Motor nenaskoci

Odpovědět
Pepi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 128
Registrován: 12.10.2009 11:16
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od Pepi » 06.11.2012 08:37

No zas tak velká setrvačná síla na těch rozvodech není, aby to protočilo takovej moment, co je na šroubu klikovky. Ale tak hlavně že to máš "spravený"...
Škoda Octavia 1.9tdi - Nikdy jsem po octávce netoužil a už mám druhou. Ale vždy jen kvůli výhodné koupi nebo kšeftu..
minulá auta:
Škoda Octavia Combi L&K 1.8T RS Look - solidní svezení
Ford Focus 1.4
Renault 25

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od pkadecka » 06.11.2012 09:33

Po tom, co to zdechlo, jsem to zkoušel párkrát natočit, mohlo se to protočit i tím (?).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od vitr73 » 06.11.2012 14:55

zcela urcite se to protocilo protoze to nebylo utazeny na klice...a ventil upadl prave proto ze se to potkalo
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13399
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od miki21 » 06.11.2012 18:39

Ventil upadl a pak s motorem uděláš jen půlotáčku. Kouslo se to a pokud to na klice nebylo správně utažené, tak se to otočilo. Tak to vidím já.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od pkadecka » 10.01.2013 18:18

Tak auto od tý doby bez problémů jezdí, až na takovou drobnost, někdy (obvykle ráno) musím dýl točit startérem než to chytne, jindy to chytne hned na první otočení. Včera odpoledne mi to nechtělo chytit poměrně dlouho, až jsem z toho byl trochu nervózní, baterka je nabitá, měla sílu, točilo to dobře, jen to nechtělo chytnout, resp. když jsem pustil klíček, tak to jakoby škytalo, ale nechytlo. Až pak jsem to teda podržel dýl a chytlo to a bez problémů odjel. Dneska to startovalo taky dobře.

Zvláštní je, že to jakoby chytalo, když už jsem pustil startér, tj. baterie už nebyla zatížená = napětí v síti bylo 12V a ne třeba 8V (podle diagnostiky palubní desky při startování klesne napětí cca na 8,5V). Mohlo by to být palivové čerpadlo? Že by při nižším napětí nefungovalo nebo dávalo malý tlak. Taky mě napadá relé palivového čerpadla, opět že by při nižším napětí rozeplo.

Myslím, že podobně se auto chovalo i se starým motorem, prostě někdy jsem musel klíček dýl podržet (dvě, tři vteřiny?), abych to natočil.

Přemýšlím, že bych vyměnil palivové čerpadlo, tak trochu preventivně, jestli se takhle loučí, tak aby mě pak někde nenechalo, ale jaké koupit? Teď zrovna je na aukru asi za 750 (výrobce Acron), jinak stojí 2500 (Starline) nebo 3200 Kč (Valeo nebo Bosch).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Pepi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 128
Registrován: 12.10.2009 11:16
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od Pepi » 10.01.2013 19:01

Čerpadlo bych neřešil. Radši zjistit, co způsobuje pokles napětí. Při startování by nemělo klesnout napětí pod 9V. Potom se může vypnout řídící jednotka motoru.
Škoda Octavia 1.9tdi - Nikdy jsem po octávce netoužil a už mám druhou. Ale vždy jen kvůli výhodné koupi nebo kšeftu..
minulá auta:
Škoda Octavia Combi L&K 1.8T RS Look - solidní svezení
Ford Focus 1.4
Renault 25

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od pkadecka » 10.01.2013 19:25

Se starou baterií (asi před rokem a půl jsem ji měnil, ale úplně mrtvá nebyla) mi kleslo napětí i na 7V a stejně to chytalo. Ale je to hodně orientační údaj z diagnostiky palubní desky, nemám vůbec ověřeno, jak přesně to měří. Normálním voltmetrem jsem to neměřil.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od vitr73 » 10.01.2013 20:38

moje zkusenost je ze kdyz pri startu jde napeti(mereno voltmetrem) pod 10 voltu tak to chyta blbe a nehlede na to ze rucicky vystreluji na pristrojovce na doraz...jen muj poznatek
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Pepi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 128
Registrován: 12.10.2009 11:16
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od Pepi » 10.01.2013 22:17

Objektivně se to dá měřit pouze multimetrem se záznamem, případně osciloskopem. Nebo analogovým voltmetrem.
Škoda Octavia 1.9tdi - Nikdy jsem po octávce netoužil a už mám druhou. Ale vždy jen kvůli výhodné koupi nebo kšeftu..
minulá auta:
Škoda Octavia Combi L&K 1.8T RS Look - solidní svezení
Ford Focus 1.4
Renault 25

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od pkadecka » 11.01.2013 08:34

vitr73: ručičky mi nevystřelujou - a to nevystřelovaly ani když mi diagnostika palubky ukázala chybu "9318 Battery voltage low" - ale to jsem měl ještě starou baterii
pepi: jsou různý digitální multimetry, ale většinou aktualizujou údaj na displeji dost rychle na to, aby se dalo změřit napětí při startování, zvlášť když to točí několik vteřin
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

dudoh
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12.01.2013 12:26

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od dudoh » 12.01.2013 12:39

Ja mam problem pri startovani len ked je vlhko (dast..), ale inak moze byt aj minus 20 startuje na bez problemov. Mam Focus 1,6benzin r.99. Nevie niekto poradit??

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5657
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od petulak » 13.01.2013 10:09

dudoh píše:Ja mam problem pri startovani len ked je vlhko (dast..), ale inak moze byt aj minus 20 startuje na bez problemov. Mam Focus 1,6benzin r.99. Nevie niekto poradit??
Proč to píšeš do dvou témat?? :dih:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=30
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

dudoh
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12.01.2013 12:26

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od dudoh » 13.01.2013 13:28

sorry...

HAWK
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1755
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Toužim, Karlovarsko

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od HAWK » 16.04.2013 15:42

Tak na mě už taky došlo, stejný scénář jako vloni. První start po zimě a auto nic, před rokem však stačilo vyměnit pojistku a do další zimy byl klid. Teď jsem spálenou pojistku vyměnil, vydržela, ale nastartovat stále nejde, jsem velmi rozladěn a chystám si nůžky na plech.
FORD FOCUS 2,0 l, 3dv., 99, moondust silver

FORD FIESTA 1,25 l 5dv.99 blue metla

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13467
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor nenaskoci

Příspěvek od stano. » 24.11.2014 15:01

Doplnim sem moje zistenia pri trampotach s palivovym cerpadlom na benzine:

- palivove cerpadlo pouziva poistku c.12 (15A) a rele R7 v poistkovej skrini pri motore
- potom ide kabel do narazoveho spinaca pri spolujazdcovych nohach a nakoniec dozadu k cerpadlu
- ziadna RJ cerpadla pod zadnou sedackou nie je, ako uvadzaju niektore schemy (asi americke focusy to maju)
- pod sedackou ide biely a cerveny na plavak, zeleny(+) a cierny(-) na cerpadlo
- cerpadlo po otoceni klucika do II polohy na chvilu naskoci (natlaci na listu cez 2 bary) a potom vypne. zacne sa znovu tocit po nastartovani
- v momente, ked cerpadlo natlaci potrebny tlak a caka na start:
--- RJ kontroluje stav cerpadla tak, ze stale dava kontrolne napatie 12V na kladny vodic cez zrazaci rezistor - ak je cerpadlo spravne pripojene, je cez jeho cievku toto napatie stiahnute k zemi na nulu (RJ je napichnuta medzi rele a spinac pri nohach)
--- ak je cerpadlo odpojene/odpalene/zhorene kable, tak napatie na kladnom vodici cerpadla drzi na 12V - preto sa voltmetrom da namerat 12V, aj keby tam nemalo byt ziadne napatie, cerpadlo by po par sekundach malo byt odpojene - ano, rele vypne, ale RJ tam stale drzi kontrolne napatie, ktore nie je cerpadlom uzemnene. preto stale hadze chybu cerpadla, aj ked sa nevypol klucik alebo sa nesnazilo nastartovat

- pri rezani podlahy pozor na palivove hadice, su tesne pod plechom
- nepostracat tesniace kruzky z hadicovych spojok - niektore vypadnu, niektore tam drzia
- matku na dekli povolit uderom cez drevo - pozor, nepouzivat zelezne predmety!
- PRAVIDELNE VYBIT STATICKY NABOJ Z TELA DOTYKOM O KAROSERIU, ABY NEPRESKOCILA ISKRA A NEUROBILO BUFFF
- samozrejme nefajcit, nezapinat baterku vo vyparoch (iskra vo vypinaci), nepracovat v syntetickom obleceni (staticka elektrina), atd. inak budete vecer v TV novinach.

- je vhodne vycucat benzin z nadrze, nech je menej ako stvrtina (najlepsie do dna)
- cerpadlo drzi v nadrzi v plastovom drziaku, vytahuje sa POOTOCENIM, treba obe ruky
- kable k cerpadlu nechat povodne, alebo zohnat take, ktorych buzirka sa nerozlepta v benzine - vacsina kablov odolna nie je
- odporucam vycistit sitko na dne cerpadla. ide pekne vylupnut po obvode

Ja som bol prekvapeny, v akom stave bol konektor. Nie ako na obrazkoch, ze iba opaleny. Cierny vodic bol uplne vypadnuty, obhoreny, chybala mu izolacia. Konektor bol na uhol, sprachniveny a zuholnateny. Bolo to cele zaliate dokopy. Musel som to odlupat a frezkou vycistit. Kabe som skratil po cistu med, kontakty obrusil (ocistil) a nacinoval spolu. A cez oba som natiahol teplozmrstovaciu buzirku.

Cerpadlo som poslal na montaz. Je v plane par dni pojazdit s dierou pod sedackami (kontrolovat tesnost na spojoch hadic). Potom vyrezat hlinnikovy plech o nieco vacsi ako diera, pozohybat ho a eprosinom T10 ho tam prilepit a tym aj zatesnit strbiny.

Zacinam rozmyslat, ze na mojom aute to vyrezem uz preventivne...

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů