mlžení oken

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 15.02.2007 13:54

nieco taketo...
Obrázek
alebo taketo...
Obrázek
alebo toto...
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 15.02.2007 18:04

Stehnak píše:...
Nejspis pujdu do nejakeho cementu do chl. kap. Muze nekdo poradit presny postup, popripade nazev daneho sajrajtu? Chce to nalit asi co nejblize vymeniku topeni a pak auto projet. Zvladnu to sam, musi se vypoustet kapalina? Ď.
Pripravky pro ucpani trhlinek a malych netesnosti v chladici kapaline jsou u nas v CZ skoro na kazde pumpe. Bud to jsou male granule v tube podobne jako pro sumivy celaskon, nebo to jsou kapaliny v mensich plastovych lahvickach. Aplikaci zvladnes sam, lije se to stejnym otvorem, jako chladici kapalina - hlidej si akorat horni rysku hladiny. Ja uz jsem take daval, zatim ale polovicni davku - nekde se mi kapalina vytracela. :wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 15.02.2007 21:01

Takze kapalinu vypustit, nalit do ni pripravek a pak spatky do nadobky?
Nerad bych neco podelal.

Jde me o to ze v teto zime co tu panuje asi neohreju chl. kapalinu natolik, aby kolovala i pres nadrzku - nejak tomu kolobehu nerozumim, proto se tak, a mozna i blbe ptam...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 15.02.2007 22:43

Ne, jen trochu kapaliny odsat, pokud je normalne na rysce max, jinak jen pridat a normalne jezdit, ono se to jiz promicha samo. :wink:
Akorat bys mel v jednom zatahu ujet cca 100km. :cry:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 16.02.2007 21:53

pelen píše:Ne, jen trochu kapaliny odsat, pokud je normalne na rysce max, jinak jen pridat a normalne jezdit, ono se to jiz promicha samo. :wink:
Akorat bys mel v jednom zatahu ujet cca 100km. :cry:
Veris, ze bych jich ujel klidne 200... jen aby to potom prestalo.
Neco tu vymyslime, nejak to naplanuju, treba s vyletem na nejdelsi kryty motokarovy okruh v Evrope: http://www.powerpark.fi/English/palace.html

V pondeli teda este zajedu do Fordu, trochu s borcem pokecat - treba doporuci nejakej ten "cement". Diky, dam vedet jak sem dopad az budu vedet...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 18.02.2007 08:16

To Stehnak:
Podle toho, co popisujes je jako hlavni podezrely unik kapaliny z topeni.
Dovollim si poradit to, jak jsem resil vec ja, kdyz jsem potreboval, aby v okruhu chladice nebyl tlak:
Povolil jsem zatku chladice (nadrzky) tak, aby tlak utekl, ale neutahoval jem ji. Abych zatku neztratil vyvrtal jsem do jejiho okraje dirku, tou problekl dratek a tim zatku privazal v te povolene poloze k necemu tak, aby se dale nepovolovala a neztratil ji. Nemuisis mit strach, ze v zime, zvlaste te severske, Ti bude voda varit a utece Ti. (Ja jsem tak jezdil i v parnem lete, jen v kolone jsem poustel topeni, abych nevaril. Delal jsem to proto, ze jsem mel naprasklou hadici.) Pripravek na utesneni soustavy to nejspis vyresi. Dokud jej neaplikujes, tak zkus moji radu. S tim povolenim zatky jsem Ti radil uz pred dvema tydny.
Ke gumovym kobereckum na podlahu - to neni Tvuj pripad a IMHO za Tvuj problem nemuze ani to cerne oblozeni dveri.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 18.02.2007 15:34

Jiri02 píše:To Stehnak:
Podle toho, co popisujes je jako hlavni podezrely unik kapaliny z topeni.
Dovollim si poradit to, jak jsem resil vec ja, kdyz jsem potreboval, aby v okruhu chladice nebyl tlak:
Povolil jsem zatku chladice (nadrzky) tak, aby tlak utekl, ale neutahoval jem ji. Abych zatku neztratil vyvrtal jsem do jejiho okraje dirku, tou problekl dratek a tim zatku privazal v te povolene poloze k necemu tak, aby se dale nepovolovala a neztratil ji. Nemuisis mit strach, ze v zime, zvlaste te severske, Ti bude voda varit a utece Ti. (Ja jsem tak jezdil i v parnem lete, jen v kolone jsem poustel topeni, abych nevaril. Delal jsem to proto, ze jsem mel naprasklou hadici.) Pripravek na utesneni soustavy to nejspis vyresi. Dokud jej neaplikujes, tak zkus moji radu. S tim povolenim zatky jsem Ti radil uz pred dvema tydny.
Ke gumovym kobereckum na podlahu - to neni Tvuj pripad a IMHO za Tvuj problem nemuze ani to cerne oblozeni dveri.
Ja vim a vse co jsi napsal beru - je to este urcite lepsi nez to povolovat az po jizde, protoze behem jizdy a vytapeni kabiny ta vlhkost do kabiny jde. Takze 100% souhlas s Tebou. Ja se prave bal aby mi to neuteklo pres nadrzku... proto jsem se neodvazil to mit jakkoli povolene i behem jizdy. Vis ze jsem si Tvuj popis co dal otestovat dokonce vytisknul... ale zvolil sem pro zacatek jen povoleni a opetovne utazeni zatky po jizde, pote jsem ji nechaval povolenou i pres noc. V prvnim pripade jsem dalsi rano nasel led jen na prednim okne, ve druhem nikde... A myslim ze problem tedy je nejaka netesnost ve vymeniku tepla (chl. kapalina -> teply vzduch do kabiny)
Takze este jednou diky za napad se zatkou. Koberce a oblozeni nechavam uz byt. Cau.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Konec, smitec, slus...

Příspěvek od Stehnak » 13.03.2007 18:12

Cau. Tak se hlasim. Bohuzel...hm a dal psat asi ani nemusim...
Vypada to blede. Nez jsem se rozhodl nalit ten pripravek do chl. kapaliny, tak jsem este auto pujcil jednomu borcovi ze se na to koukne. Okna mu take do rana zamrzly (teplota -3) a nezdalo se mu, ze by odparena chl. kapalina zamrzla jiz pri take male teplote... oskrabal to svinstvo ze skla a nechal doma roztat - zadny naznak zbarveni, zadna nasladla chut... este k tomu z vyduchu topeni nejni pry citit nic podezreleho -> nedoporucoval mi ten pripravek pouzivat. Doporucil mi hledat v aute vlhkost. Jelikoz se okna poti i kdyz mam nasavani zevnitr, tak sem este jednou sel po klapce a prostoru okolo ni. Za "nadobou" vetraku je nejaky koberec a ten se mi zda dost vlhky. Asi to je ten, za kterym je uz prepazka co oddeluje kabinu od motoru...mozna ze se da rici ze je pod prednim oknem... Zajimave je, ze ted pres den (+5) mam mokre predni okno zevnitr. Jen dole - cca 10 cm pruh. Kdyby mrzlo, tak je tam zase led... Pripravek tam lit nebudu - dozvedel sem se ze chl. kapalina nebyla pri montazi nezavisleho topeni menena - topeni je pomoci odporoveho ohrevu bloku motoru. Kdyby to opravdu teklo - vymenik topeni, tak bych to asi za tech 5000km poznal na hladine chl. kapaliny. Je stale tam kde byla v cervenci.
Postup, po kterem jsem si myslel, ze jsem konecne zavadu obevil byla asi jen shoda nahod...
Timto jsem prohral boj s touto hnusnou zavadou. Posledni moje nadeje je snad Foki ktery by mi v lete mohl nejak pomoci... Urcite se s nim spojim.
Toz cau lidi.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Zkondenzovana voda

Příspěvek od Jiri02 » 13.03.2007 20:29

2 Stehnak: Tak nevim, ale pokud jsi nechal povolenou zatku chladice a zmizelo/snizlo se mlzeni a nasledne namrzani, tak si myslim, ze i pres Tve rozbory neni vylouceno, ze jde o netesnost okruhu topeni. Zkus jezdit s povolenou zatkou - pokud nestavas delsi dobu v kolonach na fleku, tak pri severskych teplotach varit nebudes - zvlast, kdyz topis.
IMHO: Pokud prolina voda z topeni, tak se mozna voda odpari (vydestiluje) a na okne se usadi uz jen "destilka" - bez zapachu a chuti. Zbytek chladici smesi se bud odparil a uz se neusazuje, nebo se mozna nekde hromadi - s tim nemam zkusenost. Ale je to jen teorie.
A ze bys mel vodni pramen v aute? Od leta bys na nejaky ten rybnicek asi prisel. Jedine, ze by Ti tam teklo pri desti nebo tanim snehu.
Zkus jezdit s povolenou zatkou - zajisti ji proto ztraceni dratem a neboj se. Pokud to nepomuze, hledej dal, asi Ti tam tece z venku.
Co se tyka tesniciho pripravku: Lepsi by bylo diru lokalizovat - tedy pokud na ni bude padne podezreni.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 15.03.2007 12:46

Ted pri teplotach kolem -2(noc) - 0(vecer) - +5(den): kazdy vecer utiram predni okno - cele je temer rovnomerne pokryte vodou zevnitr. Kazdy vecer kdyz tu padne rosa, predni okna malinko namrznou vsem co stoji venku. Pres den (+5) okno roztaje (zvenku) a ja sem vzdy (uz 3x a venku stale stejne podminky) nasel kolem poledne (to jdu domu na obed) celni okno zevnitr mokre (aj nahore u zpetneho zrcatka - cele, rovnomerne). Podotykam ze sem od pondeli neujel ani cm. Takze si myslim ze me spojovani problemu s jizdou ted bere celkem za sve. Co delat? S Fokim sem se dohodnul ze na to kouknem, ale v lete muze byt opravdu velmi slozite to odhalit. Jak zjistit, esli voda na okne je spojena s vnejsi namrazou okna pres noc, nebo esli se stale este odparuje z nejake louze (treba kobercu za pristrojovkou)????
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Tad
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1062
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 3D u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tad » 15.03.2007 12:55

Stehnak píše:Ted pri teplotach kolem -2(noc) - 0(vecer) - +5(den): kazdy vecer utiram predni okno - cele je temer rovnomerne pokryte vodou zevnitr. Kazdy vecer kdyz tu padne rosa, predni okna malinko namrznou vsem co stoji venku. Pres den (+5) okno roztaje (zvenku) a ja sem vzdy (uz 3x a venku stale stejne podminky) nasel kolem poledne (to jdu domu na obed) celni okno zevnitr mokre (aj nahore u zpetneho zrcatka - cele, rovnomerne). Podotykam ze sem od pondeli neujel ani cm. Takze si myslim ze me spojovani problemu s jizdou ted bere celkem za sve. Co delat? S Fokim sem se dohodnul ze na to kouknem, ale v lete muze byt opravdu velmi slozite to odhalit. Jak zjistit, esli voda na okne je spojena s vnejsi namrazou okna pres noc, nebo esli se stale este odparuje z nejake louze (treba kobercu za pristrojovkou)????
Tak zkus přes noc dát na přední okno zvenku nějaký noviny nebo katron aby ti nenamrzlo a uvidíš jak to bude vypadat uvnitř :wink:

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 15.03.2007 12:59

no myslim, ze to bude klasicky zarosene..co sa tým vyrieši? ale teraz si ma naviedol na myslienku..stale sa točíme okolo toho, ze by to mohol byt vyparnik, tak by som ucpal vsetky výduchy ventilacie a hlavne ofuku na okno a videl, či sa to nezlepšilo....
ak by to bolo lepšie, je to topenie..ak nie, tak je to fakt niejaka zatracene dobre schovana vlhkost v dutine a pod.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 15.03.2007 19:05

Kdyz se zamlzuji okna, tak to smeruje k vymeniku tepla:

Obrázek
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 15.03.2007 21:08

Stehnak píše:Jak zjistit, esli voda na okne je spojena s vnejsi namrazou okna pres noc, nebo esli se stale este odparuje z nejake louze (treba kobercu za pristrojovkou)????
Leda ze by se Ti dostavala voda z venku dovnitr obecne. Nevim, jak je to delane, ale podle toho, co pises mne napada dalsi silena hypoteza, protoze Tvuj typ auta nemam: ze by Ti teklo nekde dole pod celnim sklem do kabiny - nevim presne kudy, snad prasklym vdechem do topeni, nebo nekde dirou pod "torpedem" pod celnim sklem. Predstavuji si, ze by to mohlo vest vodu nekam k "filcu-koberci" pod topenim, jak pises. Ale fakt nevim, zda to neni blbost. Pak jedine zkusit polit pod okno nebo ta podezrela mista necim smradlavym, treba kapalinou do ostrikovace (ta by nemela autu vadit) a pak cuchat, zda se neobjevi tam, kam dosahnes, ci neprojevi smradem v kabine z topeni.
Stehnak píše:Jelikoz se okna poti i kdyz mam nasavani zevnitr, tak sem este jednou sel po klapce a prostoru okolo ni.
Okna se poti vic prave proto, ze mas nasavani zevnitr! Pri nasavani z venku je vzduch sussi!
A pokud nejezdis, vyndej a nech vysusit koberecky z podlahy.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 22.03.2007 18:05

Cao. Zkusil sem ucpat ty pruduchy - jde to dost blbe, takze ty ovalne jsem jen zavrel a smer topeni jeste prepnul na celni okno. Pruduch u okna jsem zacpal frote rucnikem - proste jsem tam narval dost velkej rucnik tak, aby se "opiral" o sklo a nemohl se hnout z otvoru pro vzduch - nechal jsem ho tam 2 dny. Bohuzel okno opet cele mokre...

Pote jsem auto trochu upravil:
Obrázek
Sorry za kvalitu - 3 patro z ruky... ISO 400

Je to obycejny igelit privreny dverma a na strese chytre "prichyceny" antenou :-). Mrzne tu primerene stejne, rano jsou vsechna auta bila a co se nestalo... zadna voda na skle, jen cca 6 kapek. Kua nakonec mi tam asi tece pres menene celni okno.
To okamzite mlzeni po jizde a celkovou vlhkost v aute prisuzuju tomu, jak jsem tomu na podzim nevenoval moc pozornost. Pres noc se dostavala voda dovnitr na okno a zmrzla a behem dne rozmrzla a podle vseho natekla do ventilace. Kdyz jedu a topim, tak okna mlzi, kdyz jedu a mrznu, okna se po jizde temer nemlzi... Cetl jsem tu ty pribehy o zatakani pres celni okno... prelepeni je temer nemozne, protoze okno nejspis pri vyndavani lupne, ale "dotesneni" silikonem si myslim bude pekne skarede vypadat... Nebo snad existuje cerny silikon? Mate nejakou jinou radu? Timto se mi konecne trocha ulevilo... Uffffffffff.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host