Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Odpovědět
Casablanca
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 16.10.2011 10:47

Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od Casablanca » 16.10.2011 11:01

Ahoj, mám problém s přehříváním. Ukazatel teploty mi např. na dálnici, když jedu cca 130km/h, rychle vystoupá až k červenému poli, myslím, že je to obvykle do mírného kopce. Nicméně stačí pustit topení na plný výkon a (bez přehánění) za 5 vteřin ručička klesne zase na prostředek stupnice ukazatele teploty. Díval jsem se i bezprostředně poté pod kapotu a na pohled jsem si žádných znaků přehřátí nevšiml, chladící kapalinu mám na max., nic nekouřilo... Fakt nevím co si o tom myslet, už se mi to za poslední týden stalo 5x. Napadá vás něco..? Díky za případné rady. :nixw:

WGeorge
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 31.07.2011 22:35
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od WGeorge » 16.10.2011 11:49

Ahoj

nejprve bych doporučoval přečíst tohle téma http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=285 pokud máš před FL, tak bypass může být tvoje řešení. Pokud máš po FL (r.v.2003 bude asi po FL) tak jako první změř hustotu kapaliny, dolej ji na max a zkus to odvzdušnit.

Osobně se mi to co popisuješ stalo také hned po montáži LPG. Teplota vždy vyskočila těsně pod červené pole a pak zase téměř skokem skočila z5. Dolil jsem vodu, protočil s otevřenou expanzkou a promačkal hadice. Zatím to vypadá dobře, ale pořádně to otestuju až příští víkend.
FoFo I combi po FL r.v. 11/2003 1.6 16V - LPG AC Stag 4 Plus

Casablanca
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 16.10.2011 10:47

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od Casablanca » 16.10.2011 13:26

Je již po FL, každopádně je to zajímavá shoda, protože jej mám také po montáži LPG, nicméně k té došlo již v srpnu. Takže jsem si toho buď všiml až teď, nebo to prostě začalo zlobit až teď. Spíš ale myslím, že druhá varianta je pravděpodobnější, tedy že to začalo blbnout nyní. Uvidím co zmůžu. Jinak dík.

WGeorge
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 31.07.2011 22:35
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od WGeorge » 16.10.2011 13:48

No možná na to opravdu to LPG bude mít vliv, protože hodně lidí z té diskuze co jsem dával link, tak LPG má. Asi hold LPG nějakým způsobem rozhodí vyváženost chlazení. I když zase někdo psal, že mu to dělalo i po tom, co okruh lpg odpojil, takže nevím.
FoFo I combi po FL r.v. 11/2003 1.6 16V - LPG AC Stag 4 Plus

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od matys » 19.10.2011 16:37

Zdravím pánové..............zkuste si po zahřátí sáhnout na chladič a hadici (teplý podle hodnoty teploměru) z něj (na straně před řidičem), jestli přes něj protéká chl.kapalina .

Casablanca...........tím , že otevřeš topení a pustíš naplno větrák , přidáš vlastně jakoby chladič v malém chl.okruhu a pokud je chladič (hlavní) méně teplý než hodnota udávaná teploměrem , vypadalo by to na nedostatečnost otevírání termostatu .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Casablanca
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 16.10.2011 10:47

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od Casablanca » 31.12.2011 12:17

Tak po všelijakých hokusech-pokusech mohu konstatovat, že se motor nepřehřívá, nýbrž blbne ručička ukazatele teploty, tedy chyba budíku. Teď nevím zda to řešit výměnou, nebo zda se to dá přeci jen nějak opravit..?

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2230
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od Stehnak » 06.05.2013 20:39

Cau vespolek.
Mam podobny problem a nevim kde zacit, teda uz sem vlastne zacal (vymenou termostatu v origo servisu) a ted nevim jak pokracovat.
- 2 roky zpatky jsem si nechal namichat nemrzku na -40, od te doby jsem ani v létě s totalne plnym autem (stehovani do No) nemel problem. Ani v Nemecku pri cca +20°C a dlouhodobe rychlosti kolem 170 a o5 plny auto haraburdi. Rucicka teploty motoru byla vzdy kolmo vzhuru a ani se nehla. Malokdy jsem taky registroval bezici ventilatory (samo kdyz nebyla pustena klima). Kdyz sem rano startoval a nebylo zrovna teplo, tak po otoceni klicku se rucicka teploty ani nepohla... zacala se hybat az s pribejvajicima ujetejma metrama.

- mel jsem dlouhodobejsi problem s mrazovkama - prolinala me prez ne nemrzka ke svickam tudis i k cidlu teploty motoru

Az ted z niceho nic (chladici voda nemenena; jen jsem dolil pred cestou do CR 0,3 dl oleje bo byl temer na min) nastal problem. Nastal teda jeste pred pretesnenim tech mrazovek, ale i ted po pretesneni pretrvava: I pri prazdnym aute a teplote blizke 0°C se rucicka nebezpecne blizi do cerveneho. Toto se deje pri jizde do delsich kopcu, nebo i po rovine dalnicni rychlosti. Nikdy jsem to teda nenechal dojit az do cerveneho, vzdy sem uvolnil pedal planu na par vterin a rucicka se vzdy skokove vratila do kolme polohy.
- toto teda zacalo pred pretesneni tech mrazovek
- termostat je vymenen (typ 82)
- ted pred nastartovanim i pri 0°C se rucicka tepoty o cca 1 mm pohne
- kdyz to leze do cerveneho, tak pusteni topeni naplno nepomohlo, akorat se trochu oddalilo dosazeni cervene hranice
- ventalatory ted jedou o 106, no sahal jsem na hadice vedouci k i z chladiče a hadice vlažný, určite ne vic jak 50°C bo me to nepopalilo
- mam pocit ze pomuze podrazeni z 5 na 4 pripadne i 3 (ne ale vzdy)
- vzdy pomuze sundani nohy z pedalu plynu a teplota pak behem par vterin spadne do normalu

Nemate poneti na co tyto priznaky ukazuji? Muzeme neco z tohoto rovnou vyloucit:
- pumpa
- čidlo teploty motoru
- víčko nádobky na chladici kapalinu
- zavzdusneny system
- ucpany vyfuk
- bypass (namontovanej ho nemam)

Diky za jakoukoli radu jak nejlevneji prijit na to cim to je.
p.s.: kontrolka motoru se nikdy nerozsvitila, takze na Diag asi nic nebude
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13467
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od stano. » 06.05.2013 22:22

Zacal by som cidlom teploty a vodnou pumpou. Ked ti to tak skace, tak asi ta pumpa (?)

Uživatelský avatar
micinka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 29.05.2010 23:21

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od micinka » 07.05.2013 08:25

zkontroluj konektory u chladiče, co vedou k sahaře (a zřejmě k čidlům teploty) jestli jsou zacvaklé
Ford Focus Combi 1,8i rv.1998

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13399
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od miki21 » 07.05.2013 08:53

Pokud se čidlo teploty koupalo v ch. kapalině, tak předpokládám, že po opravě bylo demontováno a náležitě očištěny kontakty a konektor. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2230
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od Stehnak » 07.05.2013 11:05

micinka píše:zkontroluj konektory u chladiče, co vedou k sahaře (a zřejmě k čidlům teploty) jestli jsou zacvaklé
konektory "konektorujou" kdyz se vetraky tocej a rafika na teplomeru se hybe.
miki21 píše:Pokud se čidlo teploty koupalo v ch. kapalině, tak předpokládám, že po opravě bylo demontováno a náležitě očištěny kontakty a konektor. :wink:
Urcite nebylo, bo se vsude pise (http://ford.workshop-manuals.com/Focus_ ... php?id=675) ze jakmile se cidlo demontuje, musi se dat nove a ja ho na fakture nemam psany. Nicmene jsem kabel k cidlu odpojil a zkouknul kontakty, no ale je pravda ze v jedne casti jsou zapusteny do konektoru, takze 100 % kontrola to nebyla.
+ jsem jeste nasel toto: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 38#p259238
Zkusim jeste promerit odpor kterej to dava, tusim pri 20°C by to melo byt kolem 13 kOhm, nekde to tu psal tusim Pelen ale uz to nemuzu najit.

Zatim diky za postrehy.

Posledni otazka: opravdu je cidlo da povolit "pres" konektor 19kou ořechem?
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13399
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od miki21 » 07.05.2013 17:20

Normálním ořechem ne.Ten konektor je dlouhý a ořech nedosáhne na ten šestihran. Jde to trubkovým klíčem, právě jsem to byl zkusit. :mrgreen:
Jen nechápu, proč by se po demontáži mělo dávat nové čidlo, ale někdo znalý jistě doplní (foki?).
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2230
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od Stehnak » 07.05.2013 21:25

OK, diky za cenné info :!: :palec_nahoru:
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Abrc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 185
Registrován: 23.12.2011 17:35
Bydliště: Prostĕjov

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od Abrc » 08.05.2013 20:33

úplně přesně stejný jsem to měl já,vyšší rychlost a kopec k tomu,rucicka teploty letela nahoru,po jen stacilo mirnem ubrani plynu skocila z5.Pricina?Spatny lozisko na pumpe,stacilo jen zahoupat remenem a hned bylo videt jak skace.(jen tak mimochodem to lozisko si i parkrat hvizdlo.pokud to nepozorujes taky)
byl : FF 1,6i 16v r.v 2000
je : FF2 1,8tdci r.v 2008

Uživatelský avatar
Hrasek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 18.08.2009 21:17

Re: Přehřívání motoru (Ford Focus r.v. 2003, 1,6, 74kW)

Příspěvek od Hrasek » 16.11.2013 17:39

Zdravim tenhle problem uz jsem taky resil na nejakym vlakne. Problem mam stejny jak uz tu bylo popsany (dalnice, kopec, rucicka v cervenym,LPG, atd) dneska jsem vymenil termostat a nic. Ale co tu ctu tak je divny ze to vsem zacalo delat po montazi LPG. Zkusim jeste cidlo a pak pumpu, na finale bych udelal ten bypas :(

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti