Při řazení neklesají otáčky
- Danous
- Nováček

- Příspěvky: 139
- Registrován: 24.05.2012 20:57
- Bydliště: Železný Brod
Re: Při řazení neklesají otáčky
>>EX Focus 2.0 16V Zetec neklidná bestie
>>EX Focus 1.8 16V Zetec
>>EX Focus 1.8 16V Zetec
- Diabolic
- Nováček

- Příspěvky: 156
- Registrován: 29.01.2010 17:03
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Při řazení neklesají otáčky
Jo vlastne
parada,stacilo je jen vymenit?
Ford Focus MkI 3dv., aquamarine frost, r.v. 1999, 2.0l 16V Zetec, kit sání K&N, výfuk Catback Jap Speed, podvozek Eibach Pro-kit


- vitr73
- Test driver

- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
stacilo....akorad tech prvnich 50 km se to adaptovalo a nebylo to ono. ted to leti uz uplne jinak..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver

- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
jj..zmnenil jsem trosku nazor...na tom aute je videt ze i 4 valce bez turba umej jed 
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
fulda007
- Nováček

- Příspěvky: 174
- Registrován: 05.06.2012 23:03
- Bydliště: Hodonín
Re: Při řazení neklesají otáčky
A zčeho tam máš ty vstřiky,2l ?
Ford focus 1,8 combi 1999
Ford mondeo 2,0 Tdci 2007 103kw
Ford mondeo 2,0 Tdci 2007 103kw
- vitr73
- Test driver

- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
no kamos co mne je nechaval rikal ze jsou z 2 litru...a podle katalogu jsou na 2.0 opravdu jine nez na 1.8ku...uz jen podle toho ze maj jine cisla.....jiste je ze ted to uz zacina jed skoro tak jak by 1.8ka jed mela...podle mne 
Naposledy upravil(a) vitr73 dne 25.11.2012 18:26, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Danous
- Nováček

- Příspěvky: 139
- Registrován: 24.05.2012 20:57
- Bydliště: Železný Brod
Re: Při řazení neklesají otáčky
To máš pravdu teď ti to jede moc pěkně
Taky by se mi líbilo kdybych mohl tak kvaltovat jako ty
ta špajzka se musí vyměnit časem
připadam si jak blbec kdyz to ve městě počítá zuby jak splašeny a ne a ne zařadit

>>EX Focus 2.0 16V Zetec neklidná bestie
>>EX Focus 1.8 16V Zetec
>>EX Focus 1.8 16V Zetec
- vitr73
- Test driver

- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
jjj ale jen ji nech...az z ni neco vyskoci
...pak ji prehodime a uz mne je jasny proc jde ta spojka tak tezko seslapnout....maj tam tvrdci pritlak ...aby to preneslo ty pokusy s dusikem v rajchu 
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13594
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Při řazení neklesají otáčky
Uvahy, napady, postrehy:
Posledne dva tyzdne som jazdil s odpojenou hadicou odvetrania motoru. Jedna strana je ukoncena tym ventilkom, druha ide do sania. Saciu dieru som zaslepil. Ako som cital inde, z tej hadice, co isla od motora ma frkat vodna para, olejove vypary, atd. Ja som nic take nespozoroval. Okolie hadice ciste (relativne). Je niekde chyba?
Neviem ci je to sposobene tym (este vyskusam jazdit dalej), ale mam pocit, ze pri tej odpojenej hadici mi motor pri dobrzdovani pred krizovatkou padal pod volnobezne otacky, akoby isiel zdochnut. Po zastaveni stupli otacky na volnobeh. Pred tym mi to nerobilo. Pripojim hadicu naspat, nech vylucim inu chybu.
Zaslepil som aj hadicu odvetrania nadrze. Sanie nema ziadnu inu dieru alebo hadicu. Spoje skontrolovane. Pri radeni aj tak otacky vyskakuju.
Nedavno som cital, ze novsie Ceedy mali podobny problem pri radeni. Bolo to sposobene zhlukovanim rozpraseneho benzinu v sacom potrubi do kvapiek. A naslednom nasavani takychto kvapiek do motora, kedy to RJ korigovala cez lambdu a preto este poskocili otacky. Zeby to bolo tym? V sani je toho bordelu dost. Ci uz aj jemny prach na stenach. Aj olejove vypary. A iny bordel. Takze benzin sa ma na com zhlukovat a stekat v kvapkach.
Inak emisie mam na 100%. Hadice skontrolovane, sviecky su ako z ucebnice spravneho vyzoru sviecok, iny problem s motorom nemam.
Co vy na to?
Neviem ci je to sposobene tym (este vyskusam jazdit dalej), ale mam pocit, ze pri tej odpojenej hadici mi motor pri dobrzdovani pred krizovatkou padal pod volnobezne otacky, akoby isiel zdochnut. Po zastaveni stupli otacky na volnobeh. Pred tym mi to nerobilo. Pripojim hadicu naspat, nech vylucim inu chybu.
Inak emisie mam na 100%. Hadice skontrolovane, sviecky su ako z ucebnice spravneho vyzoru sviecok, iny problem s motorom nemam.
Co vy na to?
- vitr73
- Test driver

- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
v podstate podle mne takhle....pokud to nebude mit moznost nasavat vic vzduchu nez je potreba pro volnobeh( na sitic) ..tak tam muze byt benzinu nalito treba z konve..a otacky nahoru proste nevyletej....z toho jsem vychazel a u mne se to chova pohodove
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver

- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
a jak myslis shlukovani kapek v potrubi? ..vstrik strika primo na saci ventil....jedine ze by strikal moc a nebo v nespravnej cas(jako stare systemy vstrikovani kde sli vsechny vstriky spolu najednou)...to pak jo
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13594
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Při řazení neklesají otáčky
Viac vzduchu to moznost nasavat nema. A tie otacky povyskocia, potom padnu normalne. Aj volnobeh neblbne. Falosny vzduch to nie je. Mne to vychadza na nieco, co tam ten vzduch este doda. Kedze som povyhadzoval vsetky hadice, kadial by si to mohlo trosku vzduchu cucnut, zostava mi iba volnobezny ventil. Lenze ten to robil ako aj stary, tak isto to robi aj uplne novy.
Nevidel som to na vlastne oci, chapem tamu takto: Zhlukovanie myslim tak, ze zo vstreku ten benzin nie je rozpraseny, ale vytvara vacsie kvapky, ktore tecu po stenach. Pustis plyn, zavrie sa klapka a RJ davkuje iba male mnozstvo benzinu (prip. ziadne). Do valcov sa ale dostanu este kvapky, ktore sa vytvorili, RJ to skoriguje pootvorenim volnobezneho ventilu.
Neviem, mozno je to hlupost. Ale uz neviem co s tym. Co este opravit. Pretoze takto to auto z fabriky urcite nevyslo. Nieco je len inak, pokazene, opotrebovane...
Nevidel som to na vlastne oci, chapem tamu takto: Zhlukovanie myslim tak, ze zo vstreku ten benzin nie je rozpraseny, ale vytvara vacsie kvapky, ktore tecu po stenach. Pustis plyn, zavrie sa klapka a RJ davkuje iba male mnozstvo benzinu (prip. ziadne). Do valcov sa ale dostanu este kvapky, ktore sa vytvorili, RJ to skoriguje pootvorenim volnobezneho ventilu.
Neviem, mozno je to hlupost. Ale uz neviem co s tym. Co este opravit. Pretoze takto to auto z fabriky urcite nevyslo. Nieco je len inak, pokazene, opotrebovane...
-
Bullitt
- Pokročilý

- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Samozřejmě, že ten vzduch dodává ventil, o tom už jsme diskutovali po mnoho stránek nejen tohoto vlákna.
U motorů 1,8/2,0 se ventil pořád otevírá podle plynu (lépe řečeno podle zatížení motoru, vypočítaném jednotkou), při řazení je puštění plynu a sešlápnutí spojky teprve signál ventil zavírat, což není hned a způsobí to visení otáček. Navíc motor najednou ztratí většinu zatížení, takže mu stačí opravdu málo vzduchu a paliva (a ještě ke všemu toho paliva tam šlo do teď dost), aby otáčky padaly pomalu.
Tahle fíčura je kvůli emisím, aby hlavně při větším zatížení motoru (vstřikuje se hodně paliva) a náhlém zavření vzduchu klapkou a poklesu zatížení motoru (pustím plyn při řazení) měla ŘJ možnost opožděným uzavíráním ventilu volnoběhu nechat palivo spálit s dostatkem vzduchu.
U motorů 1,8/2,0 se ventil pořád otevírá podle plynu (lépe řečeno podle zatížení motoru, vypočítaném jednotkou), při řazení je puštění plynu a sešlápnutí spojky teprve signál ventil zavírat, což není hned a způsobí to visení otáček. Navíc motor najednou ztratí většinu zatížení, takže mu stačí opravdu málo vzduchu a paliva (a ještě ke všemu toho paliva tam šlo do teď dost), aby otáčky padaly pomalu.
Tahle fíčura je kvůli emisím, aby hlavně při větším zatížení motoru (vstřikuje se hodně paliva) a náhlém zavření vzduchu klapkou a poklesu zatížení motoru (pustím plyn při řazení) měla ŘJ možnost opožděným uzavíráním ventilu volnoběhu nechat palivo spálit s dostatkem vzduchu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13594
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Při řazení neklesají otáčky
Ok. To mi je jasne. Tolko teoria. Ja len dumam nad tym, PRECO to tak robi. Takto to z fabriky nemohlo vyjst.
A mne otacky nevisia ani pomaly nepadaju. Len pri preradeni musim najprv pustit plyn, a o pol sekundy spojku. Inak mi otacky povyskocia.
A mne otacky nevisia ani pomaly nepadaju. Len pri preradeni musim najprv pustit plyn, a o pol sekundy spojku. Inak mi otacky povyskocia.
-
Bullitt
- Pokročilý

- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
To povyskočení otáček je také možnost, jak se tohle projevuje, prostě ŘJ má za jízdy ventil otevřený a ten se nestihne rychle zavřít, když pustíš plyn a zmáčkneš spojku pro přeřazení, najednou má nezatížený motor chvilku dost paliva i vzduchu skrz ventil. Mám uloženo dost grafů z jízd s diagnostikou, takže dobře vím, kdy se to jak chová a že to je tak prostě řízený. Žádný děravý hadice, ucpaný ventily, zanesený klapky, prodřený snímače klapky...
Podle mě to jako nový fungovalo trochu líp, akorát se to "nepadání" časem zhoršilo, protože ten systém je příliš složitej náchylnej na všechno možný, už jenom proto, že ten pístek ve ventilu se také ovládá sám podtlakem v sání a napětí na jeho cívce jenom omezuje délku chodu toho pístku (takový doraz). Navíc ta regulační smyčka není za jízdy uzavřená, reguluje to podle předpokládaných hodnot (a poupravených po adaptaci), proto občas otáčky zůstanou viset na nesmyslné hodnotě a ŘJ je to fuk.
Mimochodem tyhle naše auta nejsou jediný, slyšel jsem vícekrát u jiných aut podobný chování otáček při řazení i jsem s několika takovými auty jel.
Podle mě to jako nový fungovalo trochu líp, akorát se to "nepadání" časem zhoršilo, protože ten systém je příliš složitej náchylnej na všechno možný, už jenom proto, že ten pístek ve ventilu se také ovládá sám podtlakem v sání a napětí na jeho cívce jenom omezuje délku chodu toho pístku (takový doraz). Navíc ta regulační smyčka není za jízdy uzavřená, reguluje to podle předpokládaných hodnot (a poupravených po adaptaci), proto občas otáčky zůstanou viset na nesmyslné hodnotě a ŘJ je to fuk.
Mimochodem tyhle naše auta nejsou jediný, slyšel jsem vícekrát u jiných aut podobný chování otáček při řazení i jsem s několika takovými auty jel.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 3 hosti

