Vidím to podobně. Navíc v případě benzínu např. Benzina snížila příplatek za Vervu 100. U nás jsem viděl N95 za 37,90 a Vervu 100 za 39,20. Na dálnici jsem viděl příplatek pouze 0,70 Kč. Na svém motoru po úpravě stooktan dost poznám, takže není co řešit, ale preferuju Maxxmotion 100. U Vervy diesel se ale paradoxně příplatek ještě zvedl z obvyké koruny na 1,30-1,50. Původně možná v souvislosti s arktickou naftou, ale pro velký úspěch jej zřejmě ponechali. Nebo si vzali příklad z maxxmotionu diesel.Giggo píše:Ja furt beru Vervu. Protože i 35kč/l je prostě moc. To co se tu děje je šílenost, takže jestli budu nadávat na 35-36Kč a brát u Globu nebo na Vervu za 37 je mi skoro jedno.
Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
-
- .
- Příspěvky: 130
- Registrován: 15.09.2010 22:50
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Focus ST
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Myslím, že z Maxxmotion... Tak jsem se těšil na konkurenci 60 cetanové nafty a když to přišlo, tak místo, aby cena šla dolů, tak se naopak ještě z 1 Kč se zvedl rozdíl na 1,50 Kč.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Tak zatím na závěry moc brzo, natankováno jen cca 100 l (nafta z Makra HK + VIF).
Spotřeba mi vychází srovnatelná s Vervou.
Hlučnost je vyšší, kouřivost stejná, akcelerace horší - vše subjektivní hodnocení. Poslední cena 33,80 Kč za naftu + 0,50 za VIF, celkem tedy 34,30 Kč. Verva 37,80 Kč. Maxxmotion raději nezjjišťuji
Spotřeba mi vychází srovnatelná s Vervou.
Hlučnost je vyšší, kouřivost stejná, akcelerace horší - vše subjektivní hodnocení. Poslední cena 33,80 Kč za naftu + 0,50 za VIF, celkem tedy 34,30 Kč. Verva 37,80 Kč. Maxxmotion raději nezjjišťuji
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 07.11.2012 23:46
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Tak podle testu Světa motorů speciál o dieselech má Verva od Benziny a Maxxmotion od OMW cetanové číslo 60 jinak ostatní nafty ho u nás nemají. A do Maxxmotion se nepřidávají biosložky. vozí se k nám z Rakouska. Nevyrábí se v českých rafinérií.
Verva od Benziny přebíjí horší základovou naftu z českých rafinérií vysokou aditivací. Takže je velká šance, že bude i dobře čistit, když má v sobě tolik aditiv.
Takže nejlepší nafty u nás Verva a Maxxmotion
Verva od Benziny přebíjí horší základovou naftu z českých rafinérií vysokou aditivací. Takže je velká šance, že bude i dobře čistit, když má v sobě tolik aditiv.
Takže nejlepší nafty u nás Verva a Maxxmotion
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Ještě jsi zapomněl na mazivost, která je poměrně klíčová.
Dále, Maxxmotion je o HVO.
Co je HVO si přečteš zde
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 2&p=831457
pár stran vzad, hledej moje příspěvky.
Dále, Maxxmotion je o HVO.
Co je HVO si přečteš zde
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 2&p=831457
pár stran vzad, hledej moje příspěvky.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- hustolez
- Junior
- Příspěvky: 205
- Registrován: 06.08.2010 21:57
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Přidám svou trošku do mlýna. Dva roky co mám svého focuse jsem tankoval jen a jen vervu a bez nejmenších problémů. Nedávno se mi naskytla možnost levné nafty z šedého trhu (známý z autodopravy). Jezdí na to celá firma, včetně soukromých aut řidičů pochopitelně Inu asi měsíc v pohodě, pak začal motor pomalu ztrácet výkon, napřed to bylo jen nevýrazné kolísání, no po dalších dvou týdnech už auto skoro nejelo, 50 v obci na čtverku, sešlápnu plyn na podlahu a žádná reakce, až s turbem to začalo trochu tahat. No tak šlo auto do servisu, to o naftě jsem nějak zapomněl zmínit, takže v servisu prošli celé auto, turbo, egr, výfukové potrubí, vstřiky, váhu vzduchu, no prostě snad i rezervní pneu v kufru. No a po týdnu mi řekli, že na nic nepřišli, že na 99% to musí být naftou. Jen mi vyměnili palivový filtr. Tak jsem vzal auto, natankoval jsem 25 litrů vervy do plné, včera to jelo pořád stejně a dneska jsem ráno nastartoval, rozjel se a hned jsem cítil že je něco jinak, správně. Auto zase najednou létá jako šíp. Poučení pro mě je, že už budu tankovat zase jen vervu, těch pár ušetřených korun mi za ty nervy a trable nestojí. No pozitivné věc je, že po kompletní prohlídce vím, že je motor v bezchybném stavu
- Giggo
- Zkušený
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Mám sice jen 1.6 ale překvapilo by mě, kdyby ten 2.0 na 4rku při 50km/h dělal něco extra. Krom toho, že při plným přišlápnutí s tak nízkejma otáčkama bude křičet dvouhmota o pomoc.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5480
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Tak tak. Nevím, proč bych měl jezdit jako s autobusem, když při reálných 50 km/h (tachometrových 54 - 55 km/h) točí auto na 3 přesně 2000 ot., motor jenom přede a zrychlení není žádný problém. čtyřku řadím minimálně při tachometrových 60 a po rovině.
- hustolez
- Junior
- Příspěvky: 205
- Registrován: 06.08.2010 21:57
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
No chlapci, nevím teda jak jezdíte se studeným motorem, ale osobně dokud se nezahřeje, jedu v nižších otázkách a s lehkou nohou na plynu. V obci jezdím na čtverku, jezdím zhruba 56 tachometrových, což je při trojce už přes dva tisíce otáček a to mi teda vadí. Myslím, že po 40ti tisících kilometrech už asi trochu poznám, že auto netáhne. Když jedu do kopce, do kterého jsem jel 100x na pětku v klidu 90 a nejdou se na čtverku ploužím 70 auto prostě nezrychluje, tak je asi někde problém ne?
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5480
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Se studeným motorem jedu na trojku 50 tachometrových, cože je někde kolem 1800 otáček. Při 1500 ot. na čtverku, což odpovídá reálným 50 km/h už motor podle zvukového projevu moc nemusí a obzvláště za studena. Nad 2000 ot. studený motor vytočím maximálně před přeřazením a nikdy ne přes 2500 ot. Ale prostě pořád nevím, k čemu je dobré jezdit v rozmezí 1200 - 1700 a ještě po moru chtít nějaké zázraky ve smyslu bleskové reakce a zrychlení. A když jedu na dálnici 120 km/h dle tachometru, tak taky točím něco přes 2000 ot a vůbec mě to neuráží tak jako stejné otáčky v obci a vím že když budu chtít zrychlit, tak nedostane dvojhmota na prdel.
- hustolez
- Junior
- Příspěvky: 205
- Registrován: 06.08.2010 21:57
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Tuhle věc jsem řešil hned na začátku
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 30#p552430
Když jedu 120 po dálnici tak je mi to fuk, protože přes aerodynamický hluk už motor neslyším vůbec. Když zrychluju z nízkých otáček, tak samozřejmě ne na plný plyn, když potřebuju rychle akcelerovat, tak podřadím, normálně jezdím v rozmezí 2000-3000 otáček. Kdybych cítil, že to motoru nebo dvouhmotě škodí, tak budu jezdit na trojku, ale ani po dvou letech ten pocit nemám. Kdyby byla trojka delší, třeba jako v koncernu. tak je to v pohodě, ale jezdit po městě s nějakýma 2100 otáčkama připravený na okamžitý výstřel z pozice pro přída nevím čeho, to fakt nepotřebuju.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 30#p552430
Když jedu 120 po dálnici tak je mi to fuk, protože přes aerodynamický hluk už motor neslyším vůbec. Když zrychluju z nízkých otáček, tak samozřejmě ne na plný plyn, když potřebuju rychle akcelerovat, tak podřadím, normálně jezdím v rozmezí 2000-3000 otáček. Kdybych cítil, že to motoru nebo dvouhmotě škodí, tak budu jezdit na trojku, ale ani po dvou letech ten pocit nemám. Kdyby byla trojka delší, třeba jako v koncernu. tak je to v pohodě, ale jezdit po městě s nějakýma 2100 otáčkama připravený na okamžitý výstřel z pozice pro přída nevím čeho, to fakt nepotřebuju.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Pánové, prosím, držte se tématu. Což je Verva.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 07.11.2012 23:46
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Prémiová čerpací stanice Čepromfly píše:Taky jsem bral jen Vervu a jak to dopadlo...špatné starty, v zimě asi 5x zamrzlej. Teď tankuju jen na malé benzínce v Litovli, mají tam že jsou prémiovou stanicí Čepro a jsem spokojenej. Startuju na drb, auto jede furt stejně, hlučnost mi přijde taky stejná. Ještě změřím spotřebu a uvidim. A cena nafty těsně nad 35,- Kč
Jsem si všiml, že čerpací stanice neznámý značky, kde měly problémy s kvalitou pohoných hmot se najednou jmenují prémiové čerpací stanice čepro. Že by vylepšily svoje služby a šly do sebe?
Podmínky
Stačí pouze podepsat se společností ČEPRO, a. s., smlouvu na minimálně polovinu potřeb pohonných látek svých čerpacích stanic a zároveň odebírat pohonné látky z kvalitativně i daňově bezpečných zdrojů.
Tato lukrativní nabídka spolupráce je navíc zastřešena také marketingovou podporou. Čerpací stanice zapojená do projektu ponese označení "Prémiová čerpací stanice" (samolepka, označení loga na atice, vlajka ČEPRO). Prezentace projektu funguje také formou marketingových kampaní (direct maily, odborný tisk a další média).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Když jsem zjistil podmínky, tak je mně to jasný. Abych najednou působil jako kvalitní prodejce, protože v okolí jsem už znám svým kvalitním produktem a obchod uvadá nasmlouvám si polovinu paliva od Čepra a druhou polovinu můžu vesele prodávat tu svoji klasiku míchanou nebo nezdaněnou. Že je kvalitativně i daňově z bezpečných zdrojů doložim papírem. A dostanu nálepky a vlaječky. To má styl
Neřikám, že všichni ale někdo tenhle program využil jen, aby se svezl na vlně "kvality"
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.dobrapumpa.cz/cs/zakaznik/kdo-je-drzitel-pk/ tyhle firmy mají pečeť kvality. A snaží se dodržovat kvalitu paliv.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů