OK.Zemca píše:Neměl jsem sice zatím možnost poslechnout si ten zvuk, ale mě taky auto pekelně rachtá. Jenže tam už na 100% vím, kde je vada. Jeden povolený nýt na přítlačáku. Provozu to prý nevadí, ale ten zvuk mě taky dožírá. Až dolezu domů, poslechnu si nahrávku a dám vědět jestli to není totéž u FoFo se to prý občas stane. Dle toho co jsem se dozvěděl to může být u FFI i FFII.
Rachtání motoru.
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 16.08.2010 15:53
Re: Rachtání motoru.
Ford Focus kombi 1,6 TDCI 80KW, GHIA, 08/2005
- Bowie77
- Junior
- Příspěvky: 313
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Litvinov/Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rachtání motoru.
Zdravím,
Já si myslím, že tohle cvakání povolený přítlačák rozhodně není, ale mohlo by jít o setrvačník, který mě děla na FF2 to samé, ovšem za jiných okolností. Zvuk je ale naprosto stejný.
(Moje příčiny jsou tyto... Když sešlápnu trochu spojkový pedál, tak v určité poloze mi auto začne takhle brutálně rachtat, když spojku došlápnu, tak nic. Dnes jsem se objednal do servisu, příští týden napíšu, co mi řekli...
. Dneska to ale poslouchal technik a říkal, že na 80% je to setrvačník, možná prej ložisko, jinak asi nic.... Ale to je neověřená informace, nevypadal, že je z toho zrovna moudrej... )
Já si myslím, že tohle cvakání povolený přítlačák rozhodně není, ale mohlo by jít o setrvačník, který mě děla na FF2 to samé, ovšem za jiných okolností. Zvuk je ale naprosto stejný.
(Moje příčiny jsou tyto... Když sešlápnu trochu spojkový pedál, tak v určité poloze mi auto začne takhle brutálně rachtat, když spojku došlápnu, tak nic. Dnes jsem se objednal do servisu, příští týden napíšu, co mi řekli...


- Zemča
- Pokročilý
- Příspěvky: 607
- Registrován: 19.05.2010 21:46
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rachtání motoru.
i to se stane
je: Kia Rio 1,4 16V Play, 71kW, 2011
byl: Ford Focus Combi 1,8TDDi, 55kW, 2001
byl: Fiat Tempra 1,9TD, 66kW, 1993
byl: Ford Fiesta, 1,1i, 37kW, 1993
byl: Trabant 601s de Luxe, 19kW, 1986
https://www.ermail.cz/link/maemVJJcYjNlT ... lVN2ClVjmV
byl: Ford Focus Combi 1,8TDDi, 55kW, 2001
byl: Fiat Tempra 1,9TD, 66kW, 1993
byl: Ford Fiesta, 1,1i, 37kW, 1993
byl: Trabant 601s de Luxe, 19kW, 1986
https://www.ermail.cz/link/maemVJJcYjNlT ... lVN2ClVjmV
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 16.08.2010 15:53
Re: Rachtání motoru.
Tak 10 dnů nic a dneska ráno jsem musel šlápnout až na 5000 otáček. Zdá se mi že to dělá když delší dobu stojím, ale není to pravidlo.
Ford Focus kombi 1,6 TDCI 80KW, GHIA, 08/2005
- tom.z
- Nováček
- Příspěvky: 75
- Registrován: 18.01.2009 15:11
- Bydliště: Bořitov
Re: Rachtání motoru.
Rachtani motoru a řekl bych, ze stejne co popisujes a nahral mi vydava i muj fofo. Navic se k tomu pridalo i (asi po roce) cukani ve vyssich otackach... No a dnes mi v servisu rekli pricinu: setrvacnik. A cena samozrejme zavratna... 

Ford Focus II kombi 1,8 TDCi Ghia 2005, jeans blue, 18" ST kola, "Ferda"
(předtím Ford Mondeo kombi 1,6 16V Trend 1996)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=14541
(předtím Ford Mondeo kombi 1,6 16V Trend 1996)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=14541
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 30.01.2011 21:07
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Rachtání motoru.
Mám taky problém ,u mě motor zarachtá když sešlápnu plynový pedál a to mezi 1400až 1600 ot.a pak už to nedělá muže mi prosím někdo tady poradit co to je Forda mám teprve dva měsíce koupeného v bazaru dovoz D 1.6 TDCI 66 KW r.2006 na tachometru 95320km
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Rachtání motoru.
mig66 :
To rachtanie sposobuje 199 tisic na tachometri...
To rachtanie sposobuje 199 tisic na tachometri...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 30.01.2011 21:07
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Rachtání motoru.
No tak to ti tedy děkuji tos mě potěšíl
no a zapoměl sem dodat že to udělá vetšinou když je studený motor,připomíná mi to zaklapání ventilu u škody 120

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Rachtání motoru.
Tazko povedat, co to moze byt bez KVALITNEJ zvukovej nahravky. Moznosti je viacero :
- commonraily radi pri akceleracii zavrcia, hlavne ked vstrekovace maju co to za sebou, je jedno, ci je to studene, alebo zohriate, takze to netreba riesit
- dvojhmota - to by sa ale ozyvalo hlavne pri startovani / vypinani motora
- vadny (e) vstrekovace - nachystat sa na vymenu
- commonraily radi pri akceleracii zavrcia, hlavne ked vstrekovace maju co to za sebou, je jedno, ci je to studene, alebo zohriate, takze to netreba riesit
- dvojhmota - to by sa ale ozyvalo hlavne pri startovani / vypinani motora
- vadny (e) vstrekovace - nachystat sa na vymenu
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 30.01.2011 21:07
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Rachtání motoru.
Diky za odpověd a co naftou tou to být nemuže natankoval sem totiž jak tady nekdo psal u čerpačky na dvorku JZD tankoval jsem teprve dvakrát a nemužu si spomenout jestli to už dělalo když jsem to auto dovezl z bazaru .Nejraději bych se domluvil s fokim aby si to poslechl příští víkend se budu pohybovat v okolí budějovic ale mám stach že mě pošle ...nu uvidím zkusim mu zavolat
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Rachtání motoru.
Do commonrailu nafta z JZD nesmie !!!
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 30.01.2011 21:07
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Rachtání motoru.
no to bych pochopil ale naší kapitalisti tu také tankuji svá auta a to nejsou žádné plečky a naše traktory JOHN DEERE 7810,JOHN DEERE 6330,JOHN DEERE 8230 a JOHN DEERE 8295R a ty podle mého potřebují taky kvalitní naftu jinak by nás asi servis upozornil na spatnou kvalitu se tedy domnívám 

- Majkl001
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 14.06.2010 09:39
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rachtání motoru.
Pánové, cca před týdnem jsem začal řešit (řekl bych) to samé řachtání... mám C-Maxe 2004 1.6 TdCi, 80kw, najeto 111 000km (vím jistě kupováno jako nové). Začalo to tím že kolem vstřikovačů byl olej, tak jseme na dílně rezdělali celý vrch, vytákli vstřikovače a bylo vymačkané těsnění tak jsme ho vyměnili, jen já blbec nemám rád když mi z motoru teče olej tak jsme se pustili do delšího rozebírání a celkového přetěsnění. Oddělali jsme krit hlavy válce ve kterém jsem uloženy vačky. Dosedací plochy se očistili nanesl tmel vše se poskládalo, udělali se i nové rozvody a po odvzdušnění a nastartování šílený rachot ještě větší než je zde k poslechu, ale stejného charakteru. Tak jsme si celou operaci zopakovali, zkontrolovali načasování rozvodů vše v pořádku. Tak jsem koupil nové hydroštely a zvuk motoru ustal zhruba na tom samém co je v nahrávce jen po přidání neustane pokračuje s otáčkami a po zahřátí mírně ustane. Nikdo už vážně netuší čím by to mohlo být... Podařilo se to tady někomu vyřešit??? Jinak motor jede nádherně necuká, výkon je jaký má být, volnoběh vinikající za plynem jde taky nádherně.
Ford Focus r.v. 2000, 1.8 Tddi 66Kw


-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 05.02.2011 12:52
Re: Rachtání motoru.
Chlapi, mohli byste mi prosím vás někdo poradit, jestli nemáte podobnou zkušenost:
FOFO II 1.6 TDCi 80 kw 101 000 najeto
Z ničeho mi začalo klepat v motoru, kovové klepání. Ozývá se jenom po tom,co se motor zahřeje. Když je studený, tak nic, jenom při nastartování se lehounce klepne a pak je ticho až do zahřátí motoru. Klepání není závislé na sešlapnutí/vyšlápnutí spojky a nepřestalo to klepat ani posundání řemenu, takže kladky atd. by to taky neměly být. Zvuk jde zřejmě někde od hlavy motoru, ale jako laik nepoznám nic detailnějšího. Klepání je při volnoběhu pravidelné , s přidáním plynu se i klepání pravidelně zvýší, ale oproti plynu výrazně pozvolněji. Takže ve vyšších otáčkách se klepání ozývá pravidelně a poměrně pozvolně. To klepání mi začalo už někdy před půl rokem, ale vždycky to třeba po 3 dnech přestalo, pak s tím člověk najel 5tis. km a ozvalo se to na 3 dny znova, pak to zase na x tis. km přestalo. Teď to teprve začalo klepak při každé jízdě. Tak jestli s tím náhodou někdo nemáte zkušenost, aby mi v servisu nemuseli zkoušet každou součástku v motoru, budu rád za každou radu. Díky
FOFO II 1.6 TDCi 80 kw 101 000 najeto
Z ničeho mi začalo klepat v motoru, kovové klepání. Ozývá se jenom po tom,co se motor zahřeje. Když je studený, tak nic, jenom při nastartování se lehounce klepne a pak je ticho až do zahřátí motoru. Klepání není závislé na sešlapnutí/vyšlápnutí spojky a nepřestalo to klepat ani posundání řemenu, takže kladky atd. by to taky neměly být. Zvuk jde zřejmě někde od hlavy motoru, ale jako laik nepoznám nic detailnějšího. Klepání je při volnoběhu pravidelné , s přidáním plynu se i klepání pravidelně zvýší, ale oproti plynu výrazně pozvolněji. Takže ve vyšších otáčkách se klepání ozývá pravidelně a poměrně pozvolně. To klepání mi začalo už někdy před půl rokem, ale vždycky to třeba po 3 dnech přestalo, pak s tím člověk najel 5tis. km a ozvalo se to na 3 dny znova, pak to zase na x tis. km přestalo. Teď to teprve začalo klepak při každé jízdě. Tak jestli s tím náhodou někdo nemáte zkušenost, aby mi v servisu nemuseli zkoušet každou součástku v motoru, budu rád za každou radu. Díky
-
- Nováček
- Příspěvky: 49
- Registrován: 16.07.2012 12:42
- Bydliště: Pučery u Kolína
Re: Rachtání motoru.
Můj případ vyřešil jsi něcoajmic píše:Chlapi, mohli byste mi prosím vás někdo poradit, jestli nemáte podobnou zkušenost:
FOFO II 1.6 TDCi 80 kw 101 000 najeto
Z ničeho mi začalo klepat v motoru, kovové klepání. Ozývá se jenom po tom,co se motor zahřeje. Když je studený, tak nic, jenom při nastartování se lehounce klepne a pak je ticho až do zahřátí motoru. Klepání není závislé na sešlapnutí/vyšlápnutí spojky a nepřestalo to klepat ani posundání řemenu, takže kladky atd. by to taky neměly být. Zvuk jde zřejmě někde od hlavy motoru, ale jako laik nepoznám nic detailnějšího. Klepání je při volnoběhu pravidelné , s přidáním plynu se i klepání pravidelně zvýší, ale oproti plynu výrazně pozvolněji. Takže ve vyšších otáčkách se klepání ozývá pravidelně a poměrně pozvolně. To klepání mi začalo už někdy před půl rokem, ale vždycky to třeba po 3 dnech přestalo, pak s tím člověk najel 5tis. km a ozvalo se to na 3 dny znova, pak to zase na x tis. km přestalo. Teď to teprve začalo klepak při každé jízdě. Tak jestli s tím náhodou někdo nemáte zkušenost, aby mi v servisu nemuseli zkoušet každou součástku v motoru, budu rád za každou radu. Díky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host