2 PítrsPraha:
Do Forda pro jistotu zavolej, ale mel bys tam mit klasickej vyhrivanej termostat integrovanej v plastovem domecku, jak ti to bude jiste ve Fordu podano. Kvuli tomu, ze to je takovyto celek a neni to jen kus zeleza, jako maji naftaky, tak je tento extremne drahy. Sveho casu byl u Forda za necele 3tis. Kc. Kdyz si k tomu pripoctes praci, jakoze ve Fordu nejspis podle prirucky sundavaji sani z motoru (coz neni zrovna na chvilinku), tak se pak muzes dostat i na silenou sumu 6tis Kc, jak uz nekdo vyse psal. To je samozrejme nesmysl za to davat, takze kup klasiku Verneta, napr. zde:
http://www.mdily.cz/calorstat-vernet-69 ... 9-98j.html
a vymen si to sam nebo to nech udelat nekoho sikovnyho. Nic extra na to potreba neni, jen gola a kleste a takovy to normalni naradi (a trochu trpelivosti). Jde to bez sundavani sani a samozrejme se musi odpustit aspon trochu vody do nejake nadoby, pokud ji teda nechces celou vymenit, coz neni nutne, pokud uz tam 10 let nehnije, coz u tveho rocniku auta asi jeste ne. Samosebou i chladici kapalina ma interval vymeny, zalezi na jejim typu, kdyz prohledas fora, jiste najdes. Nebo ti ji zmeri v servisu za par kacek, jestli nemrzne uz pri vyssich teplotach nez by mela.
Uvidis po vymene ten rozdil, z ofukovacu pujde pri max. topeni konecne horky vzduch, auto ti bude poradne topit, trochu pujde dolu spotreba, protoze nebudes palenim sveho benzinu ohrivat chladicem okolni vzduch a motor si bude spokojene vrnet, protoze mu nebude po kazdem zastaveni na semaforu zima. A uz nikdy neuvidis padat rucicku, bude na prostredku jak prilepena
Jooo a pokud chces mit fakt jistotu, tak ten nove koupenej termostat povar v hrnci s vodou, jestli fakt otevira, bude otevirat az kdyz to bude bublat, tak trpelivost. Pac je s montazi drbacka, tak abys tam nenasrouboval nejakej smejd.
A dej pak vedet, jak se povedlo, at maji ostatni inspiraci
