Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Karel2 » 25.03.2012 09:23

V12:Udelal jsi presne to o co me slo,zjistil jsi ze je Ignis pri 130 hlucnejsi.To polozeni podle me neni takovy problem,protoze ty otresy to tolik nezkresli.Pri 130 uz je okolni zvuk o dost vetsi jak ty otresy.V podstate jsi nameril to co ja a Blackhawk,samozrejmne +-.Znovu opakuji nejde o laboratorni mereni ve stejnych podminkach, ale porovnani ze ktereho se +- bude dat rici co je hlucnejsi,coz v tvem pripade je Ignis.Pokud by byla ochota a zajem,tak se klidne muzou dat presne podminky ulozeni founa,aplikace,rovnejsi cesta atd.a urcite to bude presnejsi jak ty stopky :mrgreen: no a pak dat vysledky do nejaky tabulky.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od georgi » 25.03.2012 10:08

:) No... V12 mozno pouzil slovo stopky, aby nas neurazil, ale v skutocnosti je to meranie zrychlenia spolujazdcom za pouzitia kyvadla neznamej dlzky :).
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 25.03.2012 12:08

Karel2 :
Ano, objektivne som zistil, ze Ignis je hlucnejsi ako Focus. Ked ale niekto iny zoberie ine PDA alebo telefon, tiez sa dopracuje k rovnakemu vysledku. Problemom budu ale namerane hodnoty decibelov, pretoze sa mozu poriadne lisit. To co Ty odmeras s iPhonom v jednom aute, zarucene nebude rovnake, ako ked to budem merat v tom istom aute ja so svojim PDA. Cize porovnavacie tabulky viacerych ludi mozu byt zaujimave, ale nebudu mat vypovednu hodnotu. Tu maju iba vramci tych aut, ktore boli merane prave jednym zariadenim. Chcelo by to potom urobit korekcnu tabulku pre jednotlive zariadenia na jednom referencnom aute. Z toho by sme sa uz k spravnym vysledkom nejako dopracovali. V opacnom pripade je v tom privela neznamych na co len trochu serioznejsie vyhodnotenie.
Na vyhodnotenie hlucnosti roznych aut pre vlastnu potrebu to ale naozaj staci.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Blackhawk
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3862
Registrován: 24.07.2009 15:02
Bydliště: Sereď

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Blackhawk » 25.03.2012 12:58

V12, na nejakom stretku mozeme spravit lepsie porovnanie, rovnaky usek tam bude, bude to merane jednym telefonom, ktory sa bude drzat na tom istom mieste. To by ako porovnanie dvoch aut mohlo celkom stacit.

Len si musime potom na to spomenut. :mrgreen:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 25.03.2012 17:02

Presne takyto napad sa mi paci - jedno meradlo vs viac aut. To bude OK.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Karel2 » 25.03.2012 17:31

V12 píše:Karel2 :
To co Ty odmeras s iPhonom v jednom aute, zarucene nebude rovnake, ako ked to budem merat v tom istom aute ja so svojim PDA. Cize porovnavacie tabulky viacerych ludi mozu byt zaujimave, ale nebudu mat vypovednu hodnotu. Tu maju iba vramci tych aut, ktore boli merane prave jednym zariadenim.
Na vyhodnotenie hlucnosti roznych aut pre vlastnu potrebu to ale naozaj staci.
Ale vzdyt ja netvrdim ze to bude stejne na ruznych Smartphonech,ale urcite se to nebude lisit o moc dB na stejne aplikaci.Kdyz jsem instaloval aktualizaci, tak tam bylo psano o kalibraci na ruzne Smartphony i na tom videu jsou 2 ruzne Smartphony a ukazuji +- stejne.Vim neda se tomu verit,ale to ze jsme 2 namerili +- stejne hodnoty trochu poukazuje ze ta aplikace nema velke odchylky.Nejlepsi je ovsem to mereni co navrhuje Blackhawk.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 26.03.2012 06:32

Karel2 píše:Nejlepsi je ovsem to mereni co navrhuje Blackhawk.
Presne tak.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Cowley » 27.03.2012 10:04

jeste k vasemu sporu o hluk: cvicne jsem si zminovanou apkou zmeril, jakej kraval je v okoli naseho domu. Prumer je 69dB, maxima kolem 74. Mne pripada Focus docela tichej... ;-)
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
el_Barto
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 17.01.2010 19:21

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od el_Barto » 27.03.2012 13:37

Karel2 píše:
georgi píše:@Karel2 -> Male upozornenie - stupnica decibelov nie je linearna, ale hodnota +10 znamena 10 nasobok. Takze zatial co sepkanie v kniznici je cca 30db, zbijacka robi 98db...

Takze hluk mensi o 3db je vyrazne mensi, nez by sa mohlo ciselne zdat.
Samozrejmne, ale v realu si dovoluji tvrdit, ze ty me "+- 3dB" pocitove v aute nepoznas,teda pokud nekoukas na budik.Jak uz jsem psal,jde me o laicke porovnani hodnot ruznych(i stejnych)motoru a hlavne by me zajimalo porovnani s ropaky,protoze od zacatku tvrdim, ze 1.6i vubec neni hlucnejsi jak ostatni srovnatelna auta,treba ochcavka.Tod ma zkusenost.

3dB narust hluku pocitove dvojnasobny, ten rozdil opravdu poznas ...
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nepér » 27.03.2012 13:45

3dB se pro lidské ucho udávají, jako tolerance, kdy teprve pozná rozdíl. Elektricky je -6dB pokles na poloviční amplitudu.

A mě se to vrčení líbí, lepší než nějakej nafťák :palec_nahoru:
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
JohnDoe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 09.03.2009 16:01
Bydliště: Písek, JČ

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od JohnDoe » 16.04.2012 14:59

Mno, kontrolka motoru vydržela zhasnutá přesně měsíc. Nakonec snad obětuju těch sedm stovek, který chtěj u Forda za diagnostiku, aby mi přesně řekli, která z těch čtyř lambdasond, nebo který z těch dvou katalyzátorů dělá neplechu. Zní to opravdu ďábelsky :twisted:
JohnDoe píše:Zdravím,
před týdnem se mi bez jakýhokoliv dalšího příznaku rozsvítila kontrolka motoru. Zajel jsem za známým, aby to přečetl a vymazal. Kód chyby byl P0430 (http://www.obd-codes.com/p0430). Je to rozdíl v hodnotách na sondách před a za katíkem mimo toleranci. Včera a dnes jsem ujel zatím ujel asi 30 km a kontrolka nesvítí...
Ferda - FoFoII kombi sport, 8/2005, 1.6 Ti-VCT 85kW, panther black.
Od 22.10.2010 baští LPG (AC Stag 300+, Tomasetto, Atrama - od každého něco)
Spotřeba LPG Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
lalinek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 151
Registrován: 30.11.2011 17:26
Bydliště: Kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od lalinek » 18.05.2012 21:42

Tak to si na stejné čáře jako já :-) Předevčírem jsem přijel ze servisu Ford. Svítila mi kontrolka diag. a chybová hláška P0420 - účinnost katu je pod prahem :-) Řekli mi, že jeden z katu je K.O. Novej origo kat. 30t :-) Pořád si to nechci připustit a myslím si, že bude třeba špatná jedná lambda za katem ale dle jejich tvrzení by to ukázalo zřejmě jinou chybovou hlášku kdyby nešla lambda.
Nechám to proměřit u elektrikáře, udělat emise a uvidím :nixw: Každopádně už se raději poptávám po nějakým katu. Na novej rozhodně nenám :-(

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od jarod72pm » 18.05.2012 21:59

zdravím
koupil jsem Focus kombi trend 1.6Ti-VCT 85KW z 08/2006 a mám otázku co ideální bude tam dát za svíčky? a auto má 110000 km už je čas na rozvody? Nějak co jsem procházel forum nevím jistou odpověď. 'Díky všem za odpověď.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
lalinek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 151
Registrován: 30.11.2011 17:26
Bydliště: Kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od lalinek » 18.05.2012 22:24

Svíčky dej origo, nestojí moc. Něco kolem 400,- a rozvody bych udělal preventivně jestli nenáš jistotu, kdy byly dělány. Pak už budeš mít snad klid. Hlavně bych porozmýšlel jestli neudělat rovnou i VCT.

Uživatelský avatar
prying
Junior
Junior
Příspěvky: 212
Registrován: 20.12.2008 17:41

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od prying » 19.05.2012 12:05

Jj, se svícema bych nešpekuloval a dal tak orgoš Motorcrafty. Nejsou drahý a nikdy s nimi nebyl problém.
Ford Focus II 1,6 AT , 2005

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů