
Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Jenomze pokud ta jednotka upravi smes spravne a nejezdis na chudou tak se Ti nema co stat... Problem u E85 je chuda smes, pokud das vic paliva a smes je optimalni tak se nemas ceho bat 

-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 30.06.2009 19:13
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
No právě - o tom to je - nižší spotřeba = chudší směs.pbjun píše:Jenomze pokud ta jednotka upravi smes spravne a nejezdis na chudou tak se Ti nema co stat... Problem u E85 je chuda smes, pokud das vic paliva a smes je optimalni tak se nemas ceho bat
A k těm žvástům na stránkách HMFuel - zvýšení výkonu, snížení spotřeby

F1 2003 1,6 combi Silver Mondust
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Omyl, pokud je motor dobre serizen - tudiz dobra jednotka tak mas vic vykonu a pri stejnem stylu jizdy Ti spotreba klesne a muze to byt hodne. Viz chipovani 1,9 TDI taky pred chipem 5,5 po chipu 4,5 pri stejnem stylu jizdy, proste motor nemusis tak vytacet. A pokud by byla spatna smes natolik ze by to autu ublizovalo tak sviti kontrolka motoru. A jelikoz dudik delal na fieste kde neni zadna uprava krom sport. vzduchoveho filtru diagnostiku a rikal ze s tim jednotka nema problemy - adaptace v norme (jezdime 1:1) tak bych rek ze pohoda 

-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 30.06.2009 19:13
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Chipování dieslu je o něčem jiném, spíš to srovnávej s chipováním benzínu - tam už takové výsledky nejsou.
U E85 to je ale hlavně o tom, že sice má více oktanů, ale zase o dost menší výhřevnost - tudíž méně energie. Souhlasím s tím, že vyšší výkon motoru znamená v určitých režimech (hlavně při sportovnější jízdě) i menší spotřebu, ale menší energetická výdajnost lihu nemůže znamenat současně vyšší výkon a zároveň nižší spotřebu. Určitě toho nedosáhneš jen přidáním pomocné ŘJ.
To by to bylo moc jednoduché. Nemyslíš, že by se stejnou cestou vydali i třeba u forda - pak by nemuseli u flexifuelu udávat oficiálně vyšší spotřebu než u benzínu.
U E85 to je ale hlavně o tom, že sice má více oktanů, ale zase o dost menší výhřevnost - tudíž méně energie. Souhlasím s tím, že vyšší výkon motoru znamená v určitých režimech (hlavně při sportovnější jízdě) i menší spotřebu, ale menší energetická výdajnost lihu nemůže znamenat současně vyšší výkon a zároveň nižší spotřebu. Určitě toho nedosáhneš jen přidáním pomocné ŘJ.
To by to bylo moc jednoduché. Nemyslíš, že by se stejnou cestou vydali i třeba u forda - pak by nemuseli u flexifuelu udávat oficiálně vyšší spotřebu než u benzínu.
F1 2003 1,6 combi Silver Mondust
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Jenomze flexifuel je vyrabeny pro severske zeme a ma i vyhrivani motoru. Takze tam jsou jine mapy, tahle jednotka podle me pouze prodlouzi dobu vstriku paliva - jde ho tam vic. Jinak nizsi spotrebu neres, spis res ze to na to jede nekucka a startuje
Spotreba byde z dlouhodobeho hlediska (cca 50tis km) v nejlepsim pripade stejna jako na benzin...

- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
berte to tak ze (1.8 zetek..priklad u mne) na 100km ujetych oproti benzinu usetrim zhruba 70kc. 100km najedu jen do prace a domu za 3 dny..a to nevim kolik jeste km tydne navic....takze kdyz to moje obstarozni strojovna vydrzi kousat 3 roky..tak se mne zaplatila jeji porizovaci cena a klidne ji za par drobnejch prodam a nebo hodim do srotu...to je jen muj nazor
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 04.07.2011 16:00
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Já jsem žádnou přestavbu nedělal. Míchám to 1:1 s benzínem a jezdím naprosto bez problémů. Žádné potíže se startem, spotřeba vzrostla asi o 0,3 l/100 km, což při ušetřených 300 - 350 kč na nádrži v klidu přehlédnu a auto jedce úplně jinak. Je strašně znát, že E-85 má vyšší oktanové číslo nežli benzín. Měsíčně projezdím tak 2 - 2,5 nádrže (cca 100-125 l benzínu), takže měsíčně ušetřím asi tak 600-700 Kč a to podotýkám bez toho, že bych si nechával auto nějak složitě předělávat. Jediné co jsem změnil, tak svíčky.
Ford Focus r.v. 2001, 2,0 16v, 96 KW
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
A ake svicky si tam dal?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 04.07.2011 16:00
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Tuším, že se jmenují DENSO IRIDIUM (nebo URIDIUM), nebo tak nějak.Nicco píše:A ake svicky si tam dal?
Ford Focus r.v. 2001, 2,0 16v, 96 KW
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 18.06.2011 18:04
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Tak jsem v mém focusu doladil řídící jednotku, nahrál do ní novší softvér a už auto necuká a jede dobře, ale spotřeba nic moc:
Při jízdě po dálnici z Prahy na Moravu a s mým focusem 1,6 benzín mám spotřebu 9,3 l/100 km na čistý E85 (jízda je z 80 % po dálnici). Dostal jsem se i na spotřebu 8,5 l/100 km, ale navím jak jsem k tomu došel, asi jsem měl hodně lehkou nohu a nejel tolik po dálnici. Jezdím po dálnici 130 až 140 km/hod., mimo město 90. Navíc mám celou cestu puštěnou klimatizaci, tak aby v autě bylo příjemě, když je teplota venku kolem 28°C. Auto mám zatížené dvěma osobami a 10 kg psem a zavazadly. Zajímavé je, že pokud mám klimu puštěno a nebo ne spotřeba se nijak výrazně nemění, což při jízdě na benzín je jinak, tam se spotřeba zvyšuje a přišlo mě, že až o 1 l/100 km. Tak nevím čím to je, že by alkoholem? Spotřeba je měřená vždy dotankováním a tedy ne podle palubního počítače. Dost taky záleží jak kvalitní E85 tankuju.
Vím, že když jsem jel na čistý benzín stejnou trasu a dotankoval jsem nádrž, tak mě vyšla spotřeba něco přes 8,0 l/100 km, ale palubní počítač ukazoval přes 7,0 l/100 km. Pak už jsem to na benzín dotankováním netestoval.
Toď zatím mé zkušenosti.
Při jízdě po dálnici z Prahy na Moravu a s mým focusem 1,6 benzín mám spotřebu 9,3 l/100 km na čistý E85 (jízda je z 80 % po dálnici). Dostal jsem se i na spotřebu 8,5 l/100 km, ale navím jak jsem k tomu došel, asi jsem měl hodně lehkou nohu a nejel tolik po dálnici. Jezdím po dálnici 130 až 140 km/hod., mimo město 90. Navíc mám celou cestu puštěnou klimatizaci, tak aby v autě bylo příjemě, když je teplota venku kolem 28°C. Auto mám zatížené dvěma osobami a 10 kg psem a zavazadly. Zajímavé je, že pokud mám klimu puštěno a nebo ne spotřeba se nijak výrazně nemění, což při jízdě na benzín je jinak, tam se spotřeba zvyšuje a přišlo mě, že až o 1 l/100 km. Tak nevím čím to je, že by alkoholem? Spotřeba je měřená vždy dotankováním a tedy ne podle palubního počítače. Dost taky záleží jak kvalitní E85 tankuju.
Vím, že když jsem jel na čistý benzín stejnou trasu a dotankoval jsem nádrž, tak mě vyšla spotřeba něco přes 8,0 l/100 km, ale palubní počítač ukazoval přes 7,0 l/100 km. Pak už jsem to na benzín dotankováním netestoval.
Toď zatím mé zkušenosti.
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 30.08.2011 21:18
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Tak s tou spotřebou 5,3 na Focusu na E85 to nebude tak horký.Palubní počítač prý neukazuje hodnoty měřené průtokem. Palubní počítač ví přesně kolik paliva proteče za časový úsek otevření vstřiku a dle toho vypočítá spotřebu na L/100km. Mě ukazuje palubní počítač na E85 spotřebu 5,6l/100km,ale až budu tankovat a zjistím že je to víc jak 6,5l,tak to řízení na E85 vyhodím a jezdím opět na benzín.
Jarda
Jarda
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 30.08.2011 21:18
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Tak co jsem psal v předešlém příspěvku se potvrdilo. Palubní počítač nezapočítává palivo které s vstřikuje navíc (dle navýšení časů pro vstřiky od Bioadaptéru).
Spotřeba mi po dolití nádrže do plna vyšla 5,6l +42%. Tj. 7,9l/100km E85,jízda s velmi lehkou nohou po okreskách 75-90km/h a dálnice 95km/h.
Závěrem chci říct,že jsem za Bioadaptér doslova vyhodil 2.200kč,jelikož finanční efekt to nemá žádný. Úspora na 100km je asi 7kč což není naprosto žádná motivace oproti nákladům LPG. Pokud by E85 stálo 20kč/1l tak by to význam mělo,ale takto nikoliv.
Spotřeba mi po dolití nádrže do plna vyšla 5,6l +42%. Tj. 7,9l/100km E85,jízda s velmi lehkou nohou po okreskách 75-90km/h a dálnice 95km/h.
Závěrem chci říct,že jsem za Bioadaptér doslova vyhodil 2.200kč,jelikož finanční efekt to nemá žádný. Úspora na 100km je asi 7kč což není naprosto žádná motivace oproti nákladům LPG. Pokud by E85 stálo 20kč/1l tak by to význam mělo,ale takto nikoliv.
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
to jaromir.hendrich - a co si třeba napsat do podpisu ,jakého máš Focusa ?? co to je za Bioadaptér ?? (předpokládám ,že Bioadaptér = ŘJ pro E85 ?? ) . 

-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 30.08.2011 21:18
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Zdravím!
Mám Ford Focus combi 1,6 Duratec 74kw r.v. 2008 ................. Mám Bioadapter 3.0 . Ta navýšená spotřeba +25% bude ale platit paušálně pro všechna zařízení tohoto typu,to je můj závěr. Reklamní triky typu :snížení spotřeby jsou bláboly ..... Motor opravdu táhne pěkně od spodních otáček čímž se potvrzuje zvýšení točivého momentu,možná i tišší projev ale toť vše co se dá považovat za přínos.
Mám Ford Focus combi 1,6 Duratec 74kw r.v. 2008 ................. Mám Bioadapter 3.0 . Ta navýšená spotřeba +25% bude ale platit paušálně pro všechna zařízení tohoto typu,to je můj závěr. Reklamní triky typu :snížení spotřeby jsou bláboly ..... Motor opravdu táhne pěkně od spodních otáček čímž se potvrzuje zvýšení točivého momentu,možná i tišší projev ale toť vše co se dá považovat za přínos.
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
dík za odpověď .
Předpokládám ,že se tyto jednotky dají dolaďovat a tak bych se obrátil na montážní dílnu,aby se na to někdo podíval a doladil parametry E85 a benzínu . Nikdy nikomu se to po montáži na poprvé nepodaří sladit .
Předpokládám ,že se tyto jednotky dají dolaďovat a tak bych se obrátil na montážní dílnu,aby se na to někdo podíval a doladil parametry E85 a benzínu . Nikdy nikomu se to po montáži na poprvé nepodaří sladit .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host