už delší dobu mám problém při startování za studena. Zároveň mi taky vysřelovaly otáčky při dojezdech a řazení, ale tento problém vyřešila výměna podtlakové hadičky. Myslel sem že by to mohlo souviset, ale jak se ukázalo, tak po výměně to zdechá pořád. Je to motor 1,8 16V Zetec a zkrátka když startuju, tak nastartuje v pohodě a jakmile padaj otáčky dolu asi na 700 ot. tak se začne auto třást, svítit kontrolka baterky a zdechne. Když při a po startu držím lehoučce plyn asi 10-20 sekund nebo ho hned po startu párkát vytočím do vyšších otáček, tak už auto drží v klidu volnoběžné otáčky kolem 700. Hledal jsem, ale nic podobnýho sem tu nenašel, tak kdyby náhodou tu už něco takovýho bylo tak se omlouvám jsem asi slepej
Chcípání při studeném startu
- vijaCZEk
- Zkušený

- Příspěvky: 1864
- Registrován: 01.08.2009 22:25
- Bydliště: Šumperk
Chcípání při studeném startu
Zdravím všechny,
už delší dobu mám problém při startování za studena. Zároveň mi taky vysřelovaly otáčky při dojezdech a řazení, ale tento problém vyřešila výměna podtlakové hadičky. Myslel sem že by to mohlo souviset, ale jak se ukázalo, tak po výměně to zdechá pořád. Je to motor 1,8 16V Zetec a zkrátka když startuju, tak nastartuje v pohodě a jakmile padaj otáčky dolu asi na 700 ot. tak se začne auto třást, svítit kontrolka baterky a zdechne. Když při a po startu držím lehoučce plyn asi 10-20 sekund nebo ho hned po startu párkát vytočím do vyšších otáček, tak už auto drží v klidu volnoběžné otáčky kolem 700. Hledal jsem, ale nic podobnýho sem tu nenašel, tak kdyby náhodou tu už něco takovýho bylo tak se omlouvám jsem asi slepej
Někdo nějakej nápad čím by to mohlo být? Jak říkám po tom mírným zahřátí už startuje bez problému, problém je jen při startu po delší době. Díky, Martin
už delší dobu mám problém při startování za studena. Zároveň mi taky vysřelovaly otáčky při dojezdech a řazení, ale tento problém vyřešila výměna podtlakové hadičky. Myslel sem že by to mohlo souviset, ale jak se ukázalo, tak po výměně to zdechá pořád. Je to motor 1,8 16V Zetec a zkrátka když startuju, tak nastartuje v pohodě a jakmile padaj otáčky dolu asi na 700 ot. tak se začne auto třást, svítit kontrolka baterky a zdechne. Když při a po startu držím lehoučce plyn asi 10-20 sekund nebo ho hned po startu párkát vytočím do vyšších otáček, tak už auto drží v klidu volnoběžné otáčky kolem 700. Hledal jsem, ale nic podobnýho sem tu nenašel, tak kdyby náhodou tu už něco takovýho bylo tak se omlouvám jsem asi slepej
- spanel
- Pokročilý

- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Chcípání při studeném startu
Volnoběžný ventil?
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- vijaCZEk
- Zkušený

- Příspěvky: 1864
- Registrován: 01.08.2009 22:25
- Bydliště: Šumperk
Re: Chcípání při studeném startu
Nedávno vyměněn..
a ani bych to do něj neřekl..otáčky sou v klidu, jen motor zhasne když ho trochu nevytočím, ale po půl minutě jízdy už nic nekolísá a je vše OK.
- spanel
- Pokročilý

- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Chcípání při studeném startu
Teplotní čidlo? Vada alternátoru?
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- vijaCZEk
- Zkušený

- Příspěvky: 1864
- Registrován: 01.08.2009 22:25
- Bydliště: Šumperk
Re: Chcípání při studeném startu
Netuším jak mám poznat jestli to je něčím co píšeš..Nemá někdo nějakou vlastní zkušenost s podobným problémem než jen střílení pojmů? Díky 
-
Toncek
- Nováček

- Příspěvky: 120
- Registrován: 21.01.2011 13:48
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Chcípání při studeném startu
Mam ten samý problém,ale zatim jsem to neřešil,ale muže to dělat jak to čidlo tak altik.Čidlo mi před startem ukazuje 31 stupňů(zjistíš přes test na palubovce) a altik mi dobiji na horni hranici myslim 14,9 V,což taky muže zpusobovat po studenem startu,kdy je ta baterka ždimla. 
Focus I sdn 1,8 16v r.v. 2001
- Pastovic
- Zkušený

- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcípání při studeném startu
Taky mi to dělá. Co mi trochu pomáhá je 3x než nastartuju otočit kličkem do 2 polohy a počkat do zhasnutí kontrolek, vypnout a to 3x po sobě a pak start a je to lepší, ale problém to neřeší. Budu kupovat do vánoc novou silnější baterku tak uvidím jak to bude s ní. Ještě mám problém s teplým motorem, že startuje jako kdyby rafička otáček šla od 0 do 1000 a ne od 0 do 1300 a pak hned spadnout na tech 700. Ale taky je to jen někdy. Stejně jak ten start studenyho motoru. Někdy nastartuju jak nic hned na poprvé a někdy mi to zdechne. Čím to je netuším. Problém od začátku co mám auto.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- vijaCZEk
- Zkušený

- Příspěvky: 1864
- Registrován: 01.08.2009 22:25
- Bydliště: Šumperk
Re: Chcípání při studeném startu
Bohužel pro mě mi moc tyhle pojmy neříkaj..nejsem žádnej mechanik
Taky mě napadlo vyměnit baterku, ale zatím se k tomu nějak nemám..Jo a vzpomínám si, že v zimě to nebylo 20 sekund kterých stačilo, ale minimálně 2 minuty konstantně stát na plynu než se to trochu zahřálo, jinak to prostě zase zdechlo..
- Pastovic
- Zkušený

- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcípání při studeném startu
Zkus nepřidávat plyn a nech to zdechnout a nastartuj znovu jestli to bude dělat to stejny. Ja kdyz to nechám zdechnout a pak znovu nastartuju tak je to sto a jedna. Druhej start je úplně ukázkovej bez jakýhokoliv záseku, zádrhu a hned auto může mít vetsí odber...vyhrívání okna, ofuk na okna, svetla.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- vijaCZEk
- Zkušený

- Příspěvky: 1864
- Registrován: 01.08.2009 22:25
- Bydliště: Šumperk
Re: Chcípání při studeném startu
Fakt? tak to jsem asi nezkoušel protože když už mi to zdechlo, tak sem napodruhé už hned valil plyn..V pátek, až budu doma zkusím, Díky za tip
Pak dám vědět, jak to dopadlo
každopádně kdybysmě nějak přišli na to, co to způsobuje tak by to bylo super 
- spanel
- Pokročilý

- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Chcípání při studeném startu
Teplotní čidlo může dávat chybnou informaci řídící jednotce a ta pak vyhodnotí, že je motor teplý a může to způsobovat horší starty, co se týče alternátoru, tak přepětí či podpětí například v kombinaci s vadnou baterií může také komplikovat startování.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- vijaCZEk
- Zkušený

- Příspěvky: 1864
- Registrován: 01.08.2009 22:25
- Bydliště: Šumperk
Re: Chcípání při studeném startu
Můžu se zeptat, jak funguje ten test na palubovce a jak zjistím jestli ta chyba je opravdu v teplotním čidlu? Budu muset do fordu?Toncek píše:Mam ten samý problém,ale zatim jsem to neřešil,ale muže to dělat jak to čidlo tak altik.Čidlo mi před startem ukazuje 31 stupňů(zjistíš přes test na palubovce) a altik mi dobiji na horni hranici myslim 14,9 V,což taky muže zpusobovat po studenem startu,kdy je ta baterka ždimla.
-
Toncek
- Nováček

- Příspěvky: 120
- Registrován: 21.01.2011 13:48
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Chcípání při studeném startu
O tom testu to tady někde najdeš.Když ti bude auto stat celou noc a bude třeba 8 stupňu a tobě to to ukaže třeba 30 tak je tam problem.Potom to dava miň paliva než by mělo a chcipne to.
Focus I sdn 1,8 16v r.v. 2001
- petulak
- Test driver

- Příspěvky: 5659
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Chcípání při studeném startu
Toncek píše:O tom testu to tady někde najdeš.Když ti bude auto stat celou noc a bude třeba 8 stupňu a tobě to to ukaže třeba 30 tak je tam problem.Potom to dava miň paliva než by mělo a chcipne to.
A,co na to MAF??? Na ty tvoje stupně!!!!
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Pastovic
- Zkušený

- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcípání při studeném startu
Taky sem zkoušel ten test a venku 18°C a palubak ukázal 23°C. Napětí v el síti mám 14.4. MAR ukázal 73. A nastartoval sem na první drc bez kuckání a pridání plynu. Prostě je to tak nepravidelnej jev že faaakt nevim cim by to mohlo byt.
edit: Tak sem to zkoušel na ohřátém motoru no a napětí mám se zapnutyma světlama 13.4. Není to moc málo?
edit: Tak sem to zkoušel na ohřátém motoru no a napětí mám se zapnutyma světlama 13.4. Není to moc málo?
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

