problem odvetrani motoru

Odpovědět
Fossa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 05.05.2011 20:27
Bydliště: JM kraj

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od Fossa » 28.02.2012 07:11

Ahoj! Mám takový čistě teoretický dotaz. Myslíte, že by bylo možné v případě vytvoření a nahromadění karbonu v tom odvětrání, aby si motor nasál tento sajrajt těmi gumovými hadicemi na turbo a to bylo následně poškozeno? Po přečtení tohoto tématu jsem se totiž díval po oddělání hadičky dovnitř pod to víčko a připadne mi, že je tam dost svinčík! Mám obavy, že bych mohl nedej bože přijít o třetí turbo! :dih: Asi to vyvedu taky bokem a zaslepím, protože to má Ford dost nešťastně vyřešený. Díky kluci za odpovědi. :palec_nahoru:
Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue

Uživatelský avatar
Kranich11
Junior
Junior
Příspěvky: 214
Registrován: 22.04.2010 21:46
Bydliště: Brno a okolí :)

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od Kranich11 » 28.02.2012 08:15

Dotaz - turbo je u 1.8TDCi před IC ? Stále by mě zajímalo jak proudí vzduch a hlavně kudy všude.. od vzduchového filtru až do motoru..
Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2013 Bílá Frozen Gallery
dříve Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2011 Černá
dříve Ford Focus II 1.8 TDCI r.v. 2006

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od vita_k » 28.02.2012 08:22

takto to ma vetsina aut. Ale myslim, ze bys tam nemel mit sajrajt pevneho charakteru. Jestli jo, tak nevim, jak se ti tam dostaly. Leda ze vzduch filtru...?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od lucky.jack » 28.02.2012 08:25

Kranich11
Jo vždycky musí být turbo před IC.
IC = InterCooler = chladič stlačeného vzduchu.
Vzduch jde přes filtr do turba, pak vedením do IC a pak vedením do sání. Aby se do válců dostalo co nejvíc vzduchu, proto je tam IC. Vzduch se ochladí a tím pádem pádem zmenší objem a jde ho víc naráz dostat do spal. prostoru.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
Kranich11
Junior
Junior
Příspěvky: 214
Registrován: 22.04.2010 21:46
Bydliště: Brno a okolí :)

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od Kranich11 » 28.02.2012 09:58

Dobra, jak je v tomto rozvodu jeste zakomponovane odvetravani klikove hridele pres hlavu valců?
Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2013 Bílá Frozen Gallery
dříve Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2011 Černá
dříve Ford Focus II 1.8 TDCI r.v. 2006

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od phofy » 28.02.2012 16:00

Je tam ještě jedna hadice vzadu a ta je před turbem na sání

Uživatelský avatar
Kranich11
Junior
Junior
Příspěvky: 214
Registrován: 22.04.2010 21:46
Bydliště: Brno a okolí :)

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od Kranich11 » 28.02.2012 16:08

Takže do turba to jde z hlavy válců + od filtru vzduchu?
Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2013 Bílá Frozen Gallery
dříve Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2011 Černá
dříve Ford Focus II 1.8 TDCI r.v. 2006

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od vita_k » 28.02.2012 16:14

zkuste se drzet tematu odvetrani. Toto je spis na wikipedii :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od phofy » 28.02.2012 16:18

Když se podíváš pořádně na motor, tak zepředu máš 2 hadice co jdou někam do víka ventilů, a z druhý strany je další hadice ( Jardak ti ji vyznačil na té fotce ). Tak ta jde do sání přesně mezi turbo a vzduchový filtr. :bravo22:

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od lucky.jack » 02.03.2012 18:02

Takže po týdnu testování je stav následující.
Hadice poněkud změnila proporce a v hrdle odvětrání se vrátila do původního průměru, tudíž to netěsní tak jak bych si představoval. Budu muset vymyslet lepší. Zrovna tak i lepící(těsnící) páska teplem změkne a její funkčnost, hlavně těsnící, jde pomalu do kopru. Pak ještě vymyslet nějaký lepší proudění vzduchu v nádobce, protože mi jde všechno ven na hadici.
Jinak v nádobce žádný olej nebyl, jen voda. Pravděpodobně vysrážená z teplých výparů.
Mám co dělat :dih: :D
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
mafo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 16.06.2008 11:45

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od mafo » 02.03.2012 18:32

Jak to tak pročítám, už jen čekám jak sem někdo hodí fotku se zabudovaným destilačním aparátem a napíše že mu za jízdy do lahve odkapává slivka :Dancer:
Ford Focus combi 1.6 16V 74kW 02/00 tmavě modrá
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85kW 10/07 bílá

Fossa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 05.05.2011 20:27
Bydliště: JM kraj

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od Fossa » 03.03.2012 06:12

No mám po stěnách té tenší hadice co vede do té tlustší takový hnusný šedočerný mazut = olej + různé páry (možná nějaká za ta léta vysrážená voda) a tam se to s úspěchem nachytalo :blee: . Nevím, jestli by to nemohl být potencionální problém pro turbo, které si v případě požadavku většího přísunu vzduchu nasaje i tento odvětraný vcelku hustý sajrajt a na problém viz. Vadné turbo bude zaděláno! Ty lopatky by takovou pecku přece nemohly snést....
Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od lucky.jack » 03.03.2012 19:58

V tom případě hadici vyndej, namoč hadr v techničáku a hadici hezky vyčisti :wink:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Fossa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 05.05.2011 20:27
Bydliště: JM kraj

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od Fossa » 04.03.2012 03:41

Jojo, dneska už se na to chystám, za ranního kuropění na to vlítnu! U našeho typu motoru člověk nikdy neví, co ho překvapí a sebemenší zanedbaná blbinka může mít destruktivní následky jak pro hrkač :dih: , tak pro majitelovu šrajtofli :wallbash:
Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: problem odvetrani motoru

Příspěvek od lucky.jack » 18.03.2012 19:22

Poslední úprava. Sklenička se neosvědčila, všechny výpary šly do motorovýho prostoru i s olejovou mlhou, takže jsem měl motor pěkně začuněný. Takže jsem natáhnul hadici dolů pod auto a zatím je to OK :)
Hrdlo hadice jsem nahřál a nacpal do ní ocelový kroužek aby držela tvar. Trochu jsem musel snížit průměr hadice(na brusce :mrgreen: ) aby vlezla do hrdla odvětrání. Sedí tam jak přibitá, nic nikde nesákne :P
Přílohy
17032012068.jpg
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti