2.0 TDCi CHIPTUNING
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
Kolko mas najazdene na cerpadle a vstrekovacoch ? Mas cisty palivovy filter ? Je dost dobre mozne, ze zvysenie tlaku v raile cerpadlo uz nezvlada a na plny plyn nedokaze zasobovat vstreky dostatocnym mnozstvom nafty. Alebo pri zvysenom tlaku maju vstreky vacsie prepady. Problemom moze byt aj blbnuca regulacia variabilu turba. No toto by sa malo dat zistit na diagnostike u tunera. Toto je dovod, preco o chipe momentalne neuvazujem. No ked ma s unavenymi vstrekovacmi prvy krat hodi do nudzaku, hned ich menim. A potom, asfalt, tras sa. Pojdem asi do Bluefinu od Koisa - zda sa mi to najserioznejsie a najspolahlivejsie. Spojka je uz aj tak na odpis, takze nic nestratim, iba ziskam. Ako by povedal Clarkson - Milujem pach spalenej gumy hned zrana A to nie som ziadny pretekar.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 10.10.2010 22:35
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
to : Perna_81
No už jsem toho od chiptuningu docela dost najel,hodněkrát jsem to prohnal a zatím všechno šlape jak má.Akorát mi to trochu kouří,ale mám verzi bez DPF,takže to podle mně je v pořádku.Akorát jediná věc.Když na to opravdu šlapu,tak jako kdyby to auto odfouklo.Na výkonu se to neprojevuje.Je to prostě jako by tam bylo moc tlaku a ten zvuk je podobný jako z blow-off ventilu.Ale přitom to odfoukne když mám plyn sešláplý.Nějak to nechápu ale zatím to neřeším.Ale jak říkám,všechno zatím šlape perfektně.
No už jsem toho od chiptuningu docela dost najel,hodněkrát jsem to prohnal a zatím všechno šlape jak má.Akorát mi to trochu kouří,ale mám verzi bez DPF,takže to podle mně je v pořádku.Akorát jediná věc.Když na to opravdu šlapu,tak jako kdyby to auto odfouklo.Na výkonu se to neprojevuje.Je to prostě jako by tam bylo moc tlaku a ten zvuk je podobný jako z blow-off ventilu.Ale přitom to odfoukne když mám plyn sešláplý.Nějak to nechápu ale zatím to neřeším.Ale jak říkám,všechno zatím šlape perfektně.
Ford Focus 05" - 2.0 TDCi 122Kw 380Nm
- Perna_81
- Nováček
- Příspěvky: 112
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
Já to právě nechápu, skáče si to do nouzáku náhodně - i po běžný jízdě 5km za městem, žádný brutální šlapání na plyn.. U mého bratránka to udělá jen hodně zřídka a vyloženě po dlouhým držení na plný plyn do kopce. To by mohlo odpovídat třeba té nedostatečné dodávce paliva. Ale u mě tohle ne.
Prostě jediný možný postup bude, dát tam zpátky sériovou palivovou mapu a pozorovat.. Pokud OK, je příčinou "chiptuning".. Asi to za těch 12kW a 25Nm navíc nestojí! Navíc se mi zdá, že teď hůř funguje ESP, konkrétně protiprokluz. Nevím, jestli je to způsobený tím, že se omezuje krouťák a teď po zvýšení není při prokluzu omezení dostatečné..
Nižší spotřebu také nepozoruju, jak tu někdo psal 0,5l, tak to ani náhodou.
Mám palivový filtr 20tis. km od výměny, vzduchový dávám každou výměnu oleje nový. Olej maximálně po 12tis. km! Jezdím hlavně dálky, najeto 110tis. km a výhradně na prémiové nafty. ...tak mě napadá, že čím víc se s hovnem sereš, tím víc smrdí
Ale abych si byl jistý, že je opravdu vše správně, tak vyndám TURBO a nechám ho zkontrolovat (popř. repasovat) v této firmě http://www.specialturbo.cz/. Vstřiky jsou podle diagnostiky v perfektním stavu.. Zkrátka mě "tunneři" moc nepřesvědčují o své odbornosti.
racer199:
Jo, ten černý dým, co mi šel po tuningu z výfuku mě fakt opruzoval, to podle mě není dobře. Přeci jen od moderního common-railu očekávám trochu "ekologičtější" přístup a ne jak v dobách Tatry 148. Takže buď profesionální postup a specialistu na Ford (PSA), který ví, co si může dovolit a kam až se dá jít anebo to nechat, jak to v továrně nastavili..
Takový ten "pokus-omyl" mě fakt nebaví ..a ještě za to platit
Prostě jediný možný postup bude, dát tam zpátky sériovou palivovou mapu a pozorovat.. Pokud OK, je příčinou "chiptuning".. Asi to za těch 12kW a 25Nm navíc nestojí! Navíc se mi zdá, že teď hůř funguje ESP, konkrétně protiprokluz. Nevím, jestli je to způsobený tím, že se omezuje krouťák a teď po zvýšení není při prokluzu omezení dostatečné..
Nižší spotřebu také nepozoruju, jak tu někdo psal 0,5l, tak to ani náhodou.
Mám palivový filtr 20tis. km od výměny, vzduchový dávám každou výměnu oleje nový. Olej maximálně po 12tis. km! Jezdím hlavně dálky, najeto 110tis. km a výhradně na prémiové nafty. ...tak mě napadá, že čím víc se s hovnem sereš, tím víc smrdí
Ale abych si byl jistý, že je opravdu vše správně, tak vyndám TURBO a nechám ho zkontrolovat (popř. repasovat) v této firmě http://www.specialturbo.cz/. Vstřiky jsou podle diagnostiky v perfektním stavu.. Zkrátka mě "tunneři" moc nepřesvědčují o své odbornosti.
racer199:
Jo, ten černý dým, co mi šel po tuningu z výfuku mě fakt opruzoval, to podle mě není dobře. Přeci jen od moderního common-railu očekávám trochu "ekologičtější" přístup a ne jak v dobách Tatry 148. Takže buď profesionální postup a specialistu na Ford (PSA), který ví, co si může dovolit a kam až se dá jít anebo to nechat, jak to v továrně nastavili..
Takový ten "pokus-omyl" mě fakt nebaví ..a ještě za to platit
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 10.10.2010 22:35
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
No mě osobně ta trocha dýmu nevadí.Není to nic hrozného.Hlavně že tedka už to auto jede,protože před chiptuningem to byla hrůza.Já jsem s tím nadmíru spokojený
Ford Focus 05" - 2.0 TDCi 122Kw 380Nm
- nemoo
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 28.05.2011 10:24
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
Nad chipom uvažujem odkedy som sa dostal k tomuto skvelemu auticku. Stale sa vsak neviem rozhodnut.
V jednu chvilu je to otazka financii, potom ktora firma to spravi, neskor otazka zvysenie/znizenie spotreby a v neposlednom rade opotrebovanie celeho motora a suciastok.
Tych par koni navyse je velmi lakavych, a urcite je to rozdiel, ale stale mi chyba taky impulz ktory rozhodne urcite ano/urcite nie.
Poradite?
V jednu chvilu je to otazka financii, potom ktora firma to spravi, neskor otazka zvysenie/znizenie spotreby a v neposlednom rade opotrebovanie celeho motora a suciastok.
Tych par koni navyse je velmi lakavych, a urcite je to rozdiel, ale stale mi chyba taky impulz ktory rozhodne urcite ano/urcite nie.
Poradite?
LIKE IT!!!
FF, 2.0 TDCi, 2008/04, 126k km.
FF, 2.0 TDCi, 2008/04, 126k km.
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 10.10.2010 22:35
-
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 17.02.2008 20:24
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
Stejne je zajimavy, jak se tady na foru u motoru TDCI neustale probiraji jeho drahe a vetsinou nevyhnutelne opravy, kterych se kazdej boji, ale stejne se vehementne doporucuje chiptuning i kdyz je jasny, ze vetsina tech oprav se tim defakto privola
Ale celkove ja jsem u nafty taky pro chiptuning, ale jen je potreba si uvedomit zvyseny namahani motoru a jeho soucasti a mit nabitou srajtofli
Ale celkove ja jsem u nafty taky pro chiptuning, ale jen je potreba si uvedomit zvyseny namahani motoru a jeho soucasti a mit nabitou srajtofli
Ford Focus 1,6 74KW
Ford Mondeo 2,2 TDCI
Ford Mondeo 2,2 TDCI
- Perna_81
- Nováček
- Příspěvky: 112
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
Hmm, tak já se pro chiptuning rozhodl společně s vykucháním FAP.. Říkám si, když už tam jsem, ať uděljí vše naráz, když se s tím zabývají. A taky to vyšlo na míň, než kdybych tyto dvě akce nechal dělat separátně
Bohužel teď nevím, v čem je příčina neustálých "nouzových režimů".. Není to zase až tak často, ale někdy i 2x na 30km. Někdy zase 3 dny a 400km nic.
Kvůli tomu jsem nechal i preventivně repasovat turbo ve firmě "Special Turbo" (už to celkem i potřebovalo, trochu bylo slyšet "houkání" a ani těsnost po 110tis. km nebyla úplně 100%). Takže teď mám jistotu, že "foukání" do motoru je OK. Nechápu ty nouzové režimy ..nevidím žádnou spojitost s jízdním režimem, s prudkou akcelerací nebo naopak dlouhou jízdou z kopce bez plynu. Je to náhodné.. Tak nevím, jestli je příčinou vykuchaný FAP nebo špatně zvládnutý tuning Je to divné, tuhle firmu jsem si vybral na doporučení několika lidí odtud z fóra a vypadalo to u nich dobře - vybavení, motorová brzda a profesionální zkušenosti. Chyba v paměti je neurčitá "P000", takže ani diagnostika Ford nic konkrétního neodhalila
Chjo, kdo chce tam - pomožme mu tam
Bohužel teď nevím, v čem je příčina neustálých "nouzových režimů".. Není to zase až tak často, ale někdy i 2x na 30km. Někdy zase 3 dny a 400km nic.
Kvůli tomu jsem nechal i preventivně repasovat turbo ve firmě "Special Turbo" (už to celkem i potřebovalo, trochu bylo slyšet "houkání" a ani těsnost po 110tis. km nebyla úplně 100%). Takže teď mám jistotu, že "foukání" do motoru je OK. Nechápu ty nouzové režimy ..nevidím žádnou spojitost s jízdním režimem, s prudkou akcelerací nebo naopak dlouhou jízdou z kopce bez plynu. Je to náhodné.. Tak nevím, jestli je příčinou vykuchaný FAP nebo špatně zvládnutý tuning Je to divné, tuhle firmu jsem si vybral na doporučení několika lidí odtud z fóra a vypadalo to u nich dobře - vybavení, motorová brzda a profesionální zkušenosti. Chyba v paměti je neurčitá "P000", takže ani diagnostika Ford nic konkrétního neodhalila
Chjo, kdo chce tam - pomožme mu tam
- Peca85
- Junior
- Příspěvky: 285
- Registrován: 31.07.2010 15:10
- Bydliště: Zlín
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
zdarec pánové. nevím kam bych to napsal jinam ale chtěl bych se zeptat na jinou možnost navýšení výkonu u tohoto motoru kromě chipu. existuje nějakým kit pro mechanické navýšení výkonu pro tento motor?
Skoda Fabia II Combi supercharger & turbocharger
ex. Ford Mondeo MK4 2008, 2,0TDCi, Titanium X
ex. FFII 2,0TDCi, Sport, 2005, 121kW/401Nm, Cabrio bumper, Eibach ProKit
ex. Ford Mondeo MK4 2008, 2,0TDCi, Titanium X
ex. FFII 2,0TDCi, Sport, 2005, 121kW/401Nm, Cabrio bumper, Eibach ProKit
- Coroner
- Nováček
- Příspěvky: 132
- Registrován: 28.02.2008 08:43
- Bydliště: Praha - jižní čechy a zpět
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
Jestli chceš poradit ohledně mechanické úpravy, teda vstřikovače, turbo, atd. tak si dej http://www.dieselpower.cz - ostatně kdokoli kdo bude chtít napsat novou mapu do auta - oni opravdu mapy píší, nedávají tam nějaký koupený soft z venku.
Za ty lidi dám ruku do ohně, dělal mi moje bývalé auto, dělal mi závodní auto(naftové) a mnoha mojim kamarádům, teď se přestěhoval navíc do Prahy.
Byl jsem u něj před pár dny jen tak na brzdě s mojim FF 2.0 TDCI DPF v TP mám napsáno 100KW a naměřeno bylo 104KW. Reším teď taky otázku zda do toho jít či ne, mám ale nalítáno 200tkm, hold jezdím často a hodně a tak nevím jestli už to na motor není pozdě. Majitel dieselpoweru říká že ne, já nevím, chci to napřed rozhodit abych viděl, jak je na tom turbo a při té příležitosti bych tam trochu zvětšil i chladič vzduchu :c) a to vím, že dělá taky dost!
Za ty lidi dám ruku do ohně, dělal mi moje bývalé auto, dělal mi závodní auto(naftové) a mnoha mojim kamarádům, teď se přestěhoval navíc do Prahy.
Byl jsem u něj před pár dny jen tak na brzdě s mojim FF 2.0 TDCI DPF v TP mám napsáno 100KW a naměřeno bylo 104KW. Reším teď taky otázku zda do toho jít či ne, mám ale nalítáno 200tkm, hold jezdím často a hodně a tak nevím jestli už to na motor není pozdě. Majitel dieselpoweru říká že ne, já nevím, chci to napřed rozhodit abych viděl, jak je na tom turbo a při té příležitosti bych tam trochu zvětšil i chladič vzduchu :c) a to vím, že dělá taky dost!
Konstrukční zákon:
Uřízněte to raději větší, a pak to tam namlaťte.
Uřízněte to raději větší, a pak to tam namlaťte.
- Peca85
- Junior
- Příspěvky: 285
- Registrován: 31.07.2010 15:10
- Bydliště: Zlín
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
tak jsem se nakonec pro chip rozhodl a to konkretne u firmy http://www.steiberger.cz. Hlavní důvody výběru byla možnost kontroly na jejich brzdě a hlavně upravují data načtené přímo z řídící jednotky (ne nějaký univerzální chip). S borcem jsem si dal schůzku, na té si vyčetl data z ŘJ, provedl několik diganostik motoru a až na základě úspěšné diagnostiky jsme si domluvili termín nahrání a kontroly na brzdě (na dnešek). Dohromady jsme prováděli 4 úpravy dat (4x na brzdě) než jsme dospěli k optimálnímu naladění dle mých požadavků a výsledek je 121kw a 401Nm. kouřivost je mírně zvýšená ale projevuje se pouze při opravdu razatních rozjezdech, při bežné jízdě nikdo nepozná rozdíl
Docela překvapením byl pro mě seriový výkon 108kW a 354Nm...
Docela překvapením byl pro mě seriový výkon 108kW a 354Nm...
Skoda Fabia II Combi supercharger & turbocharger
ex. Ford Mondeo MK4 2008, 2,0TDCi, Titanium X
ex. FFII 2,0TDCi, Sport, 2005, 121kW/401Nm, Cabrio bumper, Eibach ProKit
ex. Ford Mondeo MK4 2008, 2,0TDCi, Titanium X
ex. FFII 2,0TDCi, Sport, 2005, 121kW/401Nm, Cabrio bumper, Eibach ProKit
- L_u_k_y_n
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 10.04.2009 14:26
- Bydliště: Praha-východ
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
tak to je nádhera. Nemít najeto přes 180 tis.km, šel bych do toho taky .... nechci ale riskovat už třeba unavené některé komponenty
Ford Focus II 2.0 TDCi Ghia, r.2005
- zajo21
- Pokročilý
- Příspěvky: 567
- Registrován: 29.11.2010 11:14
- Bydliště: Dubnica n/Váhom / BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
Presne toto je dôvod prečo do čipu nejdem ani ja, nechcem riskovať kôli "zopár" koníkom výmenu turba, vstrekov, spojky a pod. srandičiek
Ale páčilo by sa mi navýšenie z 66 kw -> 84 kw
Ale páčilo by sa mi navýšenie z 66 kw -> 84 kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 29.03.2010 21:03
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
Já jsem si nechal načipovat Mondeo IV od firmy xtuning. Zrovna včera mi ve Fordu přeráli soft, takže mám odčipováno. Tak jsem nelenil a nahrál jsem si pár rozjezdů, co mám na videu, když jsem ještě čip měl a srovnal to. Auto bylo po odčipování opravdu línější a nějak moc se mu nechtělo, ale ty videa jasně ukázaly, že se změna výkonu vůbec neprojevila. Respektive do 4200ot jely auta stejně a od 4200 do 4500 se to načipovaný dostalo o poznání lehčeji, dále už zavadlo. Zkoušel jsem trojku na volnoběh a plnej do 4500ot a potom na šestku ve 100kmh plnej do 190. Ani v jednom z případů se překvapení nekonalo.
Obávám se, že část úpravy auta spočívá i v přemapování dráhy plynu, aby měl zákazník pocit, že se jen dotkne plynu a auto vystřelí, neboť rozdíl 108kw a 120kw při 4000ot zřejmě není při běžné jízdě rozeznatelný.
Obávám se, že část úpravy auta spočívá i v přemapování dráhy plynu, aby měl zákazník pocit, že se jen dotkne plynu a auto vystřelí, neboť rozdíl 108kw a 120kw při 4000ot zřejmě není při běžné jízdě rozeznatelný.
Mondeo HB 2019 2.0TDCi132kw PowerShift Titanium
- focus-herbie
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 10.05.2014 09:24
- Bydliště: Brno
Re: 2.0 TDCi CHIPTUNING
upravoval tu tenhle motor někdo nějak jinak než chipem? jiný vstřiky , turbo atd? popřípadě ví někdo z čeho by tam šly dát jiný vstriky, nebo jak tomu motoru pomoct, aby tomu nepadal tak strašně krouták v otáčkách?
Ford Focus 2,0 TDCi, rv.2007,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů