Teplota paliva
- romanva
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 11.09.2012 21:17
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Teplota paliva
A to jsi ještě neviděl co mi dnes vylítlo z výfuku. Jak se mi to stáhne, tak to vystavím. Trysky jsem neměnil - byly na testu a prý jsou OK. V pondělí s tím musím nějak prolézt STK a potom jak na to budu mít čas, tak to rozhodím, ale štve mě to. Benzínových motorů jsem měl rozebranejch spoustu, ale ropák bude poprvé. Všechno je ale jednou poprvé, tak uvidíme.
Ford Mondeo combi 2,5t titanium 2009
Spotřeba FORD MONDEO COMBI 2,5T 162 kW / 0 HP[/url][/img]

- romanva
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 11.09.2012 21:17
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Teplota paliva
Trochu blbě jsm to nahrál, ale i tak:
http://www.facebook.com/video/video.php ... 9191159915
http://www.facebook.com/video/video.php ... 9191159915
Ford Mondeo combi 2,5t titanium 2009
Spotřeba FORD MONDEO COMBI 2,5T 162 kW / 0 HP[/url][/img]

- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Teplota paliva
tak tady jsem v koncich. na tom poslednim videu to prede jako kocka, zvuk v pohode... jen to dost hrozne huli. U me neni videt zadny cmoud ani pri studenem motoru a po pridani. Jsem bez DPF s nalomenym turbem :)
na stk bych sel jedine pres znameho pokud potrebujes projit. Pres kourivost to asi neproleze.
No co uz, nedelej si z toho hlavu. Kdyz nejde o zivot jde o h...o, rika se.
fakt to NEMUZOU byt vstriky? Nebo turbo? Jestli se dostanes k turbu, sundal bych vstupni hadici, zkusil vuli osky mezi palcem a ukazovackem a kouknul, jestli neni kompresorova cast ostrouhana. Ale tyto projevy turba jsou jasne slyset, takze spis ani ne. Zhavice by mohl byt dalsi podezrely...
osobne bych to resil elm327 diagnostikou - nahratim provoznich hodnot-tj, jaky dava turbo tlak za jizdy-boost, tlak v railu - pokud je nizky < 20 MPa - vstriky spatne nebo cerpadlo, vaha vzduchu - mam ted 5-10 g/s na volnobehu. Proste takova ta klasika... Pokud toto zmerit nemuzes, tak na diagnostiku.
na stk bych sel jedine pres znameho pokud potrebujes projit. Pres kourivost to asi neproleze.
No co uz, nedelej si z toho hlavu. Kdyz nejde o zivot jde o h...o, rika se.
fakt to NEMUZOU byt vstriky? Nebo turbo? Jestli se dostanes k turbu, sundal bych vstupni hadici, zkusil vuli osky mezi palcem a ukazovackem a kouknul, jestli neni kompresorova cast ostrouhana. Ale tyto projevy turba jsou jasne slyset, takze spis ani ne. Zhavice by mohl byt dalsi podezrely...
osobne bych to resil elm327 diagnostikou - nahratim provoznich hodnot-tj, jaky dava turbo tlak za jizdy-boost, tlak v railu - pokud je nizky < 20 MPa - vstriky spatne nebo cerpadlo, vaha vzduchu - mam ted 5-10 g/s na volnobehu. Proste takova ta klasika... Pokud toto zmerit nemuzes, tak na diagnostiku.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- romanva
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 11.09.2012 21:17
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Teplota paliva
Turbo je tu tak úžasně přístupné, že by člověk brečel. Trysky byly na testu a druhé co mám půjčené jsou špatné - dnes mi volali za zkušebny. ELM s mým autem prostě moc nekamarádí. Projížděli to diagnostikou nezávisle ve dvou servisech a nic. Tlak v Railu vyčtu - ten je v pohodě. Žhavičky zkusím taky vyndat, ale v servisu tvrdili, že jsou dobré, ale už nevím čemu věřit. Oni ty příznaky stále ukazují na trysky, ale ty už byly dvakrát na testu ve dvou zkušebnách a výsledek stejný.
Dnes jsem ještě zkusil jednu kravinu: Při nastartovaném motoru jsem vytáhl konektor váhy vzduchu - motor párkrát zacvakal jinak a pak se to vrátilo zpět na stejný zvuk. Přidávat jsem nezkoušel. Nemělo by to chcípnot?
Dnes jsem ještě zkusil jednu kravinu: Při nastartovaném motoru jsem vytáhl konektor váhy vzduchu - motor párkrát zacvakal jinak a pak se to vrátilo zpět na stejný zvuk. Přidávat jsem nezkoušel. Nemělo by to chcípnot?
Ford Mondeo combi 2,5t titanium 2009
Spotřeba FORD MONDEO COMBI 2,5T 162 kW / 0 HP[/url][/img]

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Teplota paliva
Odpojena vaha vzduchu by mala rozsvietit kontrolku motora, no motor by mal ist normalne dalej. Takmer kazdy senzor ma nejaku nahradu, ktora sa pouzije ako zaloha. Toto neplati specialne pre cidlo vacky, bez neho to skratka nepojde (hoci by ist malo, ma to este cidlo polohy klukovky, ktore dava lepsi udaj, ako vacka - nechapem, preco je to takto urobene). Takisto to nepojde ani bez cidla polohy klukovky. Podla popisu CR systemu Conti / Siemens (zavesil som ho do technickych informacii) by motor vybaveny touto RJ mal ist aj po poruche cidla vacky (CMP), ak ale odide CKP (poloha klukovky), dojazdis.
Ad to video vyfuku - toto robil moj Plechac po rannom starte pri teplotach pod 5 stupnov aj pred aj po vymene vstrekovacov. Do minuty to ale prestalo. Ked bolo minus 15, tak hulil trocha dlhsie - aj 3 minuty. Cele oblaky bieleho dymu som za sebou tahal v jeden pekny vecer, ked mi praskla hadicka prepadu nafty na 3. valci (od zotrvacnika). To mi aj auta trubili a blikali, nemal som inu moznost, iba po preplnenej dialnici pokracovat 130 dalej. Ked som doma zdvihol kapotu, brrrr. Vsetko
od nafty.
Ad to video vyfuku - toto robil moj Plechac po rannom starte pri teplotach pod 5 stupnov aj pred aj po vymene vstrekovacov. Do minuty to ale prestalo. Ked bolo minus 15, tak hulil trocha dlhsie - aj 3 minuty. Cele oblaky bieleho dymu som za sebou tahal v jeden pekny vecer, ked mi praskla hadicka prepadu nafty na 3. valci (od zotrvacnika). To mi aj auta trubili a blikali, nemal som inu moznost, iba po preplnenej dialnici pokracovat 130 dalej. Ked som doma zdvihol kapotu, brrrr. Vsetko

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- romanva
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 11.09.2012 21:17
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Teplota paliva
No. jestli se nepletu, tak čidlo vačky dává informaci kdy má pálit první válec. Podle klikovky to jednotka nepozná. Nebo se pletu? Zkusím ještě přeměřit tlaky, zkouknout žhavičky, vyměním olej a pak zajedu na STK. Musím to pořádně ohřát - pak je to relativně v pohodě.
Jestli na nic nepřijdu, tak holt sundám hlavu a uvidím jestli to půjde nějak opravit, nebo jestli to bude na jiný motor.
Ještě mě napadlo, že může být něco s ventilama -nevím, třeba nějaká netěsnost a už jsou tlaky v háji. Uvidím co naměřím a zkusím to ještě stlačeným vzduchem, jestli uslyším kudy to utíká. Jestli to bude na válcích, tak to snad ani nebudu rozdělávat a rovnou budu shánět nový motor, nebo to prodám tak jak to je. Uvidíme, ale do léta musí vydržet, než budu mít na jiné.
Jestli na nic nepřijdu, tak holt sundám hlavu a uvidím jestli to půjde nějak opravit, nebo jestli to bude na jiný motor.
Ještě mě napadlo, že může být něco s ventilama -nevím, třeba nějaká netěsnost a už jsou tlaky v háji. Uvidím co naměřím a zkusím to ještě stlačeným vzduchem, jestli uslyším kudy to utíká. Jestli to bude na válcích, tak to snad ani nebudu rozdělávat a rovnou budu shánět nový motor, nebo to prodám tak jak to je. Uvidíme, ale do léta musí vydržet, než budu mít na jiné.
Ford Mondeo combi 2,5t titanium 2009
Spotřeba FORD MONDEO COMBI 2,5T 162 kW / 0 HP[/url][/img]

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Teplota paliva
Trocha som sa prehrabal nejakymi materialmi a :
- nastartuje iba za predpokladu, ze su obe cidla CMP aj CKP vporiadku
- pri behu motora po poruche CMP kontrolka MIL, ale motor bezi dalej v normalnom rezime
- pri behu motora po poruche CKP motor chcipne
Toto by malo platit pre Focus II 2.0TDCI (prezleceny zabozrut 2.0HDI) s riadiacou jednotkou Siemens / Conti.
- nastartuje iba za predpokladu, ze su obe cidla CMP aj CKP vporiadku
- pri behu motora po poruche CMP kontrolka MIL, ale motor bezi dalej v normalnom rezime
- pri behu motora po poruche CKP motor chcipne
Toto by malo platit pre Focus II 2.0TDCI (prezleceny zabozrut 2.0HDI) s riadiacou jednotkou Siemens / Conti.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Teplota paliva
Este k tomu startovaniu - niekde som vycital, ze pre S/C je okamih prveho vstreku pri startovani zistovany 2 sposobmi :
1. prekrytie polohy vacky so zavretymi ventilmi s polohou klukovky piest 1 horna uvrat (preto musia byt pri startovani obe cidla OK)
2. meranie zrychlenia pohybu klukovky po prvom vstreku pri hornej uvrati - ak klukovka zrychli, jedna sa o spravny okamih, ak nezrychli dalsi vstrek o otacku neskor je ten pravy.
Kedy sa ktora strategia pouziva, netusim. Po nastartovani je CMP nepotrebny, pretoze RJ vie, kde je klukovka, ci v parnej alebo neparnej otacke po prvom spravnom vstreku a tato poloha je podstatne presnejsia, ako poloha vacky, pretoze rozvodovy remen cez vacku pohana CR cerpadlo (poriadna zataz) a zaroven je pruzny, kdezto sustava klukovka - ojnica - piest je na 100% tuha, takze poloha vhodna na vstrek moze byt urcena presnejsie. Okrem toho aj otacky klukovky su 2x vacsie, ako vackovky. Fakt neviem, preco je to takto. Ak niekto vie, nech mi to prosim vysvetli, nechcem umriet sprosty
1. prekrytie polohy vacky so zavretymi ventilmi s polohou klukovky piest 1 horna uvrat (preto musia byt pri startovani obe cidla OK)
2. meranie zrychlenia pohybu klukovky po prvom vstreku pri hornej uvrati - ak klukovka zrychli, jedna sa o spravny okamih, ak nezrychli dalsi vstrek o otacku neskor je ten pravy.
Kedy sa ktora strategia pouziva, netusim. Po nastartovani je CMP nepotrebny, pretoze RJ vie, kde je klukovka, ci v parnej alebo neparnej otacke po prvom spravnom vstreku a tato poloha je podstatne presnejsia, ako poloha vacky, pretoze rozvodovy remen cez vacku pohana CR cerpadlo (poriadna zataz) a zaroven je pruzny, kdezto sustava klukovka - ojnica - piest je na 100% tuha, takze poloha vhodna na vstrek moze byt urcena presnejsie. Okrem toho aj otacky klukovky su 2x vacsie, ako vackovky. Fakt neviem, preco je to takto. Ak niekto vie, nech mi to prosim vysvetli, nechcem umriet sprosty

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- romanva
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 11.09.2012 21:17
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Teplota paliva
Já bych se ještě chtěl podívat jestli mi sedí poloha snímače kliky. Jak to snímá? Předpokládám, že je to Hallův snímač proti ozubenému kolu. To kolo je na klice nasazené jak? Vím, že u některého auta to bylo na kužel a muselo se to srovnat na horní úvrať - to je ale výmysl. Nemůže být tady to kolo taky trošičku pootočený a pak jde vstřik v nesprávný okamžik? Je mi jasné, že by to muselo být jen o malinko aby to jednotka nepoznala. Jak to zkontroluju? Pokud tam je klínek tak by mohl být třeba trochu žvejklý. Nestává se to? Na vačce to je v pohodě, tam jsem koukal. Ještě zkusím osciloskopem změřit signál z čidla kliky - musí mít asi perfektně pravidelný signál ne?
Ford Mondeo combi 2,5t titanium 2009
Spotřeba FORD MONDEO COMBI 2,5T 162 kW / 0 HP[/url][/img]

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Teplota paliva
Netusim, ako to je urobene, to je otazka na mechanika. Ja nim nie som.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- romanva
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 11.09.2012 21:17
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Teplota paliva
Chlapi, nemáte nějaký nápad jak povolit řemenici na klice? Já to nějak nemůžu povolit. Jestli jsem to teda správně vydedukoval, tak by tam měl být levý závit. Taky si nejsem jistej jestli to můžu takhle rvát se zajištěným setrvačníkem. nerad bych zmrvil kliku. Zítra si chci přinést vzduchový rázový utahovák. Ta řemenice asi nebude zrovna nejlepší - když na ni zaklepu dřevem, tak tak zvláštně plechově zvoní. Když zaklepu na tu novou, tak to zní jako když klepu do masivního železa.
Ford Mondeo combi 2,5t titanium 2009
Spotřeba FORD MONDEO COMBI 2,5T 162 kW / 0 HP[/url][/img]

- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Teplota paliva
Jestli u tohoto motoru není něco extra,tak tam bude normální pravý závit. Zajistit setrvák,pořádnou páku a musí to jít. Utahovací moment je podle provedení buď 50 Nm + 62° nebo 70 Nm + 60°. Tyhle momenty se tedy uvádí na motor 2,0 HDi,což je vlastně tento motor.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- romanva
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 11.09.2012 21:17
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Teplota paliva
No, nevím jestli to právě není něco extra. Řemenice nemá drážku pro klínek, ale jen zabroušené styčné plochy, proto jsem soudil, že tam bude levý závit aby se to vlastně samo utahovalo. Jestli tam je pravý, tak jsem to tahal na druhou stranu. Možná to ještě zítra zkusím na druhou, ale moc se mi to nezdá, no možná uvažuju blbě.
Ford Mondeo combi 2,5t titanium 2009
Spotřeba FORD MONDEO COMBI 2,5T 162 kW / 0 HP[/url][/img]

- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Teplota paliva
Zase na druhou starnu,pokud se u některýho spoje udává utahovací moment,tak tam bude normální závit,protože momenták pro levej závit není úplně běžný....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- romanva
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 11.09.2012 21:17
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Teplota paliva
Tak dnes jsem se v tom zase vrtal a mám pár nových poznatků. Odmontoval jsem z hlavy sací potrubí a to jsem si teda zanadával na kvalitu práce našich servisů. Z toho potrubí jsem vyškrabal minimálně do pullitru bordelu. Všechno jsem to vyškrabal, pak nastříkal nějakým sajrajtem na EGRy, pak vypral vapkou a je to čisté. Dopr.... proč , když to mají oddělané, to tam vrátí zašvihaný jako blázen. Když jsem se učil něco dělat s motorama od jednoho starýho mechanika, tak by mi za něco takovýho urazil ruce. Nesměl jsem vrátit ani špinavý šroubek. No nic. Další chybu jsem našel u čidla vačky: Osadili ho tak, že škrtalo o kolo, takže na kole zůstala čára. Štěstí, že to nebylo víc a čidlo to přežilo. Hledal jsem nějakou kaluž oleje a samozřejmě nenašel, ale všechno - myslím tím sací kanály, je krásně promaštěné. Všechno jsem vyčistil a smontoval. Vyměnil jsem olej za 5w40, zapojil zpátky EGR a zkusil start. Hulilo to zase jako blázen.Z nalévacího hrdla ale nešlo nic, jen jsem cítil olej. Měl jsem ale dnes pomocníka, tak jsem se možná trochu líp zaposlouchal do zvuků a mám takový pocit že: Jedno klepání, které je takové tlumené bych sváděl na hlavní řemenici a zbytek jde někde z hlavy. Drnčení při 1500ot mi přijde takové "ventilové" jako když je velká vůle. Pak jsem ještě napojil počítač a zdají se mi nějaké divné kompenzace na tryskách. Vyčetl jsem to FORSCANem a neumím sejmout obrazovku, tak to opíšu:
1.válec 0,303
2.válec -0,810
3.válec 0,125
4.válec 0,386
MAF 7,20g/s
800 otáček
Při cca 1500ot. skočí všechny kompenzace na 0,00
Řekl bych, že něco na druhém a třetím válci je blbě nebo jen 3.válec
Buď je v háji tryska, nebo mě napadlo - co kdyby byly přidřené ventily nebo vadné pružiny?
To drnčení se ozve taky, když z volnoběhu přidám a hned pustím plyn, tak v okamžiku kdy začnou klesat otáčky, se to ozve. Měl jsem vybitý telefon, tak jsem to nemohl nahrát, ale zítra to nahraju.
Myslím, že se mi tu sešlo víc věcí najednou. Sákne Turbo a když se to smíchá s olejovou mlhou z odvětrání, tak je to moc. Jak se to ohřeje, turbo přestane tolik téct a přestane to kouřit, nebo se to prostě v teplém motoru líp spálí. Navíc mi fakt to turbo zabírá až někde kolem 2000 ot. Hadičky jsem všechny zkontroloval. Turbo ale nepíská. No a něco je buď s tryskama nebo s ventilama.
Myslíte, že můžu trysky přehodit mezi sebou? Mám tam Siemens a ty se nekódují. Když bych pak znova načetl kompenzace, viděl bych jestli to dělá jiný válec nebo ten samý a zase bych byl okrok dál. Zítra jede auto na STK, tak potom zase něco zkusím. To by v tom byl čert abych na to nepřišel.
1.válec 0,303
2.válec -0,810
3.válec 0,125
4.válec 0,386
MAF 7,20g/s
800 otáček
Při cca 1500ot. skočí všechny kompenzace na 0,00
Řekl bych, že něco na druhém a třetím válci je blbě nebo jen 3.válec
Buď je v háji tryska, nebo mě napadlo - co kdyby byly přidřené ventily nebo vadné pružiny?
To drnčení se ozve taky, když z volnoběhu přidám a hned pustím plyn, tak v okamžiku kdy začnou klesat otáčky, se to ozve. Měl jsem vybitý telefon, tak jsem to nemohl nahrát, ale zítra to nahraju.
Myslím, že se mi tu sešlo víc věcí najednou. Sákne Turbo a když se to smíchá s olejovou mlhou z odvětrání, tak je to moc. Jak se to ohřeje, turbo přestane tolik téct a přestane to kouřit, nebo se to prostě v teplém motoru líp spálí. Navíc mi fakt to turbo zabírá až někde kolem 2000 ot. Hadičky jsem všechny zkontroloval. Turbo ale nepíská. No a něco je buď s tryskama nebo s ventilama.
Myslíte, že můžu trysky přehodit mezi sebou? Mám tam Siemens a ty se nekódují. Když bych pak znova načetl kompenzace, viděl bych jestli to dělá jiný válec nebo ten samý a zase bych byl okrok dál. Zítra jede auto na STK, tak potom zase něco zkusím. To by v tom byl čert abych na to nepřišel.
Ford Mondeo combi 2,5t titanium 2009
Spotřeba FORD MONDEO COMBI 2,5T 162 kW / 0 HP[/url][/img]

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti