Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
Road
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 768
Registrován: 04.11.2010 18:32
Bydliště: Přerov

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Road » 15.01.2013 19:52

Mě so tohle nestalo, takže nevím... dát na diagnostiku?
Subaru XV 2.0i AWD 110Kw
Ford Grand C-Max 1.6 Ti-Vct 77kW Gallery - prodáno
bylo Ford Focus II 1.6 Ti-Vct 85kw Gallery - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8449
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od lucky.jack » 15.01.2013 19:57

Jako první bych řešil čidlo tlaku oleje.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nicco » 15.01.2013 21:40

Zacal by som vyctenim pameti zavad. Pokial svieti cervena olejnicka, uz by som s tym nejazdil. Nie som expert na tivct, ale myslim, ze to by sa prejavovalo oranzovou kontrolkou motoru, ak vobec.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nepér » 15.01.2013 21:59

Moje zkušenost:
Nepér píše:Tak dnes jsem si při čekání na semaforech všiml svítící olejničky 8O . Po restartu motoru se rozsvítila opět, po zvýšení otáček při rozjezdu zhasla a už se celou cestu nerozsvítila. Olej (formula f) a filtr (originál) je chvilku po výměně a hladina je na maximu. Tak doufám, že je to bylo jen zanesené čidlo a budu to pozorovat.
Od té doby (srpen 2012) se to neopakovalo.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nicco » 15.01.2013 22:28

Moze byt zaneseny aj saci kos v olejovej vani od karbonu. Dal by som si to skontrolovat. Mozno nebude odveci precistit tu vanu, zalezi kolko mate najazdene.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nepér » 15.01.2013 22:42

Viděl jsem motor po 150 tkm, co jezdil na Mogul, s výměnami po 15 tkm a byl čistý i koš, i vana. Pokud se fatálně nezanedbá údržba, nánosů karbonu bych se u benzínového motoru nebál. Spíš se přikláním k tomu, že se s výměnou uvolnily nějaké nečistoty a zaneslo se čidlo (ale netuším kde je :D ) Na Favoritu se mi krátce po výměně stalo totéž. Ona je v tom čidle dirka průměru špendlíku...
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
Kaizer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 173
Registrován: 20.01.2010 00:38
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Kaizer » 15.01.2013 23:04

Asi bych začal čidlem.To by mohla byt nejpravděpodobnější závada a nejlacinější oprava.Kde to čidlo hledat taky netuším ale myslím si,že bude někde v blízkosti olejového filtru.Zítra se zeptám u Charouze na kolik si ho cení.Na Eliteauto mají na výběr od třech výrobců za +-200kč.
Jelikož jezdím spíše kratší trasy,měním olej s filtrem každých 10000km.
Audi A7 Sportback 3.0 BiTDI 2016 současné
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
ObrázekMinulost

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 16.01.2013 07:33

Skontroluj kabelaz cidla tlaku oleja, prestrekni kontakty konektora Kontoxom alebo nejakym inym elektrikarskym sajrajtom. Ked to nepomoze, skusit to cidlo. A nepomoze ani to, vana dole a zistit, v akom stave je sitko na olejovom cerpadle.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8449
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od lucky.jack » 16.01.2013 07:46

Kaizer píše:Asi bych začal čidlem.To by mohla byt nejpravděpodobnější závada a nejlacinější oprava.Kde to čidlo hledat taky netuším ale myslím si,že bude někde v blízkosti olejového filtru.Zítra se zeptám u Charouze na kolik si ho cení.Na Eliteauto mají na výběr od třech výrobců za +-200kč.
Jelikož jezdím spíše kratší trasy,měním olej s filtrem každých 10000km.
Čidlo je zepředu na bloku motoru. 480,-
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
Kaizer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 173
Registrován: 20.01.2010 00:38
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Kaizer » 16.01.2013 10:23

Teď jsem si uvědomil,že se mi rozsvítila vždy když jsem jel stejnou trasu.Jsou to samá prudší stoupání a klesání a v kombinaci s dostatečně nerozehřátým motorem s olejem by to mohlo být ono.
Audi A7 Sportback 3.0 BiTDI 2016 současné
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
ObrázekMinulost

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nepér » 16.01.2013 10:38

Než čidlo koupíš, jen ho vyndej, dirku propláchni benzínem a zkus to.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

eltazar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 30.01.2013 14:27

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od eltazar » 30.01.2013 15:08

zdarvím Forďáky :)

mám dotaz k 1.6TI-VCT, nějak jsem nenašel vhodnější téma a nové se mi zakládat nechce - jak je na tom tenhle motor se spolehlivostí? přemýšlím o koupi ojeitny, Focus II je jedna z variant, jen mám trochu strach že oproti normální 1.6 bude tenhle "sofistikovanější" motor náchylnější na zacházení a údržbu... auto budu kupovat z Reichu, max. 100.000tkm najeto, tak by mě zajímaly vaše zkušenosti ohledně tohoto motoru. díky za rady a tipy.

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od mehturt » 30.01.2013 15:22

pocul som o problemoch, ale nepoznam nikoho konkretneho.. ja mam zatial 5.5 roka, 135t km, zatial bez problemov
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nepér » 30.01.2013 15:22

Ve zkratce: Některé verze mají 4 lambda sondy, takže je větší pravděpodobnost, že některá odejde. VCT mechanismus někdy po ujetí 60000 km začne při startu cvakat, než natlakuje olej. Dokud to nedělá za jízdy, nebo dokud se nerozsvítí kontrolka motoru, nebudu to u mého řešit. Řešením je výměna rozvodových kol v rámci výměny rozvodů. Jinak pro to platí všechno, co pro obyč 1.6, jen to víc jede, víc žere a víc točí :twisted:
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

eltazar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 30.01.2013 14:27

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od eltazar » 30.01.2013 15:28

díky za rychlou reakci! no ještě uvidím, momentálně jezdím s motorem 1.6 82kW a je to tak akorát, takže do slabšího asi nepůjdu... ale to s tou spotřebou, není to spíš závada mezi volantem a sedačkou? :) stejný objem o vyšším výkonu by měl teoreticky dávat spotřebu nižší

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host