2.0 TDCI občas netahne

Odpovědět
luba.s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 21.04.2008 16:42

2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od luba.s » 25.03.2013 22:12

Ahoj, chtěl jsem se zeptat, čím může být způsoben občasný výpadek výkonu motoru? Stalo se mi to párkrát, vždy stačilo zastavit, znovu natočit a vše bylo OK až doteď, kdy i po znovu nastartování to moc nejelo. Po překročení cca 2.500ot/min se to trochu probudilo. V klidu sem dojel a zaparkoval, druhý den OK. Žádného divného zvuku ani dýmu jsem si nevšiml, najeto je cca 100tkm, verze 100kW bez DPF, 2005. Asi dva roky svítí kontrolka ESP se známou vadou čidla, jinak nic neobvyklého. Prosím poraďte, napadá mně jen váha vzduchu nebo egr ventil... Díky

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od foki » 25.03.2013 22:47

co diagnostika ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

luba.s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 21.04.2008 16:42

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od luba.s » 26.03.2013 09:17

Odstraněna zbytečná citace.
Na diagnostice jsem nebyl - jsem socka :-)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od V12 » 26.03.2013 11:33

Ze socka a kupi olietane kachle stare 8 rokov so 100k km, ku ktorym by som v tom najodvaznejsom sne pridal dalsich 100k, co je mozne, ze je aj malo :twisted:

V prvom rade pozri palivovy filter, ci nie je zaneseny. Ozaj, kedy bol meneny naposledy ? Ak nevies, preventivne ho vymen. Ak sa to nepolepsi, dalsi krok - treba to napichnut na obycajny ELM327 (ten ma uz skoro kazdy) a merat zakladne veliciny za jazdy :
- poloha plynu
- tlak paliva v raile
- plniaci tlak turba
- poloha EGR ventilu

Osobne si myslim, ze to bude prave ten filter, alebo stale otvoreny EGR. V horsom pripade turbo, vstreky, CR cerpadlo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

luba.s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 21.04.2008 16:42

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od luba.s » 26.03.2013 13:21

Odstraněna zbytečná citace.

No doufal jsem že jde o typickou závadu jáko váha u TDI. Palivový filtr se měnil v ofiko servisu na 60tis km. Na diag. jsem nejel, protože nemám se servisem dobrou zkušenost. Co se týče té socky, myslel jsem to hlavně kvůli tomu servisu, člověk tam vyplázne několik stovek za nic a ještě mu budou chtít vyměnit půlku auto.
Auto sem kupoval tři roky staré s polovičním nájezdem, nevím proč hned ty narážky na počet km apod...
Jinak k tomu káblu - uvažuju že bych ho koupil, akorát nevím jak je to s podporou aut do budoucna, půjdou tam připojit i auto vyrobená dnes?

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od Sagic » 26.03.2013 15:58

To je tu evergreen takovy vis? Jakmile ma nekdo problem s dieslem a uvadi najezd kolem 100k tak je to pro nektere jedince jako cerveny hadr pro byka :mrgreen: Protoze problemy muzou mit jen prece auta s najezdem minimalne 200k a stocene na 80k.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od V12 » 26.03.2013 17:33

Sagic :
Ked to ma 200k, tak problemy ocakavam automaticky. Minimalne 90% bazarovych aut s cenou 7k EUR a nabehom 100k km ma v reale raz tolko. A ano, na mna to posobi ako cervene platno na byka, to mas pravdu.

luba.s :
V kazdom pripade treba urobit diagnostiku za jazdy, potom budes mudrejsi. Stale ale dufam, ze to bude vo filtri. Pises, ze jazdis so svietiacim ESP Fail pre nejaky senzor. O ktory sa jedna ? Nebodaj nie Gcko (Yaw rate sensor) ? To je docela pruser. Zazil som jedno Mondeo, ktore ho malo blby, ale nie natolko, aby to hlasilo fatalnu chybu. To auto stale nahodne brzdilo, neslo do vykonu, no proste sa s nim prakticky nedalo jazdit, pomohlo iba ESP OFF.
Zlyhanie ESP moze ale sposobit aj pridierajuci sa regulacny ventil tlaku paliva na vysokotlakom vystupe z commonrail cerpadla. Prave z tohto dovodu je nutna diagnostika za jazdy.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od Sagic » 27.03.2013 05:30

V12 vsak nic proti :nazdravi: jen jsem chtel na to poukazat, ze proste s tim musi clovek pocitat ze se objevi jako prvni :mrgreen:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

luba.s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 21.04.2008 16:42

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od luba.s » 27.03.2013 08:11

Objednal jsem za tři stovky OBD2 bluetooth adapter, tak dám potom vědět, jestli něco naměřím. Jinak to ESP je chyba C 1288 - snímač tlaku - porucha funkce, řešilo se to xkrát zde http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a.

Ještě mně napadlo, můžou současný nízký teploty mít vliv na ten filtr a palivo? Dokážu si představit, že ten filtr je zaneseny a do toho tam přijde polotuhá nafta a pak to samozřejmě nejede...

Díky

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od smoula » 27.03.2013 08:17

luba.s píše:Odstraněna zbytečná citace.
Na diagnostice jsem nebyl - jsem socka :-)
Opice > banány :wink: Hlavně si to nesnaž opravovat svépomocí, pokud o tom nic nevíš :)

A jinak, to, že to necháš hodit v servisu na diag nic nezkazíš, aspon zjištíš chybu, tu pak napíšeš na forum, a místní odborníci ti poraděj co dál :)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od V12 » 27.03.2013 09:58

luba.s :

Samozrejme ked je zima, nafta je hustejsia, takze cez zaneseny filter ide horsie. Vysledkom moze byt, ze pri poziadavke zvysenej dodavky do cerpadla ani nestiha dotekat. A nechcej vediet, ako velmi sa tesi cerpadlo, ked bezi na polosucho.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

luba.s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 21.04.2008 16:42

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od luba.s » 13.04.2013 11:30

Tak jsem koupil tenhle OBD2 adapter http://shop.zjcomputer.cz/obd2_bluetoot ... r_name=obd, ale nedaří se mi zařízení spárovat - nepřijme PIN. Zkouším 0000,1234,6789,7890 ale nic. Zadávám s klíčkem v poloze 1 nebo při nastartovaném motoru, v PC i na Androidu, vše do jedné minuty od zasunutí a nic.. Co dělám špatně?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od V12 » 13.04.2013 13:15

Skus aj 4 jednotky. Pozri do manualu, na 100% tam ten pin (alebo piny) najdes. Samozrejme je mozne, ze je adapter vadny. Donedavna bola ale na stranke autora programu Torque poznamka http://ford-focus.cz/forum/viewtopic.ph ... ff#p794371
takze je dost mozne, ze to s tymto adapterom nepojde. Sparovat by sa ale mal dat.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

luba.s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 21.04.2008 16:42

Re: 2.0 TDCI občas netahne

Příspěvek od luba.s » 14.04.2013 20:54

Tak problém s PINem vyřešen, je to 1234, musí se ovšem zadat do 15s po zasunutí, později už to neprojde...
Každopádně paměť závad je prázdná. Při běhu motoru lze odečíst asi deset veličin, ale bez znalostí "obvyklých" hodnot nedokážu posoudit, jestli nějak vybočují. Při další výměně oleje nechám vyměnit i palivový filtr. Kdyby měl ještě někdo nějaký tip, tak to určitě uvítám :-)

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 1 host