
Prosba
- ja_rule
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 17.03.2011 19:36
- Bydliště: Orlová - Lazy
- Kontaktovat uživatele:
Prosba
Ahoj lidi,jsem tady novej a moc se tady ještě nevyznám,proto se i případným admin omlouvám,že to hážu rovnou sem,ale asi tejden mám new car,Ford Focus Comi 1,6TDCi, rád bych jezdil do POl brát naftu,jsem orlovák a mám to tedy kousek,ovšem je to v tom Polsku normální nafta,nebo je to nějaký bio typ nafty?Myslím konkrétně PKN Orlen Chalupki,nebo pokud ještě jinde něco dobrýho poblíž,budu rád za tip,ale ty Chalupki mám asi nejblíže a slyšel sjem,že Orlen je dobrej,akorát nevím,jak je to s tou naftou,zda tam nemaj pouze bio,může mi někdo hodit info?Pokud můžu poprosit,hodtě mi jej na ja_rule@post.cz na mail,díky moc a Focusům zdar 

Ford Focus Combi,black metalíza,v provozu od 12/2006,1,6TDCi 66kw:-).
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Prosba
A Ty si myslíš,že Ford dělá jiné motory pro Poláky,Čechy,Maďary...?
Je tam normální nafta a normální benzín,jako u nás(řekl bych,že i kvalitnější).
Pročti vlákno o cenách- http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Je tam normální nafta a normální benzín,jako u nás(řekl bych,že i kvalitnější).

Pročti vlákno o cenách- http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- ja_rule
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 17.03.2011 19:36
- Bydliště: Orlová - Lazy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba
mĚ NĚKDO ŘÍKAL,že je to lepší než naše benzina třeba,ale že ta konkrétní pumpa v Chalupkách prodává jen bio,proto jsem se ptal,jen jsem to blbě řekl:-). Díky za info,brzy je navštívím,vlastně minimálně jednou měsíčně,možná i častěji
.

Ford Focus Combi,black metalíza,v provozu od 12/2006,1,6TDCi 66kw:-).
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Prosba
Polsky Orlen je majitelem naší Benziny,ale co vím tak jejich Verva má míň cetanu než naše.
A taky nejsou dlouho pryč doby co polský benzín smděl tak že nebyl problém poznat auto jezdící na polský benzín což zustalo v paměti mnoha našich občanu možná i k naší smule.
A taky nejsou dlouho pryč doby co polský benzín smděl tak že nebyl problém poznat auto jezdící na polský benzín což zustalo v paměti mnoha našich občanu možná i k naší smule.
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: Prosba
V Chalupkach na Orlenu je cista nafta, ne bionafta, drive jsem tam tankoval, nikdy s naftou nebyl problem.
Ted jezdim az do Auchanu Raciborz, tam je nafta jeste levnejsi cca 29kc a taky tam levne nakoupim
PHM do Auchanu dodava Orlen, maji tam certifikaty primo na stojanu.
Pri tankovani davam pro jistotu Vif
Ted jezdim az do Auchanu Raciborz, tam je nafta jeste levnejsi cca 29kc a taky tam levne nakoupim

PHM do Auchanu dodava Orlen, maji tam certifikaty primo na stojanu.
Pri tankovani davam pro jistotu Vif

- Janjan
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 19.01.2011 19:39
- Bydliště: Třinec
Re: Prosba
...a třeba v Těšíně jsem si všiml cedulky na stojanu, že je v prodeji stále zimní nafta.
C-Max 1.6 Duratec 74kW Gen-X SEA GREY, r.v.2010, spotřeba 6,4/100, od 8.7. 2016 jezdím na LPG
- ja_rule
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 17.03.2011 19:36
- Bydliště: Orlová - Lazy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba
Dík moc děcka:-). Já byl prvně tankovat v pátek,cena vycházela myslím 31,16,ale Raciborz už je pro mě jako Orlováka asi moc daleko,či ne?Ty Chalupki totiž mám blíž než spoustu míst v OV,jen asi 18km ... ale kdyby byl rozdíl 2Kč/km nebo vyšší,stálo by to za zamyšlení:-).
Ford Focus Combi,black metalíza,v provozu od 12/2006,1,6TDCi 66kw:-).
- ja_rule
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 17.03.2011 19:36
- Bydliště: Orlová - Lazy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba
Asi budu za vola,ale co myslíš tím "Vif
"?:-) Já byl v pátek na tý pumpě jak v Jiříkově vidění:-)))

Ford Focus Combi,black metalíza,v provozu od 12/2006,1,6TDCi 66kw:-).
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Prosba
VIF a si myslel tohle
http://www.zbozi.cz/clickthru?id=560052 ... ml&card=10

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- ja_rule
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 17.03.2011 19:36
- Bydliště: Orlová - Lazy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba
Díky za info děcka,fotka je malinká,ale pokud vidím dobře,tak přesně tohle aditivum mám už doma v garáži,tu samou určitě seženu taky na léto,hm?Jo,když jsem tam bral minulej pátek ráno,bylo to i tak docela drahý už,i na Polsko,vyšlo to na 31,17Kč/litr,což u ž je docela dost,pořád ale dost levnější než u nás:-). Mám na mysli ten PKN Orlen Chalupki:-).
Ford Focus Combi,black metalíza,v provozu od 12/2006,1,6TDCi 66kw:-).
- FoFo Paya
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 28.07.2010 17:20
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba
Tak dneska jsem čepnul do plna na Orlenu v Chalupkách. Bylo mi to doporučováno ze všech stran. Je tam ekodiesel, což je ten běžný diesel, jako u nás. nevšimnul jsem si, jestli tam mají vůbec bio. Trochu mě ale zarazilo, když jsem najel na stránky orlen.pl, že cetanové číslo je min 51 a cetan index min 46. Ale v angličtině plavu a navíc nemám přehled, kolik je minimum pro ČR
Říkají mi Payus (Ford Focus 1.8TDDi Tournier)
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Prosba
Výkladový slovník
Cetanový index
(angl. cetane index)
Parametr vypočtený ze středního bodu varu motorové nafty a její hustoty. Nahrazuje do jisté míry cetanové číslo, jehož stanovení na experimentálním motoru je časově náročné a nákladné. Výpočet se provádí podle následující rovnice:
CI = 45,2 + 0,0892T10N + (0,131 + 0,901B)T50N + (0,0523 – 0,42B)T90N +
0,00049(T10N2 – T90N2) + 107B + 60B2
T10N = T10 – 215 T10 - teplota (°C), při které předestiluje 10 % obj. vzorku,
T50N = T50 – 260 T50 - teplota (°C), při které předestiluje 50 % obj. vzorku,
T90N = T90 – 310 T90 - teplota (°C), při které předestiluje 90 % obj. vzorku,
B = [e–3,5DN] –1 DN = d15 – 0,85, d15 - hustota v g.cm-3 při 15 °C.
Motorová paliva – Motorové nafty – Technické požadavky a metody zkoušení
ICS 75.160.20 Srpen 2004
ČSN EN 590
65 6506
Tato norma je českou verzí evropské normy EN 590:2004. Evropská norma EN 590:2004 má status české technické normy.Tento dokument nahrazuje EN 590:1999.
Významné technické rozdíly proti předchozímu vydání této evropské normy a předchozím vydáním jsou:
•Byly zahrnuty požadavky Evropské směrnice pro paliva 98/70/EC [1], včetně změny 2003/17/EC [2] podporující dřívější národní zavedení motorových naft s obsahem síry maximálně 10 mg/kg.
•Bylo ustanoveno opatření pro maximální obsah methylesterů mastných kyselin (FAME) obsažených v motorové naftě, a to maximálně 5% (V/V).
•Byly začleněny údaje se všemi normativními odkazy na metody zkoušení v pořadí řídícím se požadavky Evropské komise, s průvodním ujištěním, že aktualizované verze budou vždy dávat podobné přesnosti a stejné nebo lepší shodnosti.
•Tabulka 1 jednoznačně rozlišuje mezi požadavky začleněnými v Evropské směrnici pro paliva 98/70/EC [1], včetně změny 2003/17/EC [2] a dalšími požadavky.
•Mnohé z metod zkoušení začleněných do této normy byly předmětem mezilaboratorních zkoušek ke stanovení použitelnosti metody a její shodnosti ve vztahu ke směsím motorové nafty obsahujících 5% (V/V) methylesterů mastných kyselin (FAME) z různých zdrojů. Tyto methylestery mastných kyselin byly vyrobeny z řepkového a slunečnicového oleje.
Cetanový index
(angl. cetane index)
Parametr vypočtený ze středního bodu varu motorové nafty a její hustoty. Nahrazuje do jisté míry cetanové číslo, jehož stanovení na experimentálním motoru je časově náročné a nákladné. Výpočet se provádí podle následující rovnice:
CI = 45,2 + 0,0892T10N + (0,131 + 0,901B)T50N + (0,0523 – 0,42B)T90N +
0,00049(T10N2 – T90N2) + 107B + 60B2
T10N = T10 – 215 T10 - teplota (°C), při které předestiluje 10 % obj. vzorku,
T50N = T50 – 260 T50 - teplota (°C), při které předestiluje 50 % obj. vzorku,
T90N = T90 – 310 T90 - teplota (°C), při které předestiluje 90 % obj. vzorku,
B = [e–3,5DN] –1 DN = d15 – 0,85, d15 - hustota v g.cm-3 při 15 °C.
Motorová paliva – Motorové nafty – Technické požadavky a metody zkoušení
ICS 75.160.20 Srpen 2004
ČSN EN 590
65 6506
Tato norma je českou verzí evropské normy EN 590:2004. Evropská norma EN 590:2004 má status české technické normy.Tento dokument nahrazuje EN 590:1999.
Významné technické rozdíly proti předchozímu vydání této evropské normy a předchozím vydáním jsou:
•Byly zahrnuty požadavky Evropské směrnice pro paliva 98/70/EC [1], včetně změny 2003/17/EC [2] podporující dřívější národní zavedení motorových naft s obsahem síry maximálně 10 mg/kg.
•Bylo ustanoveno opatření pro maximální obsah methylesterů mastných kyselin (FAME) obsažených v motorové naftě, a to maximálně 5% (V/V).
•Byly začleněny údaje se všemi normativními odkazy na metody zkoušení v pořadí řídícím se požadavky Evropské komise, s průvodním ujištěním, že aktualizované verze budou vždy dávat podobné přesnosti a stejné nebo lepší shodnosti.
•Tabulka 1 jednoznačně rozlišuje mezi požadavky začleněnými v Evropské směrnici pro paliva 98/70/EC [1], včetně změny 2003/17/EC [2] a dalšími požadavky.
•Mnohé z metod zkoušení začleněných do této normy byly předmětem mezilaboratorních zkoušek ke stanovení použitelnosti metody a její shodnosti ve vztahu ke směsím motorové nafty obsahujících 5% (V/V) methylesterů mastných kyselin (FAME) z různých zdrojů. Tyto methylestery mastných kyselin byly vyrobeny z řepkového a slunečnicového oleje.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host