Styl řazení

Uživatelský avatar
lukash
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 27.03.2011 18:08
Bydliště: Praha 10

Styl řazení

Příspěvek od lukash » 07.07.2012 14:53

Ahoj,
víc než rok jezdím focusem, najel jsem s ním cca 30 tisíc (celkově má najeto 110 tisíc, prvních 80 jenom po Praze), ale i po takové době mi přijde, že jsem se nesžil se spojkou a převodovkou. Mohli byste mi poradit, jak jezdit / jak jezdíte při těchto příležitostech:
- rozjezd se studeným motorem - na 1 točím max na 2000-2100, pak dvojka, ale kvůli krátké jedničce otáčky padnou někam k 1100 - co na to říká setrvačník?
- zrychlení z nízké rychlosti - jedu téměř krokem na neutrál a co zařadit? Jedničku tam cpát moc nechci (a když jsem to zkoušel, tak tam ani moc nejde), tak dávám dvojku, ale musím při pouštění spojky držet otáčky aspoň na 1500, aby nepadly opět k 1000.
- když tam tu dvojku dám a pouštím spojku, vypadá to, že otáčky by padly i pod volnoběh (nezkoušel jsem), ale na jedničku si motor sám přidá. Občas jezdívám s MB-C 220CDi a ten se na dvojku v pohodě i rozjede (snad 40 koní není zas takový rozdíl).

V tomto týdnu půjde auto do servisu na výměnu spojky/dvouhmoty (od koupi po nastartovaní klepe, dostal jsem na ni slevu :) ), je možný, že se to pak zlepší? Chtěl bych si auto ještě tak 2-3 roky nechat, což je dalších 100 tisíc a nechtěl bych to měnit znova.
Je možnost, že se to zlepší po aktualizaci sw řídicí jednotky?

díky za rady
FoFo II Kombi, 1.8 TDCi, 2007

7a53366
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 26.05.2008 23:45
Bydliště: Praha

Re: Styl řazení

Příspěvek od 7a53366 » 07.07.2012 15:59

Můj názor je, že 40 koní je sakra rozdíl. :nixw: Až ti budou dělat tu spojku, ať ti do převodovky nalejou správnej olej. Možná budeš překvapenej, co všechno a kdy tam zařadíš. :totlsmile:

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Styl řazení

Příspěvek od vitacz » 07.07.2012 17:02

Jedničku tam dáš naprosto v pohodě s meziplynem. Já jezdim také po praze. Pokud je rovina tak řadim cca 1950-2000 ot. Po silnici nejezdim nikdy 50 ale 60 tudíž je tam 5ka v cca 1000 ot. Což vůbec nevadí pokud nezrychluješ, ale udržuješ konstatní rychlost na rovině. pokud je kopec přeřazuji. Opět záleží jakej to kopec je a jak rychle jedu. Pokud chci dodžet tu 60ku tak klidně řadim na trojku. Jinak když je motor studenej tak 2500 ot je úplně ok.
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
lukash
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 27.03.2011 18:08
Bydliště: Praha 10

Re: Styl řazení

Příspěvek od lukash » 07.07.2012 19:09

Díky za tipy, o tom olejji v převodovce mu řeknu (má to servisní knížku a je to z čech, ale stejně nevím, co tam kdo nalil), ta jednička tam jde, ale ne tak tak lehce, jako když auto stojí (stejně se choval i jeden Daewoo/Chevrolet, co byl skoro novej, dokud nezastavil, tak tam jednička nešla).

Doteď jsem po městě jezdil kolem 50ti, vždycky na trojku (cca 2000 ot).
FoFo II Kombi, 1.8 TDCi, 2007

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Styl řazení

Příspěvek od phofy » 08.07.2012 19:52

tu jedničku tam dáš s meziplynem, já jezdím cca 1800 rpm

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Styl řazení

Příspěvek od tomason » 08.07.2012 20:17

Na jakou naftu jezdíž?
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Styl řazení

Příspěvek od Sagic » 09.07.2012 10:14

Za kolik si dvouhmotu nechas vymenit? Ja jsem nasel na moje auto toto: http://www.autotwin.cz/zbozi/121334/SPO ... TDCi--1560
nemate nekdo zkusenost? Preci jen ta cena je super oproti tomu jak se tu pise ze je to 30 tis, ale sem laik a netusim jestli k tomu jeste neni neco potreba.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Styl řazení

Příspěvek od V12 » 09.07.2012 11:30

To mas len spojku. Pridaj dvojhmotovy zotrvacnik a cena je niekde inde :evil: A hlavne nech to nie je z PL. To sa potom moze stat, ze po 30k km repete.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
lukash
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 27.03.2011 18:08
Bydliště: Praha 10

Re: Styl řazení

Příspěvek od lukash » 09.07.2012 14:51

Od koupi tankuju vervu když to jde, odhadem tak v 95% případů (na fotce to zrovna stojí u OMV :), ale i tam beru tu dražší naftu ).

Kolik mě bude stát výměna zatím nevím, dneska/zítra to vezu do servisu, pak napíšu.
FoFo II Kombi, 1.8 TDCi, 2007

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Styl řazení

Příspěvek od Sagic » 10.07.2012 10:12

Ok, to jsem zvedavy, jak psal V12 tak jsem patral a dvouhmotovy setrvacnik se da sehnat i pod 10 tis ale jaka je to kvalita to nevim (ikdyz tusim).
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Styl řazení

Příspěvek od vitacz » 10.07.2012 11:11

30 tis za dvouhmotu!? Nesmysl. Počítejte kolem 10 tis když si to nebude dělat sami tak počítejte 4 za práci. Je to totož celkem voser.
Já mám dvouhmotu LUK http://www.elit.cz/cz/sortiment-a-sluzb ... cniky.aspx
Najeto nevim cca 30tis? ale mám to dva roky a žádnej problém. (zatim ťuk, ťuk, musim zaklepat :-) 8)
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Styl řazení

Příspěvek od spanel » 10.07.2012 12:17

Asi došlo k nedorozumění - těch 30 tisíc psal V12 jako kilometrů! čili, pokud koupí polskou levnou kvalitu, pak po 30 000 km bude zralá na výměnu zase.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Styl řazení

Příspěvek od vitacz » 10.07.2012 15:25

jo aha :-)
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
lukash
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 27.03.2011 18:08
Bydliště: Praha 10

Re: Styl řazení

Příspěvek od lukash » 10.07.2012 17:27

Tak cena výměny spojka+setrvák+ložisko bude kolem 20 tisíc včetně práce. Díly budou originální.
FoFo II Kombi, 1.8 TDCi, 2007

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Styl řazení

Příspěvek od phofy » 10.07.2012 17:28

Tak to je dobrá cena na to, že to bude origo :palec_nahoru:

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti