zdochnutie motora za jazdy
- majko2000
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.06.2012 21:45
- Bydliště: Kezmarok
zdochnutie motora za jazdy
Vcera mi pri jazde mestom z nicoho nic zdochol motor (1,6 TDCi 66kW 2007). Ziadne varovanie ani kontrolka. Auto som musel odstavit pri ceste. Pri opatovnom startovani nechcel naskocit. Potom naskocil aso o 5 min. Pohol som sa ale asi po 100 m jazdy zase zdochol. Nasledovalo zase startovanie a asi na 2. pokus motor naskocil a odvtedy ide normalne. Na diag. ukazalo chybu P0698 (chyba 5V okruhu RJ). Nedavno som menil EGR za novy. Nevie niekto v com to moze byt? Mam podozrenie na nejaky vadny snimac resp. skrat v 5V okruhu.
Ford Focus II Combi, 2007, 1,6 TDCi, 66 kW
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8450
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: zdochnutie motora za jazdy
Na slovenským foru to řešili a byla to vadná elektronika EGR ventilu v důsledku přetížení. Ale že to dělá s novým egrem je divný
Mohl by přidrhávat egr a proto se seká servomotorek co ovládá pístek. Ale taky to může bát něco jinýho, co jede 5V okruhu.

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- tonislav
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 15.03.2010 11:46
Re: zdochnutie motora za jazdy
Zdravím forďaci,
mne sa udiala presne taká istá vec, ako popisuje majko2000. Pred mesiacom (13.1.) pri ceste do práce (140 km) mi celkovo 6 krát zhasol motor. Pokiaľ som mal rýchlosť, tak sa mi podarilo naštartovať, ale v prípade, že som stál, tak ani za svet. Všetko sa stalo po prejdení cca už 80 km, t. j motor zohriaty) Diagnostika ukázala chybu P 1402 EGR metering orifice resticted (obmedzený chod klapky EGR) Pre istotu som najprv nechal vymenil palivový filter. Keďže zdochýňanie motora pokračovalo (najmä na križovatke...) tak som si nechal EGR vyčistiť. Mechanik povedal, že som mal klapku zaseknutú v otvorenej polohe. Dnes opäť pri ceste do práce mi zhasol 2 krát motor. Potom už išiel normálne. Chybová hláška tá istá. Rozmýšľal som aj nad novým EGR, ale pri diagnostike mi navrhli zaslepiť ERG a testovať, ako sa auto správa. Po prečítaní mnohých vlákien o zaslepovaní si ale najprv nechám softwarovo odstrániť EGR a potom zaslepiť. Lebo keďže je elektronicky ovládaný cez PCM, pravdepodobne by motor išiel do núdzového režimu, a to práve nechcem. Sw mám už upravovaný po vykuchaní DPF, tak moc nechcem, aby sa v ňom Ford servisy moc rýpali... A ak to bude zase robiť, tak neviem... Asi posunúť zo skaly dole...
mne sa udiala presne taká istá vec, ako popisuje majko2000. Pred mesiacom (13.1.) pri ceste do práce (140 km) mi celkovo 6 krát zhasol motor. Pokiaľ som mal rýchlosť, tak sa mi podarilo naštartovať, ale v prípade, že som stál, tak ani za svet. Všetko sa stalo po prejdení cca už 80 km, t. j motor zohriaty) Diagnostika ukázala chybu P 1402 EGR metering orifice resticted (obmedzený chod klapky EGR) Pre istotu som najprv nechal vymenil palivový filter. Keďže zdochýňanie motora pokračovalo (najmä na križovatke...) tak som si nechal EGR vyčistiť. Mechanik povedal, že som mal klapku zaseknutú v otvorenej polohe. Dnes opäť pri ceste do práce mi zhasol 2 krát motor. Potom už išiel normálne. Chybová hláška tá istá. Rozmýšľal som aj nad novým EGR, ale pri diagnostike mi navrhli zaslepiť ERG a testovať, ako sa auto správa. Po prečítaní mnohých vlákien o zaslepovaní si ale najprv nechám softwarovo odstrániť EGR a potom zaslepiť. Lebo keďže je elektronicky ovládaný cez PCM, pravdepodobne by motor išiel do núdzového režimu, a to práve nechcem. Sw mám už upravovaný po vykuchaní DPF, tak moc nechcem, aby sa v ňom Ford servisy moc rýpali... A ak to bude zase robiť, tak neviem... Asi posunúť zo skaly dole...
Ford Focus C-Max, 1,6 TDCi, 80 kW/109 HP,Trend, 07/2005, Silver metallic, bez DPF
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8450
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: zdochnutie motora za jazdy
SW odstraňovat EGR...proboha proč? Je tady vlákno o zaslepení egru, vč. 80kW verze, bez SW úprav a vše je OK.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 25#p797925
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 25#p797925
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- tonislav
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 15.03.2010 11:46
Re: zdochnutie motora za jazdy
Áno, čítal som.
Ale taktiež som čítal na Fordclub.sk vlákno, kde chlapík (mechanik) tvrdí, že treba aj sw úpravu. Je zaujímavé, že jeden zaslepoval S-Max (len zaslepil) a žiadny núdzový režim, nič. Len sa snažím byť opatrný.
Ale taktiež som čítal na Fordclub.sk vlákno, kde chlapík (mechanik) tvrdí, že treba aj sw úpravu. Je zaujímavé, že jeden zaslepoval S-Max (len zaslepil) a žiadny núdzový režim, nič. Len sa snažím byť opatrný.
Ford Focus C-Max, 1,6 TDCi, 80 kW/109 HP,Trend, 07/2005, Silver metallic, bez DPF
- majko2000
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.06.2012 21:45
- Bydliště: Kezmarok
Re: zdochnutie motora za jazdy
Ja mam vymenene EGR za nove cca 2 mesiace. Mam uz pripravenu aj zaslepku. Cakam na teplejsie pocasie a potom skusim zaslepit ci uvidim nejaky rozdiel. Ak niekto meni EGR za nove je to najlepsie hned zaslepit, predlzi sa tak zivotnost EGR. Stve ma ale ze EGR je nove ale nemam z neho dobry pocit ci funguje ako ma.
Ford Focus II Combi, 2007, 1,6 TDCi, 66 kW
- majko2000
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.06.2012 21:45
- Bydliště: Kezmarok
Re: zdochnutie motora za jazdy
Takze znovu mi zdochol motor pocas jazdy a nesiel nastartovat. Napadlo ma odpojit konektor na EGR a to aj pomohlo a motor naskocil. Vyhodilo kontrolku motora ale auto ide normalne aj bez straty vykonu. Pri diagnostike sa chyba EGR potvrdila a podarilo sa nam chybu aj nasimulovat. Po znovuzapojeni konektora auto nenastartovalo a RJ hodila chybovy kod. Z toho vypliva vadny snimac na EGR. Ten bol kupeny novy z turboduchadlo.sk a pouzival som ho asi 4 mesiace
. Teraz sa ho pokusim zreklamovat. Hned sa mi to EGR nezdalo. Zatial jazdim s odpojenym konektorom a ventil sa sprava ako zaslepeny aj turbo zabera z nizkych otacok.
Mohla byt chyba snimaca EGR sposobena pretazenim ako spomina lucky.jack ?

Mohla byt chyba snimaca EGR sposobena pretazenim ako spomina lucky.jack ?
Ford Focus II Combi, 2007, 1,6 TDCi, 66 kW
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 15.04.2013 15:30
Re: zdochnutie motora za jazdy
Taktéž se mi stalo že mi auto chcíplo ale asi v 80km rychlosti, nerozsvítila se žádná kontrolka,když sem auto zkoušela znovu nastartovat tak to nešlo musela jsem ho nechat odtáhnout do servisu. auto už tam mám skoro týden a pořád si s tím neví rady prej něco v elektrice ale neví co...
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 31.12.2012 12:21
chcípl motor a nejde nastartovat
dnes mě muj fofi zklamal
poradte co se mohlo stát. vyjížděl jsem kopec na 4ku a po podřazení za 3 mi motor vypnul... a už nenaskočil
motor točí ale nechytne a při startování svítí oranžová kontrolka motoru... focus 1,6tdci econetic 2008 Diky moc
sloučeno


sloučeno
- majko2000
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.06.2012 21:45
- Bydliště: Kezmarok
Re: zdochnutie motora za jazdy
Tu pomoze jedine diagnostika, potom budes mudrejsi. Na zaciatok by stacil ELM327 +Torque.
Ford Focus II Combi, 2007, 1,6 TDCi, 66 kW
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: zdochnutie motora za jazdy
Tipujem to na regulator tlaku paliva na CR cerpadle. Fakt ale treba diagnostiku a chybovy kod. Kolko km to ma v reale ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 31.12.2012 12:21
Re: zdochnutie motora za jazdy
najeté to má 77 800km. a nějak jsem poslední dobou pozoroval že auto začalo nejak dost kopat jak kdyby bylo nabité a když jsem vjížděl třeba do zatáčky nebo v kruháči tak si auto začalo samo přidávat...no nic přijemného
. a neměl jsem žadné problémy i v -20 chytlo na první tuk...

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: zdochnutie motora za jazdy
Asi sa v nom prevudil sportovy duch
Ako prudko zacalo pridavat? Pozvolna alebo prudky kopanec?

Ako prudko zacalo pridavat? Pozvolna alebo prudky kopanec?
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 31.12.2012 12:21
Re: zdochnutie motora za jazdy
pozvolna,ale nedělá to porad i někdy pri ceste z kopca bez plynu si samo pridal.... a ted stoji u baraku a uz ani nejede
snad to nebude nic velkeho... auto mam teprve pul roku tak doufam ze me ford nesklame... kazdy mi tu rika fordem tam vlakem zpatky.tak doufam ze se jim to nevyplni 


- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8450
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: zdochnutie motora za jazdy
Ty km jsou skutečný? Dovoz, nebo z ČR? Každý auto se někdy může potento, takže bych tyhle posměváčky poslal k ledu
Nabité myslíš jako statickou el.?

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti