Otáčky si dělají co chtějí

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Katcha
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 26.09.2011 17:17

Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od Katcha » 24.10.2011 10:27

Zdravím všechny, mám krátce benzínového dvoulitrového Focuse a jelikož měl náznaky zasrané škrtící klapky, tak jsem ji vyčistila. Bylo to ok, pak jsem asi týden jezdila a všechno bylo stále ok - otáčky naprosto v pohodě. Pak jsem se na fóru dočetla, že je dobré po čištění té škrtící klapky udělat reset řídící jednotky. Odpojila jsem na noc baterku, ráno naučila jezdit okna a podle návodu nechala motor asi 3 minuty na volnoběh a pak přidala na 2 minuty na 1200 otáček. A pak vyrazila do práce. Od té doby si otáčky dělají co chtějí, respektive dělají to, že po vyřazení klesnou na cca 1600, tam se drží a až zastavím, tak pomalinku klesnou na 1000 a pak na 700. Občas při jízdě a vyřazení vyletí třeba i na 4000, pomůže prošlápnout spojku. Nevím, jestli je nutné počkat nějaké větší množství kilometrů, než se ŘJ naučí, ale najeto mám cca 100 a dělá to pořád to samé. Nějakej tip, co s tím? Podle těch příznaků by bylo třeba vyčistit volnoběžný ventil, ale proč, když před tím resetem bylo všechno ok? Díky moc Katka
Ford Focus 1999, 2.0 benzín

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od Hal9000 » 24.10.2011 16:03

Proč dělat reset něčeho co funguje :dih:

Katcha
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 26.09.2011 17:17

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od Katcha » 24.10.2011 16:18

Ano, ten zelenej pinďulák zcela dobře vystihuje situaci... no ale zpět už to nevezmu. Prostě jsem to vyčistila a říkala jsem si proč ne, když to všude doporučují...
Ford Focus 1999, 2.0 benzín

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od Hal9000 » 24.10.2011 16:46

Zkus funkci volnoběžného ventilu. Za chodu motoru odpoj jeho konektor a pokud motor chcípne(nelekni se toho) tak by měl být ok. Potom zkontroluj podtlakové hadičky, jestli nejsou prasklé. Co klapka, zkusila jsi těsnost? Jestli jsi nesetřela i těsnící hmotu po obvodu.

Katcha
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 26.09.2011 17:17

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od Katcha » 24.10.2011 17:42

Těsnící hmota už tam nebyla. Očividně už ji někdy někdo čistil, i svorka hadice byla jiná než origoš. No zkusím zkontrolovat ty hadice, k volnoběžnýmu ventilu jsem se ještě nedostala, páč se na to musí zespod a ještě nebyla příležitost kde auto zvednout. Tak uvidím :-( nicméně si nemyslím, že ventil bude špatnej, nebo že to má něco společný s netěsností klapky - jak říkám - auto po vyčištění klapky normálně fachčilo, bez problému a tento problém nastal vyloženě PO RESETU ŘJ.
Ford Focus 1999, 2.0 benzín

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od Hal9000 » 24.10.2011 17:47

No hele oni ty otáčky je něco mezi nebem a zemí :nixw: . Ventil můžeš testnou normálně zezhora. Je dole pod sáním jak je oranžová šipka.... Takový bordel může dělat i děravý vlnovec.
Přílohy
DSC04669.JPG

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od petulak » 24.10.2011 17:52

Když, vyčistíš klapku, ta se to /otáčky / vždy změní.
Ten sajrajt,co ti to utěsnoval, jsi očistila, a hle, je tam větší mezera. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: A ona ŘJ si načte jiné ůdaje o průtoku vzduch, teplotě atd. :oops: :oops:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od petulak » 24.10.2011 18:02

Hal9000 píše:No hele oni ty otáčky je něco mezi nebem a zemí :nixw: . Ventil můžeš testnou normálně zezhora. Je dole pod sáním jak je oranžová šipka.... Takový bordel může dělat i děravý vlnovec.
Co to tam máš za motanici,pod tou červenou šipkou??
Bud-ji tu hadičku zruš a nebo dej origo. :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od Hal9000 » 24.10.2011 18:34

To je fotka po koupi, už je tam jiná :oops:

Katcha
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 26.09.2011 17:17

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od Katcha » 25.10.2011 10:45

Ahoj, takže se hlásím, jak to dopadlo. Nedalo mi to a ještě jednou jsem zkusila odpojit na nějakou hoďku baterku a podle rady kohosi jsem po nastartování neudělala ten učící proces podle toho návodu (nechat ohřát na volnoběh, pak 2 minuty na 1200 otáček), ale nechala jsem zahřát a pak jsem dvakrát prošlápla plyn, aby se (údajně) klapka naučila hraniční hodnoty. Pak jsem jela asi 20 km domů (město) a světe div se - auto se chová zdravě, žádný tůrování a samopřidávání po vyřazení, otáčky padají pěkně plynule dolů jak před tím... No nechápu... každopádně jsem pročetla jen tady asi tisíc příspěvků k tématu "otáčky" a vidím, že to je taková celoživotní zábava pro majitele Fordů, aby se nenudili a měli nad čím přemýšlet. Takže mi nezbývá jen doufat, že to autu vydrží a řídící jednotka se bude chovat způsobně :-)
Ford Focus 1999, 2.0 benzín

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od Hal9000 » 25.10.2011 15:56

:palec_nahoru: doufej že to vydrží. Mě pomohl až Petulákův návod s nastavením šroubku na boku volnoběžného ventilu. Petulákovi tímto moc děkuji :gott: :gott: :gott:

Uživatelský avatar
Bany121
Junior
Junior
Příspěvky: 332
Registrován: 07.03.2011 16:42
Bydliště: Tesarske Mlynany - SK

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od Bany121 » 25.10.2011 19:49

Hal9000 píše::palec_nahoru: doufej že to vydrží. Mě pomohl až Petulákův návod s nastavením šroubku na boku volnoběžného ventilu. Petulákovi tímto moc děkuji :gott: :gott: :gott:
ale ako sa dostanem k tomu srobu na voln. ventilu ??? ved tam nevopcham ruku koli "parohom" :nixw:
Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od Hal9000 » 25.10.2011 20:04

Nevím jak to je u 1.6 :nixw: Ale u 1.8 se tam poslepu vejdu se šroubovákem. Ale ten šroubek neuvidíš, je pod vrstvou bílého tmelu který se napřed musí vykuchat.

RomaX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 16.04.2009 21:37
Bydliště: Senica-SVK/Frenštat-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od RomaX » 15.01.2012 13:45

Mam skoro rovnaky problem, s tym rozdielom, ze ja som menil volnobezny ventil za novy. Skusim aplikovat:
nechat zahřát a pak jsem dvakrát prošlánut plyn, aby se (údajně) klapka naučila hraniční hodnoty.
Neviem ci to bude platit aj pre volnovezny ventil, ale nevyskusam neviem...
Je: Ford Mondeo Titanium, Liftback, 2.0 TDCI Econetic 115K, 11/2008, grey silver
Bol: Ford Focus Hatchback 1.4 16V Ambiente, 55KW, 75K, 2/99, 5dv, Moondust silver

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Příspěvek od Hal9000 » 15.01.2012 13:48

Zkus vyčistit klapku a zkontrolovat podtlakové hadičky.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 1 host