Výkon topení, zahřátí motoru

Moderátor:phofy
Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od ballu » 30.11.2011 11:22

Brehowicz zeptej se Tiráka, jak dlouho zahřívá motor tahače po noci než vyjede a to má i třeba dvě turba. Méně jak půl hodiny to určitě nebude. :wink: A nájezdy bez oprav 1 mil. km jen s výměnou oleje a filtru. :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od Yeshterr » 30.11.2011 12:09

ballu píše:Napíši to všeobecně bez pouštění topení, start jako v létě:
Když nastartuji a vyjedu, tak po pár stech metrech mě teploměr ukazuje 90C to je čidlo na hlavě, ale zbytek motoru má jen 40C, protože jízdou a zátěží se neohřívá stejnoměrně. Když motor vypnu a sečtu /90+40/:2 , tak při vyrovnání teplot na motoru klesne teploměr na 65C, mínus nějaké stupně dolů samotným ochlazováním celého motoru.:
A to jsi tomu ještě dost přidal, protože vody v bloku, chladiči a potrubí je daleko víc než v hlavě, tudíž se možná s odřenejma ušima dostaneš na 50°C...
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od ballu » 30.11.2011 12:48

No, v bloku voda je, tam to chladí součastně s olejem, voda se ohřívá a jde nejprve v krátkém okruhu na výměník topení. Termostat až po zahřátí to pustí do chladiče, ale to ještě nemusí být celý motor prohřátý.
To jen pro doplnění a upřesnění. Ty teploty jsem dal od oka jen pro představu, protože dle venkovní teploty bude realita někde jinde i daleko krutější. :(

Oprava , díky za upozornění samozřejmě že kolem válců voda je. Dělám deset věcí najednou, tak jsem se tady totálně upsal až se za to stydím. :wallbash: :wallbash: :dih:
Naposledy upravil(a) ballu dne 30.11.2011 13:10, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od Yeshterr » 30.11.2011 12:52

Počkej, u nafty vložky válců obtéká jen olej? :shocked:
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od ballu » 30.11.2011 13:03

Je, pardon, já měl na mysli tu ochlazovanou vanu s olejem :dih:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od Yeshterr » 30.11.2011 13:08

Já bych se ale nedivil ničemu, kámoš má šestikilo Banďoura a chlazení taky olejem, tam jsou navíc snad ještě trysky, který foukaj olejovou emulzi zespodu na písty. Systémů bude v dnešní době mrak...
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od ballu » 30.11.2011 13:21

:mrgreen: však ten ostřik pístů olejem máme taky. :mrgreen:
Syn mě dal na přečtení část rozpracované bakalářské, ohledně kompresorů /tam jen ten olej je :o /, tak jsem četl tam i zde a tak jsem se do toho pěkně zamotal, jako študent. :palec_dolu:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od Yeshterr » 30.11.2011 13:28

Tak se do toho moc nezamotej, ať pak synátora nezjezdíš, že mu tam chybí smajlíky :lol:
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od Nepér » 30.11.2011 14:41

Ještě, že tam nemáme teploměr oleje :roll: bez výměníku se při krátké jízdě neohřeje třeba ani na 70°C. Naopak na dálnici atakuje 120°C.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od ballu » 30.11.2011 14:59

Uhodil jsi hřebíček na hlavičku. Já osobně bych byl rád, kdyby součástí palubky byl i budík teploty oleje. Tento údaj je dle mého důležitější než teplota chladící kapaliny, která je orientační ,otevíráním a zavíráním termostatu kolísá, ale náš necitlivý teploměr to neregistruje. Z jednoho prostého důvodu, když je málo chladící kapaliny nebo vyteče a motor se přehřívá, tak dokud se nevypálí olej, tak se motor nezadře. Zvýšená teplota oleje do červeného dává impulz, že s chlazením není něco v pořádku. :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od Nepér » 30.11.2011 16:00

Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od jimm » 30.11.2011 17:35

to už i favorit měl kontrolku teploty oleje :mrgreen: :palec_nahoru:
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od Yeshterr » 30.11.2011 21:01

Hele pokud jsem si dobře všimnul, tak do ST220ky se teploměr a tlakoměr oleje nedával ale v ST170ce bylo obojí, že?
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od Brehowicz » 30.11.2011 21:09

Chlapi u té ST220 bych to bral,ale uvědomte si pro koho je tato třída primárně určena a věřím tomu že těm lidem co tyhle auta kupujou nová je toto naprosto jedno.

Uživatelský avatar
kozlow
.
.
Příspěvky: 7034
Registrován: 20.06.2010 13:11
Bydliště: www.st-rs.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Příspěvek od kozlow » 30.11.2011 21:10

Yeshterre, ano, je tam obé

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host