Startování 2.0 DuraTec 107KW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od Ma.rt » 15.04.2012 13:47

diky moc
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od Yeshterr » 29.04.2012 07:28

Tak jsem vypozoroval, že to delší startování u mého auta je následek vypnutí motoru a následném startování ještě ne úplně teplého motoru. Nedal jsem se zmást ručičkou na teploměru v palubce a sledoval teplotu, co ukazovala diagnostika. Tyto problémy nastávaly tak kolem 70'C, kdy spalovací prostor byl již dokonale prohřátý, voda v systému měla ale zatím jen 70, tudíž se ř. j. snažila pravděpodobně ještě trochu obohacovat směs a uchlastávalo se to. Po pár otočení motoru lambda informuje ř.j. o extrémě bohaté směsi, ř.j. to zkoriguje a motor čapne. Při teplotě vody 90'C už je po problému. Toť má teorie. Už to řešit asi nebudu, pokud mi to někdy poloohřáté nebude chtít čapnout, sešlápnu plyn, ř.j. stejně víc benzínu nepustí, zato však pustím do motoru více vzduchu a bude.
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od ballu » 29.04.2012 08:27

Je to opačně, čidlo hlásí ohřátý motor, ale on celkově není a ŘJ stáhne bohatost směsi.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od vitr73 » 29.04.2012 09:16

a to i v pripade ze najedu 50km v jednom kuse a potom to na 2 minuty chcipnu?
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od Yeshterr » 29.04.2012 10:59

Po 50ti km už je motor prohřátý celý, to už s tím nemám problém.
Akorát nevím, Ballu, myslím, že po chvíli běhu motoru je vložka válce s pístem už prohřátá, ale voda ještě ne... :nixw: ...nebo myslíš, že je to opačně? Podle mě stačí pár stovek výbuchů a válec je prohřátý...
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od ballu » 29.04.2012 19:35

Není to o vodě nebo železe motoru, je to jen o čidle, které udává teplotu z jednoho místa do ŘJ a druhé do budíku teploty. Cirkulací vody je pak teplota roznesena po celém motoru a pak teprve kov prohřát stejnoměrně, ale to není v době kdy ručička teploměru je již na značce OK, ale o dalších 10 km více, a to je v době, kdy i olej dosáhne pracovní teplotu. Kdo vlastní káry, které mají jak budík teploty vody, tak i teploty oleje mohou potvrdit , že ještě musí lehkou nohou najet další km, než i olej dosáhne teplotu pracovní a to je ta doba, kdy se může začat šlapat motoru za krk. Ten kdo tohle nezná, tak nevědomky honí studený motor se studeným olejem. :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4029
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od djdekl » 29.04.2012 19:56

To má čidlo teploty na domku termostatu nebo v hlavě jako Duratorq ?

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od Brehowicz » 29.04.2012 20:35

Těď tomu nerozumim,vychazi řj pro bohatost z hodnot čidla vody nebo ne?Teplota oleje asi do těchto korekci nezasahuje přeci.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od ballu » 29.04.2012 22:44

U benzínu je čidlo teploty na termostatu, zároveň je termostat vyhřívaný ŘJ, pro rychlejší náběh otevření termostatu, který pak nereaguje jen na teplotu, ale na otáčky a velikost sašlápnutí pedálu plynu při akceleraci./ dopřed reaguje na předpoklad tepelné zátěže zvýšeného výkonu/. Tato plynulá regulace je daná mapou nahranou v ŘJ.
Samozřejmě ŘJ reaguje na signály teploty vody, u oleje jsem dal příklad toho, že voda dle budíku teploty má být již na provozní teplotě, ale olej v tomto momentě může být i o 30 st.C chladnější.
Fordy RS a ST budíky teploty oleje mají a pánové zde mohou potvrdit, že teplota vody může být v půlce budíku a u budíku teploty oleje se ještě neodpichla od krajní meze.
Proto benzíny jsou choulostivé na přeně udržovanou teplotu motoru, na kterou navazuje ŘJ svéma pokyny na bohatost směsy, předstihu , reciklaci plynů a to je pak ten hlavní vliv na startování, výkon a spotřebu. U nafty je pak montované přídavné vyhřívání oběhu vody, aby se dosáhlo optimální teploty motoru / třeba při sjezdu z kopce v zimě, kdy klasická nafta jde okamžitě s teplotou dolů/ :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od Brehowicz » 29.04.2012 23:02

U nafty to je jasne my tam nic upravovat podle lambdy nepotřebujem.
Ale to mně pravě napadlo jak ještěr psal s tim čidlem na tom termostatu a to jestli to pak není jen takový přechodný chvilkový stav kdy si řj neví rady při startu kdy to vyhřívané čidlo vlastně muže i tim vyhřevem skreslovat teplotu do řj :?:

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4029
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od djdekl » 30.04.2012 06:10

Vyhřejvanej termostat má jen 1.8 SCi ne?

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od Brehowicz » 30.04.2012 07:31

2.0i ho mají taky.

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od Yeshterr » 30.04.2012 07:47

Čidlo teploty motoru, ze kterého ř.j. bere teplotní údaj a při jehož odpojení spíná sharu (neboť ř.j. ztrácí kontrolu nad teplotou motoru a tak automaticky spouští saharu na plný výkon) se nachází na Duratecu za motorem, vedle zapalovací cívky. Toto, když odpojím, tak ztrácí ř.j. a tím pádem i diagnostika přehled o teplotě. Pak by tam mělo být čidlo teploty hlavy (ještě jsem neměl důvod ho hledat), díky kterému ř.j. dokáže zjistit, že se přehřívají spalovací komory a začne pouštět střídavě do dvou válců směs a do dvou válců pouze vzduch pro jejich ochlazení (nouzový režim). Pokud toto do cca 30ti vteřin nzpůsobí ochlazení hlavy, ř.j. vypíná motor. V termostatu u Duratecu 2.0 je výhřev, ale nevím, jestli je tam čidlo teploty....to by podle mě ztrácelo význam, neboť tam je pouze potřeba rychle el. ohřát vodu v termostatu, aby ihned otevřel a připravil motor na vysokou zátěž po předchozím vyhodnocení požadavku na vysoký odběr výkonu z motoru.
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od Brehowicz » 30.04.2012 10:19

Toto ma hlavu a patu a vypadá to nejptavděpodobněji.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW

Příspěvek od ballu » 30.04.2012 10:41

Elektrické vyhřítí termostatu a na jeho dodatečné otevření nemá vliv teplota vody ale výkonový signál ŘJ. To znamená, takový přídavný průtokový ventil, který na dobu oroštování motoru zvýší průtok vody přes termostat. Po ubrání plynu, si hlavní termostat otevření -průchod vody upraví, popřípadě sepne sahara. je to proto, že ten bimetal pro otevření termostatu nereaguje rychle, může mít i půl min. prodlevu, pak by se navýšila teplota a ŘJ by měla při nestabilní teplotě problém nastavení parametrů motoru , to pak je ta z ničeho nic ztráta výkonu ve vyšších otáčkách, když je term. vadný. Mě to dělá taky, když po 2km vypnu motor u obchoďáku a za 5 minut startuji, tak mám problém ho nastartovat, jen s plným plynem.
Zhruba to je laicky, jak popisuji, ve zkutečnosti je ten proces trochu složitější, hydrodynamika na kterou navazuje elektronika atd.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host