Palivový filtr
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 19.11.2012 19:04
Palivový filtr
Zdravím,
předem bych chtěl říct, že jsem úplný laik co se aut týče, takže se předem omlouvám, za moje prosté vyjádření problému.
Abych přešel k samotnému problému. Potřebuji vyměnit palivový filtr u Forda Focuse r.v. 2004 1.8 TDDi. Filtr je dobře přístupný, a tak jsem si myslel, že to zvládnu vyměnit sám. Starý filtr jsem bezproblémů vyndal, nový filtr upevnil, ale pak nastal problém. Do filtru (ze zhora) vedou 3 vstupy. Do prvních dvou se vsouvají klasické gumové hadice, které mají jakési pojistky (1 bílou, 2 černou). Ty mi tam jdou v pohodě nastrčit. Horší je to s tím posledním vstupem. Tuším, že se tomu řiká, vratné palivové vedení, ale jistý si nejsem. Nicméně je to ten nejširší vstup, který má na jištění svorku. A do tohoto vstupu mi to nejde vrátit. Vždy to tam nasadím jen do poloviny a víc ani ťuk. Nevím jestli je na to nějaký fígl nebo jestli to tam má jít a já to jen neumím. Nicméně s vyndáním nebyl žádný problém.
Ještě jedna věc. Filtr jsem zatím nenaplnil naftou, jen jsem zkoušel, jestli mi to půjde vyměnit, takže jestli se mají ty kroužky pomazat naftou aby tam lépe šli, může to být ten problém.
Poté mi ještě napadlo, že jsem mohl koupit špatný filtr. A tak jsem tam zkusil nastrčit znovu ten starý, ale ani do něj to nešlo, respektive šlo jen do té poloviny.
Za odpovědi děkuji.
předem bych chtěl říct, že jsem úplný laik co se aut týče, takže se předem omlouvám, za moje prosté vyjádření problému.
Abych přešel k samotnému problému. Potřebuji vyměnit palivový filtr u Forda Focuse r.v. 2004 1.8 TDDi. Filtr je dobře přístupný, a tak jsem si myslel, že to zvládnu vyměnit sám. Starý filtr jsem bezproblémů vyndal, nový filtr upevnil, ale pak nastal problém. Do filtru (ze zhora) vedou 3 vstupy. Do prvních dvou se vsouvají klasické gumové hadice, které mají jakési pojistky (1 bílou, 2 černou). Ty mi tam jdou v pohodě nastrčit. Horší je to s tím posledním vstupem. Tuším, že se tomu řiká, vratné palivové vedení, ale jistý si nejsem. Nicméně je to ten nejširší vstup, který má na jištění svorku. A do tohoto vstupu mi to nejde vrátit. Vždy to tam nasadím jen do poloviny a víc ani ťuk. Nevím jestli je na to nějaký fígl nebo jestli to tam má jít a já to jen neumím. Nicméně s vyndáním nebyl žádný problém.
Ještě jedna věc. Filtr jsem zatím nenaplnil naftou, jen jsem zkoušel, jestli mi to půjde vyměnit, takže jestli se mají ty kroužky pomazat naftou aby tam lépe šli, může to být ten problém.
Poté mi ještě napadlo, že jsem mohl koupit špatný filtr. A tak jsem tam zkusil nastrčit znovu ten starý, ale ani do něj to nešlo, respektive šlo jen do té poloviny.
Za odpovědi děkuji.
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Palivový filtr
Nemusí se na to nějak zatlačit aby to zapadlo do toho vstupu a pak to teprve zajistit tou pojistkou? U 1,9 octávky to tak bylo. Já vím je to jinej motor ale princip by mohl být stejný. Namazáním těch kroužků naftou, nic nezkazíš.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 19.11.2012 19:04
Re: Palivový filtr
To jsem si taky myslel, ale chtěl jsem se nejdřív raději zeptat, než abych něco ulomil. Jinak je to tak, jak řikáš. Musí se to tam nejdříve úplně zatlačit a až poté tam dát tu pojistku. Dřív tam tam pojistka dát nejde.
- skier.n
- Pokročilý
- Příspěvky: 795
- Registrován: 01.06.2010 17:05
- Bydliště: Petřvald
Re: Palivový filtr
já to měnil na benzínu focusu a to byl porod!
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Palivový filtr
U benzíňáka se nediv. Ale tohle je úplně jinej přístup.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- skier.n
- Pokročilý
- Příspěvky: 795
- Registrován: 01.06.2010 17:05
- Bydliště: Petřvald
Re: Palivový filtr
hlavně jsem to dělal na heveru co je v základní vybavě... Ale princip těch pojistek a nacvakávátkách bude asi podobný, ne?
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Palivový filtr
No, já to nedělal, ale na faktuře ze servisu je ještě položka aditivum do pal. filtru. Tj. asi se to nejdřív zaleje tím aditivem, než naftou. Nevím.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Milano
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 01.01.2009 13:19
- Bydliště: 2J9
Re: Palivový filtr
Je to celkem zvláštní, že ti tam ta poslední hadička nejde zatlačit, já na tdci s tím žádnej problém nemám. Přemýšlím, čím by to ještě mohlo být, krátkou hadicí to asi není, co? Spíš jde jakoby o tu fajfku, která tam nejde narazit, že? Ten pojistnej krožek zacvakneš až po nasazení celý "faje"...
Jinak každopádně ten filtr předem zalij novou naftou a to otvorem se šipkou do filtru.
To Eidž: nechápu,jaký aditivum ti v servisu lili do filtru, o tom jsem ještě neslyšel, vždy se zalévá pouze naftou...u dieselového Fiat Uno jsem ho zalévat ani nemusel, po výměně se motor pouze zatřepal a nasál si naftu sám. U tdci jsem ještě neměl odvahu to vyzkoušet, zas tak velký koule nemám
Jinak každopádně ten filtr předem zalij novou naftou a to otvorem se šipkou do filtru.
To Eidž: nechápu,jaký aditivum ti v servisu lili do filtru, o tom jsem ještě neslyšel, vždy se zalévá pouze naftou...u dieselového Fiat Uno jsem ho zalévat ani nemusel, po výměně se motor pouze zatřepal a nasál si naftu sám. U tdci jsem ještě neměl odvahu to vyzkoušet, zas tak velký koule nemám

Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Palivový filtr
On u TDDi je ten filtr trochu jinej. Přepadový vedení je těsněno okroužkem a je to tam zajištěno drátěnou pojistkou. Je to podobný řešený jako u starších dieslových VW.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host