Ahoj,
rád bych se zeptal, jestli nemáte zkušenost s pomalu se zahřívajícím Mondeem V6.
Jako první mě napadl termostat, ale když jsem zkoušel zahřívat na místě, tak hadice k chladiči se zdály studené, auto se jen pomalu zahřívá.
Trvá cca 5km než začne topit - zároveň přepne na LPG a cca 6km na provozní teplotu, ale po zahřátí drží provozní teplotu. Nemohlo by dělat problémy i nějaké čidlo?
Ještě jsem si všiml že po nastartování se na 30s zapnou sahary, je to normální?
Jak dlouho vám trvá zahřátí benzínového mondea na provozní teplotu?
Díky.
Mondeo 2.5 V6, pomalé zahřívání
- jaXmi
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 10.06.2012 10:05
- Bydliště: Jihlava
Mondeo 2.5 V6, pomalé zahřívání
Nyní: Ford Mondeo MKIV enterprise, liftback, Panther Black, 2.0tdci 103kW@120kW, r.v. 2012
EX2: Ford Mondeo MKIII Ghia, sedan, červená deep rosso, 2.0tdci 96kW, r.v. 2004
EX1: Ford Mondeo MKIII Ghia, liftback, stříbrná Stardust, 2.5 V6 + LPG, r.v. 2001
EX2: Ford Mondeo MKIII Ghia, sedan, červená deep rosso, 2.0tdci 96kW, r.v. 2004
EX1: Ford Mondeo MKIII Ghia, liftback, stříbrná Stardust, 2.5 V6 + LPG, r.v. 2001
- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: Mondeo 2.5 V6, pomalé zahřívání
Těžko se to odhaduje, ale když byly velký mrazy, kolem těch -10 a víc, na LPG mi to přeplo asi za 2 km. Zahřátý na provozní teplotu kolem 5-7 km, topit začal asi za 3-4 km. Jsou to jen čísla, subjektivně když to mám zhodnotit, přijde mi to ok a že topí celkem rychle.
- jaXmi
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 10.06.2012 10:05
- Bydliště: Jihlava
Re: Mondeo 2.5 V6, pomalé zahřívání
Jo, tak 2km do přepnutí jsou asi v pohodě na ty mrazy co byly.
Já už teď jezdím asi za 2l benzínu na 100km, takže se výhoda lpg trochu vytrácí.
Asi budu muset začít od toho termostatu, jenže když jsem tak četl jak se auto se špatným termostatem chová, tak většina lidí má problém že se jim neohřeje ani na normální teplotu nebo jim teplota kolísá. S tím já problém nemám, jen to trvá...
Já už teď jezdím asi za 2l benzínu na 100km, takže se výhoda lpg trochu vytrácí.
Asi budu muset začít od toho termostatu, jenže když jsem tak četl jak se auto se špatným termostatem chová, tak většina lidí má problém že se jim neohřeje ani na normální teplotu nebo jim teplota kolísá. S tím já problém nemám, jen to trvá...
Nyní: Ford Mondeo MKIV enterprise, liftback, Panther Black, 2.0tdci 103kW@120kW, r.v. 2012
EX2: Ford Mondeo MKIII Ghia, sedan, červená deep rosso, 2.0tdci 96kW, r.v. 2004
EX1: Ford Mondeo MKIII Ghia, liftback, stříbrná Stardust, 2.5 V6 + LPG, r.v. 2001
EX2: Ford Mondeo MKIII Ghia, sedan, červená deep rosso, 2.0tdci 96kW, r.v. 2004
EX1: Ford Mondeo MKIII Ghia, liftback, stříbrná Stardust, 2.5 V6 + LPG, r.v. 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Mondeo 2.5 V6, pomalé zahřívání
a jak vypadaji ty tve prvni km? jestli je to spis z kopce, ze ani neslapnes skoro na plyn, tak to je uplne normalni.... prijde mi, ze se ti to chova skoro normalne kdyz jsem mel termostat v haji, tak jsem teplomer na prostredek nedostal ani nahodou, pri jizde z kopce byla raficka skoro uplne vlevo
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jimm
- Zkušený
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: Mondeo 2.5 V6, pomalé zahřívání
jestli se zapíná sahara po startu tak si myslím že je v řiti čidlo teploty kapaliny
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: Mondeo 2.5 V6, pomalé zahřívání
Kdysi jsem podobný problém řešil na escortu, pořád mi to ukazovalo, že motor není zahřátý, i když hadice vnějšího okruhu se mi zdály normálně horké. Vyměnil jsem asi 3x termostat, jako blbec, nakonec to bylo čidlo teploty chladící kapaliny. Byly tam 2: jedno jen pro budík na palubce, druhé pro ŘJ. U mě to bylo samozřejmě to první.
Jinak na zahřátí si u mondea nestěžuji, v zimě mi do LPG přepíná taky třeba až po 2-3 km (nemám to ale podle teploty motoru ale časově podle teploty na vstřikovací liště při startu motoru - lovato smart). V zimě mi to žere tak 1 - 1,5 l benzínu, v létě do 3 deci. Další věc, která hraje roli je, že se to přepíná při poklesu a překročení určitých otáček. Pokud hned vletíš na dálnici a držíš vysoké otáčky, může to být trochu problém.
Potvrzuji, že při jízdě z kopce v zimě se ručička klidně 5km a více nedostane na 90 st., motor nemá zátěž, tak se ani neohřívá, to je jasný.
Jinak na zahřátí si u mondea nestěžuji, v zimě mi do LPG přepíná taky třeba až po 2-3 km (nemám to ale podle teploty motoru ale časově podle teploty na vstřikovací liště při startu motoru - lovato smart). V zimě mi to žere tak 1 - 1,5 l benzínu, v létě do 3 deci. Další věc, která hraje roli je, že se to přepíná při poklesu a překročení určitých otáček. Pokud hned vletíš na dálnici a držíš vysoké otáčky, může to být trochu problém.
Potvrzuji, že při jízdě z kopce v zimě se ručička klidně 5km a více nedostane na 90 st., motor nemá zátěž, tak se ani neohřívá, to je jasný.
- jaXmi
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 10.06.2012 10:05
- Bydliště: Jihlava
Re: Mondeo 2.5 V6, pomalé zahřívání
Tak prvních cca 3km je střídavě rovinka a mírně z kopce, potom rovina. Posuzuju to podle toho, že s předchozím citroenem jsem topil o poznání dřív, takže v pořádku to úplně nebude.
A V6 by měla topit o to líp když má 2 válce navíc
Ale na termostat to taky moc nevypadá, protože teplota se ustálí na provozní a nekolísá... jedině že by tam zůstávala malá netěsnost i při zavřeném termostatu a pořád se to mírně ochlazovalo?
Ještě zkusím odpojit tu saharu, pokud najdu konektor, jestli třeba za jízdy netočí. Slyšel jsem ji párkrát když jsem za studena nastartoval že se spustila a po cca půl minutě zase vypla.
A V6 by měla topit o to líp když má 2 válce navíc
Ale na termostat to taky moc nevypadá, protože teplota se ustálí na provozní a nekolísá... jedině že by tam zůstávala malá netěsnost i při zavřeném termostatu a pořád se to mírně ochlazovalo?
Ještě zkusím odpojit tu saharu, pokud najdu konektor, jestli třeba za jízdy netočí. Slyšel jsem ji párkrát když jsem za studena nastartoval že se spustila a po cca půl minutě zase vypla.
Nyní: Ford Mondeo MKIV enterprise, liftback, Panther Black, 2.0tdci 103kW@120kW, r.v. 2012
EX2: Ford Mondeo MKIII Ghia, sedan, červená deep rosso, 2.0tdci 96kW, r.v. 2004
EX1: Ford Mondeo MKIII Ghia, liftback, stříbrná Stardust, 2.5 V6 + LPG, r.v. 2001
EX2: Ford Mondeo MKIII Ghia, sedan, červená deep rosso, 2.0tdci 96kW, r.v. 2004
EX1: Ford Mondeo MKIII Ghia, liftback, stříbrná Stardust, 2.5 V6 + LPG, r.v. 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů