Alternátor

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Hasart1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24.01.2010 20:00

Re: Alternátor

Příspěvek od Hasart1 » 16.01.2013 23:06

Tak jsem jeste jednou prosel kabely a doopravdy byl jeden prerusenej i kdyz izolace byla ok. Tak ted uz kontrolka nesviti,ale ukazuje to stabilne 18,5v. Je pravda ze predtim nak to litalo,tak se rosvedcovala az u nejakych 19,5 a na druhou stranu svitila pod 15v,coz je nejaky divny. Budiky zacinali blbnout u nejakych 22v. Tak to asi necham byt a uvidim jak se to vyvrby.

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Alternátor

Příspěvek od lucky.jack » 16.01.2013 23:08

18,5V je strašně moc :nnou:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Hasart1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24.01.2010 20:00

Re: Alternátor

Příspěvek od Hasart1 » 16.01.2013 23:58

No taky me to pride sakra dost,kdyz to tady procitam a mate nejakych 14.5-15v. Ale co s tim. 18,5 tam je stabilne se zatezi i bez zateze.

Uživatelský avatar
Infinter
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1643
Registrován: 14.10.2009 11:53
Bydliště: Pardubice

Re: Výměna uhlíků vs. repase alternátoru

Příspěvek od Infinter » 17.01.2013 07:47

Takže vyřešeno, altík jsem sundal a dovezl na opravu: Výměna regulátoru a ložisek - 2800,-Kč + DPH, opraveno za dva dny.
FORD Focus kombi 1.6 74KW 2002 --> Fofík by INFINTER
Obrázek Obrázek Obrázek
Dodržuji stejný počet zanoření a vynoření!

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Alternátor

Příspěvek od lucky.jack » 17.01.2013 08:28

Přesunuto, sloučeno
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od vitut » 17.01.2013 08:31

Hasart1: Je divny, ze Ti pri tech 18,5 V nesviti kontrolka dobijeni. Cim to meris? Das za ten merak ruku do ohne? Jinak znam pripad, kdy pri 18 V se vyvarila baterka a netrvalo to moc dlouho, cca 10 km ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Hasart1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24.01.2010 20:00

Re: Alternátor

Příspěvek od Hasart1 » 17.01.2013 10:37

Prave ze to napeti to ukazuje i pri testu palubky na pocitadle km a kontrolku to rozsvecovalo az u 19.5v a naopak pod 15v. Kazdopadne dneska po odpojeni baterky pres noc to ukazuje 17,5v. Neda se nastavit na diagnostice napeti v aute? Nebo je pc v aute tak z toho zblblej(videl jsem na palubce i 23v) a pomalicku se to srovna. Uvidim

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od vitut » 17.01.2013 18:53

To jsou nejaky blbosti. Porid si nejaky multimetr a zmer to na baterce, nebo rovnou na altiku. S takovym napetim v palubni siti bys daleko nedojel ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Hasart1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24.01.2010 20:00

Re: Alternátor

Příspěvek od Hasart1 » 17.01.2013 22:33

Ja vim ze to vypada,ze jsem se zblaznil,nebo spis auto. Dnes najeto asi 30 km a na displayi kilometru po vyvolani napeti celou dobu ukazovalo kolem 18,5v. Jinak auto jede normalne,zadny kontrolky nesviti. A voltmetr ukazuje to sami. V klidu na baterce asi 14,5. Sel bych po kabelech od altiku,ale proc nesviti ta kontrolka,ktera se pred tim rozsvecovala az pri 19,5v a pod 15v svitila taky,takze kdyby to dobijelo spravnych14,6v,tak kontrolka sviti porad. Asi projdu jeste ty kabely.

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Alternátor

Příspěvek od vitacz » 17.01.2013 22:45

Pokud objevíš na svorkách baterky větší napětí než u altíku, tak Ti tam asi generuje napětí nějaký myši :P Pěkná ptákoviny.
Tohle může dělat šptný regulátor a diody. Ale abych se přiznal nevím jestli diody nejsou součástí regulátoru (jedna krabička :-) ) Ale když jsi to měl narepas tak by asi na to přišli. Nicméně Nikde jinde se napětí negeneruje než v altíku. Já si teda myslím, že je bad altík.
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od vitut » 17.01.2013 22:55

vitacz: ... Ale když jsi to měl na repas, tak by asi na to přišli ...

To je prave ten problem. Ne kazdy autelektrikar ma generator pulzu ridici jednotky. Zatezovy test je u nasich alternatoru na kocku.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Alternátor

Příspěvek od vitacz » 17.01.2013 23:16

Hmm to máš pravdu, já bych ale krom toho regulátoru vyměnil i ty diody, no nic. Já prostě vidím problém pořád v tom altíku, není prostě v pohodě. Ať mi nikdo netvrdí že tamto přepětí dělá něco jiného a jestli jo chci fakt vědět co to je :P
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od vitut » 18.01.2013 01:00

OK, ale PCM urcuje rozpeti dobijeciho napeti, ktere se nesmi prekrocit. Pokud jsou mezni hodnoty prekroceny, rozsviti se kontrolka a vypne se rizeni Smart Charge. Altik pak dobiji jen zatezove. Pokud je vada v altiku, mela by svitit kontrolka.
Ja bych zacal kompletni kontrolou kabelaze, a to jak te ridici, tak silove. U te ridici kabelaze nesmi byt zadny prechodovy odpor, po odpojeni baterky a PCM nejsou propojene vzajemne, ani na kostru. Cerveny vodic vede samostatne do pojistkovky v motoru, kde je mala pojistka, tu zkontrolovat.
Je divny, ze altik z vrakace se chova stejne. Bude tam nejakej sotek, tohle je chyba rizeni. Klidne bych zkusil prohodit i PCM.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Alternátor

Příspěvek od stano. » 18.01.2013 11:37

Nechaj auto cez noc stat. Odmeraj napatie na baterke pred startom. A aktivuj diag. mod budikov tiez pred startom. Kolko napisu. Potom nastartuj. A odmeraj napatie v zasuvke zapalovaca.
Nepytajte sa zatial preco. Som zvedavy na vysledok :-)

Hasart1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24.01.2010 20:00

Re: Alternátor

Příspěvek od Hasart1 » 18.01.2013 15:59

Dobre,rano to zmerim a dam zitra vedet. Dneska pri ceste do prace,na palubce klasickych 18,4-18,5. Napeti to drzi porad stejny,i kdyz vsechno zapnu-vypnu. Rekl bych ze to uz ale dela dyl,a kdyby me neupadl ten dratek u altiku,tak bych na to ani neprisel. Ale kdyz jsem auto kupoval pred 6 lety,tak jsem si to napeti vyvolaval podle tohodle fora a rekl bych ze bylo ok. Ale od jistej doby,tak 3 roky me zacali praskat h4,tak 3 za rok,jestli to je dost,nebo v norme nevim,ale najedu asi jen 5000km rocne.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů