Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 24.05.2011 22:40
Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
Potřeboval bych poradit. Při jízdě rychlostí cca 150 km/h focus 1,6 tdci 66 kw. Rosvítí se červená kontrolka závada motoru, sníží se výkon a následně motor jde max. do 3000 otáček. Po zhasnutí motoru kontrolka zhasne a motor se zdá opět ok, ale vše se opět opakuje. Byl jsem auto napíchnout na počítač a ukazuje to nízký tlak turba. Dle opraváře, turbo se zdá v pořádku ( turba nehvízdá, volně se točí, doběh při vypnutí motoru je plynulý ), ale muže to prý být nějaký ventil nebo váha vzduchu, atd. Kdo měl podobné problémy poraďte - díky.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
Ono toho moze byt daleko viac :
- totalne upchaty vzduchovy filter
- podtlakove ovladanie wastegate turba
- upchaty palivovy filter
- vaha vzduchu (MAF)
- cidlo teploty a tlaku vzduchu (MAP)
- prasknuta hadica turbo -> IC alebo IC -> motor
- uviaznute ovladanie wastegate na turbe
- vadne commonrail cerpadlo, ktore nedokaze dodat dostatok paliva pod potrebnym tlakom
- vadne vstrekovace s velkymi prepadmi
Zavady su rozpisane od najlacnejsich, po najdrahsie. Ked diag vypisala nizky tlak turba a to je podla mechosa OK, treba ist vsetkom, co nejako s nim suvisi - MAF, MAP, wastegate. Osobne to tipujem prave na podtlak, tento isty problem riesil sused, on ale z auta 150 nevymackal. Iba tak 130, zrychlenie z 50 na 100 za 16 sekund bolo uplne normalne (pre porovnanie 2.0TDCI tuto disciplinu zvlada za cca 5 - 6 sekund).
Na nizsie prevody Ti to ide normalne ? Kontrolka zhavenia neblika ? Ak ano, tak to silne smeruje k poslednym dvom kua drahym zavadam.
- totalne upchaty vzduchovy filter
- podtlakove ovladanie wastegate turba
- upchaty palivovy filter
- vaha vzduchu (MAF)
- cidlo teploty a tlaku vzduchu (MAP)
- prasknuta hadica turbo -> IC alebo IC -> motor
- uviaznute ovladanie wastegate na turbe
- vadne commonrail cerpadlo, ktore nedokaze dodat dostatok paliva pod potrebnym tlakom
- vadne vstrekovace s velkymi prepadmi
Zavady su rozpisane od najlacnejsich, po najdrahsie. Ked diag vypisala nizky tlak turba a to je podla mechosa OK, treba ist vsetkom, co nejako s nim suvisi - MAF, MAP, wastegate. Osobne to tipujem prave na podtlak, tento isty problem riesil sused, on ale z auta 150 nevymackal. Iba tak 130, zrychlenie z 50 na 100 za 16 sekund bolo uplne normalne (pre porovnanie 2.0TDCI tuto disciplinu zvlada za cca 5 - 6 sekund).
Na nizsie prevody Ti to ide normalne ? Kontrolka zhavenia neblika ? Ak ano, tak to silne smeruje k poslednym dvom kua drahym zavadam.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
To vypadá na přefouknutý MAP senzor.
Překročí se horní hranice plnícího tlaku a motor přejde do nouzového režimu aby se nepoškodil.
Stačí vypnout zapalování a zase zapnout - klidně i za jízdy a závada je zresetovaná a zase to jede.
No a příčina je v regulaci plnícího tlaku - tam bys to měl najít.
Může to být i v kinklání lopatkami turba s variabilní geometrií lopatek.
Pokud zůstanou zavřené na malý průřez po celou dobu, roztočí se turbo tak, že si regulace s odregulováním plnícího tlaku nemusí poradit i když jí nic není.
Překročí se horní hranice plnícího tlaku a motor přejde do nouzového režimu aby se nepoškodil.
Stačí vypnout zapalování a zase zapnout - klidně i za jízdy a závada je zresetovaná a zase to jede.
No a příčina je v regulaci plnícího tlaku - tam bys to měl najít.
Může to být i v kinklání lopatkami turba s variabilní geometrií lopatek.
Pokud zůstanou zavřené na malý průřez po celou dobu, roztočí se turbo tak, že si regulace s odregulováním plnícího tlaku nemusí poradit i když jí nic není.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 24.05.2011 22:40
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
Děkuji za odpovědi. Mechanik co připojoval focuse na počítač mi také doporučil jít po ventilu podtlaku ovládání turba, že i hadička může být prasklá. Mimochodem auto již jede, jako bez turba i na nižší otáčky, ale kontrolka se nerozsvěcí, jel jsem pouze do 140. Mluvili jsme s mechanikem i o možnosti vstřiků nebo čerpadla, dle jeho názoru a výčtu závad vše naznačuje na něco kolem sání. Tak jdu na rozdělávání, ozvu se, jestli najdu závadu, ať ostatní ví, co se dá dělat při stejné závadě.
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
No tak to nevím, jestli se nepodařily 2 věci po sobě:
- tu první jsem popsal nahoře
- a protože příliš vysoké otáčky turbu nesvědčí, mohlo se poškodit.
Tomu by pak odpovídal nízký plnící tlak a teď i nízký výkon.
Jak dlouho jsi s popsanou závadou jezdil?
- tu první jsem popsal nahoře
- a protože příliš vysoké otáčky turbu nesvědčí, mohlo se poškodit.
Tomu by pak odpovídal nízký plnící tlak a teď i nízký výkon.
Jak dlouho jsi s popsanou závadou jezdil?
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
Viděl bych to na zanesený lopatky v turbu nebo zatuhlá regulace(baňka). Pak samozřejmě to může být ventil turba atd...jak bylo psáno výše.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
66kw nema variabilni nataceni lopatek turba
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 24.05.2011 15:59
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
Ja riesim podobny problem,auto ide uplne v poradku,ale ked vytocim motor zacne blikat kontrolka zhavenia a v 140km rychlosti skape pri 2500ot. Jeden servisak mi vravel ze by to mohlo byt turbo,vraj ho mam zanesene, on ho uz videl.
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
Svatá pravdatomason píše:66kw nema variabilni nataceni lopatek turba


Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
Ano 1.6TDCI 66kW NEMA VARIABIL. Preto som vsade pisal o ovladani wastegate. Sused ho mal na svojom aute stale naplno otvoreny. Vysledok - Fofo zrychloval ako S10L s 5 ludmi na palube
Pokial sa turbo otaca lahko, nema volu, netlaci olej do sania a nevydava kvilive zvuky podobne sirene, je na 99% vporiadku, aj ked sa pretocilo o 30%. Pretocenim sa moze zmenit geometria horucich lopatiek od odstredivych sil a tlaku plynov, to ale konci najrychlejsou rozborkou turba na svete (spytajte sa mladeho Lopraisa, ten ma skusenost
). Ak to turbo nerachlo hned a nema uvedene priznaky poruchy, je OK. Okrem toho, plevap pise o nizkom tlaku, nie vysokom (pretlacenie), preto si myslim, ze to bude stale otvoreny wastegate, alebo derava tlakova hadica, resp derava ovladacia podtlakova hadicka alebo nieco podobne. Ak teda servisak spravne zhodnotil mechanicky stav turba. Keby ale bolo pridrete, situacia je ina a vymena / repas nevyhnutny.
Ataker :
Tvoja situacia je asi horsia - pad do nudzaku po plnej akceleracii a blikajuca kontrolka zhavenia nasvedcuje kua drahy problem s CR cerpadlom alebo vstrekovacmi.

Pokial sa turbo otaca lahko, nema volu, netlaci olej do sania a nevydava kvilive zvuky podobne sirene, je na 99% vporiadku, aj ked sa pretocilo o 30%. Pretocenim sa moze zmenit geometria horucich lopatiek od odstredivych sil a tlaku plynov, to ale konci najrychlejsou rozborkou turba na svete (spytajte sa mladeho Lopraisa, ten ma skusenost

Ataker :
Tvoja situacia je asi horsia - pad do nudzaku po plnej akceleracii a blikajuca kontrolka zhavenia nasvedcuje kua drahy problem s CR cerpadlom alebo vstrekovacmi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
Tak to je dobrá zpráva.tomason píše:66kw nema variabilni nataceni lopatek turba
O to by to mělo být jednodušší najít příčinu.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 24.05.2011 22:40
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
Zdravím všechny.
Tak zřejmě závada odhalena. Je podélně prasklá hadička, která vede od vývěvy k ventilu ovládání tlaku turba. Mám to rozdělané, ale musím koupit hadičku, protože je zteřelá. Asi vyměním všechny, jsou tam tři cca 20 cm dlouhé, ale přístup moc ideální není. Zjistil jsem to, že jsem foukal a sál do hadiček ( ústy ) a byl slyšet únik vzduchu z prostoru mezi motorem a kabinou. Prasklina cca 1 cm přímo na trubičce ventilu.
Tak pevně věřím, že to bude ono. Až zkompletuji, tak napíši, jak to dopadlo.
Tak zřejmě závada odhalena. Je podélně prasklá hadička, která vede od vývěvy k ventilu ovládání tlaku turba. Mám to rozdělané, ale musím koupit hadičku, protože je zteřelá. Asi vyměním všechny, jsou tam tři cca 20 cm dlouhé, ale přístup moc ideální není. Zjistil jsem to, že jsem foukal a sál do hadiček ( ústy ) a byl slyšet únik vzduchu z prostoru mezi motorem a kabinou. Prasklina cca 1 cm přímo na trubičce ventilu.
Tak pevně věřím, že to bude ono. Až zkompletuji, tak napíši, jak to dopadlo.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
Na 99.9% je to ono.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 24.05.2011 22:40
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
Díky všem za konzultace a názory.
Tak opravdu to bylo tou hadičkou. Po kompletaci vše v pohodě.
Ještě chci dodat, když byl čas rozdělal jsem klapku na levé straně od turba. PROLÍNÁ TUDY OLEJ. Uvnitř je gufero 6 x asi 16 x 5. Nevydělal jsem ho, protože nemám zatím jiný, ale již alespoň vím, že není třeba měnit celou klapku. Věřím tomu, že ve fordu by vyměnili celý díl, přitom gufero stojí kolem 30 kč.
Ještě jsem vyšrouboval průtokový šroub se sítkem k mazání turba, byl úplně čistý a to mám najeto 110 000 km, olej dávám formulu od forda, po 15000 km, kupuji přes internet za 660 kč za 5 litrů.
Časté závady jsou, podfouklé vstřiky, také jsem řešil. Zřejmě jsem zpozoroval brzy, ale když jsem v kabině ucítil spaliny, hledal jsem důvod. Podfukoval 1 + 3 vstřik, zjistil jsem to tak, že jsem kolem vstřiků nalil trochu vody a při chodu motoru vycházely bubliny. Zjistil jsem, že šrouby na vstřiky jsou volné, tak jsem dotáhnul a již 60 000 km nepodfukují. Dotahování ale s citem, pokud podfukuje i po dotažení je potřeba vyměnit těsnění.
Tak opravdu to bylo tou hadičkou. Po kompletaci vše v pohodě.
Ještě chci dodat, když byl čas rozdělal jsem klapku na levé straně od turba. PROLÍNÁ TUDY OLEJ. Uvnitř je gufero 6 x asi 16 x 5. Nevydělal jsem ho, protože nemám zatím jiný, ale již alespoň vím, že není třeba měnit celou klapku. Věřím tomu, že ve fordu by vyměnili celý díl, přitom gufero stojí kolem 30 kč.
Ještě jsem vyšrouboval průtokový šroub se sítkem k mazání turba, byl úplně čistý a to mám najeto 110 000 km, olej dávám formulu od forda, po 15000 km, kupuji přes internet za 660 kč za 5 litrů.
Časté závady jsou, podfouklé vstřiky, také jsem řešil. Zřejmě jsem zpozoroval brzy, ale když jsem v kabině ucítil spaliny, hledal jsem důvod. Podfukoval 1 + 3 vstřik, zjistil jsem to tak, že jsem kolem vstřiků nalil trochu vody a při chodu motoru vycházely bubliny. Zjistil jsem, že šrouby na vstřiky jsou volné, tak jsem dotáhnul a již 60 000 km nepodfukují. Dotahování ale s citem, pokud podfukuje i po dotažení je potřeba vyměnit těsnění.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky
Fajn, oprava za par supov. Vela km bez nehody a poruchy 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host