Podobně nepřesnej je i ukazatel paliva - v tom test módu jde zobrazit stav v % a taky to moc nesedí. To už je ale jiná pohádka
Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
- Adow
- Člen klubu

- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Řekli si: no, dali jsme tam budíček na palivo.. No a co tam teď prdnout, aby to bylo souměrný??? Dáme tam něco co bude ukazovat nějaký kraviny (ale hlavně, že tam něco bude) a trvale to bude cca milimetr před čárkou - ukazovat přesně na čárku totiž umí každý auto a my chceme přece být vyjímeční 
Podobně nepřesnej je i ukazatel paliva - v tom test módu jde zobrazit stav v % a taky to moc nesedí. To už je ale jiná pohádka
Podobně nepřesnej je i ukazatel paliva - v tom test módu jde zobrazit stav v % a taky to moc nesedí. To už je ale jiná pohádka
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- madbugie
- Zkušený

- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
uff ešte raz... teplota motora a teplota vody sú dve rozdielne veci...
skor by tam mohla byť teplota oleja (a zasa sme pri tých ST/RS budíkoch
) ale načo by nám to bolo v 1,6 benzinoch...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta

- Adow
- Člen klubu

- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Jasný, rozumím. Jen chci napsat, že ten ukazatel je na 2 věci
..
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- jarous350
- Pokročilý

- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Hmm, tak vidim, ze vam ten ENGINE TEMP ukazuje uplne jinak nez mne. Rano sednu v garazi do auta, kde je teplota kolem nuly, v tu chvili ENGINE TEMP je 37???? Odjizdim od garaze a teplota jede nahoru - pomerne rychle. Takze mam asi to cidlo KO.
- rapo
- Nováček

- Příspěvky: 113
- Registrován: 10.10.2010 14:02
- Bydliště: Praha
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
treba kvuli tomu mas tak malou spotrebu 
Mondeo Mk5 Titanium Combi 2017, 2.0 TDCi
Focus II Trend Plus Combi 2010, 1.6 74kW (prodáno)
Focus II Trend Plus Combi 2010, 1.6 74kW (prodáno)
-
MK2
- Test driver

- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Když jsem startoval tak byl Engine temp. -8°C, teda stejná teplota jako venku -8°C
No a postupně se to zvyšovalo až na nějakých 85 a pak to kleslo - nejspíš se otevřel velký okruh
No a postupně se to zvyšovalo až na nějakých 85 a pak to kleslo - nejspíš se otevřel velký okruh
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
-
Thom@s
- Nováček

- Příspěvky: 18
- Registrován: 29.01.2012 12:04
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
To máš recht. Takhle lze ověřit kalibraci těch čidel. Akorát pak nevíš jestli ukazuje blbě teploměr vzduchu nebo teploměr motoru v případě, že se to bude lišit.
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
O teorii startování a pak rozjetí, nebo chvilkového zahřátí na místě se napsalo dost. Ta rychlost zahřátí motoru závisí na účinnosti motoru. Jelikož je snaha co nejvíce energie převést na mechanickou, tím méně zbývá na topení. Proto již popsané omegy a spol topí tak rychle, ale taky tam po nastartování vzniká vír v nádrži. Nemůžem chtít aby naše káry topily po 500m jako felda, proto do aut kde jde minimum energie do vody, jsou montována přídavná vyhřívání a topení. Tímto vzniká, jak jsem již dříve psal, zbytečné navýšení opotřebení motoru po startu. Každý se čumí na budík teploty, jak dosáhne taploty tak se roštuje a přitom není celý prohřáty na pracovní teplotu. Jednoduše si to můžete vyzkoušet. Po nastartování rozjet, dosáhnout budíkové teploty a zastavit. Přitom nechat motor běžet a změřit teplotu, ne palubním budíkem. Dám na to krk, že teplota nejprve klesme o minimálně 10 stupňů a pak začne stoupat. To je ta praxe celkově prohřátého motoru ......to pak důsledky- hlava do vrtule...těsnění pod ní... a u spodku - žraní oleje...... 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
Thom@s
- Nováček

- Příspěvky: 18
- Registrován: 29.01.2012 12:04
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
jenže přesně o tom je tenhle thread. Že každej jak ty říkáš čumí na budíky co mu ukazujou zahřátí jak už teď víme ne motoru ale nějakýho čidla, které je umístěno kdesi. Podle čeho se teda mám orientovat? Měřit si tepolotu povrchu bloku motoru přídavným teploměrem? To by bylo ideální řešení, ale proč tam potom ty čidla na teplotu od Forda jsou? Já chci totiž vidět, kdy už je možné využívat plný výkon (po ránu totiž spěchám
).
- petulak
- Test driver

- Příspěvky: 5659
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Já po ránu, v těchto mrazech,mám vodu do topení úplně zavřenou/kolečko max. vlevo/ tím se ti dříve ohřejvá menší okruh. Až ručička teploty vyleze doprostřed,tak pomalu otvírám vodu do topení.
Tímto se ti dříve ohřeje motor.
Tímto se ti dříve ohřeje motor.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Thom@s - dobrá otázka, jsou tam hlavně proto, aby řidíč viděl, že není něco v pořádku s chlazením, když jde ručička do červeného - nespíná sahara, není voda v chladiči, vodní pumpa nefunkční... atd., to má za následek přehřátí motoru, vypálení oleje a zapečení třeba kroužků. 
Ps: dnes -13 jsem nastartoval, zahřál motor a vyjel. Jel jsem na lechtavý plyn- rovinka a mírně z kopce , kdy šla ručička opět na doraz minimum. Teprve po 5 km se začala zvedat, to znamená, že se dá říci, teprve po nějakých 5 km v -10 mrazech se začíná motor stejnoměrně prohřívat.
Ps: dnes -13 jsem nastartoval, zahřál motor a vyjel. Jel jsem na lechtavý plyn- rovinka a mírně z kopce , kdy šla ručička opět na doraz minimum. Teprve po 5 km se začala zvedat, to znamená, že se dá říci, teprve po nějakých 5 km v -10 mrazech se začíná motor stejnoměrně prohřívat.
Naposledy upravil(a) ballu dne 04.02.2012 15:58, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- miki21
- Test driver

- Příspěvky: 13522
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Nevím,jak ty nové střepy (2011)dle názvu tématu.Nemá náhodou stará 1.6 (2000-)branou teplotu motoru z čidla umístěného mezi 2 a 3 svíčkou v palici? Měření teploty hlavy mi příjde objektivnější,než nějaké vody lítající po celém autě. Že by se ford vrátil k tomuhle systému 
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Možný to je, ale z toho čidla na hlavě to nejde na budík, ale do ŘJ, můj názor. 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
Thom@s
- Nováček

- Příspěvky: 18
- Registrován: 29.01.2012 12:04
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
petulak píše:Já po ránu, v těchto mrazech,mám vodu do topení úplně zavřenou/kolečko max. vlevo/ tím se ti dříve ohřejvá menší okruh. Až ručička teploty vyleze doprostřed,tak pomalu otvírám vodu do topení.
Tímto se ti dříve ohřeje motor.
Jak to popisuješ tak to vypadá, že si ten motor nosíš domů a ohřejváš ho na radiátoru
- petulak
- Test driver

- Příspěvky: 5659
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
No v těcto mrazech,bych vzal nejradši celé auto do tepla. aby mě po ránu nemrzla pr..l.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host



