PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
- Cakra
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: okres Kromeriz
- Kontaktovat uživatele:
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
madbugie - Těch olejů je možná více, ale jak jsem psal už výše, já mám zkušenost a používám pouze tento olej, co se týká poměr kvalita/cena. Konkrétně společnost schell (nevím jak je to přesně u dalších olejů) ale "vyzdvinuje a prezentuje" pozvolné samočistící schopnosti oleje.
Dám tady ještě jeden konkrétní příklad, nebudu uvádět jména ani RZ vozidla. Abych tak trochu přiblížil danou problematiku a částečně tak zodpověděl otázku i pro Figeho. Jednalo se o Š-Fabia 1.4 16 V. Auto mělo něco přes 120tis km. Jelikož jezdilo nejdřív do servisu (opět nebudu jmenovat ale jedná se o autorizovaný servis) nikdo se nezabíval otázkou, jaký olej, specifikace a norma, se tam dával. Samozřejmě auto jezdilo pořád dál.
Potom se ale přešlo (po skončení záruky) na běžný servis a s přihlédnutím k tomu, že vozidlo jezdilo do značkového servisu (předpokládal bys tomu odpovídající servis a použití olejů) měnil se olej a použil se předepsaný mot. olej Schell dle normy.
Auto najezdilo cca. 2000 Km. Pak začalo mít trochu jiný zvuk a cukat (když to přeženu, tak jako by se trochu přidíralo). První co tě napadne, naposledy se dělal olej. Olej se vypustil a nevěřil jsem, co z toho auta teklo za humus. Nový olej Schell + svíčky, olejový filtr. Od té doby po ujetí cca. 5 tis Km nový olejový filtr a nyní zcela bez problémů, spotřeba o 1.5 l pokles, zmenšil se hluk motoru a motor nebere olej. Nyní stálý interval 15tis. km výměna, pokaždé bez problémů.
Proč to tady teď píšu, každý si řekne, že ten schell olej, kdyby se s ním jezdilo dále a po 2tis. km by se nevypustil, tak by se motor přidřel..já připouštím..možné to je, ale je tu to jedno velké ALE .
K věci došlo tak, že když se zpětně šlo po servisu vozidla, zjistilo se (doslova se zašlo za ser.technikem a byl dotaz.. Co jste tam dávali za olej .... "Já nevím tady ten".. ukázal na neoznačený sud oleje a zasviněnou konvi, která sloužila pro všechny druhy olejů). To auto na ten humus olej jezdilo, ale byl to takový kolomaz, že postupně po najetí cca. 120 tis km zasvinil celý motorý prostor tak, že posléze nalitý mot. olej schell postupně po ujetí cca. 2 tis km rozpustil část těchto nečistot, tudíž se úplně změnil olej, který tam dopusud byl a dělala se další výměna + filtr a svíčky...
Tento případ byl trochu extrém, ale extrém bylo také to, co do toho auto od začátku dávali, životnost toho motoru už nikdy nebude tak velká, ale aspoň výše popsaným způsobem se to částečně zachránilo. Nikomu tento návod nenabízím, já jsem jej ale několikrát praktikoval u vozidel, kde jsme si opravdu nebyli jisti předešlým majitelem a servisem, olejem, teď jsem ale užil interval 1000tis. + nový olej a filtr. Vždy jsem měl jen pozitivní zpětnou vazbu a vždy po šla spotřeba a hlučnost dolů!
Dám tady ještě jeden konkrétní příklad, nebudu uvádět jména ani RZ vozidla. Abych tak trochu přiblížil danou problematiku a částečně tak zodpověděl otázku i pro Figeho. Jednalo se o Š-Fabia 1.4 16 V. Auto mělo něco přes 120tis km. Jelikož jezdilo nejdřív do servisu (opět nebudu jmenovat ale jedná se o autorizovaný servis) nikdo se nezabíval otázkou, jaký olej, specifikace a norma, se tam dával. Samozřejmě auto jezdilo pořád dál.
Potom se ale přešlo (po skončení záruky) na běžný servis a s přihlédnutím k tomu, že vozidlo jezdilo do značkového servisu (předpokládal bys tomu odpovídající servis a použití olejů) měnil se olej a použil se předepsaný mot. olej Schell dle normy.
Auto najezdilo cca. 2000 Km. Pak začalo mít trochu jiný zvuk a cukat (když to přeženu, tak jako by se trochu přidíralo). První co tě napadne, naposledy se dělal olej. Olej se vypustil a nevěřil jsem, co z toho auta teklo za humus. Nový olej Schell + svíčky, olejový filtr. Od té doby po ujetí cca. 5 tis Km nový olejový filtr a nyní zcela bez problémů, spotřeba o 1.5 l pokles, zmenšil se hluk motoru a motor nebere olej. Nyní stálý interval 15tis. km výměna, pokaždé bez problémů.
Proč to tady teď píšu, každý si řekne, že ten schell olej, kdyby se s ním jezdilo dále a po 2tis. km by se nevypustil, tak by se motor přidřel..já připouštím..možné to je, ale je tu to jedno velké ALE .
K věci došlo tak, že když se zpětně šlo po servisu vozidla, zjistilo se (doslova se zašlo za ser.technikem a byl dotaz.. Co jste tam dávali za olej .... "Já nevím tady ten".. ukázal na neoznačený sud oleje a zasviněnou konvi, která sloužila pro všechny druhy olejů). To auto na ten humus olej jezdilo, ale byl to takový kolomaz, že postupně po najetí cca. 120 tis km zasvinil celý motorý prostor tak, že posléze nalitý mot. olej schell postupně po ujetí cca. 2 tis km rozpustil část těchto nečistot, tudíž se úplně změnil olej, který tam dopusud byl a dělala se další výměna + filtr a svíčky...
Tento případ byl trochu extrém, ale extrém bylo také to, co do toho auto od začátku dávali, životnost toho motoru už nikdy nebude tak velká, ale aspoň výše popsaným způsobem se to částečně zachránilo. Nikomu tento návod nenabízím, já jsem jej ale několikrát praktikoval u vozidel, kde jsme si opravdu nebyli jisti předešlým majitelem a servisem, olejem, teď jsem ale užil interval 1000tis. + nový olej a filtr. Vždy jsem měl jen pozitivní zpětnou vazbu a vždy po šla spotřeba a hlučnost dolů!
- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
cakra to neni ALE,... to je ale jebnutosť
servisu (to sa asi nedá ináč napísať...), a hned ste ich mali nafotiť a poslať importérovi na centrálu danej značky... (ale pokial sa tak nestane nič sa nezmení... aj ked v akej utópii ja to žijem...)
ten bordel to môže byť aj pozostatok minerálnych olejov - mávali usadeniny a pod. toto by pri týchto syntetikách už nemalo byť aktuálne... (aspon myslim, a syntetiky tie usadeniny rozpúšťajú len potom to treba vymeniť... ked sa filter zaserie...)
ach jo to je furt dokola... vymenili olej, nevymenili, odpustili a doliali liter,... dali tam ten správny olej... nekonečný príbeh toto...
a najlepšie je na tom že to bežný človek vlastne ani nemá ako dokázať...
ked sa zadrie motor čo dáš olej na rozbor ? aká to bola trieda atd... a robí to vôbec niekto...
od novoti som mal Castrol Magnatec Profesional s nejakymi nano časticami či čo a zdal sa mi dobrý... minulý rok som dal Valvoline Durablend z tychto dvoch by som volil ten Castrol a tento rok že vyskúšam klasiku Ford Formula a uvidím...

ten bordel to môže byť aj pozostatok minerálnych olejov - mávali usadeniny a pod. toto by pri týchto syntetikách už nemalo byť aktuálne... (aspon myslim, a syntetiky tie usadeniny rozpúšťajú len potom to treba vymeniť... ked sa filter zaserie...)
ach jo to je furt dokola... vymenili olej, nevymenili, odpustili a doliali liter,... dali tam ten správny olej... nekonečný príbeh toto...
a najlepšie je na tom že to bežný človek vlastne ani nemá ako dokázať...
ked sa zadrie motor čo dáš olej na rozbor ? aká to bola trieda atd... a robí to vôbec niekto...
od novoti som mal Castrol Magnatec Profesional s nejakymi nano časticami či čo a zdal sa mi dobrý... minulý rok som dal Valvoline Durablend z tychto dvoch by som volil ten Castrol a tento rok že vyskúšam klasiku Ford Formula a uvidím...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


- Cakra
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: okres Kromeriz
- Kontaktovat uživatele:
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Není servis jako servis, někde vím, že to prostě neodfláknou, ale většinou tomu tak není, příjde faktura a člověk se nestačí divit co mu tam vlastně všechno vyměnili a za jakou cenu
Realita je potom ale někde jinde.
Co se týká používání olejů, tak tady zastávám názor, že by se měl používat pořád stejný kvalitní olej s předepsanou normou.
Když už bych zašel do extrému, tak při koupi nového auta, bych si nechal uvést dodatek do kupní smlouvy, ve kterém by bylo uvedeno, že při každém servisu (po dobu záruky) bude u vozidla stát např. můj známý (technik, tam kde jezdíte normálně s běžnýma záležitostma..) nebo prostě někdo, kdo nebude sice fyzicky do ničeho zasahovat, ale bude rozumět dané problematice a hlavně bude vidět, co tam lijí za olej a mění za díly atd... Popř. bych tam do smlouvy uvedl i sebe, že mohu být u všech úkonů...
Pak se pozná pravá značka auta a servis
která zastává rčení, náš zákazník náš pán... 

Co se týká používání olejů, tak tady zastávám názor, že by se měl používat pořád stejný kvalitní olej s předepsanou normou.
Když už bych zašel do extrému, tak při koupi nového auta, bych si nechal uvést dodatek do kupní smlouvy, ve kterém by bylo uvedeno, že při každém servisu (po dobu záruky) bude u vozidla stát např. můj známý (technik, tam kde jezdíte normálně s běžnýma záležitostma..) nebo prostě někdo, kdo nebude sice fyzicky do ničeho zasahovat, ale bude rozumět dané problematice a hlavně bude vidět, co tam lijí za olej a mění za díly atd... Popř. bych tam do smlouvy uvedl i sebe, že mohu být u všech úkonů...
Pak se pozná pravá značka auta a servis


- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Cakra
Nevím jak u Tebe fundovaný člověk pozná olej bez chem. rozboru! To že vidí etiketu někde na sudu ještě neznamená že je to ten olej a navíc v autorizovaném servise Ti nedovolí stát u auta.
Má rada na konec: Ředitel Dudík
Mimo téma.
Auto mi začalo vyhazovat chyb. hlášku (nové nastartování ji vyrušilo) a po třetí auto v plné rychlosti zhaslo. Celkem příjemná záležitost. Tak jsem si zajel do autorizovaného servisu kde mě řekli (jak jinak) diagnostika. Logicky bych se jinak nedopátral problému a tak jsem si řek "fajn" jdu do toho až do té chvíle než mi řekl cenu jen za zapojení 1600 Kč!!!
Tak jsem slušně poděkoval a poroučel se o 30 Km dále do Opava za p. Dudíkem kde má origo Ford Diag. a za zapojení chtěl 200 Kč + 300 za nový Soft. Protože chyba byla taková nejistá tak se na začátek přehrál Soft. Od té doby mám za sebou cca 800 Km a je klid.
Nevím jak u Tebe fundovaný člověk pozná olej bez chem. rozboru! To že vidí etiketu někde na sudu ještě neznamená že je to ten olej a navíc v autorizovaném servise Ti nedovolí stát u auta.
Má rada na konec: Ředitel Dudík
Mimo téma.
Auto mi začalo vyhazovat chyb. hlášku (nové nastartování ji vyrušilo) a po třetí auto v plné rychlosti zhaslo. Celkem příjemná záležitost. Tak jsem si zajel do autorizovaného servisu kde mě řekli (jak jinak) diagnostika. Logicky bych se jinak nedopátral problému a tak jsem si řek "fajn" jdu do toho až do té chvíle než mi řekl cenu jen za zapojení 1600 Kč!!!
Tak jsem slušně poděkoval a poroučel se o 30 Km dále do Opava za p. Dudíkem kde má origo Ford Diag. a za zapojení chtěl 200 Kč + 300 za nový Soft. Protože chyba byla taková nejistá tak se na začátek přehrál Soft. Od té doby mám za sebou cca 800 Km a je klid.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Cakra
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: okres Kromeriz
- Kontaktovat uživatele:
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Radekjo
Nemáš pravdu. Jen čistě za sebe mohu říct, že jsem, když jsem ještě vlastnil F-focuse, byl při tom (fyzicky) když se vozidlo "napichlo" na PC. viděl jsem když tam měl graf lamb.sondy atd..dále na základě dotazu dokonce vysvětlil, co které hodnoty znamenají. Navíc při odstraňování další závady + servis jsem byl rovněž u toho, nikdo nic nenamítal, stačí jen ochota a domluva. Jednalo se o autorizovaný značkový servis FORD na Moravě !!
Nevím jakou souvislost má s témata p. Dudík, jestli mu neděláš reklamu atd...ale z ničeho nepodezírám, ovšem co si já pamatuji, píšeš, že jsi byl v autorizovaném servisu a chtěli po tobě 1600,- Kč jen za napichnutí, což se mi zdá výmysl, buď jsi tam nebyl, nebo ses spletl. Naposledy tuší známý platit 500,- Kč za diagnostiku v aut.servisu Ford.
Určitě by zde byl někdo adekvátnější, kdo by toto ovšem posoudil. Navíc mi příjde trochu zvláštní, že se prostě ani velice nepátrá po příčinách a za 300,- Kč je vše vyřešeno přehráním nového softwaru.
Sláva
, nyní se budou veškerá chybová hlášení a závady odstraňovat za 300,- Kč nebudeme pátrán po příčinách a jednoduše přehrajeme každému software ve vozidle
takže chybová hlášení či závady (kolísání otáček, u tebe za jízdy vypnutí motoru atd..) vlastně jsou zapřičině jen špatným softwarem.... To je ovšem přinejmenším černobílé vidění a konkrétně já sám bych se asi nesmíčil s tím, že se vlastně ani neví, čím to bylo, jen se přehrál software a bylo vše ok, podle mě by se měla hledat vždy příčína.
Nemáš pravdu. Jen čistě za sebe mohu říct, že jsem, když jsem ještě vlastnil F-focuse, byl při tom (fyzicky) když se vozidlo "napichlo" na PC. viděl jsem když tam měl graf lamb.sondy atd..dále na základě dotazu dokonce vysvětlil, co které hodnoty znamenají. Navíc při odstraňování další závady + servis jsem byl rovněž u toho, nikdo nic nenamítal, stačí jen ochota a domluva. Jednalo se o autorizovaný značkový servis FORD na Moravě !!
Nevím jakou souvislost má s témata p. Dudík, jestli mu neděláš reklamu atd...ale z ničeho nepodezírám, ovšem co si já pamatuji, píšeš, že jsi byl v autorizovaném servisu a chtěli po tobě 1600,- Kč jen za napichnutí, což se mi zdá výmysl, buď jsi tam nebyl, nebo ses spletl. Naposledy tuší známý platit 500,- Kč za diagnostiku v aut.servisu Ford.
Určitě by zde byl někdo adekvátnější, kdo by toto ovšem posoudil. Navíc mi příjde trochu zvláštní, že se prostě ani velice nepátrá po příčinách a za 300,- Kč je vše vyřešeno přehráním nového softwaru.
Sláva


- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Cakra
Že jsi byl u opravy je jen dobře.
Reklamu p. Dudíkovi nedělám jen jsem chtěl poukázat na rozdíl cen. Ověř si to! Jednalo se o MaV ve Vítkovicích kde chtěli 1600 Kč a za tím si stojím!
Další věc. Proč by se Soft. nemohl poškodit a vyhazovat nesmyslné hlášky? Já jsem tam měl dvě ale první věc (nejjednodušší) než měnit nějaké čidlo bylo přehrání Softwaru a jak jsem psal zatím je vše bez problému.
Jestli se trochu vyznáš v PC tak taky když Ti comp nejede tak měníš součástky nebo radši volíš přehrání Softwaru (reinstal)?
Dále si nevzpomínám že bych psal něco o kolísání otáček. Pořád je lepší jít jednoduchou cestou něž hned měnit MOŽNÁ vadné komponenty!!! Co Ty na to?
Doplním mimo téma. Už mám zasebou 1500 Km a bez chybových hlášení.
Že jsi byl u opravy je jen dobře.
Reklamu p. Dudíkovi nedělám jen jsem chtěl poukázat na rozdíl cen. Ověř si to! Jednalo se o MaV ve Vítkovicích kde chtěli 1600 Kč a za tím si stojím!
Další věc. Proč by se Soft. nemohl poškodit a vyhazovat nesmyslné hlášky? Já jsem tam měl dvě ale první věc (nejjednodušší) než měnit nějaké čidlo bylo přehrání Softwaru a jak jsem psal zatím je vše bez problému.
Jestli se trochu vyznáš v PC tak taky když Ti comp nejede tak měníš součástky nebo radši volíš přehrání Softwaru (reinstal)?
Dále si nevzpomínám že bych psal něco o kolísání otáček. Pořád je lepší jít jednoduchou cestou něž hned měnit MOŽNÁ vadné komponenty!!! Co Ty na to?
Doplním mimo téma. Už mám zasebou 1500 Km a bez chybových hlášení.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Ondřej
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 04.03.2010 11:05
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Chtěl bych vidět jeden jedinej konkrétní důkaz o tom, že olej z Lidlu je šmejd. To je samý, já si myslim, já si myslim, Castrol, bleble... Většina diskutujících by nepoznala M6A do traktoru od castrolu za 400Kč/l, kdyby jim to nalili vedle sebe do skleničky, hlavně, že olej z Lidlu je shit. Jelikož dělám ve zkušebnictví a připravuju podklady pro homologace, tak byste se divili, pod jakejma názvama se skrývaji ty vaše špičkový značky, na který ty vaše auta jedou zaručeně nejlíp. Na homologačním listu jsou 2/3 jinejch názvů toho vašeho nej výrobku vidět v regálech Albertu, Globusu a Tesca a to jsou jen ty, kam chodim nakupovat jídlo. Takže rozdíl mezi H1 za 30Kč a značkovou za 130Kč je jen v tom, že jste spokojený sami se sebou, kolik jste za ní utratili. Pro mě se má olej z Lidla ke Castrolu, Mobilu, OMV, Shellu, atd. úplně stejně, dokud mi někdo solidně nedokáže opak. Do té doby jsem optimista a nehaním olej z lidlu, protože nemám podklady, abych mohl tvrdit něco jinýho.
Měl jsem v motoru Castrol EDGE za 320/l, protože v servisu to tam nalejvali od začátku, auto jelo, nedolil jsem deci. Pak jsem koupil origo Formulu F, jelo stejně, ale sežralo 2l za 10k km. Kanystr 5l sice za 750Kč, jenže další 2l k tomu už to zase tak super nebylo. Olej černej jak bota a smrděl jak vylitej z liazky. Na poslednich 5k km do výměny jsem dolil zbytek Formuly a půl druhý flašky z Lidlu a světe div se, nic se nestalo. Teďka mám znova Castrol, ale obyč. C3 za 150/l, protože jsme jí koupili v práci ve větším balení a zase to jede, olej to sice žere, tak půl deci na 1000km, ale taky jezdim každej den 30km město. Dolívám s klidnym spaním olej z lidlu za 75Kč. Pokud chcete proplachovat, což nevím k čemu je dobrý, když v mazacích kanálech se karbon těžko usazuje, protože tam ten olej proudí a na vodítkách ventilů spíš u starýho motoru vymezuje vůle, tak jediný, čeho dosáhnete je, že ten karbon, co drží na stěnách bloku a klice, proženete těma čistejma mazacíma kanálama, zanesete olejový čerpadlo, filtr a začne vám to stříkat olej do potrubí kolem vodítek ventilů. Jestli tahle akce má nějaký smysl, krom zabitého odpoledne a pětistovky vyhozený z okna, tak možná u diesela, ale to by se muselo dělat pravidelně ob druhou výměnu. Ovšem nechápu, k čemu mi bude u focuse s 300k km čistej, po mechanický stránce vylágrovanej motor, když auto bude mít cenu sotva 50k Kč. Shrnuto: Proplach je dobrej pro 120tkáře jako odpolední kratochvíle, kdy ty lidi věřili, že jim jejich vůz tímto vydrží do smrti i po ní a pro ty, co se nuději a nemuseji platit hypotéku. A teďka mě sežerte
P.S.: Taky jsem jednou proplachoval, u svý motorky se 40k km, naivně jsem si myslel, že z toho udělám nový stroj. Nestalo se vůbec nic, kromě toho, že mi to žere víc oleje a při vytáčení motoru lítaj saze z vejfuku, ale to může být současným přechodem z Repsolu na Motul, nedokážu to rozlišit. Když je uvnitř čistej horkej vzducháč v motorce s litrovým výkonem přes 100k a provozníma točkama mezi 8-10k, kde se olej smaží na válcích jak ve friťáku, jak může bejt špinavej motor z focuse.
P.S.2: Podívejte se, kdo vyhrává všemožný testy na mycí prostředky, párky, salámy, atd. Ano, je to Lidl. Když se odprostíte od předsudků typickýho negativního Čecháčka, jakou chcete větší záruku kvality od prodejce?
Měl jsem v motoru Castrol EDGE za 320/l, protože v servisu to tam nalejvali od začátku, auto jelo, nedolil jsem deci. Pak jsem koupil origo Formulu F, jelo stejně, ale sežralo 2l za 10k km. Kanystr 5l sice za 750Kč, jenže další 2l k tomu už to zase tak super nebylo. Olej černej jak bota a smrděl jak vylitej z liazky. Na poslednich 5k km do výměny jsem dolil zbytek Formuly a půl druhý flašky z Lidlu a světe div se, nic se nestalo. Teďka mám znova Castrol, ale obyč. C3 za 150/l, protože jsme jí koupili v práci ve větším balení a zase to jede, olej to sice žere, tak půl deci na 1000km, ale taky jezdim každej den 30km město. Dolívám s klidnym spaním olej z lidlu za 75Kč. Pokud chcete proplachovat, což nevím k čemu je dobrý, když v mazacích kanálech se karbon těžko usazuje, protože tam ten olej proudí a na vodítkách ventilů spíš u starýho motoru vymezuje vůle, tak jediný, čeho dosáhnete je, že ten karbon, co drží na stěnách bloku a klice, proženete těma čistejma mazacíma kanálama, zanesete olejový čerpadlo, filtr a začne vám to stříkat olej do potrubí kolem vodítek ventilů. Jestli tahle akce má nějaký smysl, krom zabitého odpoledne a pětistovky vyhozený z okna, tak možná u diesela, ale to by se muselo dělat pravidelně ob druhou výměnu. Ovšem nechápu, k čemu mi bude u focuse s 300k km čistej, po mechanický stránce vylágrovanej motor, když auto bude mít cenu sotva 50k Kč. Shrnuto: Proplach je dobrej pro 120tkáře jako odpolední kratochvíle, kdy ty lidi věřili, že jim jejich vůz tímto vydrží do smrti i po ní a pro ty, co se nuději a nemuseji platit hypotéku. A teďka mě sežerte

P.S.: Taky jsem jednou proplachoval, u svý motorky se 40k km, naivně jsem si myslel, že z toho udělám nový stroj. Nestalo se vůbec nic, kromě toho, že mi to žere víc oleje a při vytáčení motoru lítaj saze z vejfuku, ale to může být současným přechodem z Repsolu na Motul, nedokážu to rozlišit. Když je uvnitř čistej horkej vzducháč v motorce s litrovým výkonem přes 100k a provozníma točkama mezi 8-10k, kde se olej smaží na válcích jak ve friťáku, jak může bejt špinavej motor z focuse.
P.S.2: Podívejte se, kdo vyhrává všemožný testy na mycí prostředky, párky, salámy, atd. Ano, je to Lidl. Když se odprostíte od předsudků typickýho negativního Čecháčka, jakou chcete větší záruku kvality od prodejce?
FoFo I, 1,6 16V, r.v. 2003, kombi, 180k km
- VH123
- Zkušený
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Kdyby měl někdo zájem, v garáži mám ještě jeden plný kanystr oleje Lidl k odběru zdarma
. A půlku dalšího jako bonus. Nebožtík Swift na něj dojezdil s ukrutnou spotřebou oleje (cca půl litru oleje na nádrž) svých posledních 25 tis. km.

Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
[quote="Ondřej"]
Jelikož dělám ve zkušebnictví a připravuju podklady pro homologace, tak byste se divili, pod jakejma názvama se skrývaji ty vaše špičkový značky, na který ty vaše auta jedou zaručeně nejlíp.
Jsem rád že je tady někdo fundovaný. Doufám že Tvé zaměření není jen na oleje a budeš přispívat zde na fóru co se týče Tvé práce i nadále.
Na druhou stranu zkušenosti s danými výrobky jsou někde jinde a proto věřím značkovým olejům.
Jelikož dělám ve zkušebnictví a připravuju podklady pro homologace, tak byste se divili, pod jakejma názvama se skrývaji ty vaše špičkový značky, na který ty vaše auta jedou zaručeně nejlíp.
Jsem rád že je tady někdo fundovaný. Doufám že Tvé zaměření není jen na oleje a budeš přispívat zde na fóru co se týče Tvé práce i nadále.
Na druhou stranu zkušenosti s danými výrobky jsou někde jinde a proto věřím značkovým olejům.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1857
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Ja osobne predpokladam, ze si Lidl naopak dobre pohlida, co prodava. W5 je relativne zavedena znacka, ale stejne asi prodava nejake "OEM" oleje, jako dalsich hafo jinych znacek. Takze ty shely, fordy, kastroly ... budou klidne hooodne podobne.
A pokud ten LIDL nekdo chce lit do S120, tak ta asi z full syntetiky bude mit radost
A pokud ten LIDL nekdo chce lit do S120, tak ta asi z full syntetiky bude mit radost
- Ondřej
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 04.03.2010 11:05
Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Jsem rád že je tady někdo fundovaný. Doufám že Tvé zaměření není jen na oleje a budeš přispívat zde na fóru co se týče Tvé práce i nadále.
Na druhou stranu zkušenosti s danými výrobky jsou někde jinde a proto věřím značkovým olejům.
Dělám homologace pro elektrickou výzbroj vozidel. S olejema mám pouze zkušenosti experimentátora za 10 let, co mám různá auta a motorky.
Na druhou stranu zkušenosti s danými výrobky jsou někde jinde a proto věřím značkovým olejům.
Dělám homologace pro elektrickou výzbroj vozidel. S olejema mám pouze zkušenosti experimentátora za 10 let, co mám různá auta a motorky.
FoFo I, 1,6 16V, r.v. 2003, kombi, 180k km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 5 hostů