problém volnoběh - start
-
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 14.03.2012 21:04
- Bydliště: Praha
problém volnoběh - start
AHojte, řeším takovou docela zajímavou věc.
aktuální stav:
a) LPG
b) výřivé klapky venku
c) 1.8 benzín 92kW, r.v. 2001 (MK3) najeto poctivých 174 000km (auto je z Německa, ale mám ho už 10 let a do nedávna žádný problém - auto bylo jak nové při koupi a v záruce a pečováno v Autorizovanehch servisech..)
d) olej na rysce, chladící kapalina atd ok
e) škrtící klapka vyčištěná cca před týdnem, baterku jsem taky odpojil a jízdou cca 150km na benzín najezdil, nový filtr, svíčky Origo Ford Platinové, najeto cca 48000km, olej měním každých 12 000km, 5W40 už od 75 000km do teď
1) Při startu mi volnoběh zaosciluje (zakolísá) viz video ....
http://youtu.be/Zu0RbfFYJhQ
2) pak když se motor zahřeje, tak při vyřazení a jízdě mi nespadnou otážky na cca 1000 ale prvně na 500 a pak se vyhoupnou a zaoscilujou do 1000 a ustálí se na 800+-...nemají náhodou při jízdě být zvýšené otáčky??? viz http://youtu.be/qpx5hdOdSB4
3) zahřátý motor, když stojím, motor má cca 800 a kdyžpootočim volantem tak motor přidá na cca 1000?
4) řešil jsem i chudou směs, což se vyřešilo - vada LPG špatně nastavené, a nevěděl jsem když se rozsvítila kontrolka motoru co to způsobilo, teď už bez jediného problému...
nějaký nápad? abych nevypadal jak blb, má Benzínové Mondeo váhu vzduchu? nbeo něco jiného co by to mohlo způsobovat? svíčky? kabely?
nemá někdo nějaký nápad??
aktuální stav:
a) LPG
b) výřivé klapky venku
c) 1.8 benzín 92kW, r.v. 2001 (MK3) najeto poctivých 174 000km (auto je z Německa, ale mám ho už 10 let a do nedávna žádný problém - auto bylo jak nové při koupi a v záruce a pečováno v Autorizovanehch servisech..)
d) olej na rysce, chladící kapalina atd ok
e) škrtící klapka vyčištěná cca před týdnem, baterku jsem taky odpojil a jízdou cca 150km na benzín najezdil, nový filtr, svíčky Origo Ford Platinové, najeto cca 48000km, olej měním každých 12 000km, 5W40 už od 75 000km do teď
1) Při startu mi volnoběh zaosciluje (zakolísá) viz video ....
http://youtu.be/Zu0RbfFYJhQ
2) pak když se motor zahřeje, tak při vyřazení a jízdě mi nespadnou otážky na cca 1000 ale prvně na 500 a pak se vyhoupnou a zaoscilujou do 1000 a ustálí se na 800+-...nemají náhodou při jízdě být zvýšené otáčky??? viz http://youtu.be/qpx5hdOdSB4
3) zahřátý motor, když stojím, motor má cca 800 a kdyžpootočim volantem tak motor přidá na cca 1000?
4) řešil jsem i chudou směs, což se vyřešilo - vada LPG špatně nastavené, a nevěděl jsem když se rozsvítila kontrolka motoru co to způsobilo, teď už bez jediného problému...
nějaký nápad? abych nevypadal jak blb, má Benzínové Mondeo váhu vzduchu? nbeo něco jiného co by to mohlo způsobovat? svíčky? kabely?
nemá někdo nějaký nápad??
Jsou a doufám že dlouho budou
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi, po FL, 2.2 TDCi, 147kW, r.v.2014
Ford Galaxy MK3 po Fl, 2.0 TDCi, 120kW, r.v. 2013
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi, po FL, 2.2 TDCi, 147kW, r.v.2014
Ford Galaxy MK3 po Fl, 2.0 TDCi, 120kW, r.v. 2013
- winn
- .
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 20.05.2012 06:23
- Bydliště: Usti n. L.
Re: problém volnoběh - start
1) to same dela muj duratec-he 2.0 a neprijde mi to jako nejaka vada, asi si pocitac posteluje otacky podle teploty
3) pri stani a toceni volantem na miste se ti otacky hybou kuli praci posilovace
snad jsem aspon trosku pomohl
3) pri stani a toceni volantem na miste se ti otacky hybou kuli praci posilovace
snad jsem aspon trosku pomohl
BMW F80 M3 Competition
-
- Test driver
- Příspěvky: 2653
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: problém volnoběh - start
No podle toho jak ti to při vyřazení spadlo na 400ot/min a pak se srovnalo, tak bych se asi zaměřil na volnoběžný ventil... Může už být trochu zanesený a pomaleji otevírat přívod vzduchu na volnoběh při uzavření škrticí klapky.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
-
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 14.03.2012 21:04
- Bydliště: Praha
Re: problém volnoběh - start
děkuju děkuju, vyzkouším. Ten volnoběžný ventil jsem pravda nezkoušel...
ještě takový další detail. Naposledy se mi tohle dělo u Felicie 1.6tky, kterou mám jako druhé auto... Při nastartování studeného motoru a lehkém sešlápnutí plynu se motor lehce dusí - má 1250ot +- a když sešlápnu tak se to dusí na 1000ot... když však nastartuju a nechám cca 1 minutu auto ohřát=motoru klesnou otáčky na cca 1100 nebo kolik, tak už to nedělá... u Feldy to byla špatná škrtící klapka ...
nějaký rady? Volnoběžný ventil tedy vyzkouším vyčistit případně nový...
ještě takový další detail. Naposledy se mi tohle dělo u Felicie 1.6tky, kterou mám jako druhé auto... Při nastartování studeného motoru a lehkém sešlápnutí plynu se motor lehce dusí - má 1250ot +- a když sešlápnu tak se to dusí na 1000ot... když však nastartuju a nechám cca 1 minutu auto ohřát=motoru klesnou otáčky na cca 1100 nebo kolik, tak už to nedělá... u Feldy to byla špatná škrtící klapka ...
nějaký rady? Volnoběžný ventil tedy vyzkouším vyčistit případně nový...
Jsou a doufám že dlouho budou
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi, po FL, 2.2 TDCi, 147kW, r.v.2014
Ford Galaxy MK3 po Fl, 2.0 TDCi, 120kW, r.v. 2013
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi, po FL, 2.2 TDCi, 147kW, r.v.2014
Ford Galaxy MK3 po Fl, 2.0 TDCi, 120kW, r.v. 2013
-
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 14.03.2012 21:04
- Bydliště: Praha
Re: problém volnoběh - start
tak závada byla vyřešena, byl to opravudu volnoběžný ventil... vyměnil sem ho za jiný a ejhle je všechno v cajku jen je trošku divný že předtím než začal zlobit tak při jízdě a volnoběu držely otáčky na cca 1000, teď drží na těch cca 800-900 .... ale už se volnoběh nehoupe a je to OK
Jsou a doufám že dlouho budou
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi, po FL, 2.2 TDCi, 147kW, r.v.2014
Ford Galaxy MK3 po Fl, 2.0 TDCi, 120kW, r.v. 2013
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi, po FL, 2.2 TDCi, 147kW, r.v.2014
Ford Galaxy MK3 po Fl, 2.0 TDCi, 120kW, r.v. 2013
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: problém volnoběh - start
Pravděpodobně jak byl zanesený, tak při své vlastní oscilaci úplně nedovíral. Funguje na principu 1/0 (otevřeno/zavřeno), neexistuje žádná mezipoloha, není to krokový motorek, nýbrž obyčejný solenoid. Tudíž se průtok vzduchu přes něj reguluje neustálým otvíráním/zavíráním ventilu. Takže při těch zavřených polohách, kdy přes něj nemělo nic procházet, běžel falešný vzduch - toť těch cca 100-200ot. navíc.
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
-
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 14.03.2012 21:04
- Bydliště: Praha
Re: problém volnoběh - start
tak jsem to aspon pochopil děkuju za vysvětlení
Jsou a doufám že dlouho budou
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi, po FL, 2.2 TDCi, 147kW, r.v.2014
Ford Galaxy MK3 po Fl, 2.0 TDCi, 120kW, r.v. 2013
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi, po FL, 2.2 TDCi, 147kW, r.v.2014
Ford Galaxy MK3 po Fl, 2.0 TDCi, 120kW, r.v. 2013
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: problém volnoběh - start
Čau, tak mi to začalo houpat úplně stejně jako tobě před výměnou volnob. ventilu . Jenže já ho mám vyčištěný, když ho píchnu na zdroj, tak šlape nádherně...tak netuším. Ty jsi ho zkoušel nejdřív vyčistit, nebo jsi rovnou dával novej? V jakém stavu byl ten původní, už nechtěl běhat?Jeniiceek píše:tak závada byla vyřešena, byl to opravudu volnoběžný ventil... vyměnil sem ho za jiný a ejhle je všechno v cajku jen je trošku divný že předtím než začal zlobit tak při jízdě a volnoběu držely otáčky na cca 1000, teď drží na těch cca 800-900 .... ale už se volnoběh nehoupe a je to OK
Naposledy upravil(a) Yeshterr dne 29.10.2012 17:20, celkem upraveno 1 x.
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: problém volnoběh - start
Hlásím se do klubu. Začalo to se zimou. Když jedu se studeným motorem, tak po přepnutí na LPG a vyřazení např. při jízdě z kopce to skoro chcípne, pak to vyletí nahoru a takhle se to hádá v podstatě do doby, než zařadím, nebo se motor pořádně neohřeje. Ksindl lpgácká. Zatím to neřeším, protože volnoběžný ventil je čistý a v létě to vůbec nedělalo. Podle mě prostě LPG je ještě studený po přepnutí a dělá to nějak rotyku. Když se motor ohřeje, tak je to ok.
-
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 10.10.2010 21:21
- Bydliště: Praha 5
Re: problém volnoběh - start
asi novinka. Dříve se budil pulzně a v závislosti na délce pulzu se více otevřel (snáze přetlačil pružinu ) nebo méně otevřel (pružina ventil nepustila). Tím že má určitou hmotnost a tudíž setrvačnost tu pulzní modulaci vymaskuje a ustálí se v optimální poloze.Yeshterr píše:Funguje na principu 1/0 (otevřeno/zavřeno), neexistuje žádná mezipoloha
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW Zetec-E - 198500km
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: problém volnoběh - start
Dyť já neříkám, že se neotvírá pulzně. Ale myslím, že se nemění délka pulzu, nýbrž střída signálu. Šlo mi o to, že se velikost jeho otevření neovládá napěťově.
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- jimm
- Zkušený
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: problém volnoběh - start
Já teď to mám taky,myslím že to ještě dělá ten letní poměr propan-butan.Zimní je víc propanu nebo butanu já už nevím.tym píše:Hlásím se do klubu. Začalo to se zimou. Když jedu se studeným motorem, tak po přepnutí na LPG a vyřazení např. při jízdě z kopce to skoro chcípne, pak to vyletí nahoru a takhle se to hádá v podstatě do doby, než zařadím, nebo se motor pořádně neohřeje. Ksindl lpgácká. Zatím to neřeším, protože volnoběžný ventil je čistý a v létě to vůbec nedělalo. Podle mě prostě LPG je ještě studený po přepnutí a dělá to nějak rotyku. Když se motor ohřeje, tak je to ok.
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
- pavel85
- Nováček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 09.09.2012 22:05
- Bydliště: Lichnov okr. Nový Jičín
Re: problém volnoběh - start
Jo tak ten bod 1 a 2 mi dělá taky.Teda ten 1 jak kdy,ale většinou jak nastartuju,tak se prostě otáčky zhoupnou a pak drží jak mají. Myslím, že to bude vlastnost. A ten bod 2, že nedrží při jízdě 1000 ot. mi taky někdy dělá. Většinou když dojíždím třeba k prudké zatáčce, vyšlápnu spojku a v tu dobu už zatáčím, všimnu si, že otáčky někdy klesnou třeba na 500 a pak se vrátí na cca 800. Ale jakmile jedu po rovince, vyřadím, tak se otáčky drží pěkně 1000. Volnoběžný ventil je nový.
Mondeo MK3 Kombi, 2.0 TDCi 96kW, r.v.2005
Mondeo MK3 Kombi, 2.0i 107kW, r.v.2001, GHIA - na prodej
Mondeo MK3 Kombi, 2.0i 107kW, r.v.2001, GHIA - na prodej
- F-Jay
- Junior
- Příspěvky: 227
- Registrován: 09.01.2012 19:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém volnoběh - start
Ahoj objevil se mi problém za celou dobu co mám Mondeo ze studeným startem nebyl problém až teď. Nastartuju motor se nehádá, nehoupe a potom za par sekund motor chcipne a zůstanou jen kontrolky. Až na 3 pokus jsem to nakopl trosku jsem podržel plyn a už nechcipl Děje se to jen když auto stojí venku jinak když jde v garáži tak není problém čím by to mohlo být ?? Primrzla nafta či co?? Nafta je tam od Eurooil
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23991
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: problém volnoběh - start
tady na foru neresime stejnou vec na vice mistech - prosim, drz se toho
diky
diky
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů