Příspěvek
od V12 » 30.05.2012 21:31
Poviem Ti to takto :
SKF / Bosch atd. to sklada s presnostou tolerancii +/- stotina mm a kontroluje faktor poskladania t. j. aby sa nestretol "najmensi" hriadel s "najvacsou" dierou, alebo opacne. A ak sa stretne, bud to ide do srotu, alebo ked sa da, tak na repas. To dava zaruku zivotnosti a bezproblemoveho chodu na tych 200k km. Ked to ale zacne skladat Jozko Mrkvicka z Hornej Dolnej, v zaujme maximalneho vytazenia dielov nebude riesit faktor poskladania. Tak sa moze stat, ze sa kladka zadrie po 30k km, alebo ze pumpa bude tiect po 10k km. Okrem toho - vyrobca 30 EURovej pumpy vyrobi svoje diely s toleranciou +/- 3 stotiny mm. A ked sa tu stretne "najmensi" hriadel s "najvacsou" dierou a opacne, pricom sa takto zmontovana zostava nevyradi, je pruser. Pritom VSETKY diely su v norme, vyhovuju toleranciam a su poskladane spravne. Prave selektivna montaz zvysuje cenu kvalitnych vyrobkov, aj ked su poskladane z rovnakych dielov, ako vyrobky o polovicu lacnejsie. Proste odpadu je viac, ako aj nakladov na kontrolu. Pritom stale nie je zaruka, ze lacny vyrobca nalisuje lozisko spravnou silou, zabezpeci koaxialnost a vyvazenie vsetkych rotujucich casti atd. Takisto utiahnutie skrutiek spravnym momentom moze byt zaujimave. Ak vyrobca setri a nepouziva momentove kluce, staci jednu skrutku utiahnut viac, druhu menej a rotujuci diel bude vyoseny a nevyvazeny. To vedie k vibraciam a tie znizuju zivotnost lozisk, gufer atd. Proste za kvalitu sa plati.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO