Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 30.04.2012 11:36
Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
Ahoj všichni,
před třemi měsíci jsem si koupil ojetý Focus z dovozu (NL) a mám s ním trochu problémy:
1) Již třikrát jse mi stalo, že mi motor z ničeho nic přestal táhnout. Stalo jse mi to u rychl. st. 3,4 a 5. Vždy to stejné, tj. potřeboval jsem zrychlit a najednou to začalo cukat a po chvíli opět v pořádku. Již jsem zde poohlížel a chtěl bych tedy znát názor, zda-li stačí jen vyčisatit, popřípadě vyměnit ten EGR ventil.
2) Výkon motoru jse mi nějak nepozdává. První a druhý rychlostní stupeň neřeším, ale třetí, který by měl mít největší tah je nějaký líný. Do 60 km/h tj. cca 2000 otáček to zrychluje relativně dobře, ale když mu chci ještě přidat, tak se řev motoru a otáčky zvyšují ale auto téměř nic. Čtvrtý rychlostní stupeň stejně jako pátý sice táhnou poměrně rovnoměrně, ale málo. Ve velkým techničáku je uvedeno max. rychlost 190 km/h, ale když jedu 150 tak to řve jako by jse tomu chtělo umřít a už jse tomu nechce víc.
Díky za Váš názor, pokud jste měli někdo podobný problém.
před třemi měsíci jsem si koupil ojetý Focus z dovozu (NL) a mám s ním trochu problémy:
1) Již třikrát jse mi stalo, že mi motor z ničeho nic přestal táhnout. Stalo jse mi to u rychl. st. 3,4 a 5. Vždy to stejné, tj. potřeboval jsem zrychlit a najednou to začalo cukat a po chvíli opět v pořádku. Již jsem zde poohlížel a chtěl bych tedy znát názor, zda-li stačí jen vyčisatit, popřípadě vyměnit ten EGR ventil.
2) Výkon motoru jse mi nějak nepozdává. První a druhý rychlostní stupeň neřeším, ale třetí, který by měl mít největší tah je nějaký líný. Do 60 km/h tj. cca 2000 otáček to zrychluje relativně dobře, ale když mu chci ještě přidat, tak se řev motoru a otáčky zvyšují ale auto téměř nic. Čtvrtý rychlostní stupeň stejně jako pátý sice táhnou poměrně rovnoměrně, ale málo. Ve velkým techničáku je uvedeno max. rychlost 190 km/h, ale když jedu 150 tak to řve jako by jse tomu chtělo umřít a už jse tomu nechce víc.
Díky za Váš názor, pokud jste měli někdo podobný problém.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
Zeby preklzovala spojka ? To by ale potom malo minimalne 250k km a commonrail diesla s takym nabehom kupi iba samovrah...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 05.12.2011 17:17
- Bydliště: Karvinsko
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
Spojku lze vyzkoušet tímto způsobem: Při nastartovaném motoru > Zatáhni ruční brzdu > zařaď 5. rychlostní stupeň > vytoč motor na 2 - 2,5tis. otáček > a poušěj spojku jako by jsi se chtěl rozjet > pokud motor zdechne hned je spojka OK pokud motor nezdechne nebo zdechne později tak to ma spojka za sebou.
Nebo si s autem udělej vyjížďku.
Rozjeď se tak, aby jsi měl na 5. rychlostní stupeň 1000 - 1200 otáček a sešlápni plyn až na podlahu, pokud poletí otáčky vzhůru a rychlost bude stejná tak je spojka v háji. Podobným způsobem vyzkoušíš i funkčnost CR čerpadla a vstřikovačů akorát musíš dostatečně dlouho akcelerovat s plynem na podlaze. Pokud se rozsvítí kontrolka motoru a motor přestane táhnout (ztratí výkon) tak je na problém zaděláno.
Problém také může být v ucpaném palivovém fitru, nebo také v neprůchodném fitru pevných částic tzn. že už se nevypaluje, ale pokud nesvítí žádna kontrolka tak by mohlo byt s FAP vše ok. Leda by nějaký hacker přehrál software s FAP na software bez FAP tím pádem si auto myslí, že FAP nemá.
Nebo si s autem udělej vyjížďku.
Rozjeď se tak, aby jsi měl na 5. rychlostní stupeň 1000 - 1200 otáček a sešlápni plyn až na podlahu, pokud poletí otáčky vzhůru a rychlost bude stejná tak je spojka v háji. Podobným způsobem vyzkoušíš i funkčnost CR čerpadla a vstřikovačů akorát musíš dostatečně dlouho akcelerovat s plynem na podlaze. Pokud se rozsvítí kontrolka motoru a motor přestane táhnout (ztratí výkon) tak je na problém zaděláno.
Problém také může být v ucpaném palivovém fitru, nebo také v neprůchodném fitru pevných částic tzn. že už se nevypaluje, ale pokud nesvítí žádna kontrolka tak by mohlo byt s FAP vše ok. Leda by nějaký hacker přehrál software s FAP na software bez FAP tím pádem si auto myslí, že FAP nemá.
Je: Peugeot 407 sw; 1.8 16v 92kW; 2010
Byl: Ford Focus Turnier; 1.6 TDCi 80kW; 2006
Byl: Ford Focus Turnier; 1.6 TDCi 80kW; 2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 30.04.2012 11:36
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
Díky za tip, hned jak bude čas, tak to zkusím. Doufám ale že jse pleteš
Osobně jsi myslím, že by mi to ukázala diagnostika, na které jsem byl. Ale tam nebyla žádná vážná závada.

Osobně jsi myslím, že by mi to ukázala diagnostika, na které jsem byl. Ale tam nebyla žádná vážná závada.
-
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 23.02.2012 13:00
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
ked pises ze pri 150 motor reve - ma vtedy cca 3000ot na otackomeri ?-pri 60 na 3 je 2500 nie 2000 ako pises- max 5000ot je na 3 pri 120kmh...
pri 150 musi este celkom pekne zrychlovat, mne (nielen mne) citelne zrychluje este pri 180 tachometrovych (171 GPS)
ak je pravda to co pises , tak diagnostika na ktorej si bol rozhodne nie je od Forda, ta by musela nieco ukazat, zaujimave by bolo aspon signal z MAP ci dosahuje aspon 220 atd atd...
pri 150 musi este celkom pekne zrychlovat, mne (nielen mne) citelne zrychluje este pri 180 tachometrovych (171 GPS)
ak je pravda to co pises , tak diagnostika na ktorej si bol rozhodne nie je od Forda, ta by musela nieco ukazat, zaujimave by bolo aspon signal z MAP ci dosahuje aspon 220 atd atd...
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 05.12.2011 17:17
- Bydliště: Karvinsko
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
to Kaplansky: jak si dopadl? Mas to opraveno??
Je: Peugeot 407 sw; 1.8 16v 92kW; 2010
Byl: Ford Focus Turnier; 1.6 TDCi 80kW; 2006
Byl: Ford Focus Turnier; 1.6 TDCi 80kW; 2006
- Hansoff
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 26.11.2011 14:13
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
Podle prvního příspěvku bych typoval, že mám podobný problém.
Když sjíždím z dálnice, odbočuju na přivaděč a potřebuju se rychle rozjet, tak motor pod plným plynem vynechá. Stává se to na 2. a 3. rychlost. Být to studený benziňák, tak se tomu vůbec nedivím, ale na zahřátém dieselu je to hodně divný.
Mám asi 14 dní po 100 000 servisu (olej a filtry včetně palivového)
Když sjíždím z dálnice, odbočuju na přivaděč a potřebuju se rychle rozjet, tak motor pod plným plynem vynechá. Stává se to na 2. a 3. rychlost. Být to studený benziňák, tak se tomu vůbec nedivím, ale na zahřátém dieselu je to hodně divný.
Mám asi 14 dní po 100 000 servisu (olej a filtry včetně palivového)
Ford Focus 1.6i 2010 , Toyota Supra (TT-01D)
Ex: Focus Combi 1,6 TDCi 80kW 2008,Ford Mondeo 2.0i Giha 2001,Citröen Saxo 1,1, Škoda 110R
Ex: Focus Combi 1,6 TDCi 80kW 2008,Ford Mondeo 2.0i Giha 2001,Citröen Saxo 1,1, Škoda 110R
- Hansoff
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 26.11.2011 14:13
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
Tak přidávám další poznatky...
Když sem nabral naftu na Shellce, nic podstatného se nezměnilo.
Pod plným plynem (zahřátý motor) kolem 3000 vynechá.
Když sem nabral naftu na Shellce, nic podstatného se nezměnilo.
Pod plným plynem (zahřátý motor) kolem 3000 vynechá.
Ford Focus 1.6i 2010 , Toyota Supra (TT-01D)
Ex: Focus Combi 1,6 TDCi 80kW 2008,Ford Mondeo 2.0i Giha 2001,Citröen Saxo 1,1, Škoda 110R
Ex: Focus Combi 1,6 TDCi 80kW 2008,Ford Mondeo 2.0i Giha 2001,Citröen Saxo 1,1, Škoda 110R
- Meda
- Pokročilý
- Příspěvky: 557
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
A jak vypadá chlapci turbo? U 1.6TDCi je s ním problém, protože se může ucpat přívod oleje do turba a potom se nemaže. Je na to přípis od Forda a ten se jmenuje "Ztráta výkonu, závada turbodmychadla u vozidel s počtem ujetých kilometrů > 50000km"
- Lari
- Zkušený
- Příspěvky: 1492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
A nebo spíš DPF filtr..Běžná věc u 1.6tek..

Byl-Ford Focus 1,8 TDDi r.v. 2000,16" ALU, xenony,,4el.okna,,BC, webasto, EIBACH,ST170 LOOK, DIGI klima, motor 1,8TDCi 85kW,tempomat,ABS,ASR


- Meda
- Pokročilý
- Příspěvky: 557
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
Podle toho co píšou by to byl spíš problém turba. DPF by se jim rozsvítilo pokud s tím někdo něco nedělal. Močovinu je potřeba jednou za čas doplnit a napíchnout na Fordí diagnostku pro naprogramování jednotky co řídí to vstřikování.
- Hansoff
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 26.11.2011 14:13
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
Nevím, jestli sem ten problém popsal dost dobře...
Pokud u zahřátýho motoru zrychluju pod plným plynem, tak na dvojku a trojku motor kolem 3000 vynechá. Je to jakoby několik otáček nevstřikoval. Nejde o ztrátu výkonu, ale něco podobného, jako výpadek zapalování u benzinu.
Mám podezření na palivovej filtr, je sice ani ne měsíc po výměně, ale může to být nějaký šunt (ikdyž je to od Fordu, tak to snad nebude uplně čína). Ale abych si to potvrdil a šel řešit reklamaci, potřeboval bych vytáhnout záznam tlaku z Railu, co se tam děje při těch otáčkách...
Pokud u zahřátýho motoru zrychluju pod plným plynem, tak na dvojku a trojku motor kolem 3000 vynechá. Je to jakoby několik otáček nevstřikoval. Nejde o ztrátu výkonu, ale něco podobného, jako výpadek zapalování u benzinu.
Mám podezření na palivovej filtr, je sice ani ne měsíc po výměně, ale může to být nějaký šunt (ikdyž je to od Fordu, tak to snad nebude uplně čína). Ale abych si to potvrdil a šel řešit reklamaci, potřeboval bych vytáhnout záznam tlaku z Railu, co se tam děje při těch otáčkách...
Ford Focus 1.6i 2010 , Toyota Supra (TT-01D)
Ex: Focus Combi 1,6 TDCi 80kW 2008,Ford Mondeo 2.0i Giha 2001,Citröen Saxo 1,1, Škoda 110R
Ex: Focus Combi 1,6 TDCi 80kW 2008,Ford Mondeo 2.0i Giha 2001,Citröen Saxo 1,1, Škoda 110R
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
to zjistis s ELM 327 a programem Torque for Android.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Hansoff
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 26.11.2011 14:13
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
Po několika teoriích co sme vymysleli v bazaru sem vyrazil na diagnostiku. Moje připomínky ignorovali a navíc, těsně před návštěvou servisu bylo vše v naprostém pořádku (problémy ustaly a vrátily až cestou zpátky). Na diagnostice byly 2 závady. Jedna se týkala nedokončených regenerací DPF a druhá váznoucí klapky, co přepouští vzduch z turba do motoru nebo do chladiče. Po odjezdu ze servisu bylo ještě všechno v pořádku, dokud sem nezastavil a potom nechtěl pokračovat. Motor potom cukal i při normální jízdě (opět bez jakékoli signalizace nebo neouzovýho režimu), bylo to už podruhý, co se to stalo a vždycky po jízdě a asi 2h stání.
Vrchol přišel dneska ráno, kdy motor byl podle teploměru na 80°c a do kopce to začalo cukat tak, že sem další pokračování vzdal a auto sem odstavil.
Vrchol přišel dneska ráno, kdy motor byl podle teploměru na 80°c a do kopce to začalo cukat tak, že sem další pokračování vzdal a auto sem odstavil.
Ford Focus 1.6i 2010 , Toyota Supra (TT-01D)
Ex: Focus Combi 1,6 TDCi 80kW 2008,Ford Mondeo 2.0i Giha 2001,Citröen Saxo 1,1, Škoda 110R
Ex: Focus Combi 1,6 TDCi 80kW 2008,Ford Mondeo 2.0i Giha 2001,Citröen Saxo 1,1, Škoda 110R
- zdenyvm
- Pokročilý
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.03.2010 15:29
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km
Nemáš náhodou venku DPF? Mně to dělalo podobné věci (včetně těch chyb), po přehrání Ford a Fapoff software už cca 2000km ani jeden cuk...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host