Mě se stalo to samé. Jeli jsme na dovolenou k nám na Šumavu cca 250 km. Tam jsem ještě asi dva dny jezdil bez jakékoliv zavády jezdil a druhý den sedneme do auta a když jsem pořádně otočil volantem, tak se ozývaly takové ty křupavé zvuky. Divili jsme se, co to je. Ale auto nakřivo nebylo. A jezdilo celkem normálně akorát táhlo na tu stranu, na kterou jsem předtím zatáčel, ale vždy jen pokud jsem točil hodně (min 2 celé otáčky) např při výjezdu z parkoviště atd. Tak jsem radši zavolal svému mechanikovi a ten mě uklidnil, že bych měl dojet v pohodě, ale ať pak k němu zajedu. Tak jsem to tam odvezl (mezitím jsem najezdil asi tak 650 km a jediné, co mi vadilo, že to táhne ke straně viz výše). Zjistil, že je prasklá přední pružina. Přitom zjistil ještě tlumiče na sklonku životnosti, že jim dává tak měsíc a pak k němu přijedu znova. Byla i poškozená brzdová hadička. Tak mi to doporučil vyměnit naráz dokud to bude rozebraný (samozřejmě všechno v páru), abych neplatil zbytečně dvojí práci. Takže mám o zábavu postaráno. Příští měsic mě zas čeká technická a výměna oleje. Za ty dva roky co focuse mám, jsem vrazil do oprav zhruba 30 tis, ale tak 25 tis z toho byly spotřební díly, které se holt měnit musí. Tak doufám, že pak už budu mít na nějaký čas pokoj. Jinak jezdí dobře (nejsem závodník), chytá na drc, naložím tam hodně a spotřeba max. do 6 l. Akorát mě štve koroze a že je to nízké. Potřeboval bych minimálně nějaké SUV.

Ford focus 1.8 TDDi 66 kw r.v. 2002, Lada 2107 1500