spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
- IluminatorCZ
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 17.09.2011 19:23
- Bydliště: Plzeň
spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat jakou zkušenost mají majitelé FF1 s obsahem 1,8 16v ? Mě se zatím nepodařilo při běžném provozu (cca 50% město-50% mimo město ) dostat pod 8l/100km. Je to běžná spotřeba, nebo je něco špatně? A ještě jeden dotaz. Při jízdě s vyřazenou rychlostí (např. dojezd ke křižovatce) se drží otáčky volnoběhu nad 1000-1500 až po snížení rychlosti na min ,nebo po úplném zastavení spadnou na nějakých 700. To je normální ?
Chtěl bych se zeptat jakou zkušenost mají majitelé FF1 s obsahem 1,8 16v ? Mě se zatím nepodařilo při běžném provozu (cca 50% město-50% mimo město ) dostat pod 8l/100km. Je to běžná spotřeba, nebo je něco špatně? A ještě jeden dotaz. Při jízdě s vyřazenou rychlostí (např. dojezd ke křižovatce) se drží otáčky volnoběhu nad 1000-1500 až po snížení rychlosti na min ,nebo po úplném zastavení spadnou na nějakých 700. To je normální ?
Ford FOCUS 1,8 GHIA ,85 kW, 1999.
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 12.03.2010 17:59
- Bydliště: Zlín
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
Mám kombíka ve se stejným motorem .Najeto 180 tisic .Jezdím většinou sám s trochu naloženým autem město/okresky 50/50 .Spotřeba se drží od 7 do 7,3 L .Delší trasy (dálnice ) 6.6 - 7L .
Ale předchozího focusa ( nebožtík ,úplně stejné auto ) jsem neudržel pod 8 litrů také.Je fakt že motor byl výrazně živější ale jinak standartní auto nevím v čem byl rozdíl ...Možná byl víc vyběhaný tenhle pěkně tahá už při 2000 otáčkách.Ale ten nebožtík focus jak přeskočíl 4500 otáček tak to byl oheň
Ale předchozího focusa ( nebožtík ,úplně stejné auto ) jsem neudržel pod 8 litrů také.Je fakt že motor byl výrazně živější ale jinak standartní auto nevím v čem byl rozdíl ...Možná byl víc vyběhaný tenhle pěkně tahá už při 2000 otáčkách.Ale ten nebožtík focus jak přeskočíl 4500 otáček tak to byl oheň

Ford Focus Combi 1999 ,Zetec 1.8i 16V .
předtím Ford Focus Combi 1999,Zetec 1.8i 16V zničen zákeřnou Octavii
donedávna dárce použitelných dilů
předtím Ford Focus Combi 1999,Zetec 1.8i 16V zničen zákeřnou Octavii

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
Mam 1.8 16V sedan, ako ty podla obrazka. Kombi a hatchback maju inak nastavenu riadiacu jednotku podla mna.
Spotreba 9-10l/100km v meste. Da sa dostat aj pod 9. Ked sa trosku odtrhnem, tak aj 15-16 to zozere
Po dialnici odporucam jazdit 110km/h. Vtedy sa drzia otacky na normalnej hodnote, zere to pod 7 litrov, nehuci to. Vybehnes na 130km/h, spotreba ide aj o liter hore. A "usetreny" cas stratis na prvom semafore po zjazde z dialnice do mesta
K tvojej spotrebe: je to normalne s tymto motorom. Je to starsi benzin, velky objem. Trosku si to zapyta. Ale vie pekne potiahnut. Po meste po rovinke sa da tahat na 1800-1900ot/min na 4. rychlostnom stupni, vtedy nezere skoro nic. Pripadne prekrocit rychlostny limit a dat tam patku
Ked chces zrychlit, nemusis podradovat. Pekne to potiahne aj spod 2000 otacok. Takisto pri predbiehani v 90-100km/h netreba vidiet do protismeru na kilometer. V skratke: za 1.4/1.6 by som ho nemenil
Aj kvoli spolahlivosti. A este jedna rada: do krizovatky dojazduj s vyradenou rychlostou, nebrzdi motorom. Vtedy zere menej.
Otacky: preberalo sa to tu uz niekolkokrat: je to normalne. A ak ti to robi, tak je to znamka toho, ze NEmas nieco posrane
On ako keby cakal, ze tam hodis rychlost. Aby potom asi nebol pri pustani spojky zbytocne tahany motor z nizkych otacok. Neviem.
Este jedna otazka: Pri vyssich rychlostiach na dialnici ti trasie volant? Po stlaceni spojky v momente prestane?
Spotreba 9-10l/100km v meste. Da sa dostat aj pod 9. Ked sa trosku odtrhnem, tak aj 15-16 to zozere

Po dialnici odporucam jazdit 110km/h. Vtedy sa drzia otacky na normalnej hodnote, zere to pod 7 litrov, nehuci to. Vybehnes na 130km/h, spotreba ide aj o liter hore. A "usetreny" cas stratis na prvom semafore po zjazde z dialnice do mesta

K tvojej spotrebe: je to normalne s tymto motorom. Je to starsi benzin, velky objem. Trosku si to zapyta. Ale vie pekne potiahnut. Po meste po rovinke sa da tahat na 1800-1900ot/min na 4. rychlostnom stupni, vtedy nezere skoro nic. Pripadne prekrocit rychlostny limit a dat tam patku


Otacky: preberalo sa to tu uz niekolkokrat: je to normalne. A ak ti to robi, tak je to znamka toho, ze NEmas nieco posrane

Este jedna otazka: Pri vyssich rychlostiach na dialnici ti trasie volant? Po stlaceni spojky v momente prestane?
- Scooby
- Junior
- Příspěvky: 463
- Registrován: 05.10.2009 22:19
- Bydliště: Praha
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
S 1.8 bych za 8l/100km byl stastnej jak blecha
prijde mi to normalni..

-

"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+

"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+
- IluminatorCZ
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 17.09.2011 19:23
- Bydliště: Plzeň
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
Díky všem za odpovědi. Trochu mě to uklidnilo, ikdyž jsem před focusem měl VW passat B3 1988 s obsahem taky 1,8 a jezdil jsem s ním do 7l/100km. Tak jsem byl překvapený že novější auto žere víc.
Ford FOCUS 1,8 GHIA ,85 kW, 1999.
- IluminatorCZ
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 17.09.2011 19:23
- Bydliště: Plzeň
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
Mám ho zhruba 14 dnů a na dálnici jsem se ještě nedostal, takže s tím zkušenost nemám.stano. píše:Este jedna otazka: Pri vyssich rychlostiach na dialnici ti trasie volant? Po stlaceni spojky v momente prestane?
Ford FOCUS 1,8 GHIA ,85 kW, 1999.
- Scooby
- Junior
- Příspěvky: 463
- Registrován: 05.10.2009 22:19
- Bydliště: Praha
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
Tobe se klepe pri 130 volant?Stano
-

"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+

"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
Uz nie 
Co som cital, tak vsetci strasili, ze treba vymenit polosi. Nastastie som zistil, ze to nie je pravda
Trosku drahe by to bolo. I ked som s tym vedomim auto kupoval.
Takze postup bol takyto:
Hned isli nove zvisle capy. Pravy bol vymlateny tak, ze koleso malo po zdvihnuti auta citelnu volu (chytit do ruky a pomykat) a na jamach to buchalo.
Nieco to pomohlo, ale stale od 110-120km/h to triaslo pod zaberom a cez 140km/h som myslel, ze sa mi rozpadne auto
Takze som sa pripravil financne a psychicky na vymenu pravej (dlhsej) polosi. Donesiem do servisu a servisak, ze este to nebudeme menit, skusime do tych klbov (teda hlavne vnutorneho) natlacit vazelinu. Ono to spod manziet vyteka, je to suche a potom to trasie. Predsalen, samotna polos stoji okolo 300€ - neratam polske smejdy, plus robota. Sice auto si opravujem a spravujem doma sam, no polos radsej do servisu
Ujo natlacil vazelinu, isiel som prebehnut na dialnicu a nestacil sa divit. Triaslo az od 140km/h a to asi tretinu z toho povodneho. Ale stale len pod zaberom motora. Cely stastny som zaplatil pri pokladni 6€, ujovi dal 5€ do vacku a isiel domov. Ved este nieco to vydrzi, po dialnici auto nemalo v plane chodit. A ked aj, tak do 110km/h kvoli spotrebe. Dalsie prekvapenie prislo ale potom. O 2 tyzdne som menil kolesa. Gumy boli pomaly slicky, takze pytalo nove. Hned som menil aj sirku a priemer. Boli tam valce, 205 R16 obute asi az na 7.5J (boli do Acka), FoFo dostal pohodlnejsie 195 R15. Necitit kazdu nerovnost; takisto to nie je taka zataz pre napravy. A cuduj sa svete, uz to netrasie.
Tie polosi mi boli jasne - po namazani klbov prestali. Len som dumal, preco to triaslo pod zaberom pred vymenou kolies a po vymene nie. Co ma napadlo ako vysvetlenie bolo, ze gumy mali uz svoje najazdene a vnutorny vyplet uz bol poskodeny. Pri zabere sa deformuje pneumatika, behun oproti patka rafiku sa skruca. A vo vyssich rychlostiach, ked sa motor snazi "pretlacit" auto cez odpor vzduchu, sa do pneumatik viac oprie. A samozrejme maju viac otacok. Cim sa viac prejavuju ich chyby a mozu sa deformovat aj odstredivou silou. Preto stare triasli. Len doplnim, ze nove a stare boli pred testovanim skontrolovane a vyvazene. Rafiky nie su krive.
Ja som vysmiaty. Nemenil by som ho za nic.
Len zhrniem, co som na nom spravil od kupy:
Vymena kolies: 205 R16 -> 195 R15
Namastenie klbov polosi
Vymena zvislych capov
Premastenie vsetkych gum na napravach, hlavne zadnej. Streknute silikonovych ochrannym olejom, pre gumy. Uz to nevrzga na jamach
Vylestenie Prednych svetiel pastou na lestenie kovov Silichrom - uz nie su nechutne zvetrane zlte
Montaz parkovacich senzorov (22€ + 3 hodiny roboty)
Montaz homologizovanych LED svetiel (40€ + 2 hodiny roboty)
Vymena hadice odvetrania klukovky (ta poskrucana z odlucovaca oleja do sania)
Opravenie spodku auta a lemov od hrdzi - vycistenie, oskrabanie, odstranenie hrdzi a streknutie podbehov, spodnej casti vnutornej strany dveri a spodnej prednej casti zadnych lemov blatnika (za zadnym spodnym rohom zadnych dveri)
Vymena zemniaceho kablu v husom krku na veku kufra
LEDky do parkovaciek - teple biele, ziadne modre ako sedlak
Vycisteny potenciometer skrtiacej klapky, skontrolovanie na osciloskope a vycistenie skrtiacej klapky, namazanie lanka
Nova brzdova ziarovka a ziarovka osvetlenia interieru
Vycistenie kontaktov autobaterky a oprava bodu uzemnenia autobaterie na karoseriu - uz to oxidovalo - takze oskrabat, vycistit, namontovat a streknut ochrannym sprejom. dal som rovno nove kable, 16mm2 autohifi bezkyslikata med. napatie v sieti drzi ako pribite.
Skontrolovanie oleja, sviecok, ventilatorov, filtrov, atd.
Skoro vsetko (vratanie striekania a lakovania) som si robil sam. Takze to vyslo na par supov a par dni stravenych pri aute. Dufam, ze bude dlho sluzit bez poruchy. Ako doteraz. Nedam ho za nic

Co som cital, tak vsetci strasili, ze treba vymenit polosi. Nastastie som zistil, ze to nie je pravda

Takze postup bol takyto:
Hned isli nove zvisle capy. Pravy bol vymlateny tak, ze koleso malo po zdvihnuti auta citelnu volu (chytit do ruky a pomykat) a na jamach to buchalo.
Nieco to pomohlo, ale stale od 110-120km/h to triaslo pod zaberom a cez 140km/h som myslel, ze sa mi rozpadne auto


Tie polosi mi boli jasne - po namazani klbov prestali. Len som dumal, preco to triaslo pod zaberom pred vymenou kolies a po vymene nie. Co ma napadlo ako vysvetlenie bolo, ze gumy mali uz svoje najazdene a vnutorny vyplet uz bol poskodeny. Pri zabere sa deformuje pneumatika, behun oproti patka rafiku sa skruca. A vo vyssich rychlostiach, ked sa motor snazi "pretlacit" auto cez odpor vzduchu, sa do pneumatik viac oprie. A samozrejme maju viac otacok. Cim sa viac prejavuju ich chyby a mozu sa deformovat aj odstredivou silou. Preto stare triasli. Len doplnim, ze nove a stare boli pred testovanim skontrolovane a vyvazene. Rafiky nie su krive.
Ja som vysmiaty. Nemenil by som ho za nic.
Len zhrniem, co som na nom spravil od kupy:
Vymena kolies: 205 R16 -> 195 R15
Namastenie klbov polosi
Vymena zvislych capov
Premastenie vsetkych gum na napravach, hlavne zadnej. Streknute silikonovych ochrannym olejom, pre gumy. Uz to nevrzga na jamach

Vylestenie Prednych svetiel pastou na lestenie kovov Silichrom - uz nie su nechutne zvetrane zlte
Montaz parkovacich senzorov (22€ + 3 hodiny roboty)
Montaz homologizovanych LED svetiel (40€ + 2 hodiny roboty)
Vymena hadice odvetrania klukovky (ta poskrucana z odlucovaca oleja do sania)
Opravenie spodku auta a lemov od hrdzi - vycistenie, oskrabanie, odstranenie hrdzi a streknutie podbehov, spodnej casti vnutornej strany dveri a spodnej prednej casti zadnych lemov blatnika (za zadnym spodnym rohom zadnych dveri)
Vymena zemniaceho kablu v husom krku na veku kufra
LEDky do parkovaciek - teple biele, ziadne modre ako sedlak

Vycisteny potenciometer skrtiacej klapky, skontrolovanie na osciloskope a vycistenie skrtiacej klapky, namazanie lanka
Nova brzdova ziarovka a ziarovka osvetlenia interieru
Vycistenie kontaktov autobaterky a oprava bodu uzemnenia autobaterie na karoseriu - uz to oxidovalo - takze oskrabat, vycistit, namontovat a streknut ochrannym sprejom. dal som rovno nove kable, 16mm2 autohifi bezkyslikata med. napatie v sieti drzi ako pribite.
Skontrolovanie oleja, sviecok, ventilatorov, filtrov, atd.
Skoro vsetko (vratanie striekania a lakovania) som si robil sam. Takze to vyslo na par supov a par dni stravenych pri aute. Dufam, ze bude dlho sluzit bez poruchy. Ako doteraz. Nedam ho za nic

- tmx
- Nováček
- Příspěvky: 134
- Registrován: 29.08.2011 14:33
- Bydliště: Bohnice
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
No jako já s tím autem zatím jezdím jen opravdové couračky, do 5 km a semafor tak každých 500 metrů, takto to bere tak 12...
De facto spoléhám na to, že 300 km trasy Praha-Holešov budou s 1.8 výrazně pohodlnější a bezpečnější než s 1.6.

Ex: Ford Focus Combi 1.8 85kW, 2002, modrá Metropolis
Nyní: Hyundai i30 HB 1.6 MPI 88kW, 2014
Nyní: Hyundai i30 HB 1.6 MPI 88kW, 2014
- Scooby
- Junior
- Příspěvky: 463
- Registrován: 05.10.2009 22:19
- Bydliště: Praha
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
Muzu se zeptat proc bezpecnejsi?
-

"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+

"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
Kvoli rychlejsiemu predbehnutiu. A niekedy, ked sa potrebujes vyhnut zrazke, nie je zachrana brzdit, ale pridat.
- tmx
- Nováček
- Příspěvky: 134
- Registrován: 29.08.2011 14:33
- Bydliště: Bohnice
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
Ano, tak jsem to myslel, ona ta 1.6 se zapnutou klimou mi nepřišla zrovna pružná. A zažil jsem už takové věci, jako že ve stoupání vybočil kamion ze stoupacího pruhu těsně přede mě a začal předjíždět před ním jedoucí, se stokoňovou 1.6 ve 140 km/h nebyla už výkonová rezerva, abych se mohl nacpat do dost plného levého pruhu a trochu zrychlit, takže jsem to musel zadupnout a věřte, ze 140 na 70 to brzdí sakra dlouho a co teprv ti za mnou, než jim došlo, že naplno brzdím...
Ex: Ford Focus Combi 1.8 85kW, 2002, modrá Metropolis
Nyní: Hyundai i30 HB 1.6 MPI 88kW, 2014
Nyní: Hyundai i30 HB 1.6 MPI 88kW, 2014
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
1.8 mám+kombík. Spotřeba kolem 8l je kombinace, pokud jedu pilu, tak 13-17l každých 100km zmizí 

- Scooby
- Junior
- Příspěvky: 463
- Registrován: 05.10.2009 22:19
- Bydliště: Praha
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
Tak presne tohle jsem zazil v sobotu, ale kalkulujes ze s klimou..je pravda ze s klimou se to musi na dalnici vic vytacet a podrazovat na 4, ale zase tak spatne si nemyslim ze ta 1.6 jede..stano. píše:Kvoli rychlejsiemu predbehnutiu. A niekedy, ked sa potrebujes vyhnut zrazke, nie je zachrana brzdit, ale pridat.
Jako jestli vam to nekomu zere 13-17l/100km tak to je takovej malej tank

-

"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+

"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999
tmx:
Bol dost rozdiel cez 100km/h rozbiehat 1.6 a 1.8. Ono do tych 70km/h je dost svizna aj Fabia 1.2 HTP
A samozrejme, ked zapnes klimu, z vykonu to pekne cucne.
Scooby: Zozere. Ale ta jazda tomu zodpoveda
Bol dost rozdiel cez 100km/h rozbiehat 1.6 a 1.8. Ono do tych 70km/h je dost svizna aj Fabia 1.2 HTP

Scooby: Zozere. Ale ta jazda tomu zodpoveda

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti