHIA, 08/2005

Uživatelský avatar
Bowie77
Junior
Junior
Příspěvky: 313
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Litvinov/Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od Bowie77 » 16.09.2010 10:30

Zdravím,

Já si myslím, že tohle cvakání povolený přítlačák rozhodně není, ale mohlo by jít o setrvačník, který mě děla na FF2 to samé, ovšem za jiných okolností. Zvuk je ale naprosto stejný.

(Moje příčiny jsou tyto... Když sešlápnu trochu spojkový pedál, tak v určité poloze mi auto začne takhle brutálně rachtat, když spojku došlápnu, tak nic. Dnes jsem se objednal do servisu, příští týden napíšu, co mi řekli... :( :nunu: . Dneska to ale poslouchal technik a říkal, že na 80% je to setrvačník, možná prej ložisko, jinak asi nic.... Ale to je neověřená informace, nevypadal, že je z toho zrovna moudrej... )
Ford FOCUS II 1,8 TDCI // SPORT // Aquarius

Obrázek
Muj CrashDown

Uživatelský avatar
Zemča
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 607
Registrován: 19.05.2010 21:46
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od Zemča » 16.09.2010 10:42

i to se stane
je: Kia Rio 1,4 16V Play, 71kW, 2011

byl: Ford Focus Combi 1,8TDDi, 55kW, 2001
byl: Fiat Tempra 1,9TD, 66kW, 1993
byl: Ford Fiesta, 1,1i, 37kW, 1993
byl: Trabant 601s de Luxe, 19kW, 1986


https://www.ermail.cz/link/maemVJJcYjNlT ... lVN2ClVjmV

Listricek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 16.08.2010 15:53

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od Listricek » 21.09.2010 08:07

Tak 10 dnů nic a dneska ráno jsem musel šlápnout až na 5000 otáček. Zdá se mi že to dělá když delší dobu stojím, ale není to pravidlo.
Ford Focus kombi 1,6 TDCI 80KW, GHIA, 08/2005

Uživatelský avatar
tom.z
Nováček
Nováček
Příspěvky: 75
Registrován: 18.01.2009 15:11
Bydliště: Bořitov

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od tom.z » 18.01.2011 13:21

Rachtani motoru a řekl bych, ze stejne co popisujes a nahral mi vydava i muj fofo. Navic se k tomu pridalo i (asi po roce) cukani ve vyssich otackach... No a dnes mi v servisu rekli pricinu: setrvacnik. A cena samozrejme zavratna... :?
Ford Focus II kombi 1,8 TDCi Ghia 2005, jeans blue, 18" ST kola, "Ferda"
(předtím Ford Mondeo kombi 1,6 16V Trend 1996)
Obrázek
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=14541

mig66
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30.01.2011 21:07
Bydliště: Brno-venkov

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od mig66 » 04.02.2011 23:45

Mám taky problém ,u mě motor zarachtá když sešlápnu plynový pedál a to mezi 1400až 1600 ot.a pak už to nedělá muže mi prosím někdo tady poradit co to je Forda mám teprve dva měsíce koupeného v bazaru dovoz D 1.6 TDCI 66 KW r.2006 na tachometru 95320km

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od V12 » 05.02.2011 14:04

mig66 :
To rachtanie sposobuje 199 tisic na tachometri...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

mig66
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30.01.2011 21:07
Bydliště: Brno-venkov

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od mig66 » 05.02.2011 21:40

No tak to ti tedy děkuji tos mě potěšíl :cry: no a zapoměl sem dodat že to udělá vetšinou když je studený motor,připomíná mi to zaklapání ventilu u škody 120

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od V12 » 06.02.2011 12:43

Tazko povedat, co to moze byt bez KVALITNEJ zvukovej nahravky. Moznosti je viacero :
- commonraily radi pri akceleracii zavrcia, hlavne ked vstrekovace maju co to za sebou, je jedno, ci je to studene, alebo zohriate, takze to netreba riesit
- dvojhmota - to by sa ale ozyvalo hlavne pri startovani / vypinani motora
- vadny (e) vstrekovace - nachystat sa na vymenu
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

mig66
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30.01.2011 21:07
Bydliště: Brno-venkov

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od mig66 » 06.02.2011 18:04

Diky za odpověd a co naftou tou to být nemuže natankoval sem totiž jak tady nekdo psal u čerpačky na dvorku JZD tankoval jsem teprve dvakrát a nemužu si spomenout jestli to už dělalo když jsem to auto dovezl z bazaru .Nejraději bych se domluvil s fokim aby si to poslechl příští víkend se budu pohybovat v okolí budějovic ale mám stach že mě pošle ...nu uvidím zkusim mu zavolat

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od V12 » 06.02.2011 20:19

Do commonrailu nafta z JZD nesmie !!!
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

mig66
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30.01.2011 21:07
Bydliště: Brno-venkov

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od mig66 » 06.02.2011 22:15

no to bych pochopil ale naší kapitalisti tu také tankuji svá auta a to nejsou žádné plečky a naše traktory JOHN DEERE 7810,JOHN DEERE 6330,JOHN DEERE 8230 a JOHN DEERE 8295R a ty podle mého potřebují taky kvalitní naftu jinak by nás asi servis upozornil na spatnou kvalitu se tedy domnívám :nixw:

Uživatelský avatar
Majkl001
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 14.06.2010 09:39
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od Majkl001 » 13.03.2011 20:35

Pánové, cca před týdnem jsem začal řešit (řekl bych) to samé řachtání... mám C-Maxe 2004 1.6 TdCi, 80kw, najeto 111 000km (vím jistě kupováno jako nové). Začalo to tím že kolem vstřikovačů byl olej, tak jseme na dílně rezdělali celý vrch, vytákli vstřikovače a bylo vymačkané těsnění tak jsme ho vyměnili, jen já blbec nemám rád když mi z motoru teče olej tak jsme se pustili do delšího rozebírání a celkového přetěsnění. Oddělali jsme krit hlavy válce ve kterém jsem uloženy vačky. Dosedací plochy se očistili nanesl tmel vše se poskládalo, udělali se i nové rozvody a po odvzdušnění a nastartování šílený rachot ještě větší než je zde k poslechu, ale stejného charakteru. Tak jsme si celou operaci zopakovali, zkontrolovali načasování rozvodů vše v pořádku. Tak jsem koupil nové hydroštely a zvuk motoru ustal zhruba na tom samém co je v nahrávce jen po přidání neustane pokračuje s otáčkami a po zahřátí mírně ustane. Nikdo už vážně netuší čím by to mohlo být... Podařilo se to tady někomu vyřešit??? Jinak motor jede nádherně necuká, výkon je jaký má být, volnoběh vinikající za plynem jde taky nádherně.
Ford Focus r.v. 2000, 1.8 Tddi 66Kw
Obrázek

ajmic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 05.02.2011 12:52

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od ajmic » 21.10.2011 15:16

Chlapi, mohli byste mi prosím vás někdo poradit, jestli nemáte podobnou zkušenost:
FOFO II 1.6 TDCi 80 kw 101 000 najeto
Z ničeho mi začalo klepat v motoru, kovové klepání. Ozývá se jenom po tom,co se motor zahřeje. Když je studený, tak nic, jenom při nastartování se lehounce klepne a pak je ticho až do zahřátí motoru. Klepání není závislé na sešlapnutí/vyšlápnutí spojky a nepřestalo to klepat ani posundání řemenu, takže kladky atd. by to taky neměly být. Zvuk jde zřejmě někde od hlavy motoru, ale jako laik nepoznám nic detailnějšího. Klepání je při volnoběhu pravidelné , s přidáním plynu se i klepání pravidelně zvýší, ale oproti plynu výrazně pozvolněji. Takže ve vyšších otáčkách se klepání ozývá pravidelně a poměrně pozvolně. To klepání mi začalo už někdy před půl rokem, ale vždycky to třeba po 3 dnech přestalo, pak s tím člověk najel 5tis. km a ozvalo se to na 3 dny znova, pak to zase na x tis. km přestalo. Teď to teprve začalo klepak při každé jízdě. Tak jestli s tím náhodou někdo nemáte zkušenost, aby mi v servisu nemuseli zkoušet každou součástku v motoru, budu rád za každou radu. Díky

fenixpetr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 16.07.2012 12:42
Bydliště: Pučery u Kolína

Re: Rachtání motoru.

Příspěvek od fenixpetr » 05.09.2012 19:56

ajmic píše:Chlapi, mohli byste mi prosím vás někdo poradit, jestli nemáte podobnou zkušenost:
FOFO II 1.6 TDCi 80 kw 101 000 najeto
Z ničeho mi začalo klepat v motoru, kovové klepání. Ozývá se jenom po tom,co se motor zahřeje. Když je studený, tak nic, jenom při nastartování se lehounce klepne a pak je ticho až do zahřátí motoru. Klepání není závislé na sešlapnutí/vyšlápnutí spojky a nepřestalo to klepat ani posundání řemenu, takže kladky atd. by to taky neměly být. Zvuk jde zřejmě někde od hlavy motoru, ale jako laik nepoznám nic detailnějšího. Klepání je při volnoběhu pravidelné , s přidáním plynu se i klepání pravidelně zvýší, ale oproti plynu výrazně pozvolněji. Takže ve vyšších otáčkách se klepání ozývá pravidelně a poměrně pozvolně. To klepání mi začalo už někdy před půl rokem, ale vždycky to třeba po 3 dnech přestalo, pak s tím člověk najel 5tis. km a ozvalo se to na 3 dny znova, pak to zase na x tis. km přestalo. Teď to teprve začalo klepak při každé jízdě. Tak jestli s tím náhodou někdo nemáte zkušenost, aby mi v servisu nemuseli zkoušet každou součástku v motoru, budu rád za každou radu. Díky
Můj případ vyřešil jsi něco

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host