Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 06.01.2012 11:41

Jasny, nebral jsem si to osobne, ale bez vysvetleni to takto nikdo nepochopi :wink:

Hlavne ted bude zajimave, co liborM s novym turbem. Podle me asi po prvnim neuspechu s repasem mel jit do generalni opravy tj. asi cely pajsl turba a nechat jen skrin nebo koupit rovnou nove. Ale to nemohl vedet, po bitve kazdy general.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

PeS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 836
Registrován: 01.08.2008 20:07

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od PeS » 06.01.2012 14:37

LiborM píše: Dnes jsem zase všechno vytáhl ven,abych přeměřil mazací tlak. Okamžitě po nastartování na volnoběh to ukázalo 3bary a po zvýšení otáček to ukázalo 5barů, což je dobré, dnes jsem byl i ve Fordu a tam mi to potvrdili podle technických dat. Tím se mi prokazatelně vyvrátila chyba v mazání. Sundal jsem i plastové sání, které musím vyčistit,jelikož je opravdu hodně zanesené,ale to mi bohužel neřeší problem s turbem. V Turbocaru mě pořád tvrdí ,že ikdyž tam dám nové turbo,že to znovu zadřu a že je problem v mazání, což už vím, že není. Každý mechanik potvrdí,že tlak 3-5barů je naprosto dostatečný.
Jenže to ložisko se tím olejem nejen maže ale taky chladí. Takže nejen tlak ale i kolik oleje to dává - musí ho být dost aby se to chladilo. Když to budeš mít nějak přiucpané, tak tlak na uzavřený trubce dostaneš, ale nemusí skrz to protéct dost oleje.

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 06.01.2012 16:24

Vita_K: V prvním repasu se dělal uplnej komplet včetně lopatek, až potom se dělalo jen vždcky ložisko.

PeS: Tlak oleje i zároven množství, zkus si pod tlakem 5barů pustit nějakou kapalinu do nějaké nádoby,uvidíš jaká proudnice to bude. Měl jsem novou trubku a vše několikrát vyčištěné,nemohlo být něco zacpané, navíc zkouška průtoku turba ukázala víc než dobré hodnoty, za minutu proteklo 0,75L oleje, minimum je 0,3 to mě potvrdily i ve Fordu.

Včera při skládání mě to nedalo,protože mám už panickou hrůzu z toho,že by turbo znovu zařvalo,ted navíc fungl nové,že jsem znovu opět udělal už 7mí proplach a znovu sundal vanu,měl jsem to už nacvičené,takže to byl fičák. Dnes jsem to zkompletoval a najel asi 70km a předal zákazníkovi. Auto jede normálně,tak doufám,že to vydrží. Budu doufat,že to turbo bylo prostě vadné a nešlo zrepasovat.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 06.01.2012 18:54

LiborM píše:Budu doufat,že to turbo bylo prostě vadné a nešlo zrepasovat.
Bolo by zaujimave nechat premerat skrinu turba, ci nie je zdeformovana.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9494
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od phofy » 06.01.2012 20:10

Takto hodně štěstí LiborM snad to bylo jen špatným repasem.

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 06.01.2012 20:47

V12 : Možná by to bylo zajímavé,ale já na to prdím abych ještě něco zjištoval. Budu rád,když to bude jezdit. tohle byl nejhorší kšeft,co jsem dělal.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

PeS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 836
Registrován: 01.08.2008 20:07

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od PeS » 06.01.2012 22:38

LiborM píše: PeS: Tlak oleje i zároven množství, zkus si pod tlakem 5barů pustit nějakou kapalinu do nějaké nádoby,uvidíš jaká proudnice to bude. Měl jsem novou trubku a vše několikrát vyčištěné,nemohlo být něco zacpané, navíc zkouška průtoku turba ukázala víc než dobré hodnoty, za minutu proteklo 0,75L oleje, minimum je 0,3 to mě potvrdily i ve Fordu.
Aha - no když jsi dělal i zkoušku průtoku a vyšla tak asi muselo být špatné turbo. Otázka co dělají při té repasi - jestli jen vymění ložiska nebo i kontrolují vyvážení té turbínky. Kdyby se to zadřelo nějak prudce tak se klidně může něco prohnout a pak to vibruje že to zničí nová ložiska.

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 06.01.2012 22:54

PeS píše:
LiborM píše: PeS: Tlak oleje i zároven množství, zkus si pod tlakem 5barů pustit nějakou kapalinu do nějaké nádoby,uvidíš jaká proudnice to bude. Měl jsem novou trubku a vše několikrát vyčištěné,nemohlo být něco zacpané, navíc zkouška průtoku turba ukázala víc než dobré hodnoty, za minutu proteklo 0,75L oleje, minimum je 0,3 to mě potvrdily i ve Fordu.
Aha - no když jsi dělal i zkoušku průtoku a vyšla tak asi muselo být špatné turbo. Otázka co dělají při té repasi - jestli jen vymění ložiska nebo i kontrolují vyvážení té turbínky. Kdyby se to zadřelo nějak prudce tak se klidně může něco prohnout a pak to vibruje že to zničí nová ložiska.
Nedávám turbo repasovat nějakým Lojzovi do garáže,co to repasuje kladivem a ještě větším kladivem. S Turbocarem mám dlouholeté zkušenosti,nikdy problem nebyl. Turba se kontrolují na zkušebně,nemyslím si,že by to byla jejich chyba. Nevím jestli jsem to sem psal, ale mluvil jsem s tamnějším technikem a říkal,že co prodají fungl 50 novích turbín ,tak se jich 40 řeší na reklamaci. 1,6tdci potažmo 1,6hdi je černý Petr mezi motory a hlavně turbínami. Ještě jsem dnes mluvil nezávisle s člověkem ,co repasuje turba a říkal,že už turba na 1,6tdci nechce ani brát,protože je skoro každé problémové. Kdo to máte auto s tímto motorem prodejte zavčasu.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 07.01.2012 13:17

LiborM píše:V12 : Možná by to bylo zajímavé,ale já na to prdím abych ještě něco zjištoval. Budu rád,když to bude jezdit. tohle byl nejhorší kšeft,co jsem dělal.
Tak to Ti verim a drzim palce, aby sa to auto uz u Teba neukazalo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 07.01.2012 22:52

LiborM píše:Ještě jsem dnes mluvil nezávisle s člověkem ,co repasuje turba a říkal,že už turba na 1,6tdci nechce ani brát,protože je skoro každé problémové. Kdo to máte auto s tímto motorem prodejte zavčasu.
Nevim no, tyto motory - turba (gt1544v) jsou v Kia, Hyundai motorech CRDI 85 kW, Citroen, Peugeot, Volvo a snad i Mazda je ma take. Nevim jak moc jsou brandovane, ale zaklad - mazani bude +- stejny, tak nechapu, proc by se problemovost turba mela vztahovat hlavne na tdci. Olej 5w30 predepisuji nejen u forda. Ze by to bylo cetnosti techto motoru u fordu? Histogram vyskytu techto motoru u ruznych znacek by byl asi vysvetlujici.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od wilder01 » 08.01.2012 00:03

Sme na Ford fore takze tu vieme o problemoch s TDCi. Na Citroen a Peugeot forach si mozno myslia ze tie problemy su hlavne pri HDI, who knows....
To by chcelo statistiku, kolko z nas co mame 1,6 TDCi sme mali problem s turbom a pri kolkych km. Ale vacsina zrejme kupovala auto z druhej ruky a ktovie kolko km to ma naozaj a ako sa k tomu motoru spraval predosly majitel.
Najlepsia statistika by bola od ludi, ktori maju auto od novoty....
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 08.01.2012 11:51

To, ze GT1544V je vo viacerych autach je jedna vec, no druha a podstatna je, ako je tam spolu s katom a pripadnym DPF zabudovane. Pretoze riesenie pouzite v FFII s tymto motorom je ehm, ako to len slusne napisat ehm, skratka idiotsky j*****o debilne - vsetko teplo vyprodukovane tymito 3 dielmi totiz vzduch tlaci na blok motora, v ktorom sa potom prepeka olej.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od wilder01 » 08.01.2012 14:06

Ale urcite sa nepokafre turbo kazdemu jednemu 1,6 tdci a su tu luia co maju s povodnym aj viac ako 150 000 km...
20 000km je fakt na tak malu ojelovu napln vela km... ja odkedy som kupil druhe auto do rodiny tak s focusom najazdim do 10 000km rocne, takze mam interval vymeny oleja 10 000km. Ked mi to turbo nevydrzi dokedy to auto budem mat tak som ochotny verit tomu ze ten motor je cely zle rieseny...
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 08.01.2012 15:47

Netvrdim, ze musi odist kazde jedno turbo po 150k km. No je zjavne, ze vady turba sposobuje predovsetkym dlhy interval vymeny oleja a pouzity olej. Takze ked sa zide retaz :

- olej 5W-30
- interval vymeny 20k km a nedajboze viac
- kratke jazdy v meste vozom s DPF

prudko rastie pravdepodobnost odchodu turbiny do vecnych lovist. A ze na Focusoch odchadzaju akosi castejsie, mam od viacerych mechanikov.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od paranmax » 08.01.2012 20:18

wilder01 píše:Ale urcite sa nepokafre turbo kazdemu jednemu 1,6 tdci a su tu luia co maju s povodnym aj viac ako 150 000 km...
20 000km je fakt na tak malu ojelovu napln vela km... ja odkedy som kupil druhe auto do rodiny tak s focusom najazdim do 10 000km rocne, takze mam interval vymeny oleja 10 000km. Ked mi to turbo nevydrzi dokedy to auto budem mat tak som ochotny verit tomu ze ten motor je cely zle rieseny...
Můžu potvdit. Mam poctivých 182000 km a turbo je stale v poradku (musím zaklepat) Tlačí dobře,olej nežere,nepíská. Pouze na něm poslední dobou začíná blbnou nastavení lopatek ale nevím jestli to bude tím ovládaním nebo přímo v turbu lopatky. Každopádně na jaro jde turbo ven a na kontrolu popřípadě opravu.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti